1501 ошибка опель

Найдена следующая информация по ошибке U1501 для автомобиля OPEL INSIGNIA (2008-2015):

На русском языке:

Это не часто встречающаяся неисправность в электрической цепи двигателя или автоматической коробки передач, вероятнее всего специфическая для Вашей марки автомобиля.

На английском языке:

OBD2 not find in catalog.

Вы можете задать вопрос или поделиться опытом устранения ошибки U1501 на автомобиле OPEL с другими пользователями.

Возможную причину возникновения и советы по устранению можно найти в каталоге причин и советов:

Найти причину   >>> 

Ошибки (коды ошибок) полученные от прибора, сканера требуют правильной интерпретации информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля.

Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это& вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о нарушении работы системы.

Может быть полезным для решения вопроса по устранению неисправности у Opel Insignia:

С учетом редкости и неоднозначности данной ошибки, мы не можем найти конкретный исчерпывающий ответ на вопрос причины возникновения неисправности.

Данная ошибка является специфичной для Вашей марки автомобиля, рекомендуем, либо обратиться на специализированный автосервис .

DTC U1500-U15BF

Diagnostic Instructions• Perform the Diagnostic System Check — Vehicle prior to using this diagnostic procedure.

• Review Strategy Based Diagnosis for an overview of the diagnostic approach.

• Diagnostic Procedure Instructions provides an overview of each diagnostic category.

DTC Descriptor

Refer to Control Module U Code List .

Circuit/System Description

The serial data is transmitted over a Local Interconnect Network (LIN) single wire network circuit bus between a master control module and other control modules within a particular subsystem. If serial data communication is lost between any of the control modules on the LIN bus network, a no communication code against the non-communicating control module will be set. A master control module is the one that reports the non communication code. Note: a loss of serial data communications DTC does not represent a failure of the master control module that set it.

Diagnostic Aids• A control module may have a U-code stored in history that does not require any repairs. Issues with late or corrupted messages between control modules can be temporary with no apparent symptom or complaint; this does not mean the control module is faulty. Do not replace a control module based only on a history U-code.

• Do not replace a control module reporting a U-code. The U-code identifies which control module needs to be diagnosed for a communication issue.

• Communication will be available between the master control module and the scan tool if there is a loss of communications with any of the other control modules on the LIN bus network.

• An open in the LIN bus serial data circuit between the splice pack and a module will only affect that specific module. This type of failure will set a loss of communication DTC for each control module affected and the other control modules will still communicate.

• Some intermittent communication concerns may be caused by fretting corrosion on the serial data circuit terminals. Inspect all connectors at the control module that set the communication DTC, the control module that the communication DTC was set against, and any inline harness connectors between the two control modules. Do not replace a control module based only on fretting corrosion. Refer to bulletin 09-06-03-004 for assistance with the diagnosis and repair of this condition..

Reference Information

Schematic Reference

Data Communication Schematics

Connector End View Reference

Component Connector End Views

Description and Operation

Data Link Communications Description and Operation

Electrical Information Reference• Circuit Testing

• Connector Repairs

• Testing for Intermittent Conditions and Poor Connections

• Wiring Repairs

Circuit/System Testing

Note: • Use the schematic to identify the following:

— LIN devices the vehicle are equipped with

— The LIN device’s B+, ignition, ground, and serial data circuit terminals

• Use the Control Module U-Code list to determine which control module is not communicating with the master control module. Refer to Control Module U Code List .

• A loss of serial data communications DTC does not represent a failure of the master control module that set it.

1. Ignition OFF, disconnect the harness connector at a LIN device that is not communicating.

2. Test for less than 10 Ω between each ground circuit terminal and ground.

⇒ If greater than the specified range, test the ground circuit for an open/high resistance.

3. If equipped, verify that a test lamp illuminates between each B+ circuit terminal and ground.

⇒ If the test lamp does not illuminate, test the B+ circuit for a short to ground or an open/high resistance. If the circuit fuse is open, test the control circuits of the LIN device for a short to ground. If the circuits test normal, replace the LIN device.

4. If equipped, ignition ON, verify that a test lamp illuminates between each ignition circuit terminal and ground.

⇒ If the test lamp does not illuminate, test the ignition circuit for a short to ground or an open/high resistance. If the circuit fuse is open, test the control circuits of the LIN device for a short to ground. If the circuits test normal, replace the LIN device.

5. Ignition ON, test for 2-12 V between the LIN serial data circuit and ground.

⇒ If greater than the specified range, test the LIN serial data circuit for a short to voltage. If the circuit tests normal, replace the master control module.

⇒ If less than the specified range, test the LIN serial data circuit for a short to ground or an open/high resistance. If the circuit tests normal, replace the master control module.

6. If all circuits test normal, replace the LIN device.

Repair Instructions

Perform the Diagnostic Repair Verification after completing the diagnostic procedure.• GMLAN Wiring Repairs

• Control Module References for control module replacement, programming and setup

Вить, сам переведёшь? :smile:

Причины возникновения ошибки P1501 на OPEL

Найдено значений ошибки: 1

Иммобилайзер — кодировка отсутствует или неверна

Если при диагностике обнаружено несколько ошибок, то их следует устранять в порядке обнаружения сканером. После устранения причины воникновения ошибки произведите их чистку и выполните тест-драйв автомобиля.

Каталог руководств по обслуживанию и ремонту автомобилей самых популярных марок

Acura Audi BMW Chevrolet Daewoo Ford ГАЗ Honda Hyundai Infiniti Камаз Kia Land Rover Mazda Mercedes-Benz Mitsubishi Nissan Opel Peugeot Renault Skoda Ssangyong Subaru Suzuki Toyota ВАЗ Volkswagen Volvo

© 2022 manuals4car.ru Все права защищены.
При упоминании использовании материалов активная ссылка на manuals4car.ru обязательна.

Здравствуйте, друзья!

Поделюсь и своей болью по поводу активных фар, т.к. уже почти 2 года пытаюсь решить проблему, но безрезультатно.

Загорелся «сервис АФЛ». Перестали двигаться фары на поворотах, перестали загораться боковые огни (при поворотах и парковке), петрестал работать дальний свет. Причем намертво — ни в автоматическом, ни в ручном режиме. Тупо не могу никому «подмигнуть» даже на дороге. При всем этом, на трассе лампочка включения/выключения дальнего света на табло изрядно включается и выключается в зависимости от встречных фар или стоп-сигналов.

Обращался к официалам. Одни (ТЦ «Кунцевский») ковырялись 3 дня, сказали — ошибка датчика заднего моста. Типа нужно менять. Поменял. Ошибка не пропала, дальний не работает, фары так и не поворачиваются. Поехал в «Genser. Там ее ковыряли неделю, даже подменную машину дали. Сказали «Извините, не знаем, в чем проблема!». Поехал к частникам. Смотрели, диагностировали — результат ноль! Но хотя бы высказали предположение, что причина может быть связана с какой-то ошибкой в прошивке или вообще, что прошивка слетела (!!! — цитирую).

Вопрос: сталкивался ли кто из вас с подобной тотальной проблемой «паралича» фар и как из нее вышел? И еще — знает ли кто надежного специалиста в Москве, который шарит в прошивках и может реально проверить, в чем дело и исправить, а не только деньги сдерет «за диагностику», как обычно делают официалы и некоторые шустрые частники?

Буду благодарен всем мнениям и советам!

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • 15005 ошибка шкода
  • 1500 ошибка митсубиши электрик
  • 1500 ошибка митсубиси
  • 150 ошибок профессора савельева
  • 150 ошибка отрезчика атол 55ф