11a002 ошибка бмв f20

  1. У меня 316 2014 года, пробег 83000 км. Ранее никаких симптомов не было. Утром поехал на работу, проехал примерно 1 км, т.е 5 мин после запуска, припарковался и ушел в магазин на 10 мин, завожу машину через 2-4 сек после нормальной работы троит(двоит) и глохнет, при повторном запуске уже без нормальной работы. бензина в баке 1/8 (половина первого деления, обычно ниже первого деления не опускаю), оставил авто. Вечером залил из канистры 5 литров — стрелка показала 1/4 бака, завел все норм, но через 2-3 мин задвоила и заглохла, повторный запуск ничего не дал. Комп показывает ошибку 11А002 (топливная система высокого давления, достоверность: недостаточное давление). У кого было подобное, в чем проблема (про сервис сам знаю)?


  2. Kiroy

    Регистрация:
    16 апр 2019
    Сообщения:
    154
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва


  3. Kiroy

    Регистрация:
    16 апр 2019
    Сообщения:
    154
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва

    Сейчас тоже самое(((Приговаривают ТНВД,но думается мне(или хочется так думать),что это или реле или топливный насос в баке(

  4. Чем в итоге закончилась ваша история? решили проблему? что было неисправно?

  5. А у вас как дела с подачей топлива? Я не могу решить похожую проблему уже 15000 пробега. Менял и переставлял бензонасосы, реле. В какой-то момент все стало нормально, но спустя 5000 км опять тоже самое. Лечится заменой реле и опять 5000 км. до следующей замены, а тут вообще 3000 откатал и та же история. Реле разбирал, видимых повреждений силовых контактов нет. Был в 3-х сервисах. Никто ничего толком сказать не может… Хорошего электрика бы…


  6. Kiroy

    Регистрация:
    16 апр 2019
    Сообщения:
    154
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва

    У меня это оказался топливный насос,решил его заменой)Цена нового на Zzap 5700 и замена 3000


  7. Kiroy

    Регистрация:
    16 апр 2019
    Сообщения:
    154
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва

    Там всего 3 варианта:
    1. Реле топливного насоса
    2. Электрический насос в баке(топливный)
    3. ТНВД (крайняк)


  8. Kiroy

    Регистрация:
    16 апр 2019
    Сообщения:
    154
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва

    А,ещё предохранители проверяли в багажнике

  9. Насос в баке менял на новый оригинал. Без замены реле проблема остается даже на новом насосе. На счет ТНВД не уверен. У меня была проблема с ТНВД на маленьком пробеге, ОД заменил по гарантии. Но ощущения при неисправном ТНВД совсем другие. Тут же после замены реле все приходит в норму. Никаких ошибок. Мерили несколько раз давление в рампе, все ок. Все работает нормально 5000 км, а потом при старте на теплый движок заводится и через несколько минут начинает глохнуть и выскакивает ошибка «недостаточное давление» (считывал после) . И может с 10 раза завестись, а может и нет. Потом остывает полностью и заводится как ни в чем не бывало с пол оборота. Если не менять реле, то проблема будет выскакивать все чаще и чаще и в итоге машина может или перестать заводиться или будет спонтанно глохнуть иногда даже на скорости на ходу.

  10. Нет, не смотрел. Есть в планах снять диван посмотреть всю проводку и блок с предохранителями в багажнике. Вообще по хорошему надо толковому электрику смотреть. Кто знает, что с чем там связанно


  11. Kiroy

    Регистрация:
    16 апр 2019
    Сообщения:
    154
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва

    Попробуйте просто поменять несколько предохранителей отвечающих за насос,все дешевле,чем к электрику обращаться,ну а если не поможет,то тут уж деваться некуда(
    Там на листочке написано,что отвечает за насос

  12. Ну как обстоят дела по вашей проблеме? Все работает?

Поделиться этой страницей

Фото в бортжурнале BMW 5 series (F10)

Полный размер

Всем привет. У меня поучилась такая вот неприятность — перестала машина заводится (точнее заводиться и сразу глохнет.) Ошибка: 11A002 — High Pressure Fuel System: Pressure too low.

— уже поменял бензо-насос нижнего давления (бак)
— насос высокого давления
— датчик высокого давления

металлической стружки нет; батарею тоже отключал; проводка вроде целая; в баке 26 литров; мотор: N20B20A (520i)

Кто-нибудь уже с такой проблемой встречался?

SOLVED

Фото в бортжурнале BMW 5 series (F10)

Полный размер

Комментарии
33

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы писать комментарии, задавать вопросы и участвовать в обсуждении.

Все комментарии

Ошибка 11A002 у автомобиля BMW была обновлена 16:02. Определить ошибку в автомобиле BMW можно через диагностический прибор через соединение OBD2. Если у вас определена ошибка под номером 11A002 — тогда прочитайте ее обозначение согласно официальным техническим регламентам автомобиля BMW.

11A002

Неверное давления топлива в магистрали, зафиксированное блоком управления

Приветствуется любая корректная, полезная и честная информация о ремонте ошибки 11A002 у автомобиля BMW.

Возможно Ваш отзыв сможет кому-то помочь!

Чтобы помочь вам в решении ошибки 11A002 и устранить её, опишите вашу ситуацию и комментарий ниже. Обязательно оставьте почтовый ящик, ответ и помощь придет в течение дня.

Илья Сергеевич Дорофеев

Поддержка от автовладельцев

Техник по диагностике автомобилей BMW Стаж: 18 лет

Помогу решить любые вопросы возникшие с ошибками 11A002 по автомобилю BMW. Опишите подробно ситуацию форме ниже и я лично вам отвечу в ближайшее свободное время. Обязательно укажите номера ошибок, симптомы и конечно модель, двигатель и кузов.

Для ответа мастера — поделитесь обязательно ссылкой с друзьями:

Помощь и удаление ошибок у моделей BMW

E39; E46; E60; E65; E70; E83; E90; F10; F20; X3 E34; X5 E53; X6.

Автомобильный сканер для BMW

Ваш помощник в точном определении ошибки в том числе 11A002 и причины поломки. Дигностика любой модели BMW за 3 минуты, все показания бортового компьютера. Стирайте ошибки и выявляйте причину сами.

  ****
Location Offline
Senior Member

Reputation:
7

Thanks Given: 79
Thanks Received: 56 (47 Posts)

Posts: 
229 
Threads: 
53

Joined: Nov 2017


1

11-09-2021, 11:28 PM
(This post was last modified: 11-09-2021, 11:29 PM by Rwik5070.)

hello, i need your help… 

I am stuck with a pressure fault on engine N13, 11A002. I cloned the ecu, replaced coils, spark plugs, low pressure pump, high pressure pump, injection rail, pressure sensor, 4 injectors. the problem persists. my rail pressure remains at 0.63MPA. I checked the wiring, the pump head at the end of the camshaft. If someone has an idea…

many thanks

Thanks given by:

klisenki  ****
Location Offline
Senior Member

Reputation:
8

Thanks Given: 33
Thanks Received: 48 (41 Posts)

Posts: 
567 
Threads: 
49

Joined: Apr 2020


2

11-10-2021, 03:33 AM

(11-09-2021, 11:28 PM)Rwik5070 Wrote: hello, i need your help… 

I am stuck with a pressure fault on engine N13, 11A002. I cloned the ecu, replaced coils, spark plugs, low pressure pump, high pressure pump, injection rail, pressure sensor, 4 injectors. the problem persists. my rail pressure remains at 0.63MPA. I checked the wiring, the pump head at the end of the camshaft. If someone has an idea…

many thanks

Which description you give insta + for this fault

Sent from my SM-A125F using Tapatalk

Thanks given by:

Rwik5070  ****
Location Offline
Senior Member

Reputation:
7

Thanks Given: 79
Thanks Received: 56 (47 Posts)

Posts: 
229 
Threads: 
53

Joined: Nov 2017


3

11-10-2021, 02:46 PM

(11-10-2021, 03:33 AM)klisenki Wrote:

(11-09-2021, 11:28 PM)Rwik5070 Wrote: hello, i need your help… 

I am stuck with a pressure fault on engine N13, 11A002. I cloned the ecu, replaced coils, spark plugs, low pressure pump, high pressure pump, injection rail, pressure sensor, 4 injectors. the problem persists. my rail pressure remains at 0.63MPA. I checked the wiring, the pump head at the end of the camshaft. If someone has an idea…

many thanks

Which description you give insta + for this fault

Sent from my SM-A125F using Tapatalk

hello, high pressure fuel, plausibility too tow , i have only 0.6 mpa

Thanks given by:

Reputation:
27

Thanks Given: 48
Thanks Received: 289 (230 Posts)

Posts: 
922 
Threads: 
67

Joined: Nov 2017


4

11-10-2021, 03:43 PM

open fuel pump relay and power fuel pump direct then report.

Thanks given by:

Rwik5070  ****
Location Offline
Senior Member

Reputation:
7

Thanks Given: 79
Thanks Received: 56 (47 Posts)

Posts: 
229 
Threads: 
53

Joined: Nov 2017


5

11-10-2021, 04:13 PM

(11-10-2021, 03:43 PM)Willisodhiambo Wrote: open fuel pump relay and power fuel pump direct then report.

that was the first step , nothing change with bridged relay

Thanks given by:

klisenki  ****
Location Offline
Senior Member

Reputation:
8

Thanks Given: 33
Thanks Received: 48 (41 Posts)

Posts: 
567 
Threads: 
49

Joined: Apr 2020


6

11-11-2021, 01:25 AM
(This post was last modified: 11-11-2021, 01:28 AM by klisenki.)

(11-10-2021, 04:13 PM)Rwik5070 Wrote:

(11-10-2021, 03:43 PM)Willisodhiambo Wrote: open fuel pump relay and power fuel pump direct then report.

that was the first step , nothing change with bridged relay

Can you show a photo of high presure pump

Sent from my SM-A125F using Tapatalk
[attachment=437640]
[attachment=437641]

Thanks given by:

Rwik5070  ****
Location Offline
Senior Member

Reputation:
7

Thanks Given: 79
Thanks Received: 56 (47 Posts)

Posts: 
229 
Threads: 
53

Joined: Nov 2017


7

11-11-2021, 01:57 AM

(11-11-2021, 01:25 AM)klisenki Wrote:

(11-10-2021, 04:13 PM)Rwik5070 Wrote:

(11-10-2021, 03:43 PM)Willisodhiambo Wrote: open fuel pump relay and power fuel pump direct then report.

that was the first step , nothing change with bridged relay

Can you  show a photo of high presure pump

Sent from my SM-A125F using Tapatalk


Attached Files

Thumbnail(s)

   

Thanks given by:

jand11  **
Location Offline
Junior Member

Reputation:
0

Thanks Given: 20
Thanks Received: 6 (4 Posts)

Posts: 
42 
Threads: 
13

Joined: Feb 2021


8

11-11-2021, 02:03 AM

no other fault code ? only this ?

If i helped click thanks and add reputation Tup

Thanks given by:

Rwik5070  ****
Location Offline
Senior Member

Reputation:
7

Thanks Given: 79
Thanks Received: 56 (47 Posts)

Posts: 
229 
Threads: 
53

Joined: Nov 2017


9

11-11-2021, 02:24 AM

(11-11-2021, 02:03 AM)jand11 Wrote: no other fault code ? only this ?

Yes just this fault

Thanks given by:

     

09-19-2016, 04:07 AM

 
#1

Private First Class

wujekwaldus's Avatar

Poland

Drives: 458,Huracan Spyder,G500

Join Date: Oct 2012

Location: Warsaw

DME 11A002 — High Pressure Fuel Error


Hi Guys,

I’m facing a problem with high pressure fuel.

Symptoms:
DME 11A002 errors is occuring at high speeds. (sometimes 250+, sometimes 300+)

What I have already done:
— new fuel injectors
— new high pressure fuel pumps
— new fuel control unit
— tested different fuel (98 RON, 100RON, 102RON, from Germany and Poland)

Error still shows up.

I have box from pp performance — this error is not up while this car is stock — however, after let’s say 250+km/h sometimes (not always) You can feel that car is loosing power like -50-100hp goes down. on stock it’s just go slower, on box — error occurs.

Do you have any idea what might be wrong? Is it box setup? Bad tune? or something else need to be replaced/fixed/checked?

btw: i never use high power of my car when i have low fuel. 1/4 tank is minimum.

Cheers!.

     

09-19-2016, 10:56 AM

 
#2

Captain

RPIpower's Avatar

Drives: F97 X3M, G80 M3

Join Date: Aug 2007

Location: PA

It is nice that you have access to ista for diagnosis! just curious how many miles you have on the M6? As with everything on these cars, anything is possible, but you have pretty much replaced everything that usually shows issues.
The fact that the fault sets at around the same speed and only when the tune is installed makes me think something is going on with that. its most likely requesting more fuel delivery or a higher pressure than the pump can supply, setting the fault. I have never heard of that tune before either. Curious to see what others have to say.

     

09-19-2016, 06:13 PM

 
#3

Lieutenant

Drives: 2013 M6 Coupe

Join Date: Mar 2015

Location: Long Island, NY

sounds like you are maxing out fuel trims, what boost are you running?? On a non competition package (not sure what you have) 22 psi will max fuel trim. Octane won’t really prevent that issue, its volume of fuel not the octane for that particular issue

     

09-19-2016, 07:08 PM

 
#4

F10 1/4 WR: 9.9s / 142.5mph 1/2 WR: 175.5mph

Drives: 2018 RS3, 991 Turbo

Join Date: Jul 2014

Location: Westlake Village, CA

Given it isn’t there with the stock DME, it is likely your tune. Assume it is a flash since the top-speed limiter is removed… but you are calling it a ‘box’. Do you have a piggy-back as well?

No point wasting $$ throwing parts at it. You need to log HPFP — does the pressure drop? At those high speeds the car is pumping a LOT of fuel. Usually its the LPFP that is constrained first…. although injectors can get maxed out. You won’t max fuel trims running a flash (22psi).

Options:

1. If it is truly a fuel issue, try meth injection and see if it relieves the fuel demand
2. Get another flash tune and try out

If you want to throw another part at it, swap the in-tank pump.

     

09-19-2016, 07:42 PM

 
#5

Second Lieutenant

Bostons_Finest_'s Avatar

United_States

Drives: 2013 BMW M5 2008 M5

Join Date: Sep 2012

Location: Shrewsbury MA

Quote:

Originally Posted by Msizzle

sounds like you are maxing out fuel trims, what boost are you running?? On a non competition package (not sure what you have) 22 psi will max fuel trim. Octane won’t really prevent that issue, its volume of fuel not the octane for that particular issue

How do you counter that I have a 2013 non cp 6m. I want to do a tune so if they tune it over 22psi? I’ll have the same issue ?

     

09-19-2016, 08:49 PM

 
#6

F10 1/4 WR: 9.9s / 142.5mph 1/2 WR: 175.5mph

Drives: 2018 RS3, 991 Turbo

Join Date: Jul 2014

Location: Westlake Village, CA

Once flashed they are all the same — on stock maps+piggy back there are some differences in fueling

     

09-20-2016, 02:07 AM

 
#7

Private First Class

wujekwaldus's Avatar

Poland

Drives: 458,Huracan Spyder,G500

Join Date: Oct 2012

Location: Warsaw

My M6 has 33k km which gives ~20k miles.
It is competition package.
I don’t know to boost in PSI units but it is 0.3bar more than stock.
the HPFP pressure log is (i don’t remember the units from ista logs) but should be 20 UNITS but was 15-17 UNITS.

Maybe today I’ll try to log LPFP and AFR.
LPFP or bad tune is the problem — I’ll let You know what will be the result.

     

09-20-2016, 02:12 AM

 
#8

Plenipotentiary

lemetier's Avatar

Drives: Yes

Join Date: Jul 2010

Location: Location

Quote:

Originally Posted by wujekwaldus
View Post

Hi Guys,

I’m facing a problem with high pressure fuel.

Symptoms:
DME 11A002 errors is occuring at high speeds. (sometimes 250+, sometimes 300+)

What I have already done:
— new fuel injectors
— new high pressure fuel pumps
— new fuel control unit
— tested different fuel (98 RON, 100RON, 102RON, from Germany and Poland)

Error still shows up.

I have box from pp performance — this error is not up while this car is stock — however, after let’s say 250+km/h sometimes (not always) You can feel that car is loosing power like -50-100hp goes down. on stock it’s just go slower, on box — error occurs.

Do you have any idea what might be wrong? Is it box setup? Bad tune? or something else need to be replaced/fixed/checked?

btw: i never use high power of my car when i have low fuel. 1/4 tank is minimum.

Cheers!.

IIRC this has been a known issue with the PPP tune when running high torque demand near the TCU Speed limiter.

     

09-20-2016, 05:09 AM

 
#9

Captain

Drives: F10 M5

Join Date: Apr 2016

Location: WA Australia

Seem to remember Bosch made the AFR go rich at max speed / rpm to cool and cusion the engine for safety on turbo cars… its a while since I looked at this stuff but it wouldn’t suprise me if BMW are using the same protocols.

     

09-20-2016, 06:10 AM

 
#10

Lieutenant

Drives: 2013 M6 Coupe

Join Date: Mar 2015

Location: Long Island, NY

Quote:

Originally Posted by Bostons_Finest_
View Post

How do you counter that I have a 2013 non cp 6m. I want to do a tune so if they tune it over 22psi? I’ll have the same issue ?

a tune you are fine, a piggy you have that issue

     

09-20-2016, 06:26 AM

 
#11

Second Lieutenant

Bostons_Finest_'s Avatar

United_States

Drives: 2013 BMW M5 2008 M5

Join Date: Sep 2012

Location: Shrewsbury MA

Quote:

Originally Posted by Msizzle

Quote:

Originally Posted by Bostons_Finest_
View Post

How do you counter that I have a 2013 non cp 6m. I want to do a tune so if they tune it over 22psi? I’ll have the same issue ?

a tune you are fine, a piggy you have that issue

Thanks

     

09-21-2016, 04:07 AM

 
#12

Captain

Drives: F10 M5

Join Date: Apr 2016

Location: WA Australia

^^^ some non-CP cars are ok at ~23psi+ you just need to log and check your AFR and trims etc, 50/50 chance. Mines ok by I use meth/water now to give extra head room so I am not relying on it.

Easy to adjust boost to suit cars max (all cars are different) a genaric tune doesn’t give you this oportunity but a combo of JB4+BCM and a backend flash is best of all worlds…

     

12-22-2016, 05:38 AM

 
#13

Private First Class

wujekwaldus's Avatar

Poland

Drives: 458,Huracan Spyder,G500

Join Date: Oct 2012

Location: Warsaw

Maybe someone will read this and find it useful:

Car back to stock — no more problems, no more worries.
Whole fuel management system was Replaced and HPF error still occured.

I thouhgt my box is from PP-P but it was pure DTE systems — which I do not recommend at all.

They said there is everything ok with the box and soft inside and the problem is with my car (LOL) and they refuse money back. ~2k EURO -wasted.

Avoid DTE systems.

     

12-22-2016, 04:16 PM

 
#14

Banned

Denmark

Drives: BMW F80 M3

Join Date: Oct 2016

Location: Denmark, Copenhagen

Quote:

Originally Posted by wujekwaldus
View Post

Maybe someone will read this and find it useful:

Car back to stock — no more problems, no more worries.
Whole fuel management system was Replaced and HPF error still occured.

I thouhgt my box is from PP-P but it was pure DTE systems — which I do not recommend at all.

They said there is everything ok with the box and soft inside and the problem is with my car (LOL) and they refuse money back. ~2k EURO -wasted.

Avoid DTE systems.

Get a real flash tune man

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • 119404 ошибка bmw f10
  • 12786210 vag ошибка
  • 12780 ошибка quicktime
  • 1277 ошибка ниссан блюберд силфи
  • 1277 код ошибки