@zk.postbox, добрый день! На моей практике чаще всего подобная ошибка возникала при работе с файлами-хранилищами. Revit при открытии файла проверяет целостность базы данных, и в случае отсутствия большого количества элементов выдаёт ошибку. Как правило, исправить уже повреждённый файл никогда не удаётся: можно только восстановить из предыдущей копии или из локального файла одного из пользователей (в случае повреждения хранилища).
Если есть возможность, откатитесь на предыдущую версию + посмотрите файл журнала Revit на дату возникновения ошибки. Файлы журналов находятся в папке пользователя:
%localappdata%AutodeskRevitAutodesk Revit 2017Journals
В файле журнала находите строчку «missing element», после которой идёт перечисление id повреждённых элементов. Находите элементы в работающей предыдущей версии модели через Управление > Выбрать по коду и удаляете.
Konstantin Zhukoven | zhukoven.com
Design Technologist
BIM | R&D | Computational Design
New issue
Have a question about this project? Sign up for a free GitHub account to open an issue and contact its maintainers and the community.
By clicking “Sign up for GitHub”, you agree to our terms of service and
privacy statement. We’ll occasionally send you account related emails.
Already on GitHub?
Sign in
to your account
Closed
vykrum opened this issue
Jan 11, 2018
· 11 comments
Closed
Error Opening Corrupted File
#8453
vykrum opened this issue
Jan 11, 2018
· 11 comments
Labels
2.x
Issues related to 2.x versions of Dynamo.
crash
Related to a crash.
error/warning/crash
Issues mentioning a Dynamo error, warning or crash message
priority
Related to a release.
Comments
Dynamo version
DynamoRevit2.0.0.20180110T1645.exe
Operating system
Windows 10
What did you do?
Attempted opening a file that was last worked on and saved in an earlier build.
Managed to open the same file on uninstalling this build and installing the previous build (Dynamo Core 2.0.0.3484 / DynamoRevit2.0.0.20171221T1208.exe )
What did you expect to see?
The contents of the file
What did you see instead?
Can you upload this file ?
…
On Jan 11, 2018, at 1:21 AM, Vikram Subbaiah ***@***.***> wrote:
Dynamo version
DynamoRevit2.0.0.20180110T1645.exe
Operating system
Windows 10
What did you do?
Attempted opening a file that was last worked on and saved in an earlier build.
Managed to open the same file on uninstalling this build and installing the previous build (Dynamo Core 2.0.0.3484 / DynamoRevit2.0.0.20171221T1208.exe )
What did you expect to see?
The contents of the file
What did you see instead?
—
You are receiving this because you are subscribed to this thread.
Reply to this email directly, view it on GitHub, or mute the thread.
@mjkkirschner Here is one file. But I had the same issue on trying to open a few other earlier versions of the file too
Pattern.zip
@jnealb do you think you’ll have a chance to look at this?
could be that this is some intermediate json format that does not the meet the spec or it could be a bug.
@jnealb Two observations…
- Files created on previous 2.0 builds do not open on this build(DynamoRevit2.0.0.20180110T1645), but do open when on reinstalling a previous build
- However, files saved around Nov 16 (build could be older than the date mentioned, not sure) do open with this build (DynamoRevit2.0.0.20180110T1645)
Hi,
I am using Revit 19 and Dynamo 2.0.1. When I try to reopen a Dynamo file, my Revit crashes. I have attached my Revit and Dynamo files here. Any help would be appreciated.
Project1.zip
Thanks
@Aban6 Your zip does not contain the custom nodes you were referring in the main dyn. As a result, I was able to open rvt and dyn without crash, would you update the zip file with all the content and we will try again.
@QilongTang Thank you very much for your reply. It seems like something has gone wrong after installing some packages. I uninstalled them and it was fixed.
Labels
2.x
Issues related to 2.x versions of Dynamo.
crash
Related to a crash.
error/warning/crash
Issues mentioning a Dynamo error, warning or crash message
priority
Related to a release.
Loading
- Learn
- Explore
- Blog
- Forum
- Roadmap
-
Resources
- Primer
- Dictionary
- Developer
- Builds
- Events
- DesignScript Guide
- Help Center
- Get Dynamo
- Privacy
Once in a while, you may attempt to open a Dynamo script only to have an error pop up stating «Error opening corrupted file». This error is rather deceiving because in most cases the reason is because the Dynamo version in which the graph was created was in a different version than the one you are trying to open it with. This error should really read «The file is incompatible with the current version of Dynamo. Please open with version X.X.X.» I’m not sure if it is easy to program Dynamo to detect the version number, but it would be very helpful and ease a lot of headaches for beginners.
To resolve this, simply ask the author which version they created the Dynamo graph in, or try using a different version of Dynamo until you can successfully open the file.
Unfortunately, Dynamo graphs created in newer versions are not backwards compatible with older versions. It is highly recommended to add a suffix to your graphs so that you can keep track which Dynamo version you created your graph in. Here at Dynamo Now we use suffixes such as «_D2.0» for version 2.0 and «_D1.3.2» for version 1.3.2 to distinguish the two latest versions of Dynamo.
Dynamo Now aims to post multiple versions of scripts starting with the latest version and is happy to assist users who are using older versions of Dynamo.
Данные в файле повреждены и должны быть восстановлены вручную
При открытии файла Revit появляется предупреждение.
Текст ошибки: «Данные в файле «…..» повреждены и должны быть восстановлены вручную».
Текст ошибки eng: «Data in file «…» is corrupt and needs to be manually recovered».
1.Элементы переведены в состояние, в котором они имеют свойства или значения, которых у них быть не должно. Такое происходит при изменении соседних элементов, когда между ними существуют взаимосвязи (привязки).
2. Один или несколько элементов, на которые есть ссылки в модели, отсутствуют.
решение 1 — открыть с проверкой
решение 1 — открыть с проверкой
-
Откройте файл с проверкой.
Если у кого-то из ваших коллег сейчас открыт локальный файл данного файла хранилища, или у вас на ПК имеется более ранний локальный файл, то создайте из необходимой версии новый файл хранилище (Узнать, кто работает в файле см. Комментарии).
1.Открытую модель сохраните через «Сохранить как» в любое другое место на ПК (например на рабочем столе).
2. Закройте файл.
3. Откройте этот файл с ПК, с отсоединением от файла хранилища и проверкой.
4. Сохраните файл под другим именем на сервер. После этого сохраненный вами файл будет считаться файлом хранилища.
5. Освободите все забранные рабочие наборы.
6. Синхронизируйтесь.
7. Закройте файл.
8. Создайте новый локальный файл (откройте с проверкой). Если предупреждение не появляется, продолжайте работу.
9. Предыдущий (поврежденный) файл хранилище удалите с сервера. При необходимости, переименуйте актуальный файл хранилище.
Если рабочие локальные файлы (в которых не возникает ошибки) отсутствуют, то замените файл хранилище его резервной копией:
1. Восстановите резервную копию локального файла по инструкции Восстановление файлов.
В окне версий резервных копий проекта выберите предпоследнюю версию файла.
2. Если в новом файле появляется ошибка, восстановите более раннюю версию файла.
Узнать кто работает над текущим файлом:
1.Перейдите на вкладку Совместная работа.
2. Команда Показать журнал.
3. Выберите нужный файл.
Не помогло? Задайте вопрос в одном из чатов взаимной поддержки
Теги: Ошибки Revit, Ошибка Revit, Ошибки Ревит, Ошибка ревит, Revit Alert, Revit warning, Revit error