#1
OFFLINE
D1karka
-
- Пользователи
-
- 8 сообщений
Рядовой
- Откуда:Ukraine
- Отряд:None
Отправлено 25 November 2021 — 20:47
Установлены моды: RHS Russian armed forces, RHS USAF, CBA_A3 и ACE 3. Также установлены аддоны АСЕ для совместимости с RHS Russian armed forces и RHS USAF. В начале не могла настроить дополнения. При наведении на кнопку «Настроить дополнения» писало «Вначале нужно запустить миссию». Я не знала какую миссию нужно запустить и что делать. В общем АСЕ не работал.
При этом, при запуске игры писало «Addon ‘ace_compat_rh_acc’ requires addon ‘RH_acc’. Игра запускалась, но мне не давала покоя это сообщение и я решила найти нужный недостающий аддон… Нашла в интернете мод RH_acc, скачала, установила как обычный мод. Прописала в параметрах запуска «-mod=@(название папки с модом)». После попыталась запустить игру и выскочила эта ошибка:
Include file xcbaaddonsmainscript_macros_common.hpp not found
и игра не запускается. Пожалуйста, помогите! Я в бешенстве и разочаровании!
Сообщение отредактировал D1karka: 25 November 2021 — 20:53
-
0
- Наверх
#2
OFFLINE
TopDen
TopDen
-
- Пользователи
-
- 801 сообщений
Мл. лейтенант
- Откуда:Москва
- Отряд:[АТР] АРМАТОП
Отправлено 25 November 2021 — 22:45
Установлены моды: RHS Russian armed forces, RHS USAF, CBA_A3 и ACE 3. Также установлены аддоны АСЕ для совместимости с RHS Russian armed forces и RHS USAF. В начале не могла настроить дополнения. При наведении на кнопку «Настроить дополнения» писало «Вначале нужно запустить миссию». Я не знала какую миссию нужно запустить и что делать. В общем АСЕ не работал.
При этом, при запуске игры писало «Addon ‘ace_compat_rh_acc’ requires addon ‘RH_acc’. Игра запускалась, но мне не давала покоя это сообщение и я решила найти нужный недостающий аддон… Нашла в интернете мод RH_acc, скачала, установила как обычный мод. Прописала в параметрах запуска «-mod=@(название папки с модом)». После попыталась запустить игру и выскочила эта ошибка:
Include file xcbaaddonsmainscript_macros_common.hpp not found
и игра не запускается. Пожалуйста, помогите! Я в бешенстве и разочаровании!
у вас не подключенне загружается мод CBA_А3. проверьте правильность подключения или прописывания путей
Сообщение отредактировал TopDen: 25 November 2021 — 22:45
-
0
- Наверх
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=669962280
ATTENTION: The ADR-97 weapon pack, our official mod, has been improved, polished and integrated into the vanilla game together with the Update 1.86. That means server hosts and content creators can now include it in their arsenal without needing to worry about whether players are subscribed to the mod on the Steam Workshop. Mods based on the ADR-97 can now be used directly with the vanilla game.
The Arma 3 Official Mod is now deprecated and its data have been removed from Steam Workshop. An empty mod has been retained to preserve all the links and information about the Official Mod’s original purpose.
I would just uninstall the mod, it’s now part of the base game
Recommended Posts
Is anyone familiar with the error message? Google results showed only a few topics on this and mostly from ARMA 2 and also with no real answer.
It’s strange. I can launch the game and mission with the same mod line not only in the SP Editor but also on my dedicated server. But every time I click on Multiplayer/LAN, I immediately CTD.
The BIS error message after the crash says something about INIT_DXGI
I have the newest version of CBA installed so I’m not sure what’s going on. Like I said, I can play the mission in SP and with TADST. Does anyone have any idea what may be causing the crash? DXGI…that’s about my graphics card, right?
Share this post
Link to post
Share on other sites
Well…
I verified my game cache (twice) and updated my graphics driver and still the same error.
I also launched the game with no mods from the steam launcher and get the same error. A CBA error with no mods!
A buddy of mine thinks I need to nuke the entire ARMA folder and start over (and unsubscribe from all mods) but I’m still holding out hope a solution is out there but I just missed it.
I am stumped.
Share this post
Link to post
Share on other sites
Is that the EXACT word-for-word error you get? The reason I ask is that the mod folder should be ‘@cba_a3’. The Steam launcher (and ArmA as a whole tbh) is wonky as all hell trying to launch without any mods (due to the stupid implementation that can bind mods to your profile). Your best bet is to just start arma3.exe directly and when (or if) you get to the main menu see if you have any mod-folder icons in the bottom-centre of the screen. Then double-check your mod-selection screen (I can’t remember what that dumb menu is called, is it ‘Expansions’ or something?) and make sure everything is 100% deactivated. Restart the game if necessary.
Share this post
Link to post
Share on other sites
Yes that is the exact error message. And when I get my rpt, it says «Unable to INIT DXGI.»
Funny you mentioned trying to launch arma3.exe directly. I tried that. All it does is give me a spinny load wheel next to my mouse icon but ARMA never launches. I can only launch from Steam. LOL! WTF?
So I can play the game in the SP editor. I can play on my server (with arma3.exe and arma3server.exe) but I cannot launch LAN without this message and I can’t initiate a manual launch or arma3.exe.
I’m really really confused and would hate with a passion having to uninstall everything just to troubleshoot this.
Share this post
Link to post
Share on other sites
Share this post
Link to post
Share on other sites
Share this post
Link to post
Share on other sites
Ok. I’ve seen this posed as a solution on Google twice now:
Go to Documents Arma 3 folder and find your Arma3.cfg and clear what ever is inbetween these brackets.
class ModLauncherList
{
};
Does anyone know what effect this might have on my mods and things? I’m not really sure what doing this might do.
Share this post
Link to post
Share on other sites
Does anyone know what effect this might have on my mods and things? I’m not really sure what doing this might do.
That entry is only for automatically loaded mods set in the in-game expansions menu. Which I think is not even possible anymore. You can delete it.
Share this post
Link to post
Share on other sites
That entry is only for automatically loaded mods set in the in-game expansions menu. Which I think is not even possible anymore. You can delete it.
Thanks. I’m not at home now and can’t try it (and I’m now nervous about this «fix» since you say the game doesn’t work this way anymore), but thanks for putting my mind at ease that if this is the solution, it’s a safe thing to do.
Much appreciated.
Share this post
Link to post
Share on other sites
Well. The fix above didn’t work.
Here’s a new rpt with no mods enabled. http://pastebin.com/Gv172mEk
And there’s no mods in my expansions and no mod icons are in the menu screen.
This is nuts.
Share this post
Link to post
Share on other sites
So I can play the game in the SP editor. I can play on my server (with arma3.exe and arma3server.exe) but I cannot launch LAN without this message and I can’t initiate a manual launch or arma3.exe.
Try this:
1) Make copy of the Arma 3 MPMissions folder (C:Program FilesSteamsteamappscommonArma 3MPMissions) somewhere safe.
2) Delete all files from the Arma 3 MPMissions folder (C:Program FilesSteamsteamappscommonArma 3MPMissions)
3) Start Arma again
4) Try to launch a hosted LAN MP server and see if it works without crashing
If that works, you have a MP mission file that does this in the description.ext (or a file included in description.ext):
#include "xcbaaddonsmainscript_macros.hpp"
…for some unknown reason. The fix is to find and remove that mission.
Share this post
Link to post
Share on other sites
Try this:
1) Make copy of the Arma 3 MPMissions folder (C:Program FilesSteamsteamappscommonArma 3MPMissions) somewhere safe.
2) Delete all files from the Arma 3 MPMissions folder (C:Program FilesSteamsteamappscommonArma 3MPMissions)
3) Start Arma again
4) Try to launch a hosted LAN MP server and see if it works without crashing
If that works, you have a MP mission file that does this in the description.ext (or a file included in description.ext):
#include "xcbaaddonsmainscript_macros.hpp"…for some unknown reason. The fix is to find and remove that mission.
I’ll try it but I don’t believe I have they anywhere in any of my description.ext’s but it’s possible.
I made most of these missions myself but I have some people try to clean some stuff up for me so I’ll definitely try this! Thank you!
Share this post
Link to post
Share on other sites
For anyone curious, the CTD stopped as soon as I removed every mission and/or PBO from my MyDocuments MP Missions folder, my ARMA root MP Missions folder and from my localappdata MP missions folder.
Obviously some mission was the problem.
I haven’t discovered which mission or why it caused this problem, but for now, emptying these folders and adding missions back on a «what I’m currently using» basis has resolved the issue.
Thanks for the help everyone.
-
1
Share this post
Link to post
Share on other sites
If anyone have this problem in ARMA 3 with @CBA_A3 try to change addons loading order. I tried every fix i can find on topics but error message repeating
«Include file xcbaaddonsmainscript_macros.hpp not found».
Then i found some topic here http://steamcommunity.com/app/33930/discussions/0/882963520679106398/ post #6 of «Jedra», and it fix the issue. Only thing different is that i dont use launcher i put it directly in target line:
1.right click on arma.exe
2.hit properties
3.after C:Program Files (x86)Steamsteamappscommonarma3APEXarma3.exe put following -mod=@CBA_A3 ; @ACE ; @mcc_sandbox_a3 and etc….
4.apply and ok
So if you guys using launcher just find a way to put @CBA_A3 before @ACE becaouse many thing dependes on @CBA and need to be loaded first. Maybe it is strange but it fix the problem. I hope this will help someone.
Greetings
Share this post
Link to post
Share on other sites
After starting a dedicated windows server I had the same error today.
After setting @CBA_A3 as first loaded mod the error was gone.
Thx @Nemanjic for posting that solution. It helped me to solve the problem fast.
-
1
Share this post
Link to post
Share on other sites
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now
#1
OFFLINE
D1karka
-
- Пользователи
-
- 8 сообщений
Рядовой
- Откуда:Ukraine
- Отряд:None
Отправлено 25 November 2021 — 20:47
Установлены моды: RHS Russian armed forces, RHS USAF, CBA_A3 и ACE 3. Также установлены аддоны АСЕ для совместимости с RHS Russian armed forces и RHS USAF. В начале не могла настроить дополнения. При наведении на кнопку «Настроить дополнения» писало «Вначале нужно запустить миссию». Я не знала какую миссию нужно запустить и что делать. В общем АСЕ не работал.
При этом, при запуске игры писало «Addon ‘ace_compat_rh_acc’ requires addon ‘RH_acc’. Игра запускалась, но мне не давала покоя это сообщение и я решила найти нужный недостающий аддон… Нашла в интернете мод RH_acc, скачала, установила как обычный мод. Прописала в параметрах запуска «-mod=@(название папки с модом)». После попыталась запустить игру и выскочила эта ошибка:
Include file xcbaaddonsmainscript_macros_common.hpp not found
и игра не запускается. Пожалуйста, помогите! Я в бешенстве и разочаровании!
Сообщение отредактировал D1karka: 25 November 2021 — 20:53
-
0
- Наверх
#2
TopDen
-
- Пользователи
-
- 777 сообщений
Ст. Прапорщик
- Откуда:Москва
- Отряд:[АТР] АРМАТОП
Отправлено 25 November 2021 — 22:45
Установлены моды: RHS Russian armed forces, RHS USAF, CBA_A3 и ACE 3. Также установлены аддоны АСЕ для совместимости с RHS Russian armed forces и RHS USAF. В начале не могла настроить дополнения. При наведении на кнопку «Настроить дополнения» писало «Вначале нужно запустить миссию». Я не знала какую миссию нужно запустить и что делать. В общем АСЕ не работал.
При этом, при запуске игры писало «Addon ‘ace_compat_rh_acc’ requires addon ‘RH_acc’. Игра запускалась, но мне не давала покоя это сообщение и я решила найти нужный недостающий аддон… Нашла в интернете мод RH_acc, скачала, установила как обычный мод. Прописала в параметрах запуска «-mod=@(название папки с модом)». После попыталась запустить игру и выскочила эта ошибка:
Include file xcbaaddonsmainscript_macros_common.hpp not found
и игра не запускается. Пожалуйста, помогите! Я в бешенстве и разочаровании!
у вас не подключенне загружается мод CBA_А3. проверьте правильность подключения или прописывания путей
Сообщение отредактировал TopDen: 25 November 2021 — 22:45
-
0
- Наверх
I have been using the terrain builder and addon builder tools for a small bit of time, and haven’t had this problem before, ever. It doesn’t seem that there is any ubiquitous fix either.
This is what is says in the .rpt:
===================================================================== == C:Program Files (x86)SteamsteamappscommonArma 3arma3.exe == "C:Program Files (x86)SteamsteamappscommonArma 3arma3.exe" -skipIntro -noSplash "-name=Giraffe PVT." -malloc=system -cpuCount=4 -malloc=system -maxmem=14081 -maxvram=3585 -noPause -mod=P:anc_destination@anc_afghan Original output filename: Arma3Retail_DX11 Exe timestamp: 2016/12/07 10:50:01 Current time: 2017/02/14 13:16:10 Type: Public Build: Stable Version: 1.66.139586 Allocator: Windows ===================================================================== 13:16:10 Cannot register unknown string STR_USRACT_ACTIVESENSORSTOGGLE 13:16:10 Cannot register unknown string STR_CONTROLS_TOOLTIPS_SENSORS 13:16:10 Cannot register unknown string STR_CLIENT_IS_HOST 13:16:10 Cannot register unknown string STR_CLIENT_IS_DS_ADMIN 13:16:10 Initializing stats manager. 13:16:10 sessionID: 5d8a603e37f97afa9536d09b5a118187119a62d5 ErrorMessage: Include file ancanc_afghanconfig.cpp not found. ======================================================= ------------------------------------------------------- Exception code: 0000DEAD at 771BA832 Version 1.66.139586 Fault time: 2017/02/14 13:16:16 Fault address: 771BA832 01:000D9832 C:WINDOWSSystem32KERNELBASE.dll file: world: Prev. code bytes: 32 02 00 83 C4 0C 8D 04 24 50 FF 15 90 83 25 77 Fault code bytes: 8B 4C 24 54 33 CC E8 B8 F3 01 00 8B E5 5D C2 10 Registers: EAX:0344D858 EBX:17BD68E8 ECX:00000000 EDX:00000000 ESI:17BD68E0 EDI:00000000 CS:EIP:0023:771BA832 SS:ESP:002B:0344D858 EBP:0344D8B4 DS:002B ES:002B FS:0053 GS:002B Flags:00000246 ======================================================= note: Minidump has been generated into the file C:UsersAlexAppDataLocalArma 3arma3_2017-02-14_13-16-10.mdmp
It says that the include file is missing. What does that even mean? This never happened until last time I packed the addon. Now, even when I unpack the working backup version I have and replace the files and pack the addon with the working files, I still get this error. I cannot seem to find any way to fix this.
Any way to work it out?
Edit: Everything was fine in terms of file structure, but packing it this time just broke it. There’s nothing different from what I can tell.
Гость_SHMbIGA_*
На форуме с
—
Захожу в игру загрузка выдает ошибку «Addon ‘A3_Boat_F_Civilian_Boat’ requires addon ‘A3_Boat_F’
потом типо запускается (черный экран) и снова ошибка No entry ‘binconfig.bin/CfgFontFamilies.PuristaMedium’.
снова нажимаю «ОК» опять делает вид что запускается и снова ошибка Include file A3uui_f_curatorUIdefineResinclDesidn.inc not found.нажимаю «ОК» и все
дальше нихера просто закрывается игра, че делать то?
Гость_ghj1234567_*
На форуме с
—
exploadead
Начинающий
На форуме с
18 декабря 14
Возможно ты заходишь в арму через батник для Altis Life… в этом батнике не включен мод Epoch.
Правильная строка должна быть такая:
arma3.exe [email protected];@A2ports;@allinarmaterrainpack; -nosplash -skipIntro -noPause -CpuCount=4
А для Altis Life:
arma3.exe [email protected];@allinarmaterrainpack; -nosplash -skipIntro -noPause -CpuCount=4
А возможно ты вообще заходишь без батника и без этих параметров, тогда эти моды вообще не включаются
В корне игры лежит файл !START_EPOCH!.bat через него надо запускать.
Изменено: exploadead, 06 августа 2015 — 01:17
CbIpHuk
Почетный Форумчанин
На форуме с
16 января 15
есть такой варинат, что в директории армы сборки другого проекта, если вы играли на других серверах
Гость_Hpavilion_*
На форуме с
—
Лаг.
Захожу в игру загрузка выдает ошибку «Addon ‘A3_Boat_F_Civilian_Boat’ requires addon ‘A3_Boat_F’
потом типо запускается (черный экран) и снова ошибка No entry ‘binconfig.bin/CfgFontFamilies.PuristaMedium’.
снова нажимаю «ОК» опять делает вид что запускается и снова ошибка Include file A3uui_f_curatorUIdefineResinclDesidn.inc not found.нажимаю «ОК» и все
дальше нихера просто закрывается игра, че делать то?
скачай сборку от страйк-арены да и все.
Изменено: Hpavilion, 08 августа 2015 — 04:26
cyberzond
Наблюдатель
На форуме с
12 августа 14
Изменено: cyberzond, 17 августа 2015 — 06:58
Автор:
MrMiBl
Всем привет! С наступающим!
Проблема такая: безсознанка очень долгая (от двух минут и больше от рандомной пульки…)
Собственно вопрос: как её отключить либо сократить время?
покопавшись в файлах нашел такую тему: fn_unconscious.sqf
// (c) facoptere@gmail.com, licensed to DayZMod for the community
private [«_count»,»_anim»,»_weapon»,»_sprint»,»_stance»,»_transmove»,»_start»,»_timeout»,»_short»,»_sandLevel»,»_speed»];
if (r_player_unconsciousInProgress) exitWith {};
r_player_unconsciousInProgress = true;
r_player_unconsciousInputDisabled = true;
//this is like this in order to release the current user input
disableUserInput true; disableUserInput true;
disableUserInput false; disableUserInput false;
disableUserInput true; disableUserInput true;
_start = diag_tickTime;
_timeout = abs r_player_timeout;
_short = _timeout < 4;
if (!_short) then {
4 cutRsc [«playerStatusWaiting», «PLAIN»,1];
playSound «heartbeat_1»;
};
_count = 0;
// can be set to false by medEPI.sqf, during the ‘while’ loop
r_player_unconscious = true;
player setVariable [«NORRN_unconscious», r_player_unconscious, true];
_sandLevel = ctrlPosition ((uiNamespace getVariable ‘DAYZ_GUI_waiting’) displayCtrl 1400);
//diag_log [(diag_tickTime — _start) < _timeout , !r_player_unconscious , alive player ];
dayz_autoRun = false;
if (player == vehicle player) then {
player playAction «CanNotMove»;
};
«dynamicBlur» ppEffectEnable true;»dynamicBlur» ppEffectAdjust [2]; «dynamicBlur» ppEffectCommit 0;
«colorCorrections» ppEffectEnable true;»colorCorrections» ppEffectEnable true;»colorCorrections» ppEffectAdjust [1, 1, 0, [1, 1, 1, 0.0], [1, 1, 1, 0.1], [1, 1, 1, 0.0]];»colorCorrections» ppEffectCommit 0;
if (dayz_soundMuted) then {call player_toggleSoundMute;}; // hide icon before fadeSound
0 fadeSound 0.05;
while { (diag_tickTime — _start) < _timeout and r_player_unconscious and alive player } do {
player setVariable [«unconsciousTime», _timeout — diag_tickTime + _start, (_count % 10) == 0];
if (!_short) then {
_sandLevel set [ 3, 0.136829 * safezoneH * (diag_tickTime — _start) / _timeout ];
((uiNamespace getVariable ‘DAYZ_GUI_waiting’) displayCtrl 1400) ctrlSetPosition _sandLevel;
((uiNamespace getVariable ‘DAYZ_GUI_waiting’) displayCtrl 1400) ctrlCommit 0.05;
};
/*_veh = vehicle player;
if ((player != _veh) and {(_veh iskindOf «LandVehicle»)}) then {
_speed = [0,0,0] distance velocity _veh;
if (_speed > 10) then {
_veh engineOn false;
} else {
player action [«eject», _veh];
player leaveVehicle _veh;
[] spawn { uiSleep 0.1; player playMoveNow «amovppnemstpsnonwnondnon»; }; // instant prone
};
};
if (player == _veh) then { player setVelocity [0,0,0]; }; */
uiSleep 0.1;
_count = _count + 1;
};
if (!_short) then{
4 cutRsc [«default», «PLAIN»,0];
};
r_player_unconscious = false;
player setVariable [«NORRN_unconscious», r_player_unconscious, true];
r_player_timeout = 0;
player setVariable [«unconsciousTime», r_player_timeout, true];
r_player_cardiac = false;
player setVariable [«USEC_isCardiac»,r_player_cardiac, true];
r_player_unconsciousInProgress = false;
4 cutRsc [«default», «PLAIN»,1];
if (player == vehicle player) then {
// «AinjPpneMstpSnonWnonDnon» rolls from back first (jarring transition if player was knocked out prone or fell to stomach)
[nil, player, rSWITCHMOVE, «AmovPpneMstpSnonWnonDnon_healed»] call RE;
player SWITCHMOVE «AmovPpneMstpSnonWnonDnon_healed»;
PVDZ_plr_SwitchMove = [player,»AmovPpneMstpSnonWnonDnon_healed»];
publicVariableServer «PVDZ_plr_SwitchMove»; //Needed to execute switchMove on server machine. rSwitchMove only executes on other clients
player playMoveNow «AmovPpneMstpSnonWnonDnon_healed»;
};
10 fadeSound 1;
«dynamicBlur» ppEffectAdjust [0]; «dynamicBlur» ppEffectCommit 5;
«colorCorrections» ppEffectAdjust [1, 1, 0, [1, 1, 1, 0.0], [1, 1, 1, 1], [1, 1, 1, 1]];»colorCorrections» ppEffectCommit 5;
if ({getNumber (configFile >> «CfgWeapons» >> _x >> «type») in [1,2]} count (weapons player) > 0) then {
//Prevent firing while weapon is still shown on back or holstered. AmovPpneMstpSnonWnonDnon_healed has disableWeapons=0 in config (should be 1)
waitUntil {uiSleep 1; !(animationState player in [«ainjppnemstpsnonwnondnon_rolltofront»,»amovppnemstpsnonwnondnon_healed»,»amovppnemstpsnonwnondnon»])};
};
//once more to be safe
disableUserInput false; disableUserInput false;
disableUserInput true; disableUserInput true;
disableUserInput false; disableUserInput false;
r_player_unconsciousInputDisabled = false;
//diag_log [ __FILE__, diag_tickTime, «done» ];
Копать тут или где-то в другом месте?
Go to arma
r/arma
r/arma
Everything about the ARMA game series by Bohemia Interactive on reddit! Game updates, videos, pictures, discussions, help, and more.
Members
Online
•
by
X-Treme23
Arma 3 CBA Error
Last Night, I posted an Issue about «fn_isDebugConsoleAllowed.sqf» upon startup and I recently found out that CBA is causing the error.
Anyone knows why?
My A3 version is 1.62 with no DLC’s because Im being conservative with my Internet’s Bandwidth.
Archived post. New comments cannot be posted and votes cannot be cast.