009cbb ошибка bmw

Случается так, что из-за нерасторопности или невнимательности некоторых владельцев BMW, а также отсутствия желания во время поменять лампочку — блок FRM отключает линию питания на тот или иной потребитель, с регистрацией ошибки 009CBB «FRM: Короткое замыкание» и лампа после её замены всё-равно не работает.

В отличии от более старых машин, здесь срабатывает защита блока FRM от замыканий, ведь в BMW традиционно отсутствуют предохранители на органы освещения. Для того, чтобы произошло отключение линии питания на лампу, должно произойти 30-40 неудачных попыток включить световой прибор, если по логическому счётчику лампа так и не заработала, то линия будет отключена.

Никакое стирание ошибок в различных автосервисах вам не поможет, даже профессиональные диагносты не всегда владеют знаниями по работе с инженерным программами для работы напрямую с блоком управления и помочь не смогут.

Проблема встречается только на Е серии, самые частые гости BMW e60, e90, e81, e70, e71

Если вы решили установить светодиодные лампы вместо например галогена или поставили такие лампочки в подсветку заднего гос. номера, то вы гарантированно получите ошибку по КЗ и световые приборы будут отключены!

Чтобы такой ситуации не возникало, проверку нестандартных ламп нужно обязательно отключить, существуют случаи, когда блок FRM всё-таки перестаёт работать из-за переполнения виртуальной памяти ошибками о неисправностях, при этом отказывают не только ВСЕ световые приборы, а также стеклоподъёмники и центральный замок. Восстановление такого блока дороже стоимости фирменной лампочки, поэтому подумайте дважды или перед заменой на LED, обратитесь ко мне для отключения проверки и обновлению софта в FRM.

Стоимость 1800 р.

Сделать заказ

     

12-18-2011, 08:06 PM

 
#1

Captain

Nr!qUe's Avatar

United_States

Drives: 2009 E90 LCI 328i 6MT

Join Date: Nov 2008

Location: Miami, FL

Eror code 9CBB


I have this error code on my FRM2 can someone please tell me how to fix the error?

I had a short in my HID angel eye kit and as a result, the FRM stopped supplying power to the angel eye socket so i cant get a signal to power on the kit.

Can someone please tell me how to fix this error?

__________________

2009 BMW E90 328i | Xenons | MT | Space Gray | Beige-ette | CF Fabric Trim | iPod/USB | 20% Tints | Euro-Plate | Rear Fog Switch Lego Mod | Painted Reflectors | Performance Short-shift Kit | Style 197 Wheels | OEM Sport Suspension |

     

08-02-2012, 02:33 PM

 
#2

Enlisted Member

Drives: BMW 335XI SEDAN

Join Date: May 2011

Location: Montreal, Qc

i have the same problem

any help??

     

08-02-2012, 04:35 PM

 
#3

Captain

Nr!qUe's Avatar

United_States

Drives: 2009 E90 LCI 328i 6MT

Join Date: Nov 2008

Location: Miami, FL

I was able to fix this. I had to use tool32

I dont remember exact details. let me find my post from a while back

__________________

2009 BMW E90 328i | Xenons | MT | Space Gray | Beige-ette | CF Fabric Trim | iPod/USB | 20% Tints | Euro-Plate | Rear Fog Switch Lego Mod | Painted Reflectors | Performance Short-shift Kit | Style 197 Wheels | OEM Sport Suspension |

     

08-02-2012, 04:49 PM

 
#4

Captain

Nr!qUe's Avatar

United_States

Drives: 2009 E90 LCI 328i 6MT

Join Date: Nov 2008

Location: Miami, FL

READ EVERYTHING BEFORE TRYING ANYTHING

Quote:

Originally Posted by Dark335Xi
View Post

i have the same problem

any help??

read this thread

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=495535

you need to have daten V41 files.

Quote:

Originally Posted by Nr!que from another thread.

If you still haven’t gotten the issue fixed maybe this can help.

you need an ODB cable and Laptop and use toolset.exe

Found in this forum
http://forums.bimmerforums.com/forum…1611769&page=2

I have yet to try this since my car is in the shop..

I will try this and get back here so other people can find out easily

aaand the name of the value on toolset.exe is called steuern_reset_kurzschlussabschaltung

This is what helped me from bmw coding and i was able to fix it.

Quote:

Try this,the complete text is from an coder in another forum (copy paste)

Connect cable to your car, launch Toolset32 and load FRM70.prg (for FRM2).
— In the window called Select job: FRM_70, select the job status_lampen_kurzschluss_counter. In the list Results select job_status and the lamp output which is shut off due to short circuit protection.
— Send the job to the car using the F5 key. You should get an answer in the Results window and the COUNTER value should be > 0. If COUNTER is = 0 then you didn’t select the right lamp output. Try finding the one(s) which have COUNTER > 0. You will look at this value later to see if the short circuit reset-job actually worked.
— Now, switch job to steuern_reset_kurzschlussabschaltung. Notice that this job requires one (1) argument: lamp_nr. Lamp_nr is a number 0-255. Enter the lamp_nr to clear in the Arguments list and select job_status under Results.
— Send the job using F5. Make sure you get an answer OKAY in the Results window.

Note: I don’t know the mapping between each lamp and lamp_nr, so I simply sent the command 64 times for all lamp_nr from 0 to 63. Try this — I guess it can’t do any harm. Since lamp_nr is supposed to be an integer, I guess possible values for lamp_nr are 0-255.

When you have sent kurzschlussabschaltung-commands for all lamp_nr, do the first job again (check COUNTER). If everything is good, the counters which were > 0 before should now be = 0.

Also, I see there are two jobs which are named quite similar — steuern_lampen_kurzschlussabschaltung and _reset_kurzschluss_sperre. I don’t know the difference between these two, but if one doesn’t clear your counters, I would try the other one too. Both jobs require the lamp_nr-argument.

I wish you the best of luck!!

I know when i finally figured out how to do this i hadnt had an angel eye for 6 months and i felt like

__________________

2009 BMW E90 328i | Xenons | MT | Space Gray | Beige-ette | CF Fabric Trim | iPod/USB | 20% Tints | Euro-Plate | Rear Fog Switch Lego Mod | Painted Reflectors | Performance Short-shift Kit | Style 197 Wheels | OEM Sport Suspension |

     

12-21-2013, 09:44 AM

 
#5

Private

Drives: BMW E90 325d

Join Date: May 2011

Location: FRANCE

Hi, i’ve testing the method but, i didn’t find lamp nr.

Tool32 always says that i doesn’t select lamp ….

Any issues ?

     

12-29-2013, 01:37 AM

 
#6

Lieutenant

BostonBeemah's Avatar

Armenia

Drives: AW 135i 6spd

Join Date: Sep 2011

Location: Belmont, Ma

Quote:

Originally Posted by Nr!qUe
View Post

READ EVERYTHING BEFORE TRYING ANYTHING

read this thread

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=495535

you need to have daten V41 files.

This is what helped me from bmw coding and i was able to fix it.

I wish you the best of luck!!

I know when i finally figured out how to do this i hadnt had an angel eye for 6 months and i felt like

This is the second time im trying this now and for some reason i cannot figure out the lamp_nr part. I dont know what to put into the arguments area. No matter what i put, i get an error in the job status.. What were you putting in to subtract from the counter?? I also dont have the steurn reset i have _reset_kurzschluss_sperre which has the lamp_nr option and also the only «reset» available that i have listed..

__________________

2010 AW/BLK 135i VM 6465 Single Turbo, JB4 + MHD, VRSF CP & Tial, Big Tom, Fuel-It PI + Stage 3 + Return + Ethanol Sensor, BMW PE, MFactory LSD, Spec 3+ & MFactory SMFW, RB External PCV
Best stock turbo 12.5 @ 19.46 spinning all the way down
RIP 2008 AW/BL 135i

     

01-03-2014, 07:40 PM

 
#7

UnderminE

undermine's Avatar

United_States

Drives: 2015 M4

Join Date: Jun 2013

Location: NJ

Solved


I figured this out.

You have a newer E-Series I assume, use reset_kurzschluss_sperre, enter just a number 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, and so on, individually but with out the comma, get it? Some people just go through 0-255 but I went through 0-64, cleared every error in my FRM.

If this is not clear, let me know.

Quote:

Originally Posted by BostonBeemah
View Post

This is the second time im trying this now and for some reason i cannot figure out the lamp_nr part. I dont know what to put into the arguments area. No matter what i put, i get an error in the job status.. What were you putting in to subtract from the counter?? I also dont have the steurn reset i have _reset_kurzschluss_sperre which has the lamp_nr option and also the only «reset» available that i have listed..

     

01-17-2014, 09:31 PM

 
#8

Lieutenant

BostonBeemah's Avatar

Armenia

Drives: AW 135i 6spd

Join Date: Sep 2011

Location: Belmont, Ma

Quote:

Originally Posted by undermine
View Post

I figured this out.

You have a newer E-Series I assume, use reset_kurzschluss_sperre, enter just a number 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, and so on, individually but with out the comma, get it? Some people just go through 0-255 but I went through 0-64, cleared every error in my FRM.

If this is not clear, let me know.

Just got mine fixed as well. Turned out to be a software issue on my computer. Ended up creating a Virtual Machine and loading all the software back on and now I have working angel eyes!!

Thanks for the help!

__________________

2010 AW/BLK 135i VM 6465 Single Turbo, JB4 + MHD, VRSF CP & Tial, Big Tom, Fuel-It PI + Stage 3 + Return + Ethanol Sensor, BMW PE, MFactory LSD, Spec 3+ & MFactory SMFW, RB External PCV
Best stock turbo 12.5 @ 19.46 spinning all the way down
RIP 2008 AW/BL 135i

     

06-08-2015, 11:14 PM

 
#9

Brigadier General

United_States

Drives: 335 e90

Join Date: Feb 2011

Location: Los Angeles

Quote:

Originally Posted by Nr!qUe
View Post

READ EVERYTHING BEFORE TRYING ANYTHING

read this thread

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=495535

you need to have daten V41 files.

This is what helped me from bmw coding and i was able to fix it.

I wish you the best of luck!!

I know when i finally figured out how to do this i hadnt had an angel eye for 6 months and i felt like

Sorry for reviving this thread, i need help with this. I was able to load tool32 and get thru everything you said all the way up to when you say to choose the correct light? everything in my laptop shows the jobs in german and i have no idea which to choose.

     

06-08-2015, 11:56 PM

 
#10

Enlisted Member

Hong Kong

Drives: 2006 E90, 2010 E92

Join Date: Apr 2012

Location: Hong Kong

Quote:

Originally Posted by fazman
View Post

Sorry for reviving this thread, i need help with this. I was able to load tool32 and get thru everything you said all the way up to when you say to choose the correct light? everything in my laptop shows the jobs in german and i have no idea which to choose.

Read post #4 and go read the thread on bimmerforum, it should have everything you need to know.

__________________

2011 E92, 2006 E90

     

06-09-2015, 12:16 PM

 
#11

Brigadier General

United_States

Drives: 335 e90

Join Date: Feb 2011

Location: Los Angeles

Quote:

Originally Posted by miata22
View Post

Read post #4 and go read the thread on bimmerforum, it should have everything you need to know.

Thank you… the part I’m confused on is where do I get the counter and how do I send a value. I’ve dig down into Tool32 to the correct place.

     

06-10-2015, 03:23 AM

 
#12

First Lieutenant

chmsalman's Avatar

Canada

Drives: 2014 F10 535i x-drive

Join Date: Jun 2013

Location: Regina, CA

Quote:

Originally Posted by fazman
View Post

Thank you… the part I’m confused on is where do I get the counter and how do I send a value. I’ve dig down into Tool32 to the correct place.

Read this thread here:

http://www.bimmerforums.com/forum/sh…-to-FRM2/page3

Can you get to stuern_lampen_kurzshlussabschaltung in tool32? That is for newer modules. If you can’t find that, use _reset_kurzschluss_sperre, you might have an older module. One you get there, you should see lamp_nr. This requires a hexadecimal value (NOT a decimal value) so when you see people talking about resetting all counters between 0-63 (decimal values) they mean you have to convert all those values to hexadecimal before sending the reset job. For example: 0x3f is actually the hexadecimal way of saying 63. Here is a decimal to hexadecimal converter: http://numbermonk.com/

So in the argument box, type the hexadecimal value 0x1 (which means the number 1 in decimal format) and click the «run once» button. Then in the argument box, type the hexadecimal value 0x2 (which means the number 2 in decimal format) and click the «run once» button. Keep doing this until you reach 0x3f which is 63 in decimal format. If you do this, it’ll reset all the counters for all bulbs between 0-63 so you won’t miss anything.

After that, go back to INPA and check the code, and delete it. You should be good!

     

06-10-2015, 10:27 AM

 
#13

Brigadier General

United_States

Drives: 335 e90

Join Date: Feb 2011

Location: Los Angeles

Quote:

Originally Posted by chmsalman
View Post

Read this thread here:

http://www.bimmerforums.com/forum/sh…-to-FRM2/page3

Can you get to stuern_lampen_kurzshlussabschaltung in tool32? That is for newer modules. If you can’t find that, use _reset_kurzschluss_sperre, you might have an older module. One you get there, you should see lamp_nr. This requires a hexadecimal value (NOT a decimal value) so when you see people talking about resetting all counters between 0-63 (decimal values) they mean you have to convert all those values to hexadecimal before sending the reset job. For example: 0x3f is actually the hexadecimal way of saying 63. Here is a decimal to hexadecimal converter: http://numbermonk.com/

So in the argument box, type the hexadecimal value 0x1 (which means the number 1 in decimal format) and click the «run once» button. Then in the argument box, type the hexadecimal value 0x2 (which means the number 2 in decimal format) and click the «run once» button. Keep doing this until you reach 0x3f which is 63 in decimal format. If you do this, it’ll reset all the counters for all bulbs between 0-63 so you won’t miss anything.

After that, go back to INPA and check the code, and delete it. You should be good!

Awesome! I think this is the missing piece of my puzzle! thank you!!!! I will try it tonight.

What I did find was the following last night:
STAT_BEGRL_LINKS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 50
all the other values were zero last night.

     

06-10-2015, 02:53 PM

 
#14

First Lieutenant

chmsalman's Avatar

Canada

Drives: 2014 F10 535i x-drive

Join Date: Jun 2013

Location: Regina, CA

I haven’t read about that anywhere. I’ve ordered an OBD cable, just waiting for that to arrive before I do this on my car as well. I’m having the same issue, no driver angel eye So just saying that my previous response is based on things I’ve read, I haven’t actually coded anything in my life yet haha.

     

06-10-2015, 10:50 PM

 
#15

Brigadier General

United_States

Drives: 335 e90

Join Date: Feb 2011

Location: Los Angeles

Yeay, i got my AE’s working… not gonna give any more update other then that

just kidding. Okay here is what i did:
1) Make sure i’m on map 0
2) Load INPA and make sure i have both black dots so i know my cable works
3) Close INPA (very important to do this)
4) launch TOOL32.EXE
5) click on «jobs» and start typing out: steuern_reset_kurzshlussabschaltung
6) click on the text box located under arguements and enter the various hex values (you will need to try both check marked and unchecked for the box that says DATA). Press F5 or double click on the job name to send each command one by one
a) arguement = 0x0 (received error result)
b) 0x1 (received error result)
c) 0x2 (received error result)
d) 0x3 (received error result)
e) 0x4 (received error result)
f) 0x5 (received error result)
g) 0x6 (received error result)
h) 0x7 (received error result)
i) 0x8 (received error result)
j) 0x9 (received error result)
k) 0xa (received error result)
l) 0xb (Got my first OKAY, and started to jump up and down with joy)
7) went back to the job for reading the counter and instead of showing 50… it was now 1
8) closed TOOL32.EXE and open INPA
9) cleared all errors in the FRM
10) start my car and enjoyed seeing my driver side AE alive again

     

06-11-2015, 01:38 AM

 
#16

First Lieutenant

chmsalman's Avatar

Canada

Drives: 2014 F10 535i x-drive

Join Date: Jun 2013

Location: Regina, CA

Quote:

Originally Posted by fazman
View Post

Yeay, i got my AE’s working… not gonna give any more update other then that

just kidding. Okay here is what i did:
1) Make sure i’m on map 0
2) Load INPA and make sure i have both black dots so i know my cable works
3) Close INPA (very important to do this)
4) launch TOOL32.EXE
5) click on «jobs» and start typing out: steuern_reset_kurzshlussabschaltung
6) click on the text box located under arguements and enter the various hex values (you will need to try both check marked and unchecked for the box that says DATA). Press F5 or double click on the job name to send each command one by one
a) arguement = 0x0 (received error result)
b) 0x1 (received error result)
c) 0x2 (received error result)
d) 0x3 (received error result)
e) 0x4 (received error result)
f) 0x5 (received error result)
g) 0x6 (received error result)
h) 0x7 (received error result)
i) 0x8 (received error result)
j) 0x9 (received error result)
k) 0xa (received error result)
l) 0xb (Got my first OKAY, and started to jump up and down with joy)
7) went back to the job for reading the counter and instead of showing 50… it was now 1
8) closed TOOL32.EXE and open INPA
9) cleared all errors in the FRM
10) start my car and enjoyed seeing my driver side AE alive again

Wow, I’m so relieved you got yours working haha that means mine should be good too once I get the cable in the mail!!! It should be another two weeks before I get the cable so please stay live on this thread haha I might need you for some help if I can’t get things working. Quick question though, what do you mean in your step 1 about being on map 0? What is that?

Congratulations on getting it to work!!!

     

06-11-2015, 05:59 AM

 
#17

Captain

Drives: 320d 2012

Join Date: Dec 2013

Location: AS

where did you order your cable?

     

06-11-2015, 11:41 AM

 
#18

Brigadier General

United_States

Drives: 335 e90

Join Date: Feb 2011

Location: Los Angeles

Quote:

Originally Posted by cryptomit
View Post

where did you order your cable?

I got mine in 2011 from someone on ebay with software for about $40. I would suggest you to just google «bmw coding cable» and see what prices you find (should be under $20 now a days).

I found the following by doing the quick search (I’m not suggesting you buy this one… just showing an example): http://www.ebay.com/itm/like/1717147…lpid=82&chn=ps

If your doing something on ebay, always ask the following of the vendor thru the ebay system:
1) Does your product work with my car (insert your make/model/year/trim here)
2) Does your product come with the software for my car (INPA/TOOL32/Drivers/etc)
3) If the cable does not work with my car or the software does not work with my car, what is your return policy (Time frame to notify you of a problem, replacement item, refund, shipping for returned items covered)?
4) How long is the shipping time, will you provide tracking details? What if I don’t receive my product in the mail for 14 days or 30 days?

Once you have them reply to these questions and you are okay with the terms… go ahead and bid on the item. Even if you find a local online retailer selling it for about $20 or under… always ask those questions and keep it in your email as proof. Use Paypal to make the sale so you are covered (NEVER SEND AS GIFT, you will have no recourse if it is a garbage product…. pay the stupid 2% fee for the transaction because it’s cheap insurance).

If you are having problems getting the software working, you can probably find someone on these forums who will help you OR for a fee will set you up (usually includes the remote coding of your car too so they can test it out and you benefit from getting the car done too). Go with someone who seems to have a good rep and lots of positive feedback with coding on the forums if you plan to have someone do remote coding. Last thing you want is for someone to learn on your car :P

     

06-12-2015, 03:03 AM

 
#19

First Lieutenant

chmsalman's Avatar

Canada

Drives: 2014 F10 535i x-drive

Join Date: Jun 2013

Location: Regina, CA

Quote:

Originally Posted by cryptomit
View Post

where did you order your cable?

I ordered this one here:
http://www.one-stop-electronics.com/…&product_id=16

Its expensive but probably the most reliable one I found. I didn’t want to go through the trouble of ordering cables from china, waiting 30 days for shipping, finding out it doesn’t work, and then having to deal with returning/etc.

This one has gotten great reviews and is known to work on the newer windows versions as well as pretty much any BMW.

I got the software from some guy online. He gave me everything I needed with all updated files. Saved me the frustration of having to look around on forums for latest software files as well as the latest DATEN files for my car.

     

06-13-2015, 10:17 AM

 
#20

Brigadier General

United_States

Drives: 335 e90

Join Date: Feb 2011

Location: Los Angeles

Quote:

Originally Posted by chmsalman
View Post

Wow, I’m so relieved you got yours working haha that means mine should be good too once I get the cable in the mail!!! It should be another two weeks before I get the cable so please stay live on this thread haha I might need you for some help if I can’t get things working. Quick question though, what do you mean in your step 1 about being on map 0? What is that?

Congratulations on getting it to work!!!

map 0 meaning i have a JB4 and it blocks communication over the obd2 port if you are using any of the tuning maps, map 0 means the jb4 is disabled and allows communication on the obd2 port with the car.

     

06-14-2015, 03:41 AM

 
#21

First Lieutenant

chmsalman's Avatar

Canada

Drives: 2014 F10 535i x-drive

Join Date: Jun 2013

Location: Regina, CA

Quote:

Originally Posted by fazman
View Post

map 0 meaning i have a JB4 and it blocks communication over the obd2 port if you are using any of the tuning maps, map 0 means the jb4 is disabled and allows communication on the obd2 port with the car.

So this doesn’t apply to me in any way? I don’t have the JB4.

     

06-15-2015, 02:35 AM

 
#22

Brigadier General

United_States

Drives: 335 e90

Join Date: Feb 2011

Location: Los Angeles

Quote:

Originally Posted by chmsalman
View Post

So this doesn’t apply to me in any way? I don’t have the JB4.

As a 328, it does not apply to you.

#1

Oput

  • e91 335D M-Pack
  • Минск

Отправлено 01 Февраль 2015 — 01:41

Добрый! Подскажите плиз куда лезть и где искать по данной причине?

зы. Обсолютно всё горит и работает, кроме двух габаритов на крышке багажника. Не приходит 12в.

  • Наверх

#2


redisco

redisco

  • e81 130i
  • Minsk/Bialystok

Отправлено 01 Февраль 2015 — 02:47

и что — нет ошибок в блоке света ?

  • Наверх

#3


Oput

Oput

  • e91 335D M-Pack
  • Минск

Отправлено 01 Февраль 2015 — 01:15

Конечно есть — задняя лампа левая лампа не исправна и правая не испрана.

  • Наверх

#4


Gladj525

Gladj525

  • Skoda
  • минск и область

Отправлено 01 Февраль 2015 — 02:00

  • Наверх

#5


Denisok

Denisok

  • E91 montego / кампахт
  • Minsk / Serebryanka

Отправлено 01 Февраль 2015 — 02:46

Либо перетерлись…..

  • Наверх

#6


Darida

Darida

  • e91
  • Минск/Беларусь

Отправлено 01 Февраль 2015 — 03:19

А у меня вопрос как добраться к правой задней стороне фонаря е91 (тот который на крыле)  С лева понятно, дверцу открыл есть доступ  , а вот с права всё зашито …

  • Наверх

#7


Gladj525

Gladj525

  • Skoda
  • минск и область

Отправлено 01 Февраль 2015 — 03:54

А у меня вопрос как добраться к правой задней стороне фонаря е91 (тот который на крыле)  С лева понятно, дверцу открыл есть доступ  , а вот с права всё зашито …

поднять пол, два пистона и дверца ваша.

  • Наверх

#8


Darida

Darida

  • e91
  • Минск/Беларусь

Отправлено 01 Февраль 2015 — 03:58

  • Наверх

#9


Oput

Oput

  • e91 335D M-Pack
  • Минск

Отправлено 05 Февраль 2015 — 01:02

Что-то тут сложнее, висит ещё в FRM ошибка 9CBB — замыкакие. Может кто подскажет что делать?

  • Наверх

#10


redisco

redisco

  • e81 130i
  • Minsk/Bialystok

Отправлено 05 Февраль 2015 — 01:29

так проводку починили ?

потому что блок выключил цепь потому что 50 раз замыкание зафиксировано

надо сначала починить проводку и потом поехать к электрику который спец программой решит эту проблему

  • Наверх

#11


Gladj525

Gladj525

  • Skoda
  • минск и область

Отправлено 05 Февраль 2015 — 01:59

спецпрограмма тул32 называется.

кстати вроде как рейнголд еще стирает курцшлюз.

Сообщение отредактировал Gladj525: 05 Февраль 2015 — 08:52

  • Наверх

#12


Oput

Oput

  • e91 335D M-Pack
  • Минск

Отправлено 22 Февраль 2015 — 02:25

Итог: Пересмотрел проводку — всё целое, всё звониться. Полез изучать ista — там не понял как стереть это кз, пробывал «сброс блока», вообщем потыркал — но сходу так и не разобрался. Через tool32 сбросил и всё стало отлично :)

спс огромное.

Сообщение отредактировал Oput: 22 Февраль 2015 — 02:26

  • Наверх

#13


Ernest147

Ernest147

    Новичок

  • Members
  • Pip

  • 9 сообщений
  • e36 touring m52
  • Бремен Германия

Отправлено 29 Ноябрь 2016 — 09:09

Всем привет) Подскажите пожалуйста от куда можно прозвонить проводку габаритов которые находятся на крышке багажника? Или стоит снять кожух и визуально посмотреть на состояние проводки?  :unsure:

  • Наверх

#14


Jurun

Отправлено 29 Ноябрь 2016 — 11:28

Всем привет) Подскажите пожалуйста от куда можно прозвонить проводку габаритов которые находятся на крышке багажника? Или стоит снять кожух и визуально посмотреть на состояние проводки?  :unsure:

лучше визуально. так как прозваниваться могут хорошо а провода уже надломаны.

  • Наверх

#15


Ernest147

Ernest147

    Новичок

  • Members
  • Pip

  • 9 сообщений
  • e36 touring m52
  • Бремен Германия

Отправлено 30 Ноябрь 2016 — 09:42

лучше визуально. так как прозваниваться могут хорошо а провода уже надломаны.

А как этот кожух снять? не будет ли он потом пропускать воду?  :rolleyes:

  • Наверх


  1. Хусам

    Регистрация:
    26 окт 2018
    Сообщения:
    36
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Украина

    Ошибки 009CBB-FRM: короткое замыкание цепь, 00A8B6 FRM: левый стоп сигнал отказал. Подскажите пожалуйста где рыть??? Замыкания в стопе нет!

  2. Лампу не пробовали поменять ?


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  3. Хусам

    Регистрация:
    26 окт 2018
    Сообщения:
    36
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Украина

  4. Как определено, что нет замыкания ? При отключении фишки от фонаря ошибка по замыканию присутствует ?


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  5. r.tixov

    Регистрация:
    14 май 2017
    Сообщения:
    106
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Свердловская обл.

    90% случаев это окис на патроне. Лечится заменой патрона, ну либо если не лень чистка наждачной бумагой с последующим «поджимом» контактов.
    По экспеременнтируй покрути патрон в гнезде , (педаль тормоза зажми предварительно) если в каком-нибуть положении загорится, меняй/чисти патрон.


  6. Хусам

    Регистрация:
    26 окт 2018
    Сообщения:
    36
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Украина

    Спасибо, буду пробовать!!!

  7. У меня патрон пригорел, не сильно заметно было пока не снял. После замены на новый всё поправилось.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  8. думал только на 53 эта жопа.на 70 не видел пока


  9. region93

    Регистрация:
    29 мар 2019
    Сообщения:
    7
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Краснодарский край

    Перекопал все предохранители и штекера на стопах , причина оказалась бональней на патроне слева куда указывал компьютер на неработающий споп сигнал залип от перегрева один из усиков и вплавился в патрон, тем самым недоставал до контактной пластины минуса. Отковырял усик и все ок.


  10. region93

    Регистрация:
    29 мар 2019
    Сообщения:
    7
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Краснодарский край

    Хотя до этого 2 раза проверял лампочки меняя их местами. Горел правый нижний на крыле и левый верхний на крыле. Сейчас все заработало. Горят нижние стопы на крыльях и крышка верхний ,а при экстренном торможении загораются еще и верхние на крыльях.

  11. Это не надолго, перегрев=потеря упругости.
    У меня так было, решилось только после замены патрона на новый. стОит копейки.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  12. region93

    Регистрация:
    29 мар 2019
    Сообщения:
    7
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Краснодарский край

    ))) честно говоря для меня была радость что эта проблемка неоказалась более загадочной , смотрю неодин ищет загадочные глюки стопаков. А так то да патрон недорогой и поменять непроблема, вот только заметил что практически все патроны подверглись небольшому подплавлению . чет шугает меня эта штука.

  13. есичо, есть нормальный левый фонарь в сборе со всеми патронами и без всяких подпаливаний )))


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  14. region93

    Регистрация:
    29 мар 2019
    Сообщения:
    7
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Краснодарский край

    Спасибо конечно, но у меня кроме патрона фонари в наиидеальнейшем состоянии что внутри что снаружи. Но за инфу спасибо буду иметь ввиду.


  15. Хусам

    Регистрация:
    26 окт 2018
    Сообщения:
    36
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Украина

    Проблема решена чисткой кз в блоке frm, всем спасибо!!!

Поделиться этой страницей

     

12-18-2011, 07:06 PM

 
#1

Captain

Nr!qUe's Avatar

United_States

Drives: 2009 E90 LCI 328i 6MT

Join Date: Nov 2008

Location: Miami, FL

Eror code 9CBB


I have this error code on my FRM2 can someone please tell me how to fix the error?

I had a short in my HID angel eye kit and as a result, the FRM stopped supplying power to the angel eye socket so i cant get a signal to power on the kit.

Can someone please tell me how to fix this error?

__________________

2009 BMW E90 328i | Xenons | MT | Space Gray | Beige-ette | CF Fabric Trim | iPod/USB | 20% Tints | Euro-Plate | Rear Fog Switch Lego Mod | Painted Reflectors | Performance Short-shift Kit | Style 197 Wheels | OEM Sport Suspension |

     

08-02-2012, 01:33 PM

 
#2

Enlisted Member

Drives: BMW 335XI SEDAN

Join Date: May 2011

Location: Montreal, Qc

i have the same problem

any help??

     

08-02-2012, 03:35 PM

 
#3

Captain

Nr!qUe's Avatar

United_States

Drives: 2009 E90 LCI 328i 6MT

Join Date: Nov 2008

Location: Miami, FL

I was able to fix this. I had to use tool32

I dont remember exact details. let me find my post from a while back

__________________

2009 BMW E90 328i | Xenons | MT | Space Gray | Beige-ette | CF Fabric Trim | iPod/USB | 20% Tints | Euro-Plate | Rear Fog Switch Lego Mod | Painted Reflectors | Performance Short-shift Kit | Style 197 Wheels | OEM Sport Suspension |

     

08-02-2012, 03:49 PM

 
#4

Captain

Nr!qUe's Avatar

United_States

Drives: 2009 E90 LCI 328i 6MT

Join Date: Nov 2008

Location: Miami, FL

READ EVERYTHING BEFORE TRYING ANYTHING

Quote:

Originally Posted by Dark335Xi
View Post

i have the same problem

any help??

read this thread

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=495535

you need to have daten V41 files.

Quote:

Originally Posted by Nr!que from another thread.

If you still haven’t gotten the issue fixed maybe this can help.

you need an ODB cable and Laptop and use toolset.exe

Found in this forum
http://forums.bimmerforums.com/forum…1611769&page=2

I have yet to try this since my car is in the shop..

I will try this and get back here so other people can find out easily

aaand the name of the value on toolset.exe is called steuern_reset_kurzschlussabschaltung

This is what helped me from bmw coding and i was able to fix it.

Quote:

Try this,the complete text is from an coder in another forum (copy paste)

Connect cable to your car, launch Toolset32 and load FRM70.prg (for FRM2).
— In the window called Select job: FRM_70, select the job status_lampen_kurzschluss_counter. In the list Results select job_status and the lamp output which is shut off due to short circuit protection.
— Send the job to the car using the F5 key. You should get an answer in the Results window and the COUNTER value should be > 0. If COUNTER is = 0 then you didn’t select the right lamp output. Try finding the one(s) which have COUNTER > 0. You will look at this value later to see if the short circuit reset-job actually worked.
— Now, switch job to steuern_reset_kurzschlussabschaltung. Notice that this job requires one (1) argument: lamp_nr. Lamp_nr is a number 0-255. Enter the lamp_nr to clear in the Arguments list and select job_status under Results.
— Send the job using F5. Make sure you get an answer OKAY in the Results window.

Note: I don’t know the mapping between each lamp and lamp_nr, so I simply sent the command 64 times for all lamp_nr from 0 to 63. Try this — I guess it can’t do any harm. Since lamp_nr is supposed to be an integer, I guess possible values for lamp_nr are 0-255.

When you have sent kurzschlussabschaltung-commands for all lamp_nr, do the first job again (check COUNTER). If everything is good, the counters which were > 0 before should now be = 0.

Also, I see there are two jobs which are named quite similar — steuern_lampen_kurzschlussabschaltung and _reset_kurzschluss_sperre. I don’t know the difference between these two, but if one doesn’t clear your counters, I would try the other one too. Both jobs require the lamp_nr-argument.

I wish you the best of luck!!

I know when i finally figured out how to do this i hadnt had an angel eye for 6 months and i felt like

__________________

2009 BMW E90 328i | Xenons | MT | Space Gray | Beige-ette | CF Fabric Trim | iPod/USB | 20% Tints | Euro-Plate | Rear Fog Switch Lego Mod | Painted Reflectors | Performance Short-shift Kit | Style 197 Wheels | OEM Sport Suspension |

     

12-21-2013, 08:44 AM

 
#5

Private

Drives: BMW E90 325d

Join Date: May 2011

Location: FRANCE

Hi, i’ve testing the method but, i didn’t find lamp nr.

Tool32 always says that i doesn’t select lamp ….

Any issues ?

     

12-29-2013, 12:37 AM

 
#6

Lieutenant

BostonBeemah's Avatar

Armenia

Drives: AW 135i 6spd

Join Date: Sep 2011

Location: Belmont, Ma

Quote:

Originally Posted by Nr!qUe
View Post

READ EVERYTHING BEFORE TRYING ANYTHING

read this thread

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=495535

you need to have daten V41 files.

This is what helped me from bmw coding and i was able to fix it.

I wish you the best of luck!!

I know when i finally figured out how to do this i hadnt had an angel eye for 6 months and i felt like

This is the second time im trying this now and for some reason i cannot figure out the lamp_nr part. I dont know what to put into the arguments area. No matter what i put, i get an error in the job status.. What were you putting in to subtract from the counter?? I also dont have the steurn reset i have _reset_kurzschluss_sperre which has the lamp_nr option and also the only «reset» available that i have listed..

__________________

2010 AW/BLK 135i VM 6465 Single Turbo, JB4 + MHD, VRSF CP & Tial, Big Tom, Fuel-It PI + Stage 3 + Return + Ethanol Sensor, BMW PE, MFactory LSD, Spec 3+ & MFactory SMFW, RB External PCV
Best stock turbo 12.5 @ 19.46 spinning all the way down
RIP 2008 AW/BL 135i

     

01-03-2014, 06:40 PM

 
#7

UnderminE

undermine's Avatar

United_States

Drives: 2015 M4

Join Date: Jun 2013

Location: NJ

Solved


I figured this out.

You have a newer E-Series I assume, use reset_kurzschluss_sperre, enter just a number 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, and so on, individually but with out the comma, get it? Some people just go through 0-255 but I went through 0-64, cleared every error in my FRM.

If this is not clear, let me know.

Quote:

Originally Posted by BostonBeemah
View Post

This is the second time im trying this now and for some reason i cannot figure out the lamp_nr part. I dont know what to put into the arguments area. No matter what i put, i get an error in the job status.. What were you putting in to subtract from the counter?? I also dont have the steurn reset i have _reset_kurzschluss_sperre which has the lamp_nr option and also the only «reset» available that i have listed..

     

01-17-2014, 08:31 PM

 
#8

Lieutenant

BostonBeemah's Avatar

Armenia

Drives: AW 135i 6spd

Join Date: Sep 2011

Location: Belmont, Ma

Quote:

Originally Posted by undermine
View Post

I figured this out.

You have a newer E-Series I assume, use reset_kurzschluss_sperre, enter just a number 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, and so on, individually but with out the comma, get it? Some people just go through 0-255 but I went through 0-64, cleared every error in my FRM.

If this is not clear, let me know.

Just got mine fixed as well. Turned out to be a software issue on my computer. Ended up creating a Virtual Machine and loading all the software back on and now I have working angel eyes!!

Thanks for the help!

__________________

2010 AW/BLK 135i VM 6465 Single Turbo, JB4 + MHD, VRSF CP & Tial, Big Tom, Fuel-It PI + Stage 3 + Return + Ethanol Sensor, BMW PE, MFactory LSD, Spec 3+ & MFactory SMFW, RB External PCV
Best stock turbo 12.5 @ 19.46 spinning all the way down
RIP 2008 AW/BL 135i

     

06-08-2015, 10:14 PM

 
#9

Brigadier General

United_States

Drives: 335 e90

Join Date: Feb 2011

Location: Los Angeles

Quote:

Originally Posted by Nr!qUe
View Post

READ EVERYTHING BEFORE TRYING ANYTHING

read this thread

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=495535

you need to have daten V41 files.

This is what helped me from bmw coding and i was able to fix it.

I wish you the best of luck!!

I know when i finally figured out how to do this i hadnt had an angel eye for 6 months and i felt like

Sorry for reviving this thread, i need help with this. I was able to load tool32 and get thru everything you said all the way up to when you say to choose the correct light? everything in my laptop shows the jobs in german and i have no idea which to choose.

     

06-08-2015, 10:56 PM

 
#10

Enlisted Member

Hong Kong

Drives: 2006 E90, 2010 E92

Join Date: Apr 2012

Location: Hong Kong

Quote:

Originally Posted by fazman
View Post

Sorry for reviving this thread, i need help with this. I was able to load tool32 and get thru everything you said all the way up to when you say to choose the correct light? everything in my laptop shows the jobs in german and i have no idea which to choose.

Read post #4 and go read the thread on bimmerforum, it should have everything you need to know.

__________________

2011 E92, 2006 E90

     

06-09-2015, 11:16 AM

 
#11

Brigadier General

United_States

Drives: 335 e90

Join Date: Feb 2011

Location: Los Angeles

Quote:

Originally Posted by miata22
View Post

Read post #4 and go read the thread on bimmerforum, it should have everything you need to know.

Thank you… the part I’m confused on is where do I get the counter and how do I send a value. I’ve dig down into Tool32 to the correct place.

     

06-10-2015, 02:23 AM

 
#12

First Lieutenant

chmsalman's Avatar

Canada

Drives: 2014 F10 535i x-drive

Join Date: Jun 2013

Location: Regina, CA

Quote:

Originally Posted by fazman
View Post

Thank you… the part I’m confused on is where do I get the counter and how do I send a value. I’ve dig down into Tool32 to the correct place.

Read this thread here:

http://www.bimmerforums.com/forum/sh…-to-FRM2/page3

Can you get to stuern_lampen_kurzshlussabschaltung in tool32? That is for newer modules. If you can’t find that, use _reset_kurzschluss_sperre, you might have an older module. One you get there, you should see lamp_nr. This requires a hexadecimal value (NOT a decimal value) so when you see people talking about resetting all counters between 0-63 (decimal values) they mean you have to convert all those values to hexadecimal before sending the reset job. For example: 0x3f is actually the hexadecimal way of saying 63. Here is a decimal to hexadecimal converter: http://numbermonk.com/

So in the argument box, type the hexadecimal value 0x1 (which means the number 1 in decimal format) and click the «run once» button. Then in the argument box, type the hexadecimal value 0x2 (which means the number 2 in decimal format) and click the «run once» button. Keep doing this until you reach 0x3f which is 63 in decimal format. If you do this, it’ll reset all the counters for all bulbs between 0-63 so you won’t miss anything.

After that, go back to INPA and check the code, and delete it. You should be good!

     

06-10-2015, 09:27 AM

 
#13

Brigadier General

United_States

Drives: 335 e90

Join Date: Feb 2011

Location: Los Angeles

Quote:

Originally Posted by chmsalman
View Post

Read this thread here:

http://www.bimmerforums.com/forum/sh…-to-FRM2/page3

Can you get to stuern_lampen_kurzshlussabschaltung in tool32? That is for newer modules. If you can’t find that, use _reset_kurzschluss_sperre, you might have an older module. One you get there, you should see lamp_nr. This requires a hexadecimal value (NOT a decimal value) so when you see people talking about resetting all counters between 0-63 (decimal values) they mean you have to convert all those values to hexadecimal before sending the reset job. For example: 0x3f is actually the hexadecimal way of saying 63. Here is a decimal to hexadecimal converter: http://numbermonk.com/

So in the argument box, type the hexadecimal value 0x1 (which means the number 1 in decimal format) and click the «run once» button. Then in the argument box, type the hexadecimal value 0x2 (which means the number 2 in decimal format) and click the «run once» button. Keep doing this until you reach 0x3f which is 63 in decimal format. If you do this, it’ll reset all the counters for all bulbs between 0-63 so you won’t miss anything.

After that, go back to INPA and check the code, and delete it. You should be good!

Awesome! I think this is the missing piece of my puzzle! thank you!!!! I will try it tonight.

What I did find was the following last night:
STAT_BEGRL_LINKS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 50
all the other values were zero last night.

     

06-10-2015, 01:53 PM

 
#14

First Lieutenant

chmsalman's Avatar

Canada

Drives: 2014 F10 535i x-drive

Join Date: Jun 2013

Location: Regina, CA

I haven’t read about that anywhere. I’ve ordered an OBD cable, just waiting for that to arrive before I do this on my car as well. I’m having the same issue, no driver angel eye So just saying that my previous response is based on things I’ve read, I haven’t actually coded anything in my life yet haha.

     

06-10-2015, 09:50 PM

 
#15

Brigadier General

United_States

Drives: 335 e90

Join Date: Feb 2011

Location: Los Angeles

Yeay, i got my AE’s working… not gonna give any more update other then that

just kidding. Okay here is what i did:
1) Make sure i’m on map 0
2) Load INPA and make sure i have both black dots so i know my cable works
3) Close INPA (very important to do this)
4) launch TOOL32.EXE
5) click on «jobs» and start typing out: steuern_reset_kurzshlussabschaltung
6) click on the text box located under arguements and enter the various hex values (you will need to try both check marked and unchecked for the box that says DATA). Press F5 or double click on the job name to send each command one by one
a) arguement = 0x0 (received error result)
b) 0x1 (received error result)
c) 0x2 (received error result)
d) 0x3 (received error result)
e) 0x4 (received error result)
f) 0x5 (received error result)
g) 0x6 (received error result)
h) 0x7 (received error result)
i) 0x8 (received error result)
j) 0x9 (received error result)
k) 0xa (received error result)
l) 0xb (Got my first OKAY, and started to jump up and down with joy)
7) went back to the job for reading the counter and instead of showing 50… it was now 1
8) closed TOOL32.EXE and open INPA
9) cleared all errors in the FRM
10) start my car and enjoyed seeing my driver side AE alive again

     

06-11-2015, 12:38 AM

 
#16

First Lieutenant

chmsalman's Avatar

Canada

Drives: 2014 F10 535i x-drive

Join Date: Jun 2013

Location: Regina, CA

Quote:

Originally Posted by fazman
View Post

Yeay, i got my AE’s working… not gonna give any more update other then that

just kidding. Okay here is what i did:
1) Make sure i’m on map 0
2) Load INPA and make sure i have both black dots so i know my cable works
3) Close INPA (very important to do this)
4) launch TOOL32.EXE
5) click on «jobs» and start typing out: steuern_reset_kurzshlussabschaltung
6) click on the text box located under arguements and enter the various hex values (you will need to try both check marked and unchecked for the box that says DATA). Press F5 or double click on the job name to send each command one by one
a) arguement = 0x0 (received error result)
b) 0x1 (received error result)
c) 0x2 (received error result)
d) 0x3 (received error result)
e) 0x4 (received error result)
f) 0x5 (received error result)
g) 0x6 (received error result)
h) 0x7 (received error result)
i) 0x8 (received error result)
j) 0x9 (received error result)
k) 0xa (received error result)
l) 0xb (Got my first OKAY, and started to jump up and down with joy)
7) went back to the job for reading the counter and instead of showing 50… it was now 1
8) closed TOOL32.EXE and open INPA
9) cleared all errors in the FRM
10) start my car and enjoyed seeing my driver side AE alive again

Wow, I’m so relieved you got yours working haha that means mine should be good too once I get the cable in the mail!!! It should be another two weeks before I get the cable so please stay live on this thread haha I might need you for some help if I can’t get things working. Quick question though, what do you mean in your step 1 about being on map 0? What is that?

Congratulations on getting it to work!!!

     

06-11-2015, 04:59 AM

 
#17

Captain

Drives: 320d 2012

Join Date: Dec 2013

Location: AS

where did you order your cable?

     

06-11-2015, 10:41 AM

 
#18

Brigadier General

United_States

Drives: 335 e90

Join Date: Feb 2011

Location: Los Angeles

Quote:

Originally Posted by cryptomit
View Post

where did you order your cable?

I got mine in 2011 from someone on ebay with software for about $40. I would suggest you to just google «bmw coding cable» and see what prices you find (should be under $20 now a days).

I found the following by doing the quick search (I’m not suggesting you buy this one… just showing an example): http://www.ebay.com/itm/like/1717147…lpid=82&chn=ps

If your doing something on ebay, always ask the following of the vendor thru the ebay system:
1) Does your product work with my car (insert your make/model/year/trim here)
2) Does your product come with the software for my car (INPA/TOOL32/Drivers/etc)
3) If the cable does not work with my car or the software does not work with my car, what is your return policy (Time frame to notify you of a problem, replacement item, refund, shipping for returned items covered)?
4) How long is the shipping time, will you provide tracking details? What if I don’t receive my product in the mail for 14 days or 30 days?

Once you have them reply to these questions and you are okay with the terms… go ahead and bid on the item. Even if you find a local online retailer selling it for about $20 or under… always ask those questions and keep it in your email as proof. Use Paypal to make the sale so you are covered (NEVER SEND AS GIFT, you will have no recourse if it is a garbage product…. pay the stupid 2% fee for the transaction because it’s cheap insurance).

If you are having problems getting the software working, you can probably find someone on these forums who will help you OR for a fee will set you up (usually includes the remote coding of your car too so they can test it out and you benefit from getting the car done too). Go with someone who seems to have a good rep and lots of positive feedback with coding on the forums if you plan to have someone do remote coding. Last thing you want is for someone to learn on your car :P

     

06-12-2015, 02:03 AM

 
#19

First Lieutenant

chmsalman's Avatar

Canada

Drives: 2014 F10 535i x-drive

Join Date: Jun 2013

Location: Regina, CA

Quote:

Originally Posted by cryptomit
View Post

where did you order your cable?

I ordered this one here:
http://www.one-stop-electronics.com/…&product_id=16

Its expensive but probably the most reliable one I found. I didn’t want to go through the trouble of ordering cables from china, waiting 30 days for shipping, finding out it doesn’t work, and then having to deal with returning/etc.

This one has gotten great reviews and is known to work on the newer windows versions as well as pretty much any BMW.

I got the software from some guy online. He gave me everything I needed with all updated files. Saved me the frustration of having to look around on forums for latest software files as well as the latest DATEN files for my car.

     

06-13-2015, 09:17 AM

 
#20

Brigadier General

United_States

Drives: 335 e90

Join Date: Feb 2011

Location: Los Angeles

Quote:

Originally Posted by chmsalman
View Post

Wow, I’m so relieved you got yours working haha that means mine should be good too once I get the cable in the mail!!! It should be another two weeks before I get the cable so please stay live on this thread haha I might need you for some help if I can’t get things working. Quick question though, what do you mean in your step 1 about being on map 0? What is that?

Congratulations on getting it to work!!!

map 0 meaning i have a JB4 and it blocks communication over the obd2 port if you are using any of the tuning maps, map 0 means the jb4 is disabled and allows communication on the obd2 port with the car.

     

06-14-2015, 02:41 AM

 
#21

First Lieutenant

chmsalman's Avatar

Canada

Drives: 2014 F10 535i x-drive

Join Date: Jun 2013

Location: Regina, CA

Quote:

Originally Posted by fazman
View Post

map 0 meaning i have a JB4 and it blocks communication over the obd2 port if you are using any of the tuning maps, map 0 means the jb4 is disabled and allows communication on the obd2 port with the car.

So this doesn’t apply to me in any way? I don’t have the JB4.

     

06-15-2015, 01:35 AM

 
#22

Brigadier General

United_States

Drives: 335 e90

Join Date: Feb 2011

Location: Los Angeles

Quote:

Originally Posted by chmsalman
View Post

So this doesn’t apply to me in any way? I don’t have the JB4.

As a 328, it does not apply to you.

Обновлено: 02.06.2023

Может кто посоветует толкового мастера? Бмв 325xi,e91,2007г.в,n52b25.Ругалась на катализаторы. Было принято решение вырезать и поставить пламегасители. Проблема не ушла. По компу ничего не покащывает.Троит(прыгают незначительно обороты)в движении Разогнать можно только выжав педаль в пол.

что лучше взять для 6hp19z

zf parts 8704 001 или ravenol atf 6hp fluid

Добрый. Столкнулся с проблемой в впускном коллекторе. Снял, а там . Нагара куча и поломанная заслонка (последняя) и кусочек бруска, который ее держит. Хорошо, что в двигатель не улетела.. Отремонтировал)

Так вот, говорят, что есть коллекторы без заслонок. Насколько это целесообразно? Ведь не просто так эти заслонки там стоят. Дополнительная подача воздуха на высоких оборотах. Второе дыхание открывают.) А так получается постоянно дышит.. Кто сталкивался?

Всем привет. Висит ошибка 9D12 по сигналке. Вычитал на одном забугорном форуме, что в самом датчике стоят элементы питания, и их можно менять. Делал ли кто подобное?? Интересует: можно ли нормально вскрыть корпус и что там внутри (какой размер, тип, количество)??

Всем привет. Висит ошибка 9D12 по сигналке. Вычитал на одном забугорном форуме, что в самом датчике стоят элементы питания, и их можно менять. Делал ли кто подобное?? Интересует: можно ли нормально вскрыть корпус и что там внутри (какой размер, тип, количество)??

20140329_111454_zpsdcesmcye.jpg

Стоят они в сирене.

20140329_111612_zpsflbklxtp.jpg

Стоят они в сирене.

спасибо, то что нужно

Полирнул фары и в связи с этим вопрос — что с ними делать — полировать каждый сезон, заклеить пленкой или покрыть лаком, какими? Кто как делал, интересуют практические плюсы-минусы вышеупомянутых способов.

С пленкой был опыт — то-ли пленка, то-ли пластик под пленкой через год пожелтели. Но может пленка не та?

Полирнул фары и в связи с этим вопрос — что с ними делать — полировать каждый сезон, заклеить пленкой или покрыть лаком, какими? Кто как делал, интересуют практические плюсы-минусы вышеупомянутых способов.

С пленкой был опыт — то-ли пленка, то-ли пластик под пленкой через год пожелтели. Но может пленка не та?

Если лак — то очень хороший, чтобы не пришлось потом перекрывать.
Проще и практичнее пленкой — меньше подвержена повреждениям и легче меняется. Хорошие пленки не портятся.

Если лак — то очень хороший, чтобы не пришлось потом перекрывать.
Проще и практичнее пленкой — меньше подвержена повреждениям и легче меняется. Хорошие пленки не портятся.

Склоняюсь тоже все-таки к пленке, вопрос определить какая хорошая?

Склоняюсь тоже все-таки к пленке, вопрос определить какая хорошая?

Своими руками без опыта вряд ли выйдет. А в нормальных конторах обычно хорошая пленка. 3m, oraguard, Teckwrap USA и т.д.

Склоняюсь тоже все-таки к пленке, вопрос определить какая хорошая?

Добрый. Столкнулся с проблемой в впускном коллекторе. Снял, а там . Нагара куча и поломанная заслонка (последняя) и кусочек бруска, который ее держит. Хорошо, что в двигатель не улетела.. Отремонтировал)

Так вот, говорят, что есть коллекторы без заслонок. Насколько это целесообразно? Ведь не просто так эти заслонки там стоят. Дополнительная подача воздуха на высоких оборотах. Второе дыхание открывают.) А так получается постоянно дышит.. Кто сталкивался?

Добрый. Столкнулся с проблемой в впускном коллекторе. Снял, а там . Нагара куча и поломанная заслонка (последняя) и кусочек бруска, который ее держит. Хорошо, что в двигатель не улетела.. Отремонтировал)

Так вот, говорят, что есть коллекторы без заслонок. Насколько это целесообразно? Ведь не просто так эти заслонки там стоят. Дополнительная подача воздуха на высоких оборотах. Второе дыхание открывают.) А так получается постоянно дышит.. Кто сталкивался?

зачем вам брать целый коллектор? Снимаете заслонки, затыкаете наглухо оставшиеся отверстия и ездите спокойно дальше.

Всем привет 👋🏻
Еду как-то летом домой, радуюсь мыслью о том что у меня адаптив и получаю вот это:

Особо не придав значения тк это бмв, доехал до дома, заглушил машину, взял ноут, пришёл, адаптив работает, скинул ошибку и радостный ушел.

Позже ошибка посетила меня снова, и снова и снова и снова…

Симптомы такие: пол часа езды ночью(не знаю как это связано, но днём ошибку почти не ловил) и вываливается эта ошибка, адаптив перестаёт работать и правая фара падает. Если подкинуть ноут по горячему, то ошибка не скидывается, но при этом в ручную линзой можно покрутить. Даём ей отдохнуть, адаптив работает снова, но только пол часа, прямо таки демо версия какая-то) В режиме ближнего ошибку не ловит.

Поверил проводку от блока до смк и в фаре, все хорошо. Думал, что вышел из строя смк и купил новый.

Закодировал, довольный и счастливый поехал, пол часа, ошибка 🧐. Блоки местами не менял, тк они у меня не герметике для фар, чтобы в них не попадала вода, как это часто бывает. Пришлось отклеивать, поменял местами, пол часа, опять правый смк сообщает. только вот о какой неисправности он так и не договаривал).

Разобрал лм, оказалось что контакты левого и правого блоков соединяются воедино, значит не может быть, что выгорело что-то связанное с правой фарой.

В цепи остался последний элемент — рамка адаптива.

Купил рамку, фару расклеивать очень не хотелось, но пришлось, без разбора моторчик не вытащить. Поменял, поездил пару дней, и пока ошибки наконец не наблюдаю.

Не понятно что произошло с моторчиком, плата чистая, похожей проблемы ни у кого найти не смог, у всех как правило проблемы с смк и их фишками.

Осмотрел свою кастомную подсветку глаз, за 4 месяца эксплуатации ничего не оплавилось, что есть неплохо 😅

Вчера наконец-то победил неработающий передний левый габарит на своей е90.
Для начала запускаем Rheingold или Inpa, кому в чём удобнее работать, сканируем дерево ЭБУ.

Затем видим, что блок FRM содержит ошибки, заходим в накопитель ошибок.
И наблюдаем всем известную ошибку 009CBB Короткое замыкание.

Выяснил окончательно, что действительно в бмв для защиты блока управления светом,
для каждого типа лампы проработали автоотключение линий питания в случае КЗ или обрыва.
Для габаритов это 50 срабатываний для полного отключения.

С этой проблемой помогут разобраться 2 тулзы, это официальная Tool32 в составе INPA, и kurzschlussreset, вторая к сожалению у меня не заработала с ошибкой «No Ediabas interface», хотя inpa и рейн отлично работают, все конфиги настроены, возможно косяк с тем, что для её работы необходим netframework 4.5, у меня на win10 версия 4.6, по сути должна поддерживать предыдущие релизы но не пошло.

Собственно главное, что нужно знать, для сброса КЗ это номер лампы в HEX формате, например мой передний левый габарит это 0x04. Запускаем Tool32, открываем FRM вашей версии, у меня это frm70, находим в JOB листе «reset kurzschluss sperre» и указываем аргумент, в качестве которого идёт номер лампы, выполняем операцию нажатием F5 и дуем в rhein или inpa тереть ошибки, после стерания ошибок, ваш блок FRM засветится зелёным цветом в статусе Okay и питание на необходимую лампу восстановится.

В моей ситуации пока только не разобрался, почему на приборной панели продолжает гореть ошибка по лампам, по сути все работают, те что диодные с нормальными обманками, ничего не моргает не коротит, inpa молчит, rheingold тоже не диагностирует неполадки, но главное что проблему неработающего габарита победил, а с этой фифой будем разбираться дальше.

UPDATE: Список адресов ламп на английском

FRM 87 LAMP NUMBER

0x00 high beam headlights AUSGANG_FL_LINKS on the left, E92 / E93: Abbiegelicht on the left
0x01 high beam headlights AUSGANG_FL_RECHTS on the right, E92 / E93: Abbiegelicht on the right
0x02 dimmed headlights AUSGANG_AL_LINKS on the left
0x03 dimmed headlights AUSGANG_AL_RECHTS on the right
0x04 sidelight AUSGANG_BEGRL_LINKS on the left
0x05 sidelight AUSGANG_BEGRL_RECHTS on the right
0x06 fog lamp AUSGANG_NSW_LINKS on the left
0x07 fog lamp AUSGANG_NSW_RECHTS on the right
0x08 direction indicator AUSGANG_FRA_LINKS_VORN on the left in front
0x09 direction indicator AUSGANG_FRA_RECHTS_VORN on the right in front
0x0A direction indicator AUSGANG_FRA_LINKS_HINTEN on the left behind
0x0B direction indicator AUSGANG_FRA_RECHTS_HINTEN on the right behind
0x0C UNBELEGT_1 uncovered 1
0x0D lighting AUSGANG_BEL_WBL_TASTE WBL tracer
0x0E stoplight AUSGANG_BREMSLICHT_LINKS on the left
0x0F stoplight AUSGANG_BREMSLICHT_RECHTS on the right
0x10 stoplight AUSGANG_BREMSLICHT_MITTE mitte
0x11 AUSGANG_SL_BL_LINKS_1 tail light / stoplight on the left 1, E92 / E93: Day driving light on the left
0x12 AUSGANG_SL_BL_RECHTS_1 tail light / stoplight on the right 1, E92 / E93: Day driving light on the right
0x13 AUSGANG_SL_BL_LINKS_2 tail light / stoplight to the left of 2
0x14 AUSGANG_SL_BL_RECHTS_2 tail light / stoplight to the right of 2
0x15 sign light AUSGANG_KZL
0x16 interior lighting AUSGANG_INNENBELEUCHTUNG
0x17 AUSGANG_NSL_LINKS nebulous tail light on the left
0x18 AUSGANG_NSL_RECHTS nebulous tail light on the right
0x19 back driving light AUSGANG_RFL_LINKS on the left
0x1A back driving light AUSGANG_RFL_RECHTS on the right
0x1B break Force display AUSGANG_BFD_LINKS on the left
0x1C break Force display AUSGANG_BFD_RECHTS on the right
0x1D clip AUSGANG_KL_58G 58 gs

FRM 70 LAMP NUMBERS

0x00 high beam headlights AUSGANG_FL_LINKS or Abbiegelicht on the left
0x01 high beam headlights AUSGANG_FL_RECHTS or Abbiegelicht on the right
0x02 dimmed headlights AUSGANG_AL_LINKS on the left
0x03 dimmed headlights AUSGANG_AL_RECHTS on the right
0x04 sidelight AUSGANG_BEGRL_LINKS on the left
0x05 sidelight AUSGANG_BEGRL_RECHTS on the right
0x06 fog lamp AUSGANG_NSW_LINKS on the left, PL3 from 07/14 and (SA5A1 or SA896): Stoplight on the left
0x07 fog lamp AUSGANG_NSW_RECHTS on the right, PL3 from 07/14 and (SA5A1 or SA896): Stoplight on the right
0x08 direction indicator AUSGANG_FRA_LINKS_VORN on the left in front
0x09 direction indicator AUSGANG_FRA_RECHTS_VORN on the right in front
0x0A direction indicator AUSGANG_FRA_LINKS_HINTEN on the left behind
0x0B direction indicator AUSGANG_FRA_RECHTS_HINTEN on the right behind
0x0C AUSGANG_R56_CS_ORANGE PL3: Colour-Switch orange, but: LED addition direction indicator on the left
0x0D AUSGANG_R56_CS_BLAU PL3: Colour-Switch blue, but: LED addition direction indicator on the right
0x0E stoplight AUSGANG_BREMSLICHT_LINKS on the left, PL3 from 07/14 and SA5A1: Day driving light LED, PL3 from 07/14 and SA896: Day driving light on the left
0x0F stoplight AUSGANG_BREMSLICHT_RECHTS on the right, PL3 from 07/14 and SA5A1: Fog lamp LED, PL3 from 07/14 and SA896: Day driving light on the right
0x10 stoplight AUSGANG_BREMSLICHT_MITTE mitte
0x11 AUSGANG_SL_BL_LINKS_1 tail light / stoplight on the left 1
0x12 AUSGANG_SL_BL_RECHTS_1 tail light / stoplight on the right 1
0x13 AUSGANG_E70_SL_BL_LINKS_2_R56_SML_LV_RH E70: Tail light to the left of 2, R56: Side mark light on the left in front, on the right behind
0x14 AUSGANG_E70_SL_BL_RECHTS_2_R56_SML_RV_LH E70: Tail light to the right of 2, R56: Side mark light on the right in front, on the left behind
0x15 sign light AUSGANG_KZL
0x16 interior lighting AUSGANG_INNENBELEUCHTUNG
0x17 AUSGANG_NSL_LINKS nebulous tail light, the US: Break Force display on the left
0x18 AUSGANG_NSL_RECHTS nebulous tail light, the US: Break Force display on the right
0x19 back driving light AUSGANG_RFL_LINKS on the left

Может кто посоветует толкового мастера? Бмв 325xi,e91,2007г.в,n52b25.Ругалась на катализаторы. Было принято решение вырезать и поставить пламегасители. Проблема не ушла. По компу ничего не покащывает.Троит(прыгают незначительно обороты)в движении Разогнать можно только выжав педаль в пол.

что лучше взять для 6hp19z

zf parts 8704 001 или ravenol atf 6hp fluid

Добрый. Столкнулся с проблемой в впускном коллекторе. Снял, а там . Нагара куча и поломанная заслонка (последняя) и кусочек бруска, который ее держит. Хорошо, что в двигатель не улетела.. Отремонтировал)

Так вот, говорят, что есть коллекторы без заслонок. Насколько это целесообразно? Ведь не просто так эти заслонки там стоят. Дополнительная подача воздуха на высоких оборотах. Второе дыхание открывают.) А так получается постоянно дышит.. Кто сталкивался?

Всем привет. Висит ошибка 9D12 по сигналке. Вычитал на одном забугорном форуме, что в самом датчике стоят элементы питания, и их можно менять. Делал ли кто подобное?? Интересует: можно ли нормально вскрыть корпус и что там внутри (какой размер, тип, количество)??

Всем привет. Висит ошибка 9D12 по сигналке. Вычитал на одном забугорном форуме, что в самом датчике стоят элементы питания, и их можно менять. Делал ли кто подобное?? Интересует: можно ли нормально вскрыть корпус и что там внутри (какой размер, тип, количество)??

20140329_111454_zpsdcesmcye.jpg

Стоят они в сирене.

20140329_111612_zpsflbklxtp.jpg

Стоят они в сирене.

спасибо, то что нужно

Полирнул фары и в связи с этим вопрос — что с ними делать — полировать каждый сезон, заклеить пленкой или покрыть лаком, какими? Кто как делал, интересуют практические плюсы-минусы вышеупомянутых способов.

С пленкой был опыт — то-ли пленка, то-ли пластик под пленкой через год пожелтели. Но может пленка не та?

Полирнул фары и в связи с этим вопрос — что с ними делать — полировать каждый сезон, заклеить пленкой или покрыть лаком, какими? Кто как делал, интересуют практические плюсы-минусы вышеупомянутых способов.

С пленкой был опыт — то-ли пленка, то-ли пластик под пленкой через год пожелтели. Но может пленка не та?

Если лак — то очень хороший, чтобы не пришлось потом перекрывать.
Проще и практичнее пленкой — меньше подвержена повреждениям и легче меняется. Хорошие пленки не портятся.

Если лак — то очень хороший, чтобы не пришлось потом перекрывать.
Проще и практичнее пленкой — меньше подвержена повреждениям и легче меняется. Хорошие пленки не портятся.

Склоняюсь тоже все-таки к пленке, вопрос определить какая хорошая?

Склоняюсь тоже все-таки к пленке, вопрос определить какая хорошая?

Своими руками без опыта вряд ли выйдет. А в нормальных конторах обычно хорошая пленка. 3m, oraguard, Teckwrap USA и т.д.

Склоняюсь тоже все-таки к пленке, вопрос определить какая хорошая?

Добрый. Столкнулся с проблемой в впускном коллекторе. Снял, а там . Нагара куча и поломанная заслонка (последняя) и кусочек бруска, который ее держит. Хорошо, что в двигатель не улетела.. Отремонтировал)

Так вот, говорят, что есть коллекторы без заслонок. Насколько это целесообразно? Ведь не просто так эти заслонки там стоят. Дополнительная подача воздуха на высоких оборотах. Второе дыхание открывают.) А так получается постоянно дышит.. Кто сталкивался?

Добрый. Столкнулся с проблемой в впускном коллекторе. Снял, а там . Нагара куча и поломанная заслонка (последняя) и кусочек бруска, который ее держит. Хорошо, что в двигатель не улетела.. Отремонтировал)

Так вот, говорят, что есть коллекторы без заслонок. Насколько это целесообразно? Ведь не просто так эти заслонки там стоят. Дополнительная подача воздуха на высоких оборотах. Второе дыхание открывают.) А так получается постоянно дышит.. Кто сталкивался?

зачем вам брать целый коллектор? Снимаете заслонки, затыкаете наглухо оставшиеся отверстия и ездите спокойно дальше.

READ EVERYTHING BEFORE TRYING ANYTHING

i have the same problem

read this thread

you need to have daten V41 files.

If you still haven’t gotten the issue fixed maybe this can help.

you need an ODB cable and Laptop and use toolset.exe

I have yet to try this since my car is in the shop..

I will try this and get back here so other people can find out easily

aaand the name of the value on toolset.exe is called steuern_reset_kurzschlussabschaltung

This is what helped me from bmw coding and i was able to fix it.

Connect cable to your car, launch Toolset32 and load FRM70.prg (for FRM2).
— In the window called Select job: FRM_70, select the job status_lampen_kurzschluss_counter. In the list Results select job_status and the lamp output which is shut off due to short circuit protection.
— Send the job to the car using the F5 key. You should get an answer in the Results window and the COUNTER value should be > 0. If COUNTER is = 0 then you didn’t select the right lamp output. Try finding the one(s) which have COUNTER > 0. You will look at this value later to see if the short circuit reset-job actually worked.
— Now, switch job to steuern_reset_kurzschlussabschaltung. Notice that this job requires one (1) argument: lamp_nr. Lamp_nr is a number 0-255. Enter the lamp_nr to clear in the Arguments list and select job_status under Results.
— Send the job using F5. Make sure you get an answer OKAY in the Results window.

Note: I don’t know the mapping between each lamp and lamp_nr, so I simply sent the command 64 times for all lamp_nr from 0 to 63. Try this — I guess it can’t do any harm. Since lamp_nr is supposed to be an integer, I guess possible values for lamp_nr are 0-255.

When you have sent kurzschlussabschaltung-commands for all lamp_nr, do the first job again (check COUNTER). If everything is good, the counters which were > 0 before should now be = 0.

I wish you the best of luck!!

I know when i finally figured out how to do this i hadnt had an angel eye for 6 months and i felt like

2009 BMW E90 328i | Xenons | MT | Space Gray | Beige-ette | CF Fabric Trim | iPod/USB | 20% Tints | Euro-Plate | Rear Fog Switch Lego Mod | Painted Reflectors | Performance Short-shift Kit | Style 197 Wheels | OEM Sport Suspension |

Hi, i’ve testing the method but, i didn’t find lamp nr.

Tool32 always says that i doesn’t select lamp .

READ EVERYTHING BEFORE TRYING ANYTHING

read this thread

you need to have daten V41 files.

This is what helped me from bmw coding and i was able to fix it.

I wish you the best of luck!!

I know when i finally figured out how to do this i hadnt had an angel eye for 6 months and i felt like

This is the second time im trying this now and for some reason i cannot figure out the lamp_nr part. I dont know what to put into the arguments area. No matter what i put, i get an error in the job status.. What were you putting in to subtract from the counter?? I also dont have the steurn reset i have _reset_kurzschluss_sperre which has the lamp_nr option and also the only «reset» available that i have listed..

2010 AW/BLK 135i VM 6465 Single Turbo, JB4 + MHD, VRSF CP & Tial, Big Tom, Fuel-It PI + Stage 3 + Return + Ethanol Sensor, BMW PE, MFactory LSD, Spec 3+ & MFactory SMFW, RB External PCV
Best stock turbo 12.5 @ 19.46 spinning all the way down
RIP 2008 AW/BL 135i

I figured this out.

You have a newer E-Series I assume, use reset_kurzschluss_sperre, enter just a number 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, and so on, individually but with out the comma, get it? Some people just go through 0-255 but I went through 0-64, cleared every error in my FRM.

If this is not clear, let me know.

This is the second time im trying this now and for some reason i cannot figure out the lamp_nr part. I dont know what to put into the arguments area. No matter what i put, i get an error in the job status.. What were you putting in to subtract from the counter?? I also dont have the steurn reset i have _reset_kurzschluss_sperre which has the lamp_nr option and also the only «reset» available that i have listed..

I figured this out.

You have a newer E-Series I assume, use reset_kurzschluss_sperre, enter just a number 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, and so on, individually but with out the comma, get it? Some people just go through 0-255 but I went through 0-64, cleared every error in my FRM.

If this is not clear, let me know.

Just got mine fixed as well. Turned out to be a software issue on my computer. Ended up creating a Virtual Machine and loading all the software back on and now I have working angel eyes!!

Thanks for the help!

2010 AW/BLK 135i VM 6465 Single Turbo, JB4 + MHD, VRSF CP & Tial, Big Tom, Fuel-It PI + Stage 3 + Return + Ethanol Sensor, BMW PE, MFactory LSD, Spec 3+ & MFactory SMFW, RB External PCV
Best stock turbo 12.5 @ 19.46 spinning all the way down
RIP 2008 AW/BL 135i

READ EVERYTHING BEFORE TRYING ANYTHING

read this thread

you need to have daten V41 files.

This is what helped me from bmw coding and i was able to fix it.

I wish you the best of luck!!

I know when i finally figured out how to do this i hadnt had an angel eye for 6 months and i felt like

Sorry for reviving this thread, i need help with this. I was able to load tool32 and get thru everything you said all the way up to when you say to choose the correct light? everything in my laptop shows the jobs in german and i have no idea which to choose.

Sorry for reviving this thread, i need help with this. I was able to load tool32 and get thru everything you said all the way up to when you say to choose the correct light? everything in my laptop shows the jobs in german and i have no idea which to choose.

2011 E92, 2006 E90

Thank you. the part I’m confused on is where do I get the counter and how do I send a value. I’ve dig down into Tool32 to the correct place.

Thank you. the part I’m confused on is where do I get the counter and how do I send a value. I’ve dig down into Tool32 to the correct place.

So in the argument box, type the hexadecimal value 0x1 (which means the number 1 in decimal format) and click the «run once» button. Then in the argument box, type the hexadecimal value 0x2 (which means the number 2 in decimal format) and click the «run once» button. Keep doing this until you reach 0x3f which is 63 in decimal format. If you do this, it’ll reset all the counters for all bulbs between 0-63 so you won’t miss anything.

After that, go back to INPA and check the code, and delete it. You should be good!

So in the argument box, type the hexadecimal value 0x1 (which means the number 1 in decimal format) and click the «run once» button. Then in the argument box, type the hexadecimal value 0x2 (which means the number 2 in decimal format) and click the «run once» button. Keep doing this until you reach 0x3f which is 63 in decimal format. If you do this, it’ll reset all the counters for all bulbs between 0-63 so you won’t miss anything.

After that, go back to INPA and check the code, and delete it. You should be good!

Awesome! I think this is the missing piece of my puzzle! thank you. I will try it tonight.

What I did find was the following last night:
STAT_BEGRL_LINKS_SHORT_CIRCUIT_COUNTER = 50
all the other values were zero last night.

I haven’t read about that anywhere. I’ve ordered an OBD cable, just waiting for that to arrive before I do this on my car as well. I’m having the same issue, no driver angel eye So just saying that my previous response is based on things I’ve read, I haven’t actually coded anything in my life yet haha.

Yeay, i got my AE’s working. not gonna give any more update other then that

just kidding. Okay here is what i did:
1) Make sure i’m on map 0
2) Load INPA and make sure i have both black dots so i know my cable works
3) Close INPA (very important to do this)
4) launch TOOL32.EXE
5) click on «jobs» and start typing out: steuern_reset_kurzshlussabschaltung
6) click on the text box located under arguements and enter the various hex values (you will need to try both check marked and unchecked for the box that says DATA). Press F5 or double click on the job name to send each command one by one
a) arguement = 0x0 (received error result)
b) 0x1 (received error result)
c) 0x2 (received error result)
d) 0x3 (received error result)
e) 0x4 (received error result)
f) 0x5 (received error result)
g) 0x6 (received error result)
h) 0x7 (received error result)
i) 0x8 (received error result)
j) 0x9 (received error result)
k) 0xa (received error result)
l) 0xb (Got my first OKAY, and started to jump up and down with joy)
7) went back to the job for reading the counter and instead of showing 50. it was now 1
8) closed TOOL32.EXE and open INPA
9) cleared all errors in the FRM
10) start my car and enjoyed seeing my driver side AE alive again

Yeay, i got my AE’s working. not gonna give any more update other then that

just kidding. Okay here is what i did:
1) Make sure i’m on map 0
2) Load INPA and make sure i have both black dots so i know my cable works
3) Close INPA (very important to do this)
4) launch TOOL32.EXE
5) click on «jobs» and start typing out: steuern_reset_kurzshlussabschaltung
6) click on the text box located under arguements and enter the various hex values (you will need to try both check marked and unchecked for the box that says DATA). Press F5 or double click on the job name to send each command one by one
a) arguement = 0x0 (received error result)
b) 0x1 (received error result)
c) 0x2 (received error result)
d) 0x3 (received error result)
e) 0x4 (received error result)
f) 0x5 (received error result)
g) 0x6 (received error result)
h) 0x7 (received error result)
i) 0x8 (received error result)
j) 0x9 (received error result)
k) 0xa (received error result)
l) 0xb (Got my first OKAY, and started to jump up and down with joy)
7) went back to the job for reading the counter and instead of showing 50. it was now 1
8) closed TOOL32.EXE and open INPA
9) cleared all errors in the FRM
10) start my car and enjoyed seeing my driver side AE alive again

Wow, I’m so relieved you got yours working haha that means mine should be good too once I get the cable in the mail. It should be another two weeks before I get the cable so please stay live on this thread haha I might need you for some help if I can’t get things working. Quick question though, what do you mean in your step 1 about being on map 0? What is that?

Congratulations on getting it to work.

I got mine in 2011 from someone on ebay with software for about $40. I would suggest you to just google «bmw coding cable» and see what prices you find (should be under $20 now a days).

If your doing something on ebay, always ask the following of the vendor thru the ebay system:
1) Does your product work with my car (insert your make/model/year/trim here)
2) Does your product come with the software for my car (INPA/TOOL32/Drivers/etc)
3) If the cable does not work with my car or the software does not work with my car, what is your return policy (Time frame to notify you of a problem, replacement item, refund, shipping for returned items covered)?
4) How long is the shipping time, will you provide tracking details? What if I don’t receive my product in the mail for 14 days or 30 days?

Once you have them reply to these questions and you are okay with the terms. go ahead and bid on the item. Even if you find a local online retailer selling it for about $20 or under. always ask those questions and keep it in your email as proof. Use Paypal to make the sale so you are covered (NEVER SEND AS GIFT, you will have no recourse if it is a garbage product. pay the stupid 2% fee for the transaction because it’s cheap insurance).

If you are having problems getting the software working, you can probably find someone on these forums who will help you OR for a fee will set you up (usually includes the remote coding of your car too so they can test it out and you benefit from getting the car done too). Go with someone who seems to have a good rep and lots of positive feedback with coding on the forums if you plan to have someone do remote coding. Last thing you want is for someone to learn on your car :P

Читайте также:

      

  • Схема системы охлаждения фольксваген пассат
  •   

  • Игольницы сумочки крестом схемы
  •   

  • Субару форестер ошибка srh off
  •   

  • Электрическая схема лифан цебриум
  •   

  • Ошибка 0131 опель зафира а

#1

Oput

  • e91 335D M-Pack
  • Минск

Отправлено 01 Февраль 2015 — 01:41

Добрый! Подскажите плиз куда лезть и где искать по данной причине?

зы. Обсолютно всё горит и работает, кроме двух габаритов на крышке багажника. Не приходит 12в.

  • Наверх


#2


redisco

redisco

  • e81 130i
  • Warszawa/Minsk

Отправлено 01 Февраль 2015 — 02:47

и что — нет ошибок в блоке света ?

  • Наверх


#3


Oput

Oput

  • e91 335D M-Pack
  • Минск

Отправлено 01 Февраль 2015 — 01:15

Конечно есть — задняя лампа левая лампа не исправна и правая не испрана.

  • Наверх


#4


Gladj525

Gladj525

  • Skoda
  • минск и область

Отправлено 01 Февраль 2015 — 02:00

  • Наверх


#5


Denisok

Denisok

  • E91 montego / кампахт
  • Minsk / Serebryanka

Отправлено 01 Февраль 2015 — 02:46

Либо перетерлись…..

  • Наверх


#6


Darida

Darida

  • e91
  • Минск/Беларусь

Отправлено 01 Февраль 2015 — 03:19

А у меня вопрос как добраться к правой задней стороне фонаря е91 (тот который на крыле)  С лева понятно, дверцу открыл есть доступ  , а вот с права всё зашито …

  • Наверх


#7


Gladj525

Gladj525

  • Skoda
  • минск и область

Отправлено 01 Февраль 2015 — 03:54

А у меня вопрос как добраться к правой задней стороне фонаря е91 (тот который на крыле)  С лева понятно, дверцу открыл есть доступ  , а вот с права всё зашито …

поднять пол, два пистона и дверца ваша.

  • Наверх


#8


Darida

Darida

  • e91
  • Минск/Беларусь

Отправлено 01 Февраль 2015 — 03:58

  • Наверх


#9


Oput

Oput

  • e91 335D M-Pack
  • Минск

Отправлено 05 Февраль 2015 — 01:02

Что-то тут сложнее, висит ещё в FRM ошибка 9CBB — замыкакие. Может кто подскажет что делать?

  • Наверх


#10


redisco

redisco

  • e81 130i
  • Warszawa/Minsk

Отправлено 05 Февраль 2015 — 01:29

так проводку починили ?

потому что блок выключил цепь потому что 50 раз замыкание зафиксировано

надо сначала починить проводку и потом поехать к электрику который спец программой решит эту проблему

  • Наверх


#11


Gladj525

Gladj525

  • Skoda
  • минск и область

Отправлено 05 Февраль 2015 — 01:59

спецпрограмма тул32 называется.

кстати вроде как рейнголд еще стирает курцшлюз.

Сообщение отредактировал Gladj525: 05 Февраль 2015 — 08:52

  • Наверх


#12


Oput

Oput

  • e91 335D M-Pack
  • Минск

Отправлено 22 Февраль 2015 — 02:25

Итог: Пересмотрел проводку — всё целое, всё звониться. Полез изучать ista — там не понял как стереть это кз, пробывал «сброс блока», вообщем потыркал — но сходу так и не разобрался. Через tool32 сбросил и всё стало отлично :)

спс огромное.

Сообщение отредактировал Oput: 22 Февраль 2015 — 02:26

  • Наверх


#13


Ernest147

Ernest147

    Новичок

  • Members
  • Pip

  • 9 сообщений
  • e36 touring m52
  • Бремен Германия

Отправлено 29 Ноябрь 2016 — 09:09

Всем привет) Подскажите пожалуйста от куда можно прозвонить проводку габаритов которые находятся на крышке багажника? Или стоит снять кожух и визуально посмотреть на состояние проводки?  :unsure:

  • Наверх


#14


Jurun

Отправлено 29 Ноябрь 2016 — 11:28

Всем привет) Подскажите пожалуйста от куда можно прозвонить проводку габаритов которые находятся на крышке багажника? Или стоит снять кожух и визуально посмотреть на состояние проводки?  :unsure:

лучше визуально. так как прозваниваться могут хорошо а провода уже надломаны.

  • Наверх


#15


Ernest147

Ernest147

    Новичок

  • Members
  • Pip

  • 9 сообщений
  • e36 touring m52
  • Бремен Германия

Отправлено 30 Ноябрь 2016 — 09:42

лучше визуально. так как прозваниваться могут хорошо а провода уже надломаны.

А как этот кожух снять? не будет ли он потом пропускать воду?  :rolleyes:

  • Наверх


Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • 00988 ошибка ауди
  • 009cb6 ошибка bmw
  • 009cb4 бмв ошибка
  • 009cb3 ошибка бмв
  • 00987 ошибка шкода октавия а5