#1
OFFLINE
D1karka
-
- Пользователи
-
- 8 сообщений
Рядовой
- Откуда:Ukraine
- Отряд:None
Отправлено 25 November 2021 — 20:47
Установлены моды: RHS Russian armed forces, RHS USAF, CBA_A3 и ACE 3. Также установлены аддоны АСЕ для совместимости с RHS Russian armed forces и RHS USAF. В начале не могла настроить дополнения. При наведении на кнопку «Настроить дополнения» писало «Вначале нужно запустить миссию». Я не знала какую миссию нужно запустить и что делать. В общем АСЕ не работал.
При этом, при запуске игры писало «Addon ‘ace_compat_rh_acc’ requires addon ‘RH_acc’. Игра запускалась, но мне не давала покоя это сообщение и я решила найти нужный недостающий аддон… Нашла в интернете мод RH_acc, скачала, установила как обычный мод. Прописала в параметрах запуска «-mod=@(название папки с модом)». После попыталась запустить игру и выскочила эта ошибка:
Include file xcbaaddonsmainscript_macros_common.hpp not found
и игра не запускается. Пожалуйста, помогите! Я в бешенстве и разочаровании!
Сообщение отредактировал D1karka: 25 November 2021 — 20:53
-
0
- Наверх
#2
OFFLINE
TopDen
TopDen
-
- Пользователи
-
- 801 сообщений
Мл. лейтенант
- Откуда:Москва
- Отряд:[АТР] АРМАТОП
Отправлено 25 November 2021 — 22:45
Установлены моды: RHS Russian armed forces, RHS USAF, CBA_A3 и ACE 3. Также установлены аддоны АСЕ для совместимости с RHS Russian armed forces и RHS USAF. В начале не могла настроить дополнения. При наведении на кнопку «Настроить дополнения» писало «Вначале нужно запустить миссию». Я не знала какую миссию нужно запустить и что делать. В общем АСЕ не работал.
При этом, при запуске игры писало «Addon ‘ace_compat_rh_acc’ requires addon ‘RH_acc’. Игра запускалась, но мне не давала покоя это сообщение и я решила найти нужный недостающий аддон… Нашла в интернете мод RH_acc, скачала, установила как обычный мод. Прописала в параметрах запуска «-mod=@(название папки с модом)». После попыталась запустить игру и выскочила эта ошибка:
Include file xcbaaddonsmainscript_macros_common.hpp not found
и игра не запускается. Пожалуйста, помогите! Я в бешенстве и разочаровании!
у вас не подключенне загружается мод CBA_А3. проверьте правильность подключения или прописывания путей
Сообщение отредактировал TopDen: 25 November 2021 — 22:45
-
0
- Наверх
#1
OFFLINE
D1karka
-
- Пользователи
-
- 8 сообщений
Рядовой
- Откуда:Ukraine
- Отряд:None
Отправлено 25 November 2021 — 20:47
Установлены моды: RHS Russian armed forces, RHS USAF, CBA_A3 и ACE 3. Также установлены аддоны АСЕ для совместимости с RHS Russian armed forces и RHS USAF. В начале не могла настроить дополнения. При наведении на кнопку «Настроить дополнения» писало «Вначале нужно запустить миссию». Я не знала какую миссию нужно запустить и что делать. В общем АСЕ не работал.
При этом, при запуске игры писало «Addon ‘ace_compat_rh_acc’ requires addon ‘RH_acc’. Игра запускалась, но мне не давала покоя это сообщение и я решила найти нужный недостающий аддон… Нашла в интернете мод RH_acc, скачала, установила как обычный мод. Прописала в параметрах запуска «-mod=@(название папки с модом)». После попыталась запустить игру и выскочила эта ошибка:
Include file xcbaaddonsmainscript_macros_common.hpp not found
и игра не запускается. Пожалуйста, помогите! Я в бешенстве и разочаровании!
Сообщение отредактировал D1karka: 25 November 2021 — 20:53
-
0
- Наверх
#2
TopDen
-
- Пользователи
-
- 777 сообщений
Ст. Прапорщик
- Откуда:Москва
- Отряд:[АТР] АРМАТОП
Отправлено 25 November 2021 — 22:45
Установлены моды: RHS Russian armed forces, RHS USAF, CBA_A3 и ACE 3. Также установлены аддоны АСЕ для совместимости с RHS Russian armed forces и RHS USAF. В начале не могла настроить дополнения. При наведении на кнопку «Настроить дополнения» писало «Вначале нужно запустить миссию». Я не знала какую миссию нужно запустить и что делать. В общем АСЕ не работал.
При этом, при запуске игры писало «Addon ‘ace_compat_rh_acc’ requires addon ‘RH_acc’. Игра запускалась, но мне не давала покоя это сообщение и я решила найти нужный недостающий аддон… Нашла в интернете мод RH_acc, скачала, установила как обычный мод. Прописала в параметрах запуска «-mod=@(название папки с модом)». После попыталась запустить игру и выскочила эта ошибка:
Include file xcbaaddonsmainscript_macros_common.hpp not found
и игра не запускается. Пожалуйста, помогите! Я в бешенстве и разочаровании!
у вас не подключенне загружается мод CBA_А3. проверьте правильность подключения или прописывания путей
Сообщение отредактировал TopDen: 25 November 2021 — 22:45
-
0
- Наверх
I have been using the terrain builder and addon builder tools for a small bit of time, and haven’t had this problem before, ever. It doesn’t seem that there is any ubiquitous fix either.
This is what is says in the .rpt:
===================================================================== == C:Program Files (x86)SteamsteamappscommonArma 3arma3.exe == "C:Program Files (x86)SteamsteamappscommonArma 3arma3.exe" -skipIntro -noSplash "-name=Giraffe PVT." -malloc=system -cpuCount=4 -malloc=system -maxmem=14081 -maxvram=3585 -noPause -mod=P:anc_destination@anc_afghan Original output filename: Arma3Retail_DX11 Exe timestamp: 2016/12/07 10:50:01 Current time: 2017/02/14 13:16:10 Type: Public Build: Stable Version: 1.66.139586 Allocator: Windows ===================================================================== 13:16:10 Cannot register unknown string STR_USRACT_ACTIVESENSORSTOGGLE 13:16:10 Cannot register unknown string STR_CONTROLS_TOOLTIPS_SENSORS 13:16:10 Cannot register unknown string STR_CLIENT_IS_HOST 13:16:10 Cannot register unknown string STR_CLIENT_IS_DS_ADMIN 13:16:10 Initializing stats manager. 13:16:10 sessionID: 5d8a603e37f97afa9536d09b5a118187119a62d5 ErrorMessage: Include file ancanc_afghanconfig.cpp not found. ======================================================= ------------------------------------------------------- Exception code: 0000DEAD at 771BA832 Version 1.66.139586 Fault time: 2017/02/14 13:16:16 Fault address: 771BA832 01:000D9832 C:WINDOWSSystem32KERNELBASE.dll file: world: Prev. code bytes: 32 02 00 83 C4 0C 8D 04 24 50 FF 15 90 83 25 77 Fault code bytes: 8B 4C 24 54 33 CC E8 B8 F3 01 00 8B E5 5D C2 10 Registers: EAX:0344D858 EBX:17BD68E8 ECX:00000000 EDX:00000000 ESI:17BD68E0 EDI:00000000 CS:EIP:0023:771BA832 SS:ESP:002B:0344D858 EBP:0344D8B4 DS:002B ES:002B FS:0053 GS:002B Flags:00000246 ======================================================= note: Minidump has been generated into the file C:UsersAlexAppDataLocalArma 3arma3_2017-02-14_13-16-10.mdmp
It says that the include file is missing. What does that even mean? This never happened until last time I packed the addon. Now, even when I unpack the working backup version I have and replace the files and pack the addon with the working files, I still get this error. I cannot seem to find any way to fix this.
Any way to work it out?
Edit: Everything was fine in terms of file structure, but packing it this time just broke it. There’s nothing different from what I can tell.
Гость_SHMbIGA_*
На форуме с
—
Захожу в игру загрузка выдает ошибку «Addon ‘A3_Boat_F_Civilian_Boat’ requires addon ‘A3_Boat_F’
потом типо запускается (черный экран) и снова ошибка No entry ‘binconfig.bin/CfgFontFamilies.PuristaMedium’.
снова нажимаю «ОК» опять делает вид что запускается и снова ошибка Include file A3uui_f_curatorUIdefineResinclDesidn.inc not found.нажимаю «ОК» и все
дальше нихера просто закрывается игра, че делать то?
Гость_ghj1234567_*
На форуме с
—
exploadead
Начинающий
На форуме с
18 декабря 14
Возможно ты заходишь в арму через батник для Altis Life… в этом батнике не включен мод Epoch.
Правильная строка должна быть такая:
arma3.exe [email protected];@A2ports;@allinarmaterrainpack; -nosplash -skipIntro -noPause -CpuCount=4
А для Altis Life:
arma3.exe [email protected];@allinarmaterrainpack; -nosplash -skipIntro -noPause -CpuCount=4
А возможно ты вообще заходишь без батника и без этих параметров, тогда эти моды вообще не включаются
В корне игры лежит файл !START_EPOCH!.bat через него надо запускать.
Изменено: exploadead, 06 августа 2015 — 01:17
CbIpHuk
Почетный Форумчанин
На форуме с
16 января 15
есть такой варинат, что в директории армы сборки другого проекта, если вы играли на других серверах
Гость_Hpavilion_*
На форуме с
—
Лаг.
Захожу в игру загрузка выдает ошибку «Addon ‘A3_Boat_F_Civilian_Boat’ requires addon ‘A3_Boat_F’
потом типо запускается (черный экран) и снова ошибка No entry ‘binconfig.bin/CfgFontFamilies.PuristaMedium’.
снова нажимаю «ОК» опять делает вид что запускается и снова ошибка Include file A3uui_f_curatorUIdefineResinclDesidn.inc not found.нажимаю «ОК» и все
дальше нихера просто закрывается игра, че делать то?
скачай сборку от страйк-арены да и все.
Изменено: Hpavilion, 08 августа 2015 — 04:26
cyberzond
Наблюдатель
На форуме с
12 августа 14
Изменено: cyberzond, 17 августа 2015 — 06:58
Автор:
MrMiBl
Всем привет! С наступающим!
Проблема такая: безсознанка очень долгая (от двух минут и больше от рандомной пульки…)
Собственно вопрос: как её отключить либо сократить время?
покопавшись в файлах нашел такую тему: fn_unconscious.sqf
// (c) facoptere@gmail.com, licensed to DayZMod for the community
private [«_count»,»_anim»,»_weapon»,»_sprint»,»_stance»,»_transmove»,»_start»,»_timeout»,»_short»,»_sandLevel»,»_speed»];
if (r_player_unconsciousInProgress) exitWith {};
r_player_unconsciousInProgress = true;
r_player_unconsciousInputDisabled = true;
//this is like this in order to release the current user input
disableUserInput true; disableUserInput true;
disableUserInput false; disableUserInput false;
disableUserInput true; disableUserInput true;
_start = diag_tickTime;
_timeout = abs r_player_timeout;
_short = _timeout < 4;
if (!_short) then {
4 cutRsc [«playerStatusWaiting», «PLAIN»,1];
playSound «heartbeat_1»;
};
_count = 0;
// can be set to false by medEPI.sqf, during the ‘while’ loop
r_player_unconscious = true;
player setVariable [«NORRN_unconscious», r_player_unconscious, true];
_sandLevel = ctrlPosition ((uiNamespace getVariable ‘DAYZ_GUI_waiting’) displayCtrl 1400);
//diag_log [(diag_tickTime — _start) < _timeout , !r_player_unconscious , alive player ];
dayz_autoRun = false;
if (player == vehicle player) then {
player playAction «CanNotMove»;
};
«dynamicBlur» ppEffectEnable true;»dynamicBlur» ppEffectAdjust [2]; «dynamicBlur» ppEffectCommit 0;
«colorCorrections» ppEffectEnable true;»colorCorrections» ppEffectEnable true;»colorCorrections» ppEffectAdjust [1, 1, 0, [1, 1, 1, 0.0], [1, 1, 1, 0.1], [1, 1, 1, 0.0]];»colorCorrections» ppEffectCommit 0;
if (dayz_soundMuted) then {call player_toggleSoundMute;}; // hide icon before fadeSound
0 fadeSound 0.05;
while { (diag_tickTime — _start) < _timeout and r_player_unconscious and alive player } do {
player setVariable [«unconsciousTime», _timeout — diag_tickTime + _start, (_count % 10) == 0];
if (!_short) then {
_sandLevel set [ 3, 0.136829 * safezoneH * (diag_tickTime — _start) / _timeout ];
((uiNamespace getVariable ‘DAYZ_GUI_waiting’) displayCtrl 1400) ctrlSetPosition _sandLevel;
((uiNamespace getVariable ‘DAYZ_GUI_waiting’) displayCtrl 1400) ctrlCommit 0.05;
};
/*_veh = vehicle player;
if ((player != _veh) and {(_veh iskindOf «LandVehicle»)}) then {
_speed = [0,0,0] distance velocity _veh;
if (_speed > 10) then {
_veh engineOn false;
} else {
player action [«eject», _veh];
player leaveVehicle _veh;
[] spawn { uiSleep 0.1; player playMoveNow «amovppnemstpsnonwnondnon»; }; // instant prone
};
};
if (player == _veh) then { player setVelocity [0,0,0]; }; */
uiSleep 0.1;
_count = _count + 1;
};
if (!_short) then{
4 cutRsc [«default», «PLAIN»,0];
};
r_player_unconscious = false;
player setVariable [«NORRN_unconscious», r_player_unconscious, true];
r_player_timeout = 0;
player setVariable [«unconsciousTime», r_player_timeout, true];
r_player_cardiac = false;
player setVariable [«USEC_isCardiac»,r_player_cardiac, true];
r_player_unconsciousInProgress = false;
4 cutRsc [«default», «PLAIN»,1];
if (player == vehicle player) then {
// «AinjPpneMstpSnonWnonDnon» rolls from back first (jarring transition if player was knocked out prone or fell to stomach)
[nil, player, rSWITCHMOVE, «AmovPpneMstpSnonWnonDnon_healed»] call RE;
player SWITCHMOVE «AmovPpneMstpSnonWnonDnon_healed»;
PVDZ_plr_SwitchMove = [player,»AmovPpneMstpSnonWnonDnon_healed»];
publicVariableServer «PVDZ_plr_SwitchMove»; //Needed to execute switchMove on server machine. rSwitchMove only executes on other clients
player playMoveNow «AmovPpneMstpSnonWnonDnon_healed»;
};
10 fadeSound 1;
«dynamicBlur» ppEffectAdjust [0]; «dynamicBlur» ppEffectCommit 5;
«colorCorrections» ppEffectAdjust [1, 1, 0, [1, 1, 1, 0.0], [1, 1, 1, 1], [1, 1, 1, 1]];»colorCorrections» ppEffectCommit 5;
if ({getNumber (configFile >> «CfgWeapons» >> _x >> «type») in [1,2]} count (weapons player) > 0) then {
//Prevent firing while weapon is still shown on back or holstered. AmovPpneMstpSnonWnonDnon_healed has disableWeapons=0 in config (should be 1)
waitUntil {uiSleep 1; !(animationState player in [«ainjppnemstpsnonwnondnon_rolltofront»,»amovppnemstpsnonwnondnon_healed»,»amovppnemstpsnonwnondnon»])};
};
//once more to be safe
disableUserInput false; disableUserInput false;
disableUserInput true; disableUserInput true;
disableUserInput false; disableUserInput false;
r_player_unconsciousInputDisabled = false;
//diag_log [ __FILE__, diag_tickTime, «done» ];
Копать тут или где-то в другом месте?
Гость_SHMbIGA_*
На форуме с
—
Захожу в игру загрузка выдает ошибку «Addon ‘A3_Boat_F_Civilian_Boat’ requires addon ‘A3_Boat_F’
потом типо запускается (черный экран) и снова ошибка No entry ‘binconfig.bin/CfgFontFamilies.PuristaMedium’.
снова нажимаю «ОК» опять делает вид что запускается и снова ошибка Include file A3uui_f_curatorUIdefineResinclDesidn.inc not found.нажимаю «ОК» и все
дальше нихера просто закрывается игра, че делать то?
Гость_ghj1234567_*
На форуме с
—
exploadead
Начинающий
На форуме с
18 декабря 14
Возможно ты заходишь в арму через батник для Altis Life… в этом батнике не включен мод Epoch.
Правильная строка должна быть такая:
arma3.exe [email protected];@A2ports;@allinarmaterrainpack; -nosplash -skipIntro -noPause -CpuCount=4
А для Altis Life:
arma3.exe [email protected];@allinarmaterrainpack; -nosplash -skipIntro -noPause -CpuCount=4
А возможно ты вообще заходишь без батника и без этих параметров, тогда эти моды вообще не включаются
В корне игры лежит файл !START_EPOCH!.bat через него надо запускать.
Изменено: exploadead, 06 августа 2015 — 01:17
CbIpHuk
Почетный Форумчанин
На форуме с
16 января 15
есть такой варинат, что в директории армы сборки другого проекта, если вы играли на других серверах
Гость_Hpavilion_*
На форуме с
—
Лаг.
Захожу в игру загрузка выдает ошибку «Addon ‘A3_Boat_F_Civilian_Boat’ requires addon ‘A3_Boat_F’
потом типо запускается (черный экран) и снова ошибка No entry ‘binconfig.bin/CfgFontFamilies.PuristaMedium’.
снова нажимаю «ОК» опять делает вид что запускается и снова ошибка Include file A3uui_f_curatorUIdefineResinclDesidn.inc not found.нажимаю «ОК» и все
дальше нихера просто закрывается игра, че делать то?
скачай сборку от страйк-арены да и все.
Изменено: Hpavilion, 08 августа 2015 — 04:26
cyberzond
Наблюдатель
На форуме с
12 августа 14
Изменено: cyberzond, 17 августа 2015 — 06:58
I have been using the terrain builder and addon builder tools for a small bit of time, and haven’t had this problem before, ever. It doesn’t seem that there is any ubiquitous fix either.
This is what is says in the .rpt:
===================================================================== == C:Program Files (x86)SteamsteamappscommonArma 3arma3.exe == "C:Program Files (x86)SteamsteamappscommonArma 3arma3.exe" -skipIntro -noSplash "-name=Giraffe PVT." -malloc=system -cpuCount=4 -malloc=system -maxmem=14081 -maxvram=3585 -noPause -mod=P:anc_destination@anc_afghan Original output filename: Arma3Retail_DX11 Exe timestamp: 2016/12/07 10:50:01 Current time: 2017/02/14 13:16:10 Type: Public Build: Stable Version: 1.66.139586 Allocator: Windows ===================================================================== 13:16:10 Cannot register unknown string STR_USRACT_ACTIVESENSORSTOGGLE 13:16:10 Cannot register unknown string STR_CONTROLS_TOOLTIPS_SENSORS 13:16:10 Cannot register unknown string STR_CLIENT_IS_HOST 13:16:10 Cannot register unknown string STR_CLIENT_IS_DS_ADMIN 13:16:10 Initializing stats manager. 13:16:10 sessionID: 5d8a603e37f97afa9536d09b5a118187119a62d5 ErrorMessage: Include file ancanc_afghanconfig.cpp not found. ======================================================= ------------------------------------------------------- Exception code: 0000DEAD at 771BA832 Version 1.66.139586 Fault time: 2017/02/14 13:16:16 Fault address: 771BA832 01:000D9832 C:WINDOWSSystem32KERNELBASE.dll file: world: Prev. code bytes: 32 02 00 83 C4 0C 8D 04 24 50 FF 15 90 83 25 77 Fault code bytes: 8B 4C 24 54 33 CC E8 B8 F3 01 00 8B E5 5D C2 10 Registers: EAX:0344D858 EBX:17BD68E8 ECX:00000000 EDX:00000000 ESI:17BD68E0 EDI:00000000 CS:EIP:0023:771BA832 SS:ESP:002B:0344D858 EBP:0344D8B4 DS:002B ES:002B FS:0053 GS:002B Flags:00000246 ======================================================= note: Minidump has been generated into the file C:UsersAlexAppDataLocalArma 3arma3_2017-02-14_13-16-10.mdmp
It says that the include file is missing. What does that even mean? This never happened until last time I packed the addon. Now, even when I unpack the working backup version I have and replace the files and pack the addon with the working files, I still get this error. I cannot seem to find any way to fix this.
Any way to work it out?
Edit: Everything was fine in terms of file structure, but packing it this time just broke it. There’s nothing different from what I can tell.
Have a question about this project? Sign up for a free GitHub account to open an issue and contact its maintainers and the community.
- Pick a username
- Email Address
- Password
By clicking “Sign up for GitHub”, you agree to our terms of service and
privacy statement. We’ll occasionally send you account related emails.
Already on GitHub?
Sign in
to your account
Go to arma
FIX: Include file a3functions_fParamsparamWeather.hpp not found.
If you’re reading this you’ve either downloaded or created mission content, and all of a sudden, when you try to launch a multiplayer server, your game crashes!
This is likely an error in your description.ext file. It can be fixed only by finding the error and removing it. Now, this can be a problem because missions are saved in multiple directories, this applies for anyone making multiplayer missions. It can only be fixed if it is removed from ALL directories.
That being said, you must find the MISSION FILE that is causing the problem in your missions and mpmissions folder in your player profile, documents, and steamapps Arma 3 directory, and fix or remove it (ESPECIALLY the yourmission.pbo file).
However, often times when I get this error, there is no error in my description, but I fix it by removing just the .pbo version of the mission file (found in your MPmissions folder).
For help on your description.ext, check the Arma 3 wiki or download a template!
Archived post. New comments cannot be posted and votes cannot be cast.
Автор:
MrMiBl
Всем привет! С наступающим!
Проблема такая: безсознанка очень долгая (от двух минут и больше от рандомной пульки…)
Собственно вопрос: как её отключить либо сократить время?
покопавшись в файлах нашел такую тему: fn_unconscious.sqf
// (c) facoptere@gmail.com, licensed to DayZMod for the community
private [«_count»,»_anim»,»_weapon»,»_sprint»,»_stance»,»_transmove»,»_start»,»_timeout»,»_short»,»_sandLevel»,»_speed»];
if (r_player_unconsciousInProgress) exitWith {};
r_player_unconsciousInProgress = true;
r_player_unconsciousInputDisabled = true;
//this is like this in order to release the current user input
disableUserInput true; disableUserInput true;
disableUserInput false; disableUserInput false;
disableUserInput true; disableUserInput true;
_start = diag_tickTime;
_timeout = abs r_player_timeout;
_short = _timeout < 4;
if (!_short) then {
4 cutRsc [«playerStatusWaiting», «PLAIN»,1];
playSound «heartbeat_1»;
};
_count = 0;
// can be set to false by medEPI.sqf, during the ‘while’ loop
r_player_unconscious = true;
player setVariable [«NORRN_unconscious», r_player_unconscious, true];
_sandLevel = ctrlPosition ((uiNamespace getVariable ‘DAYZ_GUI_waiting’) displayCtrl 1400);
//diag_log [(diag_tickTime — _start) < _timeout , !r_player_unconscious , alive player ];
dayz_autoRun = false;
if (player == vehicle player) then {
player playAction «CanNotMove»;
};
«dynamicBlur» ppEffectEnable true;»dynamicBlur» ppEffectAdjust [2]; «dynamicBlur» ppEffectCommit 0;
«colorCorrections» ppEffectEnable true;»colorCorrections» ppEffectEnable true;»colorCorrections» ppEffectAdjust [1, 1, 0, [1, 1, 1, 0.0], [1, 1, 1, 0.1], [1, 1, 1, 0.0]];»colorCorrections» ppEffectCommit 0;
if (dayz_soundMuted) then {call player_toggleSoundMute;}; // hide icon before fadeSound
0 fadeSound 0.05;
while { (diag_tickTime — _start) < _timeout and r_player_unconscious and alive player } do {
player setVariable [«unconsciousTime», _timeout — diag_tickTime + _start, (_count % 10) == 0];
if (!_short) then {
_sandLevel set [ 3, 0.136829 * safezoneH * (diag_tickTime — _start) / _timeout ];
((uiNamespace getVariable ‘DAYZ_GUI_waiting’) displayCtrl 1400) ctrlSetPosition _sandLevel;
((uiNamespace getVariable ‘DAYZ_GUI_waiting’) displayCtrl 1400) ctrlCommit 0.05;
};
/*_veh = vehicle player;
if ((player != _veh) and {(_veh iskindOf «LandVehicle»)}) then {
_speed = [0,0,0] distance velocity _veh;
if (_speed > 10) then {
_veh engineOn false;
} else {
player action [«eject», _veh];
player leaveVehicle _veh;
[] spawn { uiSleep 0.1; player playMoveNow «amovppnemstpsnonwnondnon»; }; // instant prone
};
};
if (player == _veh) then { player setVelocity [0,0,0]; }; */
uiSleep 0.1;
_count = _count + 1;
};
if (!_short) then{
4 cutRsc [«default», «PLAIN»,0];
};
r_player_unconscious = false;
player setVariable [«NORRN_unconscious», r_player_unconscious, true];
r_player_timeout = 0;
player setVariable [«unconsciousTime», r_player_timeout, true];
r_player_cardiac = false;
player setVariable [«USEC_isCardiac»,r_player_cardiac, true];
r_player_unconsciousInProgress = false;
4 cutRsc [«default», «PLAIN»,1];
if (player == vehicle player) then {
// «AinjPpneMstpSnonWnonDnon» rolls from back first (jarring transition if player was knocked out prone or fell to stomach)
[nil, player, rSWITCHMOVE, «AmovPpneMstpSnonWnonDnon_healed»] call RE;
player SWITCHMOVE «AmovPpneMstpSnonWnonDnon_healed»;
PVDZ_plr_SwitchMove = [player,»AmovPpneMstpSnonWnonDnon_healed»];
publicVariableServer «PVDZ_plr_SwitchMove»; //Needed to execute switchMove on server machine. rSwitchMove only executes on other clients
player playMoveNow «AmovPpneMstpSnonWnonDnon_healed»;
};
10 fadeSound 1;
«dynamicBlur» ppEffectAdjust [0]; «dynamicBlur» ppEffectCommit 5;
«colorCorrections» ppEffectAdjust [1, 1, 0, [1, 1, 1, 0.0], [1, 1, 1, 1], [1, 1, 1, 1]];»colorCorrections» ppEffectCommit 5;
if ({getNumber (configFile >> «CfgWeapons» >> _x >> «type») in [1,2]} count (weapons player) > 0) then {
//Prevent firing while weapon is still shown on back or holstered. AmovPpneMstpSnonWnonDnon_healed has disableWeapons=0 in config (should be 1)
waitUntil {uiSleep 1; !(animationState player in [«ainjppnemstpsnonwnondnon_rolltofront»,»amovppnemstpsnonwnondnon_healed»,»amovppnemstpsnonwnondnon»])};
};
//once more to be safe
disableUserInput false; disableUserInput false;
disableUserInput true; disableUserInput true;
disableUserInput false; disableUserInput false;
r_player_unconsciousInputDisabled = false;
//diag_log [ __FILE__, diag_tickTime, «done» ];
Копать тут или где-то в другом месте?
«Include file xcbaaddonsmainscript_macros.hpp not found» and arma3.exe not launching
«Include file xcbaaddonsmainscript_macros.hpp not found» and arma3.exe not launching
- Edit Task
- Edit Related Tasks…
- Mute Notifications
Whenever I launch the game through Steam with the Steam launcher, even without any mods enabled, once I click on play, multiplayer, LAN (Host new session), then ok; I immediately crash to the desktop with the error message in the description. And the report message generated by you guys had the title «Unable to INIT DXGI.» The odd thing is, I can still play the game in the SP editor and also play the game on my dedicated server.
When trying to launch arma3.exe directly from my root folder, all I get is a spinning load wheel next to my mouse icon but arma3.exe never launches. It can only launch through the Steam launcher.
I have verified my game cache twice and updated my graphics driver but still the error continues.
- Legacy ID
- 346885507
- Severity
- None
- Resolution
- Fixed
- Reproducibility
- Always
- Category
- Game Startup
Steps To Reproduce
Read the above. It happens every single time.
Additional Information
Event Timeline
Comment Actions
Hello,
please try to remove the dfa.pbo file and try to run the game again. Should the crashing persist please, let us know.
Thank you
Comment Actions
I already did that. Sorry guys. The issue still persists.
Have no idea how that got there. Someone over in the CBA thread told me to remove that too. I did and the exact same error happens in the exact same manner.
Would you like a new report?
EDIT: I see now that I did put the PBO there per the author’s instructions. Regardless, the issue persists. Thanks for the suggestion.
Comment Actions
Someone over in the CBA thread
Hi.
Yes please. Also don’t only start the game, but let it crash and post the RPT then.
Comment Actions
I’m a little unclear by these instructions. The game is crashing. That’s why I started this ticket.
Could you be a little more clear. The second I click on OK after selecting LAN/Internet I immediately CTD with the error messages provided in this thread.
Comment Actions
- Start game
- Make it crash
- Go to %LOCALAPPDATA%/Arma 3
- Pick newest rpt file and upload it
Comment Actions
I’ll post another report later tonight. In the meantime, should I delete the (now empty) Campaigns folder? I take it it’s not used for anything?
Comment Actions
Strange. There is still no crash recorded in that RPT file. It looks exactly like the game was aborted with Alt+F4. I’m running out of ideas.
You could try this:
- go to your games main directory:
C:GamesSteamsteamappscommonArma 3
and delete these two folders (or make a backup):
Missions
MPMissions
- go to your profiles folder:
%USERPROFILE%documentsArma 3 — Other Profiles
then enter your main profile (you might want to do this for every profile, if you have more than one)
and delete the following folders:
missions
MPMissions
Saved
UserSaved
- finally go to:
%LOCALAPPDATA%/Arma 3
and delete the folder:
MPMissionsCache
Comment Actions
Will I lose anything by doing this?
I guess one part of this that is really confusing for me is that I have two very specific error messages that I’ve shared here. Do they not point us in any direction at all? I just am really confused why «Include file xcbaaddonsmainscript_macros.hpp not found» and «Unable to INIT DXGI» aren’t helping point us in a direction.
Obviously the game is looking for and not finding this CBA macros script. Does anyone know what that is?
And DXGI relates to my graphics card, correct? Could that be the problem?
Comment Actions
Also, Killswitch posed a possible solution which I’ll try too:
Try this:
- Make copy of the Arma 3 MPMissions folder (C:Program FilesSteamsteamappscommonArma 3MPMissions) somewhere safe.
- Delete all files from the Arma 3 MPMissions folder (C:Program FilesSteamsteamappscommonArma 3MPMissions)
- Start Arma again
- Try to launch a hosted LAN MP server and see if it works without crashing
If that works, you have a MP mission file that does this in the description.ext (or a file included in description.ext):
#include «xcbaaddonsmainscript_macros.hpp»
…for some unknown reason. The fix is to find and remove that mission.
And I want to thank you Commy from the bottom of my heart, man. You’ve invested more time in this than even Bohemia at this point and it will not be forgotten. Thanks so much.
Comment Actions
Just an update:
After deleting everything in my MP missions folders in My Documents, the ARMA 3 root and the local appdata folders, the CTD has finally stopped. Thanks guys.
I’m now adding missions back on a «what I’m currently using» basis. Still haven’t found which mission was causing the issue, but it is indeed fixed.
I have to still say that launching a vanilla game with no mods should not force the client to have to have every mod enabled for every mission in their mission folder just to host LAN. This has got to be a bug.
Anyway, problem solved.
© Bohemia Interactive a.s. Bohemia Interactive® is a registered trademark of Bohemia Interactive a.s. All rights reserved. · Privacy Policy · Terms and Conditions
-
Caliban55
- This is my homepage
- Posts: 439
- Joined: Sat Sep 04, 2010 10:20 am
- Location: Cologne, Gemany
- Contact:
Re: ErrorMessage: Include file xaceaddonsmainscript_macr
Post
by Caliban55 » Fri Sep 26, 2014 3:06 am
You are loading (tyring to) @cba_oa, @cba_a2 and @cba_co together. Depending on your server (A2, OA, CO) either use:
for Arma 2, @cba_a2 together with @cba
for Arma 2 OA, @cba_oa together with @cba
for Arma 2 CO, either @cba_a2 + @cba_oa + @cba, or only @cba_co together with @cba (which I would recommend).
Also check that the files were correctly installed/uploaded and try to test it with only the CBA and ACE components, a long list of mods is only making it more complicted to find an error.