Buffer underflow ошибка

ДЛЯ ТЕХ, КТО БЕГАЕТ МАПЫ
Смените убежку и вернитесь назад.
Исчезнут открытые порталы, но затем все работает.
Мне помогло.
Но даже после этого, если через Зану открывать карту с гвардом Сириуса, у меня все равно крашит.
Вроде крашит из-за того что игра считает, что ты не в убежище, хотя ты там. Но это просто догадки.
Кому помогло, отпишитесь в теме, что бы больше народу увидело.
UPD: Сейчас пробую перед открытием каждой карты менять убежку (чередую два убежища)
UPD: Включил мапу-пробежал, свапнул убежку-включил-пробежал-свапнул на старую убежку и так по кругу (2 убежища чередую) пока полет нормальный.
ДЛЯ ТЕХ, КТО БЕГАЕТ СЮЖЕТКУ
Удалите папку «Minimap» отсюда(можете скопировать и вставить в проводник)
C:UsersUserDocumentsMy GamesPath of Exile
И запустите локацию через Ctrl

Последняя редакция: divandivan. Время: 22 марта 2020 г., 1:45:14

Last bumped23 марта 2020 г., 20:35:20

Avatar

Сообщение
divandivan
21 марта 2020 г., 21:20:56

Спонсор Святилища

Спонсор Ненасытной злобы

Спонсор Элитный веропоклонник

Спонсор Полубог асов

Цитировать это сообщение

Не мне не помогло, крешится.

Holy Kuduku show me the way!

Avatar

Сообщение
0xck
21 марта 2020 г., 22:53:15

Спонсор Вершитель

Спонсор Великого святилища

Спонсор Мастер колдовского клинка

Спонсор Вечного проклятия

Спонсор Элитный веропоклонник

Спонсор Серебряного полумесяца

Цитировать это сообщение

«

divandivan написал:

Вроде крашит из-за того что игра считает, что ты не в убежище, хотя ты там. Но это просто догадки.

Нет. Неверная догадка. Ошибки при формировании области. Любые танцы с бубном упираются в то, что есть шанс пересоздать область без ошибки, а есть — с ошибкой. Повезло — еще чуток поиграешь и придешь к крашу. Не повезло — краш повторится сразу.

Решение проблемы одно — ждать пока ГыГыГы не починят игру.

Avatar

Сообщение
Alexxxxx1982
21 марта 2020 г., 22:59:48

Спонсор Наследия

Спонсор Ориата

Спонсор Лич Бездны

Спонсор Повелитель Разлома

Спонсор Гарпия

Спонсор Страж крови

Спонсор Рыцарь

Цитировать это сообщение

А смысл менять хайдаут? Я открываю мапу, ловлю ошибку, вылетаю, захожу в игру и поверх старой мапы открываю новую и все работает.Ошибка встречается примерно раз в 10 мап.Такое ощущение, что дело в каких-то модах на мапах.

Avatar

Сообщение
OrenStyle
22 марта 2020 г., 0:19:35

Забанен

Цитировать это сообщение

«

OrenStyle написал:

А смысл менять хайдаут? Я открываю мапу, ловлю ошибку, вылетаю, захожу в игру и поверх старой мапы открываю новую и все работает.Ошибка встречается примерно раз в 10 мап.Такое ощущение, что дело в каких-то модах на мапах.

Ну вообще-то нет. Сейчас создал нового персонажа и не могу попасть на кладбище кораблей. Банально вылетает с этой ошибкой, хоть танцуй с бубном, хоть нет. Так что это проблема какого-то патча — ошибка накопилась, либо это dev.hands и мозг.drv виноваты!

!МНЕ ПОМОГЛО!
Загружаюсь на любую локу, которая не виснет(я в сюжетке). Потом делаю ТП в город, потом иду на нужную карту(которая до этого глючила). Пропускает.

Последняя редакция: im_barber. Время: 22 марта 2020 г., 0:33:40

Avatar

Сообщение
im_barber
22 марта 2020 г., 0:24:00

Цитировать это сообщение

«

im_barber написал:

Ну вообще-то нет. Сейчас создал нового персонажа и не могу попасть на кладбище кораблей. Банально вылетает с этой ошибкой, хоть танцуй с бубном, хоть нет. Так что это проблема какого-то патча — ошибка накопилась, либо это dev.hands и мозг.drv виноваты!

А, так она даже в сюжетке встречается.Не прочитал в первом посте про сюжетку.Ну тогда хз че за дела такие.У меня без смены хайдаута мапы нормально работают.Вот только как уже говорил, примерно раз в 10 мап возникает эта ошибка, но после переоткрытия мапы все опять работает.

Последняя редакция: OrenStyle. Время: 22 марта 2020 г., 0:31:15

Avatar

Сообщение
OrenStyle
22 марта 2020 г., 0:28:13

Забанен

Цитировать это сообщение

Не заходит в локацию Жатва… Играть не возможно. Подлива короче

Avatar

Сообщение
Dizl87
22 марта 2020 г., 1:38:11

Цитировать это сообщение

Мда, щас словит такую ошибку, ппц

Avatar

Сообщение
drochun1488
22 марта 2020 г., 2:55:09

Цитировать это сообщение

Реально хрен знает что делать, я не могу второй день сюжетку пройти, читал в инете, проблема с буфером, он переполняется, типо так на некоторых форумах объясняют эту ошибку.

Avatar

Сообщение
Grisd
22 марта 2020 г., 9:06:35

Цитировать это сообщение

«

divandivan написал:

ДЛЯ ТЕХ, КТО БЕГАЕТ МАПЫ
Смените убежку и вернитесь назад.
Исчезнут открытые порталы, но затем все работает.
Мне помогло.
Но даже после этого, если через Зану открывать карту с гвардом Сириуса, у меня все равно крашит.
Вроде крашит из-за того что игра считает, что ты не в убежище, хотя ты там. Но это просто догадки.
Кому помогло, отпишитесь в теме, что бы больше народу увидело.
UPD: Сейчас пробую перед открытием каждой карты менять убежку (чередую два убежища)
UPD: Включил мапу-пробежал, свапнул убежку-включил-пробежал-свапнул на старую убежку и так по кругу (2 убежища чередую) пока полет нормальный.
ДЛЯ ТЕХ, КТО БЕГАЕТ СЮЖЕТКУ
Удалите папку «Minimap» отсюда(можете скопировать и вставить в проводник)
C:UsersUserDocumentsMy GamesPath of Exile
И запустите локацию через Ctrl

На стадии сюжетки помогло! Ну по крайней мере перешёл на следующую локу 1 раз)

Avatar

Сообщение
echtaco
22 марта 2020 г., 9:12:47

Цитировать это сообщение


Go to pathofexile


r/pathofexile


r/pathofexile

A subreddit dedicated to Path of Exile, an ARPG made by Grinding Gear Games. Spiritual successor to Diablo 2




Members





Online



by

ThaDonkey



Buffer underflow error

Anyone know how to fix buffer underflow error when entering maps? It’s happening A LOT to a friend today, haven’t been any problems before today. I can’t really find any fixes for it on poe forums n what ever. Is there anyone who used to have this or knows how to fix it ?

We are using Oracle Service Bus for SSL communication to an external party. Due to security regulations we use a proxy server configuration (note: not proxy service, but proxy server) on these specific business services.

After upgrading our OSB to 11g PS4 we wanted to use the JSSE implementation for SSL because in the near future we will need to implement SHA2 certificates. After enabling JSSE (weblogic console -> managed server -> SSL -> Advanced) the outgoing connections still seem to work. However when we send a large message (in our case > 20kb) we receive the following error in our logging:

<Debug> <Socket> <someHostname> <someManagedServer> <[ACTIVE] ExecuteThread: '2' for queue: 'weblogic.kernel.Default (self-tuning)'> <<anonymous>> <> <3fe931....> <13...> <BEA-000400> <buffer underflow in doHandshake>

The source of all knowlegde Wikipedia tells us that:
In computing buffer underrun or buffer underflow is a state occurring when a buffer used to communicate between two devices or processes is fed with data at a lower speed than the data is being read from it. This requires the program or device reading from the buffer to pause its processing while the buffer refills. This can cause undesired and sometimes serious side effects because the data being buffered is generally not suited to stop-start access of this kind.

After enabling Weblogic SSL logging we see the below output (simplified) in the logfiles when sending a small message. The SSLEngine both shows wrap and unwrap methods.

<Debug> <SecurityCertPath> <BEA-000000> <CertPathTrustManagerUtils.doCertPathValidation: >
<Debug> <SecurityCertPath> <BEA-000000> <CertPathTrustManagerUtils.doCertPathValidation: configured to defer to the admin>
<Debug> <SecurityCertPath> <BEA-000000> <CertPathTrustManagerUtils.doCertPathValidation: outbound = true>
<Debug> <SecurityCertPath> <BEA-000000> <CertPathTrustManagerUtils.doCertPathValidation: style = BuiltinSSLValidationOnly>
<Debug> <SecurityCertPath> <BEA-000000> <CertPathTrustManagerUtils.doCertPathValidation: returning false>
<Debug> <SecurityCertPath> <BEA-000000> <CertPathTrustManagerUtils.certificateCallback: returning true because the CertPathValidators should not be called>
<Debug> <SecuritySSL> <BEA-000000> <weblogic user specified trustmanager validation status 0>
<Debug> <SecuritySSL> <BEA-000000> <SSLTrustValidator returns: 0>
<Debug> <SecuritySSL> <BEA-000000> <[Thread[[ACTIVE] ExecuteThread: '2' for queue: 'weblogic.kernel.Default (self-tuning)',5,Pooled Threads]]...SSLENGINE: No trust failure, validateErr=0.>
<Debug> <SecuritySSL> <BEA-000000> <Performing hostname validation checks: remote.website.nl>
<Debug> <SecuritySSL> <BEA-000000> <Proxying through ourDMZproxyserver.local>
<Debug> <SecuritySSL> <BEA-000000> <[Thread[[ACTIVE] ExecuteThread: '2' for queue: 'weblogic.kernel.Default (self-tuning)',5,Pooled Threads]]...SSLENGINE: Successfully completed post-handshake processing.>
<Debug> <SecuritySSL> <BEA-000000> <[Thread[[ACTIVE] ExecuteThread: '2' for queue: 'weblogic.kernel.Default (self-tuning)',5,Pooled Threads]]...SSLENGINE: SSLEngine.wrap(ByteBuffer,ByteBuffer) called: result=Status = OK HandshakeStatus = NOT_HANDSHAKING bytesConsumed = 304 bytesProduced = 325.>
<Debug> <SecuritySSL> <BEA-000000> <[Thread[[ACTIVE] ExecuteThread: '2' for queue: 'weblogic.kernel.Default (self-tuning)',5,Pooled Threads]]...SSLENGINE: SSLEngine.wrap(ByteBuffer,ByteBuffer) called: result=Status = OK HandshakeStatus = NOT_HANDSHAKING bytesConsumed = 2167 bytesProduced = 2188.>
<Debug> <SecuritySSL> <BEA-000000> <[Thread[[ACTIVE] ExecuteThread: '1' for queue: 'weblogic.kernel.Default (self-tuning)',5,Pooled Threads]]...SSLENGINE: SSLEngine.unwrap(ByteBuffer,ByteBuffer) called: result=Status = OK HandshakeStatus = NOT_HANDSHAKING bytesConsumed = 164 bytesProduced = 143.>
<Debug> <SecuritySSL> <BEA-000000> <[Thread[[ACTIVE] ExecuteThread: '1' for queue: 'weblogic.kernel.Default (self-tuning)',5,Pooled Threads]]...SSLENGINE: SSLEngine.unwrap(ByteBuffer,ByteBuffer) called: result=Status = OK HandshakeStatus = NOT_HANDSHAKING bytesConsumed = 1036 bytesProduced = 1015.>

When sending a larger message the logging seems identical, however the logging stops after the outbound communication (wrap method) and no inbound traphic seems to return (unwrap method).

<Debug> <SecurityCertPath> <BEA-000000> <CertPathTrustManagerUtils.doCertPathValidation: >
<Debug> <SecurityCertPath> <CertPathTrustManagerUtils.doCertPathValidation: configured to defer to the admin>
<Debug> <SecurityCertPath> <CertPathTrustManagerUtils.doCertPathValidation: outbound = true>
<Debug> <SecurityCertPath> <CertPathTrustManagerUtils.doCertPathValidation: style = BuiltinSSLValidationOnly>
<Debug> <SecurityCertPath> <CertPathTrustManagerUtils.doCertPathValidation: returning false>
<Debug> <SecurityCertPath> <CertPathTrustManagerUtils.certificateCallback: returning true because the CertPathValidators should not be called>
<Debug> <SecuritySSL> <weblogic user specified trustmanager validation status 0>
<Debug> <SecuritySSL> <SSLTrustValidator returns: 0>
<Debug> <SecuritySSL> <[Thread[[ACTIVE] ExecuteThread: '8' for queue: 'weblogic.kernel.Default (self-tuning)',5,Pooled Threads]]...SSLENGINE: No trust failure, validateErr=0.>
<Debug> <SecuritySSL> <Performing hostname validation checks: remote.website.nl>
<Debug> <SecuritySSL> <Proxying through ourDMZproxyserver.local>
<Debug> <SecuritySSL> <BEA-000000> <[Thread[[ACTIVE] ExecuteThread: '8' for queue: 'weblogic.kernel.Default (self-tuning)',5,Pooled Threads]]...SSLENGINE: Successfully completed post-handshake processing.>
<Debug> <SecuritySSL> <BEA-000000> <[Thread[[ACTIVE] ExecuteThread: '8' for queue: 'weblogic.kernel.Default (self-tuning)',5,Pooled Threads]]...SSLENGINE: SSLEngine.wrap(ByteBuffer,ByteBuffer) called: result=Status = OK HandshakeStatus = NOT_HANDSHAKING bytesConsumed = 306 bytesProduced = 327.>
<Debug> <SecuritySSL> <BEA-000000> <[Thread[[ACTIVE] ExecuteThread: '8' for queue: 'weblogic.kernel.Default (self-tuning)',5,Pooled Threads]]...SSLENGINE: SSLEngine.wrap(ByteBuffer,ByteBuffer) called: result=Status = OK HandshakeStatus = NOT_HANDSHAKING bytesConsumed = 16384 bytesProduced = 16405.>

At a very high level, the SSLEngine works like this (source: Class SSLEngine @ Oracle):

                |           ^
                |     |     |
                v     |     |
           +----+-----|-----+----+
           |          |          |
           |       SSL|Engine    |
   wrap()  |          |          |  unwrap()
           | OUTBOUND | INBOUND  |
           |          |          |
           +----+-----|-----+----+
                |     |     ^
                |     |     |
                v           |

Remember when we disable JSSE and use the Certicom implementation the process still works perfectly. So everything pointed to the direction of a combination: JSSE + large message = error. Sadly the .log and .out didn’t help in the problem solving here so experimenting with a few tuning parameters did the trick for us.

After configuring the Business Service to use Chunked Streaming Mode the problem was solved and we again succeeded in sending out messages of multiple MB’s to our external trading partners.

When I initially used Google and Oracle Knowledge base to look for the “BEA-000400 buffer underflow in doHandshake” error this was not very helpfull. So hopefully this blogpost is helpfull for others in the future when they have the same problem as us.

I toke a piek at…

Readme

And reduced the sample rate like this

out->SetRate(22050);//44100

The example is running more stable now in my first test. Mybe it has something to do with with my custom partition table of spiffs. I don’t know.

Name,   Type, SubType, Offset,  Size, Flags

nvs, data, nvs, 0x9000, 0x5000,
otadata, data, ota, 0xe000, 0x2000,
app0, app, ota_0, 0x10000, 0x1E0000,
app1, app, ota_1, 0x1F0000,0x1E0000,
eeprom, data, 0x99, 0x3D0000,0x1000,
spiffs, data, spiffs, 0x3D1000,0x2F000,

For the TTS, it plays now but it still keeps being in the loop. When I enable the debug level too debug, I get this log.

[ 12395][D][HTTPClient.cpp:385] disconnect(): tcp keep open for reuse

After a while I get

[248395][D][HTTPClient.cpp:385] disconnect(): tcp keep open for reuse
[248895][D][WiFiClient.cpp:528] connected(): Disconnected: RES: 0, ERR: 128
[248895][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

[248896][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

STATUS(buffer) ‘3’ = ‘Buffer underflow’
[248912][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

[248917][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

Running for 248917 ms…
STATUS(buffer) ‘2’ = ‘Refilling buffer’
[248933][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

[248934][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

STATUS(buffer) ‘3’ = ‘Buffer underflow’
[248948][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

[248953][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

STATUS(buffer) ‘2’ = ‘Refilling buffer’
[248963][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed


STATUS(buffer) ‘3’ = ‘Buffer underflow’
[249337][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

[249342][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

STATUS(buffer) ‘2’ = ‘Refilling buffer’
[249351][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

[249352][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

STATUS(buffer) ‘3’ = ‘Buffer underflow’
[249366][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

STATUS(mp3) ‘1’ = ‘Decoding error ‘input buffer too small (or EOF)’ at byte offset’
MP3:ERROR_BUFLEN 0
STATUS(buffer) ‘2’ = ‘Refilling buffer’
[249384][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

[249384][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

STATUS(buffer) ‘3’ = ‘Buffer underflow’
[249399][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

stop
[249399][D][HTTPClient.cpp:400] disconnect(): tcp is closed

MP3 done

It toke only 1 second to stop after the tcp was closed. But this is going no where. Mybe if I could detect the state of this play button… A radio doesn’t have that issue.

2021-10-20_090948

And now I see the type of audio is mpeg, Could this be the cause?

What is a buffer underflow?

A buffer underflow, also known as a buffer underrun or a buffer underwrite, is when the buffer — the temporary holding space during data transfer — is fed data at a lower rate than it is being read from.

Buffer underflow errors occur when the flow of data from the original source, typically the hard drive, is interrupted long enough for the buffer to empty itself. As a result, the program or device reading from the buffer pauses. This can cause the writing action to stop, and the program or device receiving the data may be ruined.

Devices or data can suffer serious side effects when the buffer reading action encounters start-stop interruptions due to low speeds. The larger the buffer is, the less likely a buffer underflow will take place or that the transfer will be unsuccessful. For example, a buffer of 10 bits would protect against an interruption of up to 10 seconds before failing while a buffer of 60 bits would cover up to a minute.

While not always a security issue, buffer underflows can create exploitable vulnerabilities and be used to cause a denial-of-service attack, result in data loss and enable remote code execution.

A buffer underflow is the opposite of a buffer overflow, which occurs when the amount of data fed into a buffer exceeds the buffer’s capacity.

What causes a buffer underflow?

Buffer underflows are often caused by broken connections, interrupted physical links or high bandwidth competition.

The error is a common problem when data is burned to a CD. Recording data to a CD must be performed in a real-time, nonstop process. If a computer is not supplying data quickly enough and the signal is interrupted, the CD will not record the data properly.

How to fix a buffer underflow

The following are common ways to fix buffer underflow conditions:

  • Increase the size of the buffer.
  • Perform hard drive defragmentation before burning to an external device.
  • Back up the data being transferred before writing.
  • Avoid burning data onto a device over a network.
  • Use hard drive scanning software to identify corrupted files before attempting an export.
  • Check CPU and hard drive speed requirements to ensure there is enough RAM and hard disk space to complete the task.
  • Make sure the device being written to functions properly.

Editor’s note: This article was written by Sarah Lewis in 2018. TechTarget editors revised it in 2022 to improve the reader experience.

This was last updated in November 2022


Continue Reading About buffer underflow

  • More on buffer underwrite vulnerabilities from The Mitre Corporation
  • How to prevent buffer overflow attacks
  • What is shellcode and how is it used?
  • Quiz: Web application security threats and vulnerabilities
  • Application security threats and how to prevent them

Dig Deeper on Threats and vulnerabilities

  • What is a jitter buffer used for?

    CarrieGoetz

    By: Carrie Goetz

  • translation lookaside buffer (TLB)

    RahulAwati

    By: Rahul Awati

  • OpenSSL vulnerabilities ‘not as bad as feared’

    AlexScroxton

    By: Alex Scroxton

  • OpenSSL vulnerabilities get high-priority patches

    ShaunNichols

    By: Shaun Nichols

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Buderus ошибка def горелка
  • Buderus ошибка 80 градусов
  • C ошибка 0xc00000fd
  • Buderus ошибка 6a как сбросить ошибку
  • C вывод ошибки try catch