B1480 ошибка митсубиси

Описание ошибки B1480
Модули шторки безопасности (именуемые далее CAB) установлены в потолочной обшивке над дверьми водителя и пассажира.
Они защищают их головы и плечи от осколков стекла и прочих острых предметов в случае опрокидывания автомобиля.
CAB состоит из надувной шторки безопасности и блока наполнения.
Подушка безопасности при столкновении наполняется газом и смягчает удар.
В блоке наполнения содержится газ, используемый для раскрытия подушки при столкновении. В случае КЗ жгута PCAB на питание блок SRSCM регистрирует код неисправности B148000.
*В этом случае блок SRSCM проверяет цепь на наличие неисправностей путем ее кратковременного запитывания

Возможная причина ошибки B1480
КЗ на «массу» в жгуте PCAB.
Плохое подсоединение устройства.
Плохой контакт между шунтирующей перемычкой и освобождающим штоком.
Неисправность модуля PCAB.
Неисправен блок SRSCM.

Расшифровка ошибки B1480 у Mitsubishi: Короткое замыкание в цепи пиропатрона 2-й ступени со стороны переднего пассажира

Марка:

Мицубиси

Код:

B1480

Определение:

Короткое замыкание в цепи пиропатрона 2-й ступени со стороны переднего пассажира

Описание:

Центральный датчик подушки безопасности в сборе 5 раз получает сигнал короткого замыкания в цепи пиропатрона 2-й ступени со стороны переднего пассажира во время первичной проверки. Неисправность пиропатрона 2 ступени переднего пассажира Неисправность блока датчика центральной подушки безопасности

Причина:

  • Провод панели приборов
  • Сборка проводов панели приборов
  • Сборка подушки безопасности переднего пассажира (пиропатрон переднего пассажира, 2-я ступень)
  • По центру узел датчика подушки безопасности

Опрос: Где ремонтируется Ваш автомобиль? (Кол-во голосов: 1984)

У себя в гараже

У официалов

В гараже у Васи

Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты

From english:

Decoding the error B1480 from Mitsubishi: Short in Front Passenger Side Squib 2nd Step Circuit

Make:

Mitsubishi

Code:

B1480

Definition:

Short in Front Passenger Side Squib 2nd Step Circuit

Description:

The center airbag sensor assembly receives a line short circuit signal 5 times in the front passenger side squib 2nd step circuit during primary check. Front passenger side squib 2nd step malfunctionCenter airbag sensor assembly malfunction

Cause:

  • Instrument panel wire
  • Instrument panel wire assembly
  • Front passenger airbag assembly (Front passenger side squib 2nd step)
  • Center airbag sensor assembly

Еще ошибки категории

Ошибки автомобилей разных произвродителей

Опрос: Смогли ли диагностировать неисправность? (Кол-во голосов: 318)

Да, лично

Да, с помощью знакомого

Да, у официального дилера

Нет

Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты

Расскажите друзьям:

Поставьте рейтинг, для нас это очень важно:

Голосов: 0 чел. Рейтинг: 0 из 5.


caution

  • If diagnosis code No. B1480 (squib) is set in the SRS-ECU, be sure to diagnose the CAN bus line.

OPERATION

Only when the frontal impact exceeding the threshold is simultaneously detected (turned ON) by the front impact sensor as well as by the analogue G-sensor and safing G-sensor in SRS-ECU, the electric current is supplied from SRS-ECU to the driver’s air bag module (squib).

TROUBLE JUDGEMENT

The code is set when the short circuit occurs to between the terminals of SRS-ECU driver’s air bag module (squib) circuit.

PROBABLE CAUSES

  • Damaged short spring *
  • Short circuit in the clock spring
  • Short circuit between terminals of driver’s air bag module (squib) circuit
  • Damaged connector(s)
  • Malfunction of SRS-ECU
note *: The squib circuit connectors integrate a short spring (which prevents the air bags from being unintentionally deployed because of static electricity by shorting the positive wire to the earth wire in the squib circuit when the connectors are disconnected). Therefore, when the above codes are set, the short spring may not be released due to the damaged connector even when the connectors are connected.

DIAGNOSIS PROCEDURE

STEP 1. M.U.T.-III CAN bus diagnostics

Use M.U.T.-III to diagnose the CAN bus lines.

Q.
Is the check result normal?

Go to Step 2.

STEP 2. Check whether the diagnosis code is set again.

(1)Connect the negative battery terminal.
(2)After erasing the diagnosis code memory, check the diagnosis code again.
(3)Disconnect the negative battery terminal.

Q.
Is diagnosis code No. B1480 set?

Go to Step 3.

STEP 3. Connector check: SRS-ECU, clock spring, driver’s air bag module.

(1)Check that the negative battery terminal is disconnected. If the negative battery terminal is connected, disconnect it.
(2)While pushing the part «A» indicated in the figure of the harness side connector, turn the lock lever to the direction of the arrow to release the lock lever. After disconnecting the SRS-ECU connector, connect it again.
(3)After disconnecting clock spring, connect it again.
(4)Disconnect the driver’s air bag module connector using the slotted (-) screwdriver to pull out the locking button to the direction of the arrow, and connect it again.
(5)Connect the negative battery terminal.
(6)After erasing the diagnosis code memory, check the diagnosis code again.
(7)Disconnect the negative battery terminal.

Q.
Is diagnosis code No. B1480 set?

Go to Step 4.

Replace the connector concerned.

STEP 4. Diagnosis check by dummy resistor connection.

(1)Check that the negative battery terminal is disconnected. If the negative battery terminal is connected, disconnect it.
(2)Use the flat-tipped screwdriver to pull out the locking button of wiring harness side connector, and release the lock.
(3)Connect special tool dummy resistor (MB991865) to special tool resistor harness (MB991866).
(4)

caution Do not insert a probe directly into the terminal from the connector front side as the connector contact pressure may be weakened.

Insert the resistor harness probe (special tool) as shown.
(5)Connect the negative battery terminal.
(6)After erasing the diagnosis code memory, check the diagnosis code again.
(7)Disconnect the negative battery terminal.

Q.
Is diagnosis code No. B1480 set?

Go to Step 5.

Replace the driver’s air bag module (Refer to )

STEP 5. Diagnosis check by dummy resistor connection.

(1)Check that the negative battery terminal is disconnected. If the negative battery terminal is connected, disconnect it.
(2)Disconnect the clock spring connector.
(3)Connect special tool dummy resistor (MB991865) to special tool resistor harness (MB991866).
(4)

caution Do not insert a probe directly into the terminal from the connector front side as the connector contact pressure may be weakened.

Insert the resistor harness probe from the back of harness side connector DQ2-, DQ2+ line.
(5)Connect the negative battery terminal.
(6)After erasing the diagnosis code memory, check the diagnosis code again.
(7)Disconnect the negative battery terminal.

Q.
Is diagnosis code No. B1480 set?

Go to Step 6.

Replace the clock spring (Refer to ).

STEP 6. Resistance measurement at the SRS-ECU connector.

(1)Check that the negative battery terminal is disconnected. If the negative battery terminal is connected, disconnect it.
(2)While pushing the part «A» indicated in the figure of the harness side connector, turn the lock lever to the direction of the arrow to release the lock lever, and disconnect the SRS-ECU connector.
(3)

caution To release SRS-ECU connector short spring in the following operations, disconnect this clock spring connector, and keep the squib circuit shorted.

Disconnect the clock spring connector.

(4)

caution The short spring may not be released due to the insufficient insertion. Therefore, insert the insulator for 4 mm or more.

Insert the insulator (width: 3 mm, thickness: 0.5 mm) such as cable tie between the DQ2-, DQ2+ line, and then release the short spring.
(5)Take the measurements below at the harness side connector.
Continuity between DQ2-, DQ2+ line
OK: No continuity

Q.
Is the check result normal?

Go to Step 7.

Repair the wiring harnesses DQ2-, DQ2+ line between the clock spring connector and the SRS-ECU connector.

STEP 7. Check whether the diagnosis code is set again.

Q.
Is diagnosis code No. B1480 set?


Yandex.Metrika

MMC-Manuals.ru

Найдена следующая информация по ошибке B1480 для автомобиля MITSUBISHI PAJERO (2007-2014), V8/V9:

На русском языке:

Обрыв цепи датчика уровня жидкости стеклоочистителя

На английском языке:

Wiper Washer Fluid Level Sensor Circuit Open

Вы можете задать вопрос или поделиться опытом устранения ошибки B1480 на автомобиле MITSUBISHI с другими пользователями.

Возможную причину возникновения и советы по устранению можно найти в каталоге причин и советов:

Найти причину   >>> 

Ошибки (коды ошибок) полученные от прибора, сканера требуют правильной интерпретации информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля.

Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это& вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о нарушении работы системы.

Может быть полезным для решения вопроса по устранению неисправности у Mitsubishi Pajero (V8/V9):

Возможные симптомы — Подсветка двигателя включена (или предупреждающая лампа обслуживания двигателя).

Разомкнутая цепь датчика уровня жидкости стеклоочистителя стеклоочистителя является общим описанием для кода B1480, но у производителя может быть другое описание. В настоящее время у нас нет дополнительной информации о коде B1480 OBDII.

Расшифровка кодов диагностики OBDII/EOBD

Если ваш автомобиль поддерживает OBD2 или EOBD, то вы уже можете искать среди 5000 описаний кодов, являющихся стандартными для всех производителей. Это коды следующих серий: P0XXX, P2XXX, P34XX, B0XXX, C0XXX, U0XXX, U2XXX, U3XXX.

Также доступны более 13500 дополнительных кодов, специфичных для конкретных производителей.

Выберите код:

GM:

Battery rundown protection circuit malfunction

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • B1480 ошибка мерседес
  • B1480 ошибка mitsubishi pajero
  • B1317 ошибка форд куга
  • B1477 ошибка mitsubishi pajero sport
  • B1281 ошибка киа ceed