2е85 ошибка бмв n52

Ошибка 2E85 у автомобиля BMW была обновлена 12:08. Определить ошибку в автомобиле BMW можно через диагностический прибор через соединение OBD2. Если у вас определена ошибка под номером 2E85 — тогда прочитайте ее обозначение согласно официальным техническим регламентам автомобиля BMW.

2E85

Неисправность в работе насосного устройства системы охлаждения двигателя. Сообщается об отсутствии связи, которое может быть вызвано повреждением кабеля или плохим контактном насосного устройства с электросетью. Проблема может заключаться в выходе из строя электродвигателя насоса.

Приветствуется любая корректная, полезная и честная информация о ремонте ошибки 2E85 у автомобиля BMW.

Возможно Ваш отзыв сможет кому-то помочь!

Чтобы помочь вам в решении ошибки 2E85 и устранить её, опишите вашу ситуацию и комментарий ниже. Обязательно оставьте почтовый ящик, ответ и помощь придет в течение дня.

Илья Сергеевич Дорофеев

Поддержка от автовладельцев

Техник по диагностике автомобилей BMW Стаж: 18 лет

Помогу решить любые вопросы возникшие с ошибками 2E85 по автомобилю BMW. Опишите подробно ситуацию форме ниже и я лично вам отвечу в ближайшее свободное время. Обязательно укажите номера ошибок, симптомы и конечно модель, двигатель и кузов.

Для ответа мастера — поделитесь обязательно ссылкой с друзьями:

Помощь и удаление ошибок у моделей BMW

E39; E46; E60; E65; E70; E83; E90; F10; F20; X3 E34; X5 E53; X6.

Автомобильный сканер для BMW

Ваш помощник в точном определении ошибки в том числе 2E85 и причины поломки. Дигностика любой модели BMW за 3 минуты, все показания бортового компьютера. Стирайте ошибки и выявляйте причину сами.

Примечание:

1. Для поиска других кодов неисправностей воспользуйтесь поисковой строкой. Введите свой код неисправности в поле поиска и отправьте поиск.

2. Информация, содержащаяся на этом сайте, представлена исключительно в информационных целях. Мы не несем ответственности за любые действия, предпринятые вами в отношении вашего автомобиля. Если у вас есть какие-либо сомнения относительно ремонта вашего автомобиля, обратитесь к своему техническому специалисту.

Поиск всех кодов ошибок на одном сайте. Расшифровка Кодов ошибок obd2 по маркам автомобилей.

Знайдено кодов ошибок: 1

Код ошибки:

Значение ошибки


Похожие причины кодов

Коды ошибок по маркам автомобилей

Примечание:

1. Для поиска других кодов неисправностей воспользуйтесь поисковой строкой. Введите свой код неисправности в поле поиска и отправьте поиск.

2. Информация, содержащаяся на этом сайте, представлена исключительно в информационных целях. Мы не несем ответственности за любые действия, предпринятые вами в отношении вашего автомобиля. Если у вас есть какие-либо сомнения относительно ремонта вашего автомобиля, обратитесь к своему техническому специалисту.

Из чего состоит ошибка

В пятизначных кодах первый знак обозначает принадлежность к системе, в которой обнаружена неисправность:

  • Р — неполадки, зафиксированные в работе силового агрегата либо автоматической трансмиссии (АКПП);
  • В — неисправности, связанные с функционированием кузовных систем — электрических стеклоподъемников, подушек безопасности Airbag (SRS), центрального замка и т. д.;
  • С — коды ошибок в работе шасси или ходовой составляющей транспортного средства;
  • U — неисправности, связанные с электрикой или электронным оборудованием, взаимодействием между управляющими модулями, цифровым интерфейсом.

Второй знак обозначает:

  • 0 — общая цифра для всех OBD2 кодов;
  • 1 или 2 — код производителя транспортного средства;
  • 3 — резервая позиция.

Третий знак в комбинации неисправности указывает на тип поломки:

  • 1 и 2 — сбои в функционировании систем подачи воздуха либо топлива;
  • 3 — неисправности в работе системы зажигания;
  • 4 — неполадки, связанные с функционированием систем вспомогательного контроля;
  • 5 — сбои в работу элементов системы холостого хода;
  • 6 — неполадки, зафиксированные в функционировании электронного блока управления автомобилем или его электролиниями;
  • 7 и 8 — неисправности трансмиссионного агрегата.

Последние два знака обозначают порядковый номер неисправности.

Copyright © 2021. Коды ошибок OBD-II с расшифровкой на русском языке — возможные причины, описание и варианты по устранению ошибок.

  **
Location Offline
Junior Member

Reputation:
0

Thanks Given: 23
Thanks Received: 4 (1 Posts)

Posts: 
7 
Threads: 
3

Joined: Oct 2011


1


BMW 
11-07-2017, 08:16 PM
(This post was last modified: 11-10-2017, 02:55 AM by gtpilot.)

Hello,

Working on a BMW E60 N52 1/08 production with a new pierburg waterpump and oem thermostat and it had a new alternator about a year ago. No mil lights are on but codes are there and the water pump missing 2E85 is scary.

Have a 2E85 water pump missing code — unit will run and read out data stream with the water pump rpm working, then it will drop to zero. Can turn car off and back on data stream comes back showing rpm working but eventually it drops to zero. Also 2E81 speed deviation code. Both go back and forth between being stored and active. The pin voltage is fine with 2 pins near battery voltage and 1 pin at 8v.

Also have error 2E98 alternator missing. Connection good. Voltage running at 13.6-13.9 with car running. Tried battery reset. Checked communication by disconnecting plugs of each module but no change in the system under the ista bmw test plan. Battery is good to car. Ground strap is good. Lastly the IBS intelligent battery sensor error 2E8B flips between active and stored. IBS was tested in another car ok (did not test wires for it though just the Neg cable).

Anyone have this problem?

Thanks given by:

Jazo116  **

Location Offline
Junior Member

Reputation:
4

Thanks Given: 32
Thanks Received: 21 (17 Posts)

Posts: 
32 
Threads: 
0

Joined: Feb 2016


2

11-07-2017, 10:16 PM
(This post was last modified: 11-07-2017, 10:20 PM by Jazo116.)

The IBS is on the same bus as the Water Pump. If you have faults for IBS, then you should replace it with newest version — should have the angled bolt for tightening and an adapter harness with it.

Might be taking down the BSD bus line that goes to water pump and alternator. Oil level sensor is also on BSD line. Make sure connector and the wires are good to that, too.

Might want to see if DME has a software update available, too…

I would start there.

Good luck,

— Joel

If you appreciate my help, please give a Thanks and a +1 Rep Thankyou

gtpilot  **
Location Offline
Junior Member

Reputation:
0

Thanks Given: 23
Thanks Received: 4 (1 Posts)

Posts: 
7 
Threads: 
3

Joined: Oct 2011


3

11-10-2017, 02:52 AM
(This post was last modified: 11-10-2017, 02:56 AM by gtpilot.)

Problem solved — Alternator (communications components) defective

Swapped IBS with known good, no change.
Wiring to DME good from each module.
Reset codes a few times and alternator or IBS was usually first code to show followed by water pump codes. Alternator was putting out lower than BMW normal voltage at 13.5-13.8. No way to read alternator data that I could find so replaced alternator. Voltage now in mid 14’s. All is good (no errors/faults in any of the systems)

Thanks given by:

Jazo116  **

Location Offline
Junior Member

Reputation:
4

Thanks Given: 32
Thanks Received: 21 (17 Posts)

Posts: 
32 
Threads: 
0

Joined: Feb 2016


4

11-16-2017, 07:05 AM

Excellent work, Glad you go that fixed!!

Have a great evening,

—Joel

If you appreciate my help, please give a Thanks and a +1 Rep Thankyou

Thanks given by:

Комментарии к теме Что значит ошибка 2e85 в Бумере E90?

На 39 печка дует только в ноги, переключаю режимы и все равно дует в ноги. В чем причина?

Голик

Игорьк.Спору нет способ хороший но ты сам себе ищеш лишнюю работу.Другие способы ходят тоже хошоро и забирают намного меньже времени и труда.

Жадан

Как всегда грамотно и чётко! И оригинальный рассухариватель!

Маркус

Полная фигня

Уда

После таких обзоров) машину трудно будет продать:)

Лямин

Да именно на морозе, люфт влево-вправо.
Но это полумера. Вопрос решается приобретением ленточного хомута (~10-20руб)
Хомут одеть на рулевой вал, поверх капроновой втулки (именно она и стучит на морозе, так как в большинстве случаев ‘просажена’) и подтянуть.
На ‘матиз-форуме’ описана данная процедура подробно.

Войненок Мал

Клевый мануал. Вы коленвал фиксировали только штырем через маховик?

Гид

мехатроник нужно было разобрать и почистить сетки саленойдов и в целом каналы.

Anastasio

1555 ремень слишком длинный! почти достаёт до обводного ролика!

Джафар

даю совет… ручник подтягивается автоматически по мере износа колодок… а если есть желание чуток подвести его самому -то надо сильно нажать педаль тормоза и держа ее в полу и ставить авто на ручник раз так с 15 и механизм подводки сам все сделает…в вашем же случаи там только полная разборка и чистка и все прочее… что вы и сделали

Кади

ты сам как баночка) комментатор от бога)

Мина

а на сервисе на рейку разводят.после замены рейки стук остается.у меня так было(

Feige

Спасибо за хорошую работу,у меня к вам вопрос после замены демпферного маховика загудела Коробка Гетраг 226 м54 двигатель,на СТО говорить подшипники первичного вала!возможно ли ее отремонтировать или шкурка вычитки не стоит?

Варва

как это ‘без форсунок’? ЕСЛИ ФОРСУНКИ СНИМАЮТСЯ ПОСЛЕ СНЯТИЯ КОЛЛЕКТОРА???

Шаткинская Анастасия

Как заглушить масло радиато

Jennelle

Подскажите пацаны,включаю фишку ДМРВ мотор глохнет или очень сильно трясёт и троит. Это пипец датчику?

Фархат

Посмотри видео на моём канале. Только что внимая твоим советам снял и выложил. Думаю тоже кому нибудь пригодится. Спасибо за совет!Всего доброго!

Луси Бикейкина

е90 и едет??? Вот это поворот?

Gervasio

Снимается очень просто! Открутили гайку, закрыли капот, сложили дворники(подняли), сняли напряжение от пружины на шпильке, и спокойно сняли! И так снимается на всех машинах! Удачи Кулибины, ёпта! ;)

Густокашина Ерке

Не трите ничем отражатель, даже очень осторожно он портится. Лучше промойте под струей теплой води и добавьте фери в воду. Тереть нельзя.

Воробей

Молоток так держать.я так понял ты за бугром работаешь.

Аваз Олесневич

это что кузов от грузовика из песочницы))

Алеко Алежейкин

Никто такие еще на е серии не приколхозил?

Бинн Сегундо

для входа в скрытое меню Drive надо выполнить фаталити Шао Кана=)

Оставить комментарий

  1. Приветствую одноклубники!
    Периодически проверяю машину рейнгольдом на предмет ошибок. Недавно стала появляться такая ошибка в DME:
    FC 2E85 Electric coolant pump, communication, no voltage at emergency operation input of pump
    Других ошибок нет, машина не перегревается (была жара, ездил с кондиционером). Сбрасывал ошибку, появляется снова.
    По тому же рейну в функциях ЭБУ DME видно, что помпа крутится. При холодном двигателе и выключенной печке — 0 оборотов, по мере прогрева или включения печки обороты помпы растут до 100-180 оборотов.
    Готовится к замене помпы?
    И кто-нибудь знает, какие примерно обороты у помпы должны быть?


  2. Олег_Е

    Регистрация:
    15 дек 2009
    Сообщения:
    8,336
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Владимирская обл.

    325?
    Помпа на подходе. Может отказать в любой момент раз пошли ошибки.
    Замени помпу и термостат заодно, всё равно всё снимать.
    Не жди красного значка перегрева двигателя, ехать вообще не сможешь дальше, т.б. в жару.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  3. Artfox — верно тебе говорят . Ошибка говорит о том , что временами качать перестает . Когда умрет — неизвестно но обычно довольно быстро .

  4. По помпе возможные коды:
    FC 2E81 Electric coolant pump, speed deviation, speed outside the tolerance
    FC 2E82 Electric coolant pump cutoff, over-current
    FC 2E83 Electric coolant pump, power-reduced operation, dry run
    FC 2E84 Electric coolant pump, communication
    FC 2E85 Electric coolant pump, communication, no voltage at emergency operation input of pump
    У меня выскакивает только последняя. В тырнетах отдельно такой случай не встречается. Поэтому вопрос и задал. Может с проводкой что-нибудь случилось.


  5. Олег_Е

    Регистрация:
    15 дек 2009
    Сообщения:
    8,336
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Владимирская обл.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  6. Хотелось бы в проблеме разобраться. А так можно пол машины поменять.

  7. придётся разбираться в проблеме за свой счёт …


  8. Олег_Е

    Регистрация:
    15 дек 2009
    Сообщения:
    8,336
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Владимирская обл.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  9. Все проблемы в необоснованной инициативе … вот в этом: «Периодически проверяю машину рейнгольдом на предмет ошибок. »
    Я вот не проверяю и у меня всё ОК! Причём давно и всегда! -)

  10. Добрый день! Ребята помогите! Новичок) Есть потребность в помпе на 325i 2005г. N52
    Или подскажите где можно поискать плиз.


  11. Anton38rus

    Регистрация:
    12 фев 2021
    Сообщения:
    9
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Иркутская обл.

    Поставил китайскую новую помпу, переодически выскакивают ошибки 2е83 и 2е85. Машина работает отлично, печка греет, мотор не перегревается, езжу так 4 месяца, все норм. Не знаю в чем проблема.


  12. Матрос Железняк

    Регистрация:
    19 янв 2011
    Сообщения:
    2,247
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Кемеровская обл.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

Поделиться этой страницей

Ошибка 2E85 у автомобиля BMW была обновлена 17:14. Определить ошибку в автомобиле BMW можно через диагностический прибор через соединение OBD2. Если у вас определена ошибка под номером 2E85 — тогда прочитайте ее обозначение согласно официальным техническим регламентам автомобиля BMW.

2E85

Неисправность в работе насосного устройства системы охлаждения двигателя. Сообщается об отсутствии связи, которое может быть вызвано повреждением кабеля или плохим контактном насосного устройства с электросетью. Проблема может заключаться в выходе из строя электродвигателя насоса.

Приветствуется любая корректная, полезная и честная информация о ремонте ошибки 2E85 у автомобиля BMW.

Возможно Ваш отзыв сможет кому-то помочь!

Чтобы помочь вам в решении ошибки 2E85 и устранить её, опишите вашу ситуацию и комментарий ниже. Обязательно оставьте почтовый ящик, ответ и помощь придет в течение дня.

Илья Сергеевич Дорофеев

Поддержка от автовладельцев

Техник по диагностике автомобилей BMW Стаж: 18 лет

Помогу решить любые вопросы возникшие с ошибками 2E85 по автомобилю BMW. Опишите подробно ситуацию форме ниже и я лично вам отвечу в ближайшее свободное время. Обязательно укажите номера ошибок, симптомы и конечно модель, двигатель и кузов.

Для ответа мастера — поделитесь обязательно ссылкой с друзьями:

Помощь и удаление ошибок у моделей BMW

E39; E46; E60; E65; E70; E83; E90; F10; F20; X3 E34; X5 E53; X6.

Автомобильный сканер для BMW

Ваш помощник в точном определении ошибки в том числе 2E85 и причины поломки. Дигностика любой модели BMW за 3 минуты, все показания бортового компьютера. Стирайте ошибки и выявляйте причину сами.

     

11-21-2018, 10:08 PM

 
#1

New Member

Drives: 328xi ’07 — 650i x drive ’12

Join Date: Nov 2018

Location: Marion, OH

2E85 fault code


The 2E85 fault code stands for electrical coolant pump, communication. The problem I’m having is that the coolant temperature is too low. It’s usually around 70C when it should be around 95C. I thought it was the thermostat, so I replaced that. It didn’t help. I plugged in the INPA to see what it says, and the thermostat stays at 0%. The water pump stays at 76.1%. The screenshot shows the thermostat at 2%, but I only saw that for a couple minutes and back to 0%. I tried changing to 90%, but it goes back to 0% after 30 seconds or so.
I get an error when I try to change the water pump duty cycle. any suggestions? I’m happy to change the water pump, but I’d like to be sure before I spend that much money. thanks in advance

     

11-22-2018, 02:12 PM

 
#2

Colonel

PichaDis11's Avatar

United_States

Drives: E90 N52

Join Date: Mar 2013

Location: NY

How the heck on earth did you receive a water pump code then attempt just replacing the thermostat?

You couldn’t have it any more clearer; the code means the water pump is having issues.

__________________

Retrofits: 322, 609, 6FL, 6NR, 6VC, 2TB..
Upgrades: Bilstein B8 Eibach Spring kit

     

11-22-2018, 07:49 PM

 
#3

New Member

Drives: 328xi ’07 — 650i x drive ’12

Join Date: Nov 2018

Location: Marion, OH

Did you read my whole post? The water pump is pumping coolant. I don’t know if it’s failing. If I wanted to just replace it and maybe it solves the fault code maybe it doesn’t, I would have replaced it already. You know how those fault codes are. They aren’t exact. If you don’t have anything more constructive to post, move on.

     

11-23-2018, 08:53 AM

 
#4

Lieutenant General

United_States

Drives: E90 & Z4 Coupe

Join Date: May 2012

Location: MARLAND

Looks like to me the ECU is unable to communicate with the water pump, so the pump is running in a default mode at a constant speed to prevent the engine from overheating, which is why the coolant temperature is too low. This would be an unusual malfunction of the control electronics, that to my recollection no one has previously reported, but it is a reasonable assumption that the pump would be engineered in such a manner.

I think the pump codes are pretty accurate. When I first discovered there were water pump trouble codes in May of 2011, code 2E81 was specific as to the exact mileage the pump had trouble and the the exact amount of deviation the pump speed was off from the maximum of 250 RPM.

__________________

A manual transmission can be set to «comfort», «sport», and «track» modes simply by the technique and speed at which you shift it; it doesn’t need «modes», modes are for manumatics that try to behave like a real 3-pedal manual transmission. If you can money-shift it, it’s a manual transmission. «Yeah, but NO ONE puts an automatic trans shift knob on a manual transmission.»


Last edited by Efthreeoh; 11-24-2018 at 07:04 AM..

     

11-24-2018, 12:28 AM

 
#5

New Member

Drives: 328xi ’07 — 650i x drive ’12

Join Date: Nov 2018

Location: Marion, OH

Hopefully it is the pump. I’m putting the new one on tomorrow and will report results.

     

11-25-2018, 06:54 AM

 
#6

Lieutenant Colonel

Three_thirty_I's Avatar

South Africa

Drives: ’05 E90 330i Manual

Join Date: Aug 2010

Location: Cape Town, South Africa

This thread is actually pretty interesting, and possibly relates to my car’s cooling issue. But the car has been on diagnostics so many times and never picked up error codes. I’ve also replaced the thermostat in the hopes that the over-cooling issue would be solved, no change. So I must have this checked again, with a fine tooth comb!

Good luck, hope this solves your car’s problem. BTW, temp should then run typically around 105 degrees Celsius when in normal Eco mode — as I’m sure you are aware, these engines have various mapped operating temps based on driving conditions.

__________________

BMW E90 330i (M) ’05 (His) | (Hers) BMW E46 320i f/l (M) ’03

     

12-08-2018, 02:01 PM

 
#7

New Member

Drives: 328xi ’07 — 650i x drive ’12

Join Date: Nov 2018

Location: Marion, OH

new pump, new thermostat, no fault code errors, but no heat. Still takes forever to heat up and rarely gets above 80C.

     

12-16-2018, 08:58 PM

 
#8

New Member

Drives: 328xi ’07 — 650i x drive ’12

Join Date: Nov 2018

Location: Marion, OH

Anybody know what voltage that the thermostat should be getting? I could unplug the power to the thermostat and measure the plug pins while the car is running.

     

01-30-2019, 09:13 AM

 
#9

New Member

Drives: 328xi ’07 — 650i x drive ’12

Join Date: Nov 2018

Location: Marion, OH

Quote:

Originally Posted by PichaDis11
View Post

How the heck on earth did you receive a water pump code then attempt just replacing the thermostat?

You couldn’t have it any more clearer; the code means the water pump is having issues.

I replaced the ignition/injector wiring harness that includes the wiring to the thermostat. Problem solved. Please stop giving advice. You suck

     

01-30-2019, 02:42 PM

 
#10

Colonel

PichaDis11's Avatar

United_States

Drives: E90 N52

Join Date: Mar 2013

Location: NY

Quote:

Originally Posted by dano328xi
View Post

Quote:

Originally Posted by PichaDis11
View Post

How the heck on earth did you receive a water pump code then attempt just replacing the thermostat?

You couldn’t have it any more clearer; the code means the water pump is having issues.

I replaced the ignition/injector wiring harness that includes the wiring to the thermostat. Problem solved. Please stop giving advice. You suck

I’m very sorry you feel that way. The process of your diagnostics seemed premature to begin with but We live and we learn. Surely not a common problem for that to happen to with our cars. Do you care to share with the rest of the board your findings as to why you had to replace those wiring?

__________________

Retrofits: 322, 609, 6FL, 6NR, 6VC, 2TB..
Upgrades: Bilstein B8 Eibach Spring kit

     

07-16-2019, 05:21 PM

 
#11

New Member

Drives: ’06 330Xi

Join Date: May 2019

Location: San Francisco

Quote:

Originally Posted by dano328xi
View Post

I replaced the ignition/injector wiring harness that includes the wiring to the thermostat. Problem solved. Please stop giving advice. You suck

Hi dano328xi ,

I consider it a miracle your response popped up during my search! Having a similar issue, in that I have new alternator, coolant pump, and thermostat installed, but the only persistent bsd error codes involve 2e83, 2e84, and 2e85. Do you have the part number/link of said wiring harness you replaced, by any chance? I’d like to replace mine as these are the only persistent codes my ride is getting right now. I appreciate the assist.

     

12-05-2019, 04:59 PM

 
#12

New Member

Drives: BMW 330i 2006 e90

Join Date: Jun 2019

Location: Nashville, TN

2E85 Code


My son’s 2006 330i has a 2E85 code, no other codes, and has no overheating issues. I guess I should check out the wiring in that harness. It looks like they cost about $400, so I’ll either repair it or get one from a junk yard.

     

09-10-2021, 06:27 PM

 
#13

Registered

Drives: BMW 328xi

Join Date: Sep 2021

Location: NB

Quote:

Originally Posted by dano328xi
View Post

I replaced the ignition/injector wiring harness that includes the wiring to the thermostat. Problem solved. Please stop giving advice. You suck

I realize this is an old post but I’m hoping you’ll reply and help someone out in 2021 and perhaps beyond. My son is getting an error code 2E85 on his 328xi. What did changing the harness entail? Do you have a part number?

     

09-10-2021, 07:00 PM

 
#14

e91Owner

United_States

Drives: 2011 e91 & 2010 e60

Join Date: Mar 2018

Location: Out of the Office

I wouldn’t purchase a wiring harness without diagnosing the old harness first. That code can mean a number of things, but in essence it indicated that the pump is not performing to the parameters requested by the DME. In this case, the pump is the far more likely culprit, so do some diagnostics first.

     

11-21-2021, 05:16 PM

 
#15

Enlisted Member

Drives: 2009 328i SportWagon XDrive

Join Date: Apr 2017

Location: Syracuse, NY

I�d like to know more about how to diagnose if it is a wiring harness or not. I have the same code, but when I look at the live data the cooling pump and fluid temps appear to be in range.

     

11-21-2021, 05:19 PM

 
#16

e91Owner

United_States

Drives: 2011 e91 & 2010 e60

Join Date: Mar 2018

Location: Out of the Office

Quote:

Originally Posted by designguy96
View Post

I’d like to know more about how to diagnose if it is a wiring harness or not. I have the same code, but when I look at the live data the cooling pump and fluid temps appear to be in range.

You have to test the wiring for continuity from the DME to the pump. Clean the connections as well and make sure they are secure. The code itself is shorthand for you’re not doing exactly what I’m telling you to do. While it may be the wiring, it’s more likely the pump.

  **
Location Offline
Junior Member

Reputation:
0

Thanks Given: 23
Thanks Received: 4 (1 Posts)

Posts: 
7 
Threads: 
3

Joined: Oct 2011


1


BMW 
11-07-2017, 08:16 PM
(This post was last modified: 11-10-2017, 02:55 AM by gtpilot.)

Hello,

Working on a BMW E60 N52 1/08 production with a new pierburg waterpump and oem thermostat and it had a new alternator about a year ago. No mil lights are on but codes are there and the water pump missing 2E85 is scary.

Have a 2E85 water pump missing code — unit will run and read out data stream with the water pump rpm working, then it will drop to zero. Can turn car off and back on data stream comes back showing rpm working but eventually it drops to zero. Also 2E81 speed deviation code. Both go back and forth between being stored and active. The pin voltage is fine with 2 pins near battery voltage and 1 pin at 8v.

Also have error 2E98 alternator missing. Connection good. Voltage running at 13.6-13.9 with car running. Tried battery reset. Checked communication by disconnecting plugs of each module but no change in the system under the ista bmw test plan. Battery is good to car. Ground strap is good. Lastly the IBS intelligent battery sensor error 2E8B flips between active and stored. IBS was tested in another car ok (did not test wires for it though just the Neg cable).

Anyone have this problem?

Thanks given by:

Jazo116  **

Location Offline
Junior Member

Reputation:
4

Thanks Given: 32
Thanks Received: 21 (17 Posts)

Posts: 
32 
Threads: 
0

Joined: Feb 2016


2

11-07-2017, 10:16 PM
(This post was last modified: 11-07-2017, 10:20 PM by Jazo116.)

The IBS is on the same bus as the Water Pump. If you have faults for IBS, then you should replace it with newest version — should have the angled bolt for tightening and an adapter harness with it.

Might be taking down the BSD bus line that goes to water pump and alternator. Oil level sensor is also on BSD line. Make sure connector and the wires are good to that, too.

Might want to see if DME has a software update available, too…

I would start there.

Good luck,

— Joel

If you appreciate my help, please give a Thanks and a +1 Rep Thankyou

gtpilot  **
Location Offline
Junior Member

Reputation:
0

Thanks Given: 23
Thanks Received: 4 (1 Posts)

Posts: 
7 
Threads: 
3

Joined: Oct 2011


3

11-10-2017, 02:52 AM
(This post was last modified: 11-10-2017, 02:56 AM by gtpilot.)

Problem solved — Alternator (communications components) defective

Swapped IBS with known good, no change.
Wiring to DME good from each module.
Reset codes a few times and alternator or IBS was usually first code to show followed by water pump codes. Alternator was putting out lower than BMW normal voltage at 13.5-13.8. No way to read alternator data that I could find so replaced alternator. Voltage now in mid 14’s. All is good (no errors/faults in any of the systems)

Thanks given by:

Jazo116  **

Location Offline
Junior Member

Reputation:
4

Thanks Given: 32
Thanks Received: 21 (17 Posts)

Posts: 
32 
Threads: 
0

Joined: Feb 2016


4

11-16-2017, 07:05 AM

Excellent work, Glad you go that fixed!!

Have a great evening,

—Joel

If you appreciate my help, please give a Thanks and a +1 Rep Thankyou

Thanks given by:

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • 2е84 ошибка бмв е60
  • 2а98 ошибка бмв е70
  • 2а98 ошибка бмв n54
  • 2а98 ошибка бмв n52
  • 2а94 бмв ошибка