Комацу коды неисправностей.
На русском языке.
Ниже на странице вы можете ознакомится с кодами неисправности KOMATSU на английском языке (оригинал).
E02 PC — система EPC;
E03, система парковки стояночного тормоза;
E10, сбой питания контроллера двигателя, неисправность системы управления двигателем
E11, отказ системы управления двигателем (уменьшение выходной мощности, чтобы защитить двигатель);
E14 — неисправность системы обратной связи;
E15, неисправность датчиков двигателя (температура, давление топлива, давление масла);
EOE, сбой сети.
989L00 Код неисправности: предупреждение блокировки контроллера двигателя (режим 1).
989M00, контроллер двигателя для блокировки предупреждения (режим 2).
989N00, контроллер двигателя для блокировки предупреждения (режим 3).
AA10NX Засорение воздушного фильтра .
AB00KE Напряжение зарядки слишком низкое или отсутствует.
B @ BAZG, низкое давление масла.
B @ BAZK, уровень масла слишком низкий.
B @ BCNS, перегрев охлаждающей жидкости двигателя.
B @ BCZK уровень охлаждающей жидкости слишком низок.
B @ HANS, гидравлическое масло от перегрева.
CA111, внутренняя неисправность контроллера двигателя.
CA115, датчик частоты вращения коленчатого вала двигателя и неисправность датчика скорости.
CA122, напряжение обратной связи датчика давления всасываемого воздуха слишком велико.
CA123, напряжение обратной связи датчика давления всасываемого воздуха слишком низкое.
CA131, отказ датчика обратной связи датчика дроссельной заслонки.
CA132, Давление обратной связи датчика дроссельной заслонки и низкий отказ.
CA144, неисправность обратной связи датчика высокой температуры охлаждающей жидкости 145, обратная связь датчика температуры охлаждающей жидкости напряжение слишком низкое или короткое замыкание;
CA153, напряжение обратной связи датчика температуры всасываемого воздуха слишком велико;
CA154, напряжение обратной связи датчика температуры всасываемого воздуха слишком низкое;
CA155, температура всасываемого воздуха слишком высокая (превышение);
CA187, напряжение источника питания датчика слишком высокое;
CA221, напряжение обратной связи датчика давления окружающей среды слишком велико;
CA222, напряжение обратной связи датчика давления окружающей среды слишком низкое;
CA227, напряжение источника питания датчика слишком велико;
CA234, превышение скорости двигателя;
CA238, напряжение питания от отказа датчика скорости;
CA271, IMV / PCV1 короткое замыкание;
CA272, IMV / PCV1;
CA322, форсунка разомкнутая цепь, короткое замыкание;
CA323, форсунка, обрыв цепи, отказ короткого замыкания;
CA324, форсунка, разомкнутая цепь, короткое замыкание;
CA325, форсунка, разомкнутая цепь, короткое замыкание;CA435, engine oil pressure switch failure;
CA331, разомкнутый контур сопла, неисправность короткого замыкания;
CA332, форсунка, разомкнутая цепь, неисправность короткого замыкания;
CA342, код коррекции неверен;
CA351, отказ схемы привода;
CA352, напряжение питания датчика слишком низкое;
CA386, напряжение питания датчика слишком велико;
CA428, напряжение обратной связи датчика влажности топлива слишком велико;
CA429, напряжение обратной связи датчика влажности топлива слишком низкое;
CA441, напряжение батареи слишком низкое;
CA442, напряжение батареи слишком высокое;
CA449, общее давление в коллекторе слишком велико;
CA451, значение обратной связи датчика давления в Common Rail слишком велико;
CA452, значение обратной связи датчика давления в Common Rail слишком низкое;
CA488, температура всасываемого воздуха слишком высокая (уменьшение крутящего момента);
CA553, общее давление в коллекторе слишком велико;
CA559, общее давление в коллекторе слишком низкое;
CA689, неисправность датчика частоты вращения коленчатого вала двигателя;
CA731, сбой фазы сигнала датчика частоты вращения двигателя;
CA757, все данные потеряны;
CA778, неисправность датчика запасного двигателя;
CA633, передача данных для приостановки отказа;
CA2185, напряжение питания дроссельной заслонки слишком велико;
CA2186, напряжение питания дроссельной заслонки слишком низкое;
CA2249, общее давление в коллекторе слишком низкое;
CA2311, IMV, сбой электромагнитного клапана;
CA2555, предварительно разогрейте всасывание слишком высокое напряжение;
CA2556, предварительно разомкнуть неисправность низкого напряжения в входе;
D19JKZ Исключение персонализации кода ;
D862KA Схема антенны GPS ;
DA22KK Напряжение питания электромагнитного клапана насоса слишком низкое;
DA25KP неисправность подачи датчика 5V;
DA29KQ, выбор ненормального режима;
DA2RMC, CAN разомкнут (дисплей);
DGH2KB, короткое замыкание датчика температуры гидравлического масла;
DHPAMA, прежде чем датчик давления насоса будет ненормальным;
DHPBMA, после того, как датчик давления насоса является ненормальным;
DHS3MA Придерживайтесь для восстановления аномального датчика давления PPC;
Ведро DHS4MA, используемое в аномальном датчике давления PPC;
Стрела DHS8MA усиливает аномальный датчик давления PPC;
DHSAMA, поверните направо, датчик давления PPC является ненормальным;
DHSBMA, аномальный левый поворот датчика давления PPC;
DHSDMA для открытия аномального датчика давления PPC;
DHX1MA, датчик аномальной нагрузки;
DW43KA, ходовой высоковольтный контур электромагнитного клапана конвертера;
DW43KB, короткое замыкание электромагнитного клапана с низким и низким скоростями переключения;
DW45KA Вращение для поддержания открытой цепи электромагнитного клапана;
DW45KB Поворот для обеспечения короткого замыкания электромагнитного клапана;
DW91KA, две цепи электромагнитного клапана перелива;
DW91KB — сходимость короткого замыкания электромагнитного клапана;
DWA2KA, схема запасного электромагнитного клапана;
DWA2KB, короткое замыкание запасного электромагнитного клапана;
DWK0KA, две цепи электромагнитного клапана перелива;
DWK0KB, два коротких замыкания электромагнитного клапана переполнения;
DXA8KA бывший насос PC-EPC соленоидный клапан;
DXA8KB бывший насос PC-EPC короткое замыкание электромагнитного клапана;
DXA9KA, после цепи электромагнитного клапана PC-EPC;
DXA9KB, после короткого замыкания электромагнитного клапана PC-EPC насоса;
DXE0KA, цепь электромагнитного клапана LS-EPC;
DXE0KB, короткое замыкание электромагнитного клапана LS-EPC;
DXE4KA, аварийный выключатель EPC;
DXE4KB, аварийное короткое замыкание EPC;
DXE5KA Насос спускает / шунтирует обрыв цепи основного электромагнитного клапана;
DXE5KB слияние или отключение главного короткого замыкания электромагнитного клапана;
DXE6KA спуск / шунт низкого напряжения электромагнитного клапана LS;
DXE6KB слияние / шунтирование LS короткое замыкание электромагнитного клапана;
DY20KA не работает должным образом. , Исключение парковки DY20MA;
DY2CKA Двигатель двигателя ;
DY2CKB шайбы моторное короткое замыкание.
KOMATSU FAULT CODES LIST
E02 PC-the EPC system;
E03, Swing parking brake system;
E10, the engine controller power failure, the engine control drive system circuit malfunction (this engine stall;
E11, the engine control system failure (decrease of output power, in order to protect the engine);
E14, the feedback system abnormalities;
E15, engine sensors (temperature, fuel pressure, oil pressure) fault;
EOE, a network failure.
989L00 The fault code: the the engine controller lock warning (mode 1).
989M00, the engine controller to lock warning (mode 2).
989N00, the engine controller to lock warning (mode 3).
AA10NX air filter clogging.
AB00KE charging voltage is too low.
B @ BAZG, low oil pressure.
B @ BAZK, the oil level is too low.
B @ BCNS, engine coolant overheating.
The @ B BCZK the coolant level is too low.
B @ the HANS, the hydraulic oil from overheating.
CA111, the engine controller internal fault.
CA115, the engine speed sensor and backup speed sensor failure.
CA122, the intake air pressure sensor feedback voltage is too high failure.
CA123, the intake air pressure sensor feedback voltage is too low failure.
CA131, the throttle plate sensor feedback voltage failure.
CA132 throttle plate sensor feedback voltage and low failure.
CA144, high coolant temperature sensor feedback voltage fault 145, the coolant temperature sensor feedback
voltage is too low failure;
CA153, intake air temperature sensor feedback voltage is too high failure;
CA154, intake air temperature sensor feedback voltage is too low failure;
CA155, the intake air temperature is too high (over limit);
CA187, sensor power supply voltage is too high failure;
CA221, the ambient pressure sensor feedback voltage is too high failure;
CA222, the ambient pressure sensor feedback voltage is too low failure;
CA227, sensor power supply voltage is too high failure;
CA234, engine overspeed;
CA238, the power supply voltage of the speed sensor failure;
CA271, IMV/PCV1 short circuit;
CA272, IMV/PCV1 circuit;
CA322, the nozzle an open circuit, short circuit fault;
CA323, nozzle, open circuit, short circuit fault;
CA324, nozzle, open circuit, short circuit fault;
CA325, nozzle, open circuit, short circuit fault;
CA331, the nozzle open circuit, short circuit fault;
CA332, nozzle, open circuit, short circuit fault;
CA342, the correction code is not correct;
CA351, jet drive circuit failure;
CA352, the sensor supply voltage is too low failure;
CA386, the sensor supply voltage is too high failure;
CA428, fuel moisture sensor feedback voltage is too high failure;
CA429, the fuel moisture sensor feedback voltage is too low failure;
CA435, engine oil pressure switch failure;
CA441, the battery voltage is too low failure;
CA442, the battery voltage is too high failure;
CA449, the common rail pressure is too high failure;
CA451, the common rail pressure sensor feedback value is too high failure;
CA452, the common rail pressure sensor feedback value is too low failure;
CA488, the intake air temperature is too high (torque decrease);
CA553, the common rail pressure is too high failure;
CA559, the common rail pressure is too low failure;
CA689, the engine speed sensor fault;
CA731, spare engine speed sensor signal phase failure;
CA757, all data is lost;
CA778, spare engine speed sensor fault;
CA633, the data transmission to suspend failure;
CA2185, the throttle plate supply voltage is too high failure;
CA2186, the throttle plate supply voltage is too low failure;
CA2249, the common rail pressure is too low failure;
CA2311, IMV, solenoid valve failure;
CA2555, preheat the intake is too high voltage fault;
CA2556, preheat the intake low voltage fault;
D19JKZ personalized code conversion exception;
D862KA GPS antenna circuit;
DA22KK pump solenoid valve power supply voltage is too low failure;
DA25KP 5V sensor supply abnormalities;
DA29KQ, abnormal mode selection;
DA2RMC, CAN open circuit (display);
DGH2KB, hydraulic oil temperature sensor short circuit;
DHPAMA, before the pump pressure sensor is abnormal;
DHPBMA, after the pump pressure sensor is abnormal;
DHS3MA Stick to recover PPC abnormal pressure sensor;
DHS4MA bucket involved in PPC abnormal pressure sensor;
DHS8MA boom enhance PPC abnormal pressure sensor;
DHSAMA, turn to the right PPC pressure sensor is abnormal;
DHSBMA, abnormal left turn PPC pressure sensor;
DHSDMA bucket to open the PPC abnormal pressure sensor;
DHX1MA, abnormal load sensor;
DW43KA, walking high and low speed converter solenoid valve circuit;
DW43KB, walking high and low speed conversion solenoid valve short circuit;
DW45KA rotation to keep the solenoid valve open circuit;
DW45KB rotation to keep the solenoid valve short circuit;
DW91KA, two overflow solenoid valve circuit;
DW91KB walk convergence of short-circuit of the solenoid valve;
DWA2KA, spare solenoid valve circuit;
DWA2KB, spare solenoid valve short circuit;
DWK0KA, two overflow solenoid valve circuit;
DWK0KB, two overflow solenoid valve short circuit;
DXA8KA former pump PC-EPC solenoid valve circuit;
DXA8KB former pump PC-EPC solenoid valve short circuit;
DXA9KA, after the pump PC-EPC solenoid valve circuit;
DXA9KB, after the pump PC-EPC solenoid valve short circuit;
DXE0KA, the LS-EPC solenoid valve circuit;
DXE0KB, the LS-EPC solenoid valve short circuit;
DXE4KA, emergency EPC circuit breaker;
DXE4KB, emergency EPC short circuit;
DXE5KA pump confluence / shunt the main solenoid valve open circuit;
DXE5KB pump confluence / diversion of the main solenoid valve short circuit;
DXE6KA pump confluence / shunt LS electromagnetic valve open circuit;
DXE6KB pump confluence / shunt LS electromagnetic valve short circuit;
DY20KA wiper not working properly. , DY20MA wiper parking exception;
DY2CKA washers motor circuit;
DY2CKB washers motor short circuit.
Home » Komatsu » Komatsu D65PX-15 Error Codes List
See also:
- Komatsu Forklift Error Codes List
- Komatsu Service Repair Manuals PDF
Komatsu D65PX-15
Komatsu D65PX-15 Troubleshooting When Error Code Is Displayed (Error Code)
Error code | Failed section | Trouble | Action code | Trouble- shooting page |
1500L0 | Transmission clutch | See the list. (L0) | CALL E03 | 20-408 |
15SAL1 | Forward clutch | See the list. (L1) | CALL E03 | 20-409 |
15SALH | Forward clutch | See the list. (LH) | CALL E03 | 20-410 |
15SBL1 | Reverse clutch | See the list. (L1) | CALL E03 | 20-411 |
15SBLH | Reverse clutch | See the list. (LH) | CALL E03 | 20-412 |
15SEL1 | 1st clutch | See the list. (L1) | CALL E03 | 20-413 |
15SELH | 1st clutch | See the list. (LH) | CALL E03 | 20-414 |
15SFL1 | 2nd clutch | See the list. (L1) | CALL E03 | 20-415 |
15SFLH | 2nd clutch | See the list. (LH) | CALL E03 | 20-416 |
15SGL1 | 3rd clutch | See the list. (L1) | CALL E03 | 20-417 |
15SGLH | 3rd clutch | See the list. (LH) | CALL E03 | 20-418 |
A000N1 | Engine | Overrun (N1) | — | 20-419 |
AB00MA | Alternator | Malfunction (MA) | — | 20-420 |
AD00L2 | Common rail | See the list. (L2) | CALL E03 | 20-420 |
AD00MA | Common rail | Defective function (MA) | CALL E03 | 20-421 |
AD10L3 | Fuel supply pump | See the list. (L3) | CALL E03 | 20-421 |
AD10MA | Fuel supply pump | Defective function (MA) | CALL E03 | 20-423 |
AD10MB | Fuel supply pump | Function reduction (MB) | CALL E03 | 20-423 |
AD11KA | Fuel supply pump solenoid 1 | Disconnection (KA) | CALL E03 | 20-424 |
AD11KB | Fuel supply pump solenoid 1 | Short circuit (KB) | CALL E03 | 20-425 |
AD51KA | Fuel supply pump solenoid 2 | Disconnection (KA) | CALL E03 | 20-426 |
AD51KB | Fuel supply pump solenoid 2 | Short circuit (KB) | CALL E03 | 20-427 |
ADA1KA | No.1 injector solenoid | Disconnection (KA) | E02 | 20-428 |
ADAZKB | No.1, 2, and 3 injector solenoids | Short circuit (KB) | CALL E03 | 20-429 |
Error code | Failed section | Trouble | Action code | Trouble- shooting page |
ADB1KA | No.2 injector solenoid | Disconnection (KA) | E02 | 20-431 |
ADC1KA | No.3 injector solenoid | Disconnection (KA) | E02 | 20-432 |
ADD1KA | No.4 injector solenoid | Disconnection (KA) | E02 | 20-433 |
ADDZKB | No.4, 5, and 6 injector solenoids | Short circuit (KB) | CALL E03 | 20-434 |
ADE1KA | No.5 fuel injector solenoid | Disconnection (KA) | E02 | 20-436 |
ADF1KA | No.6 fuel injector solenoid | Disconnection (KA) | E02 | 20-437 |
B@BAZG | Engine oil | Oil pressure reduction (ZG) | — | 20-438 |
B@BCNS | Radiator coolant | Overheat (NS) | — | 20-438 |
B@CENS | Power train oil | Overheat (NS) | — | 20-439 |
B@HANS | Hydraulic oil | Overheat (NS) | — | 20-439 |
D110KA | Battery relay | Short circuit (KA) | — | 20-440 |
D110KB | Battery relay | Disconnection (KB) | — | 20-441 |
D130KA | Neutral safety relay | Short circuit (KA) | E02 | 20-442 |
D130KB | Neutral safety relay | Disconnection (KB) | E02 | 20-444 |
D161KA | Back-up alarm relay | Short circuit (KA) | E01 | 20-446 |
D161KB | Back-up alarm relay | Disconnection (KB) | E01 | 20-448 |
D182KZ | Preheater relay coil | Disconnection or short circuit (KZ) | E01 | 20-450 |
D1D0KB | Engine controller load power supply relay | Short circuit (KB) | E02 | 20-452 |
D5ZFKA | Transmission neutral signal | Disconnection (KA) | E01 | 20-454 |
D5ZFKB | Transmission neutral signal | Short circuit (KB) | E01 | 20-455 |
DAFRKR | Monitor panel CAN communication | Defective communication (KR) | CALL E03 | 20-456 |
DAQ0KK | Steering and transmission controller | Source voltage reduction/input (KK) | CALL E04 | 20-458 |
DB30KK | ||||
DAQ0KT | Steering and transmission controller | Abnormality in controller (KT) | E02 | 20-459 |
DAQ5KK | Steering and transmission controller sensor 5 V power supply | Source voltage reduction/input (KK) | CALL E03 | 20-460 |
DB35KK | ||||
DAQ6KK | Steering and transmission controller sensor 24 V power supply | Source voltage reduction/input (KK) | CALL E03 | 20-462 |
DB36KK | ||||
DAQ9KQ | Steering and transmission controller type collation | Type select signal inconsistency (KQ) | CALL E04 | 20-463 |
DB39KQ | ||||
DB3RKR | Steering and transmission controller CAN communication | Defective communication (KR) | CALL E03 | 20-464 |
DB20KQ | Engine controller type collation | Type select signal inconsistency (KQ) | CALL E03 | 20-466 |
DB20KT | Engine controller | Abnormality in controller (KT) | CALL E03 | 20-467 |
Error code | Failed section | Trouble | Action code | Trouble- shooting page |
DB22KK | Engine controller load power supply | Source voltage reduction/input (KK) | CALL E04 | 20-468 |
DB29KQ | Engine controller type select | Type select signal inconsistency (KQ) | CALL E03 | 20-470 |
DB2AMA | Fuel injection amount adjustment switch signal | Malfunction (MA) | E02 | 20-471 |
DB2RKR | Steering and transmission controller CAN communication | Defective communication (KR) | CALL E04 | 20-472 |
DB2RMC | Engine controller CAN communication | Defective communication (MC) | CALL E03 | 20-474 |
DB30KK | Steering and transmission controller | Source voltage reduction/input (KK) | CALL E04 | 20-476 |
DAQ0KK | ||||
DB35KK | Steering and transmission controller sensor 5 V power supply | Source voltage reduction/input (KK) | CALL E03 | 20-476 |
DAQ5KK | ||||
DB36KK | Steering and transmission controller sensor 24 V power supply | Source voltage reduction/input (KK) | CALL E03 | 20-476 |
DAQ6KK | ||||
DB39KQ | Steering and transmission controller type collation | Type select signal inconsistency (KQ) | CALL E04 | 20-476 |
DAQ9KQ | ||||
DD11KB | Starting switch | Short circuit (KB) | CALL E04 | 20-477 |
DD12KA | Shift up switch | Disconnection (KA) | E02 | 20-478 |
DD12KB | Shift up switch | Short circuit (KB) | E02 | 20-480 |
DD13KA | Shift down switch | Disconnection (KA) | E02 | 20-482 |
DD13KB | Shift down switch | Short circuit (KB) | E02 | 20-484 |
DD14KA | Parking lever switch | Disconnection (KA) | CALL E03 | 20-486 |
DDQ2KA | ||||
DD14KB | Parking lever switch | Short circuit (KB) | CALL E03 | 20-488 |
DDQ2KB | ||||
DDE2L6 | Engine oil pressure switch | Refer to table (L6) | E01 | 20-490 |
DDN7KA | Pitch control switch | Disconnection (KA) | E02 | 20-492 |
DDN7KB | Pitch control switch | Short circuit (KB) | E02 | 20-494 |
DDQ2KA | Parking lever switch | Disconnection (KA) | CALL E03 | 20-496 |
DD14KA | ||||
DDQ2KB | Parking lever switch | Short circuit (KB) | CALL E03 | 20-496 |
DD14KB | ||||
DGE2KX | Engine water temperature sensor (for high temperature) | Input signal is out of normal range (KX) | E01 | 20-497 |
DGE3L6 | Engine water temperature sensor (for low temperature) | See table (L6) | E02 | 20-498 |
DGE4KX | Fuel temperature sensor | Input signal is out of normal range (KX) | E01 | 20-499 |
DGS1KX | Hydraulic oil temperature sensor | Input signal is out of normal range (KX) | — | 20-500 |
DH30KX | Boost pressure sensor | Input is out of normal range (KX) | E02 | 20-502 |
DH40KX | Common rail pressure sensor | Input is out of normal range (KX) | CALL E03 | 20-504 |
DK10KX | Fuel control dial | Input is out of normal range (KX) | CALL E03 | 20-506 |
DK12KX | Deceleration potentiometer | Input is out of normal range (KX) | CALL E03 | 20-508 |
Error code | Failed section | Trouble | Action code | Trouble- shooting page |
DK30KA | Steering potentiometer 1 | Disconnection (KA) | CALL E03 | 20-510 |
DK30KB | Steering potentiometer 1 | Short circuit (KB) | CALL E03 | 20-511 |
DK30KX | Steering potentiometer | Input signal is out of normal range (KX) | CALL E04 | 20-512 |
DK30KZ | Steering potentiometer | Disconnection or short circuit (Double trouble) (KZ) | CALL E04 | 20-512 |
DK30L8 | Steering potentiometer 1 | See table (L8) | CALL E03 | 20-513 |
DK31KA | Steering potentiometer 2 | Short circuit (KA) | CALL E03 | 20-514 |
DK31KB | Steering potentiometer 2 | Disconnection (KB) | CALL E03 | 20-515 |
DK40KA | Brake potentiometer | Disconnection (KA) | CALL E03 | 20-516 |
DK40KB | Brake potentiometer | Short circuit (KB) | CALL E03 | 20-517 |
DK55KX | Forward-reverse potentiometer | Input signal is out of normal range (KX) | CALL E04 | 20-518 |
DK55KZ | Forward-reverse potentiometer | Disconnection or short circuit (Double trouble) (KZ) | CALL E04 | 20-518 |
DK55L8 | Forward-reverse potentiometer | See table (L8) | CALL E03 | 20-519 |
DK56KA | Forward-reverse potentiometer 1 | Short circuit (KA) | CALL E03 | 20-520 |
DK56KB | Forward-reverse potentiometer 1 | Disconnection (KB) | CALL E03 | 20-522 |
DK57KA | Forward-reverse potentiometer 2 | Short circuit (KA) | CALL E03 | 20-524 |
DK57KB | Forward-reverse potentiometer 2 | Disconnection (KB) | CALL E03 | 20-526 |
DKH1KA | Pitch angle sensor | Short circuit (KA) | CALL E03 | 20-528 |
DKH1KB | Pitch angle sensor | Disconnection (KB) | CALL E03 | 20-529 |
DLE3LC | Engine Ne speed sensor | See table (LC) | CALL E03 | 20-530 |
DLF1KA | Transmission output speed sensor | Disconnection (KA) | E01 | 20-531 |
DLH1LC | Engine G speed sensor | See table (LC) | CALL E03 | 20-532 |
DV00KB | Caution buzzer | Short circuit (KB) | — | 20-533 |
DW5AKA | Pitch control solenoid | Disconnection (KA) | E02 | 20-534 |
DW5AKB | Pitch control solenoid | Short circuit (KB) | E02 | 20-535 |
DW7BKA | Fan reverse solenoid | Disconnection (KA) | E01 | 20-536 |
DW7BKB | Fan reverse solenoid | Short circuit (KB) | E01 | 20-537 |
DWN1KA | HSS EPC solenoid right | Disconnection (KA) | CALL E03 | 20-538 |
DWN1KB | HSS EPC solenoid right | Short circuit (KB) | CALL E03 | 20-539 |
DWN2KA | HSS EPC solenoid left | Disconnection (KA) | CALL E03 | 20-540 |
Error code | Failed section | Trouble | Action code | Trouble- shooting page |
DWN2KB | HSS EPC solenoid left | Short circuit (KB) | CALL E03 | 20-541 |
DWN5KA | Fan pump TVC solenoid | Disconnection (KA) | E01 | 20-542 |
DWN5KB | Fan pump TVC solenoid | Short circuit (KB) | E01 | 20-543 |
DXH4KA | 1st clutch ECMV | Disconnection (KA) | CALL E03 | 20-544 |
DXH4KB | 1st clutch ECMV | Short circuit (KB) | CALL E03 | 20-545 |
DXH5KA | 2nd clutch ECMV | Disconnection (KA) | CALL E03 | 20-546 |
DXH5KB | 2nd clutch ECMV | Short circuit (KB) | CALL E03 | 20-547 |
DXH6KA | 3rd clutch ECMV | Disconnection (KA) | CALL E03 | 20-548 |
DXH6KB | 3rd clutch ECMV | Short circuit (KB) | CALL E03 | 20-549 |
DXH7KA | Reverse clutch ECMV | Disconnection (KA) | CALL E03 | 20-550 |
DXH7KB | Reverse clutch ECMV | Short circuit (KB) | CALL E03 | 20-551 |
DXH8KA | Forward clutch ECMV | Disconnection (KA) | CALL E03 | 20-552 |
DXH8KB | Forward clutch ECMV | Short circuit (KB) | CALL E03 | 20-553 |
Даже старые модели экскаваторов Komatsu имеют систему самодиагностики. Она срабатывает при появлении неполадок в работе узлов машины, оповещает оператора звуковым сигналом, выводит индикатор ошибки на экране и сохраняет его в журнал.
Расскажем подробнее про коды ошибок экскаватора Комацу на примере популярных в РФ моделей седьмого поколения: PC300-7, PC300LC-7, PC400-7 и PC400LC-7.
Коды ошибок электрооборудования экскаваторов Komatsu
Оповещения об ошибках из этой группы выводятся на экран во время появления неполадки. Коды неисправностей электрооборудования состоят из двух цифро-буквенных обозначений вида «E03 E203». Первое обозначение — код пользователя, второе — указатель конкретной ошибки или код обслуживания. В некоторых случаях первое обозначение (например, «E03») не отображается.
Ниже — все коды ошибок машин Komatsu, связанные с работой электрооборудования.
Код пользователя |
Код ошибки/код обслуживания |
Что означает |
Возможные неполадки в работе машины |
— |
E112 |
Короткое замыкание (КЗ) в цепи нормального вращения привода стеклоочистителя |
Не работает стеклоочиститель ветрового стекла. |
— |
E113 |
КЗ в цепи обратного вращения вращения привода стеклоочистителя |
|
— |
E114 |
КЗ в цепи привода стеклоомывателя |
Не работает стеклоомыватель |
— |
E115 |
Нарушено движение стеклоочистителя |
Не работает электромотор стеклоочистителя |
— |
E116 |
Неисправен механизма втягивания стеклоочистителя |
Стеклоочиститель не втягивается или не полностью втягивается |
— |
E117 |
Произошла ошибка канала связи S-Net с контроллером двигателя |
Снижается выходная мощность двигателя, возможна пробуксовка гидротрансформатора |
— |
E118 |
Произошла ошибка канала связи S-Net с контроллером насоса |
|
E0E |
E128 |
Неисправен канал связи блока системы контроля |
|
— |
E201 |
КЗ в клапане блокировки передвижения |
Контуры левого и правого хода не получается отключить, машиной тяжело управлять |
E03 |
E203 |
КЗ в цепи тормозного клапана поворота платформы |
Платформа не поворачивается |
— |
E204 |
КЗ в цепи клапана делителя потока |
Рабочее оборудование и платформа перемещаются медленно |
— |
E205 |
КЗ в цепи разгрузочного клапана |
Не работает сенсорный включатель максимальной мощности |
— |
E206 |
КЗ в цепи клапана переключения скорости |
Не включается высокая скорость передвижения |
E03 |
E213 |
Обрыв в цепи тормозного клапана поворота платформы |
Поворотная платформа не поворачивается |
— |
E214 |
Обрыв в цепи клапана делителя потока |
Рабочее оборудование и платформа перемещаются слишком быстро |
— |
E215 |
Обрыв в цепи двухступенчатого разгрузочного клапана |
Не работает сенсорный включатель максимальной мощности |
— |
E216 |
Обрыв в цепи клапана переключения скорости |
Не включается высокая скорость передвижения |
— |
E217 |
Неисправность в схеме ввода модели |
Затрудненное управление экскаватором |
E0E |
E218 |
Обрыв в цепи блока S-Net |
Снижается выходная мощность двигателя, возможна пробуксовка гидротрансформатора |
— |
E222 |
КЗ в цепи соленоида LS-EPC |
Рабочее оборудование и платформа перемещаются слишком быстро |
— |
E223 |
Обрыв в цепи соленоида LS-EPC |
|
— |
E224 |
Неисправен датчик давления переднего насоса |
Автопереключение скорости движения не работает |
— |
E225 |
Неисправен датчик давления заднего насоса |
|
— |
E226 |
Неисправна цепь источника питания датчика давления |
Нет |
— |
E227 |
Неисправен датчик частоты вращения двигателя |
Мощность машины падает, не отображаются обороты двигателя |
— |
E228 |
КЗ в цепи переключающего реле возврата дополнительного рабочего оборудования |
Переключающий клапан не переключается на контур гидробака |
E02 |
E232 |
КЗ в цепи соленоида PC-EPC |
Снижение частоты вращения или остановка двигателя |
E02 |
E233 |
Обрыв в цепи соленоида PC-EPC |
|
— |
E238 |
Обрыв в цепи переключающего реле возврата доп.оборудования |
Переключающий клапан не переключается на контур гидробака |
— |
E245, E246 |
КЗ в цепи соленоида EPC (отвечает за регулировку потока масла к доп.оборудованию) |
Дополнительное оборудование не перемещается |
— |
E225 |
Неисправен датчик давления PPC рукояти в режиме складывания |
Режим автоматического замедления не отключается в режиме складывания рукояти |
— |
E248 |
Неисправен датчик давления PPC ковша в режиме складывания |
Режим автоматического замедления не отключается в режиме складывания ковша |
E0E |
E257 |
Неисправен канал связи с насосом |
Снижается выходная мощность двигателя, возможна пробуксовка двигателя |
— |
E315 |
КЗ в цепи реле аккумуляторной батареи |
Сбой записи данных в ПЗУ |
E11 |
E91B |
Неисправен датчик Ne |
Снижение частоты вращения двигателя до скорости низких холостых оборотов и уменьшение выходной мощности |
E11 |
E91C |
Неисправен датчик G |
|
E11 |
E920 |
Ошибка выбора типа двигателя |
|
E11 |
E921 |
Несовпадение типа двигателя |
|
E14 |
E931 |
Ошибка в цепи регулятора подачи топлива |
Не получается управлять частотой вращения двигателя |
E15 |
E934 |
Неполадки в цепи датчика высокой температуры охлаждающей жидкости двигателя |
Затруднен запуск двигателя или не получается заглушить его |
E15 |
E936 |
Неполадки в цепи реле давления масла в двигателе |
|
E11 |
E93C |
Неполадки в цепи датчика давления наддува |
Снижение частоты вращения двигателя до скорости низких холостых оборотов и уменьшение выходной мощности |
E15 |
E93D |
Неполадки в цепи датчика температуры топлива двигателя |
Затруднен запуск двигателя или не получается заглушить его, защита от перегрева не работает |
E0E |
E953 |
Неполадки в канале связи с двигателем |
Снижение частоты вращения двигателя до скорости низких холостых оборотов и уменьшение выходной мощности |
— |
E954 |
КЗ в цепи пускового включателя |
Нет |
E0E |
E955 |
Неисправен блок S-Net |
Снижается выходная мощность двигателя, возможна пробуксовка гидротрансформатора |
E10 |
E956 |
Потеря мощности мотора |
Пробуксовка гидротрансформатора, двигатель не запускается |
E15 |
E957 |
Потеря мощности мотора |
Затруднен запуск двигателя или не получается заглушить его, защита от перегрева не работает |
— |
E95A |
Ошибка в цепи регулятора количества впрыскиваемого топлива |
Невозможно отрегулировать количество впрыскиваемого топлива |
E15 |
E96A |
Ошибка в цепи датчика низкой температуры охлаждающей жидкости |
Затруднен запуск двигателя или не получается заглушить его, защита от перегрева не работает |
E11 |
E970 |
Перегруз по току соленоида PCV1 |
Снижение частоты вращения двигателя до скорости низких холостых оборотов и уменьшение выходной мощности |
E11 |
E971 |
Перегруз по току соленоида PCV2 |
|
E11 |
E974 |
Обрыв в цепи соленоида PCV1 |
|
E11 |
E975 |
Обрыв в цепи соленоида PCV2 |
|
E11 |
E977 |
Неисправна цепь датчика давления нагнетательного топливного провода высокого давления |
|
E11 |
E979 |
Высокое давление нагнетательного топливного провода |
|
E11 |
E97A |
Отклонение давления в нагнетательном топливном проводе высокого давления от нормального |
|
E15 |
E97B |
Низкое давление в нагнетательном топливном проводе |
Затруднен запуск двигателя или не получается заглушить его, защита от перегрева не работает |
E11 |
E97C |
Очень низкое давление в нагнетательном топливном проводе высокого давления |
Снижение частоты вращения двигателя до скорости низких холостых оборотов и уменьшение выходной мощности |
E11 |
E97D |
Давление в нагнетательном топливном проводе высокого давления не регулируется |
|
E980 |
Неисправен контроллер двигателя |
||
E11 |
E981, E982, E983, E984, E985, E986 |
Обрыв в цепи топливной форсунки с соответствующим номером (E981 — форсунки 1, E982 — форсунки 2 и т.д.) |
|
E11 |
E98A |
КЗ в цепях форсунок 1–3 |
|
E11 |
E98B |
КЗ в цепях форсунок 4–6 |
Ошибки механических систем экскаваторов Komatsu
Неполадки этой группы могут не отображаться на экране, но всегда фиксируются в сервисном меню. Понять, что возникла неисправность, можно по звуковому оповещению и индикации соответствующей лампы на контрольной панели.
Если какая-то из ламп горит, необходимо включить сервисный режим и зайти в журнал неисправностей. Там можно увидеть код ошибки, время ее первого появления и периодичность возникновения.
Чтобы зайти в журнал неисправностей:
-
Зажмите кнопку «вверх» (∆).
-
По очереди нажмите кнопки:
-
выбора рабочего режима;
-
настройки;
-
регулировки яркости дисплея.
-
В появившемся меню выберите раздел «02 Журнал неисправностей» (Abnormality Record).
Ниже приводим коды ошибок механических систем.
Код неисправности в сервисном меню |
Коды пользователя и ошибки (если отображаются) |
Что означает |
A000N1 |
E22 E922 |
Недопустимо высокая частота вращения двигателя |
A000N2 |
— |
Недопустимо низкая частота вращения двигателя |
AA10NX |
— |
Засорение воздухоочистителя |
AB00KE |
— |
Слишком низкое напряжение зарядки |
B@BAZG |
E11 E924 |
Слишком низкое давление масла в двигателе |
B@BAZK |
— |
Слишком низкий уровень масла в двигателе |
B@BCNS |
— |
Перегрев охлаждающей жидкости в двигателе |
B@BCZK |
— |
Слишком низкий уровень охлаждающей жидкости в двигателе |
B@HANS |
— |
Произошел перегрев масла гидросистемы |
Если наблюдается любая относящаяся к этой группе ошибка, экскаватор Komatsu нужно остановить и разобраться с проблемой. Продолжение работы может привести к поломке мотора.
Доверять ремонт японской техники лучше проверенным специалистам, а при устранении поломок и техобслуживании использовать оригинальные и качественные запчасти. Их можно приобрести в компании «Интертрактор». В наличии и под заказ — датчики, электрооборудование, фильтры, ремкомплекты и другие комплектующие для экскаваторов Komatsu всех поколений.
Большая часть деталей всегда в наличии, также поставляем запасные части для спецтехники на заказ.
OPERATION
When an error code appears on the display panel B
(multi-information), take appropriate remedies based upon the
table below.
(1): Display panel B
(2): Warning lamp (red)
REMARK
If different kinds of failures occur at the same time, their failure
codes are arranged in the order of seriousness in the display.
The order of seriousness in this case is E04, E03, E02 and E01,
starting from the most serious one.
Error code
Backup alarm does not sound
E01
Fan rotation is too fast
E02
Tilt limit does not work
Does not shift up or shift down
Pitch does not work
Number of speed ranges that
can be used is limited
E03+CALL
Engine does not run at full
speed
Excessive shock when shifting
gear
Turning ability becomes poor
Excessive braking shock
Abnormality in engine water
temperature sensor
Engine control impossible
Travel impossible
E04+CALL
Machine does not stop
Note: If a problem display appears on display panel B, check the fault code. For details, see «METHOD OF USING
FAULT CODE DISPLAY MODE (PAGE 3-30)».
When contacting your Komatsu distributor, please give the fault code also.
Abnormality
Method of displaying
abnormality
Displays in turn with
service meter
Abnormality code and
service hour are
displayed in turn on
service meter portion,
caution lamp flashes,
buzzer sounds
Abnormality code and
service hour are
displayed in turn on
service meter portion,
caution lamp flashes,
buzzer sounds
Abnormality code and
service hour are
displayed in turn on
service meter portion,
caution lamp flashes,
buzzer sounds
TROUBLESHOOTING
Remedy
Automatic functions stop, some
functions stop, but operation is
possible.
Please contact your Komatsu
distributor for repairs.
If user stops engine and then
starts again, operations are
possible without limit functions.
However, user must be careful.
Please contact your Komatsu
distributor immediately for repairs.
Move machine to a safe place,
then contact your Komatsu
distributor immediately for repairs.
Stop machine, then contact your
Komatsu distributor immediately
for repairs.
3 — 149
Komatsu Forklift Error Codes: You know that helpless feeling you get when you turn on your forklift and you get an error code and have no idea what it means. Well, here are some of the most common Komatsu forklift error codes and what they actually mean to get you up and running in no time. If you are looking for the best forklift maintenance and servicing in the Kitchener region, contact Wayco Multi-Lift today.
Komatsu forklifts are highly reliable, but as with any mechanical device, there may be times when you get an error code.
The following are some of the most common error codes, what they mean, and what you need to do to address it. To download a complete list of all Komatsu forklift error codes, click here.
If you are getting one of these Komatsu Forklift error codes and you need help to fix it, contact Wayco today.
Error Code: 1500LO — Transmission Clutch
Error Code 1500LO means that you are experiencing failure with your transmission clutch. To troubleshoot this error, see the page 20-408 in your manual.
Your action code is CALL E03
Error Code: 15SAL1 — Forward Clutch
Error Code 15SAL1 tells you that your forward clutch has failed and needs to be looked at. Refer to page 20-409 of your manual for assistance.
Your action code is CALL E03
Knowing what you error codes mean is your first step to troubleshooting your problem
Error Code: AB00MA — Alternator
If you get Error Code: AB00MA, then you have had a malfunction with your alternator. To troubleshoot this issue, take a look at page 20-420 in your manual.
*Note: There is not an action code for this error.
Error Codes: AD10MA & AD10MB — Fuel Supply Pump
Error code AD10MA indicates that there is a defection function with your fuel supply pump, whereas error code AD10MB means that there is a function reduction in your fuel supply pump. Both of these errors are addressed in your manual on page 20-423.
You action code for both these error codes is Call E03
Error Code: AD11KB — Fuel Supply Pump solenoid 1
If you receive the error code AD11KB then you have a short circuit in your fuel supply pump solenoid 1. Take a look at page20-425 in your manual to find out how to troubleshoot this issue.
Your action code is Call E03
Error Code: ADA1KA — No. 1 Injector Solenoid
The error code ADA1KA means that your No. 1 injector solenoid is disconnected. You can find troubleshooting assistance to reconnect it on page 20-428 of your owner’s manual.
Your action code is Call E02
Error code B@BAZG then you are experiencing a reduction in your oil pressure
Error Code: ADAZKB — No. 1, 2, and 3 Injector Solenoids
If you receive the error code ADAZKB, then this indicates that one or all of your No. 1, 2, and 3 injector solenoids have a short circuit. To help you with this issue, take a look at page 20-429 in your manual.
Your action code is Call E03
Error Code: B@BAZG — Engine Oil
When you get the error code B@BAZG then you are experiencing a reduction in your oil pressure. Look up page 20-438 in your manual to find out what to do.
*Note: There is no action code for this particular error code.
Error Code: B@BCNS — Radiator Coolant
If your radiator coolant is overheating, then you will receive the error code B@BCNS. Open your owner’s manual to page 20-438 to troubleshoot this issue.
*Note: There is no action code for this particular error code.
Error Code: B@HANS — Hydraulic Oil
If your hydraulic oil is overheating then you will get the error code B@BCNS. You should take a look at page 20-439 in your manual to help you with this problem.
*Note: There is no action code for this particular error code.
Error code DAQ0KT means that there is an abnormality in the steering and transmission controller — Image source: Komatsu
Error Code: D110KB — Battery Relay
The error code D110KB means that your battery relay is disconnected. To troubleshoot this issue, check out page 20-441 or your owner’s manual.
*Note: There is no action code for this particular error code.
Error Code: D182KZ — Preheater Relay Coil
If you receive the error code D182KZ, it could mean that your preheater relay coil is either disconnected or short circuiting. Look up the troubleshooting solution for this on page 20-450 of your manual.
Your action code is Call E01
Error Code: DAQ0KT — Steering and Transmission Controller
The error code DAQ0KT means that there is an abnormality in the steering and transmission controller. Page 20-459 will give you the information you need to troubleshoot this issue.
Your action code is Call E02
Error Code: DGE4KX — Fuel Temperature Sensor
If you get the error code DGE4KX then your input signal on your fuel temperature sensor if out of normal range. Find the solution to this problem on page 20-499 of your owner’s manual.
Your action code is Call E01
Error Code: DK40KA — Brake Potentiometer
An error code of DK40KA means that your brake potentiometer is disconnected. Check out the troubleshooting solution on page 20-516 of your manual.
Your action code is Call E03
If you require forklift service, you can trust the experts at Wayco
About Komatsu Forklifts
Komatsu has a long history of building top quality, heavy-duty equipment. Since 1921, Komatsu has been a global leader in equipment design and manufacturing.
Komatsu forklifts are designed with the same heavy equipment expertise that give our customers greater value through lower costs of operation daily. Komatsu forklifts are highly dependable, durable and offer the best performance that you require.
Wayco Offers Top Quality Service on All Forklift Makes and Models
If you are looking for top quality forklift maintenance and service, contact Wayco. Our fully equipped service and parts department is open 24 hours a day, 365 days a year.
Our qualified technicians are capable of properly performing maintenance services and inspections of all types. Our knowledgeable staff can keep your equipment in top working condition which means lower repair costs and higher machine efficiency. Contact Wayco today for all of your forklift maintenance and repair needs.
«Wayco takes care of all our forklift repairs and they provide excellent customer service and very competitive pricing. We have used them for over a decade and I would highly recommend them to anyone.»
— OntarioIndustrial
Read more testimonials here
Become a ‘Competent’ Forklift Operator with Wayco Training
Wayco’s intense and comprehensive forklift safety training program will provide you and your employees with the best safety training at the best price. This thorough program has a 98% pass rate. We can train individuals or groups at our facility or yours — you choose!
Our Safe Operation of a Lift Truck/Forklift Program is an excellent way for you to ensure forklift safety in your workplace. With our training you will experience:
• Innovative training practices
• Affordable pricing
• Flexible and professional trainers
-
Comprehensive in-class and practical experience
Contact Wayco today to book your next session.