Elementclient exe системная ошибка

Инструкция: как добавить элемент в исключения антивируса Avast

  • Откройте интерфейс антивируса, щёлкнув по иконке программы Avast в системной трее (в правом нижнем углу экрана рядом с панелью выбора языка)
  • Перейдите в Настройки, нажав на соответствующий значок в правом верхнем углу
  • Во вкладке Общие пролистайте чуть ниже, пока не увидите пункт Исключения. Разверните его

В случае, если вы хотите добавить в исключения программу или файл, нажмите Обзор во вкладке Путь к файлам, укажите папку, где находится необходимый элемент, поставьте галочку и нажмите OK. Не указывайте общую папку, в которой помимо этого, находятся другие программы (например, если вы хотите исключить игру и на вашем диске есть одноимённая папка, не исключайте её всю, укажите конкретное место файла, выбрав папку с названием самой игры).

Следует отметить, что необходимо указывать путь, где находится сам исполняемый файл, а не его ярлык, который может находится и на рабочем столе.

Для внесения в список какого-либо сайта, перейдите во вкладу URL-адреса, введите адрес нужного вам портала и нажмите OK.

Таким же способом можно исключить те или иные файлы из проверки CyberCapture и Усиленным режимом.

Вы можете исключать файлы не из всех компонентов безопасности антивируса (к которым в бесплатной версии относятся Экран файловой системы, почты и веб-экран), а только из некоторых. Для этого в Настройках перейдите во вкладку Компоненты, нажмите на кнопку Настройки, находящуюся около интересующего вас Экрана, в открывшемся окне перейдите к пункту Исключения, добавьте нужный элемент и нажмите OK. При возникновении проблем с оповещениями антивируса при стандартном способе, описанном выше, рекомендуем попробовать данный метод и исключить файлы из Экрана файловой системы.

zloy-virus.gif

Доброго времени суток, уважаемые игроки!

Если Ваш клиент пишет Вам, что elementclient.exe не найден, необходимо сделать следующее:

1. Добавить папку с игрой в исключения встроенного в Windows «антивируса».

Можно воспользоваться этой инструкцией — ССЫЛКА

2. Чтобы не тратить время на полную проверку клиента достаточно открыть блокнотом файл launcher.ini (который лежит в корне папки с игрой) и заменить в нем номер обновления 313 на 311.

Лаунчер увидит обновление и перезакачает нужные файлы.

Теперь про само «срабатывание» «антивируса» от Майкрософт.

После внесения изменений в файл elementclent.exe, связанные с новым итемом ставок и ценой голда на аукционе, мы накрыли этот файл защитой от изменения функций, с помощью программы Enigma.

Ссылка на Virustotal — https://www.virustotal.com/gui/file/edff5340109ed24ae69593821ca60d611dc2aa8e7efaaca15de7014c38a30cde/detection

Вы можете самостоятельно отправить данный файл на анализ и убедится в этом.

Как видно из анализа — все нормальные антивирусы (Kaspersky, Avast, Dr.Web, McAfee и т.д.) подтверждают безопасность данного файла и у нас нет причин не доверять им.

По какой причине «антивирус» от Майкрософта реагирует на защиту файла энигмой, сказать не могу, но так происходит всегда, когда мы обновляем этот файл.

Спустя примерно полгода и он добавляет elementclient в доверенные.

Если у Вас есть причины не доверять нам — это Ваше право.

Если у Вас не получается решить проблему с этим файлом, я на связи в Telegram.

P.S.: пользуйтесь проверенными антивирусами.

Приятной игры.

Koiot


  • #1

Опять эта ошибка … Вчера игра на отлично работала, ошибок не было , сегодня зашёл обновился и всё «ошибка входа в игру» . Думал может сам накосячил с обновой , скачала сначала ( торрент с сайта ) и всё равно такая же хреновина …
Порядок как качал и как обновлял .
1- Скачал с сайта торрент .
2-Загрузил торрент .
3- Все папки и файлы которые были в архиве кинул в новую папку .
4- В папке лаунчер нажал на ярлык и начал обновлять .
5- Когда всё обновил нажал на кнопку старт и вылезло в нижнем левом углу «ошибка входа в игру»
HELP:facepalm:

[Solarus]

Гость


  • #2

Как многие говорили выкинь комп ) А если серьезно то вы выключали антивирусник когда устанавливали? попробуйте открыть fixit.bat и сделать полную проверку. Да знаю уже говорил это но все же еще раз попробуйте.

Гость..

Гость


  • #4

Опять эта ошибка … Вчера игра на отлично работала, ошибок не было , сегодня зашёл обновился и всё «ошибка входа в игру» . Думал может сам накосячил с обновой , скачала сначала ( торрент с сайта ) и всё равно такая же хреновина …
Порядок как качал и как обновлял .
1- Скачал с сайта торрент .
2-Загрузил торрент .
3- Все папки и файлы которые были в архиве кинул в новую папку .
4- В папке лаунчер нажал на ярлык и начал обновлять .
5- Когда всё обновил нажал на кнопку старт и вылезло в нижнем левом углу «ошибка входа в игру»
HELP:facepalm:

Удачник ))

Koiot


  • #5

Как многие говорили выкинь комп ) А если серьезно то вы выключали антивирусник когда устанавливали? попробуйте открыть fixit.bat и сделать полную проверку. Да знаю уже говорил это но все же еще раз попробуйте.

Говорил ток один про комп)))

[Solarus]

Гость


  • #6

Говорил ток один про комп)))

Пробуй фиксит и полную проверку

Tony

Гость


  • #7

Повторите попытку входа, и напишите сюда результат

  • #8

Вот у меня тоже проблема возникла: при нажатия кнопки старт вылетает окно:elementclient.exe — системная ошибка. Запуск программы невозможен, так как на компьютере отсутствует zlibwapi.dll.Попробуйте переустановить программу.Что делать?

Tony

Гость


  • #9

Вот у меня тоже проблема возникла: при нажатия кнопки старт вылетает окно:elementclient.exe — системная ошибка. Запуск программы невозможен, так как на компьютере отсутствует zlibwapi.dll.Попробуйте переустановить программу.Что делать?

Сделайте полную проверку в патчере. Если не поможет, положите эти файлы в папку с игрой в папку /element/

  • element.7z

    3,1 MB

    · Просмотры: 85

Info

Гость


1631712973229.png

1. What should I do if I get an error with hieroglyphs when starting the client?

1. Or you don’t have drivers installed on the video card;
2. Either you have old drivers for the video card;
3. Either your DirectX version doesn’t meet the operating system restrictions.

Drivers for your video card and DirectX can be found on the official website:

ATI
Nvidia
DirectX

2. Game client launch Error: 5 the Operating system refuses access to the specified file. (SE_ERR_ACCESSDENIED)
Need to open: My computer / Properties/Advanced setting/Speed/Data execution prevention. Include DEP, add elementclient there.

3. Big ping in the game 300-400.

When the client starts, the ping will always fluctuate around 300, and after a while it will stabilize. This is due to the server protection of the client, it feels like it will be around 100, it will not affect the game in any way.

4. At what time the server is running a ComeBack PW?
The server works on Moscow time.

5. Can I play multiple Windows and what program can I use?
Yes, our rules do not prohibit the player from running multiple Windows. You don’t need to use any programs, just launch the second window via a shortcut (launcher or elementclient).

6. I forgot my Bank password, can I remove it?
to remove the password from the Bank, you need to go to Your personal account and fill out the appropriate form there.

7. I added Money to my account, but the gold never came to my account.
Gold arrives automatically within 5-10 minutes. The first thing to do is to come up with a character and log in on a new one if the gold has not appeared:
7.1. when paying using Enot.IO, a receipt with the payment number is displayed on the screen at the end of the payment;
7.2. if you saved it, write to the» support Service » on the forum. If the receipt number is lost, specify the time of the transaction (in Moscow).

8. If your antivirus / firewall or operating system blocks the installation/launch
of the client: there are no viruses In the client, some antivirus programs cannot recognize our client and believe that it contains a virus.
8.1. Add the game folder to the exceptions in your antivirus / firewall and perform a check in the Launcher.
8.2. On Windows 8/10: if the message «Windows Defender Filter prevented an unidentified application from running» appears, click » learn More «and»run anyway».

9. Great traffic light. Frequent traffic light crashes, texture or model display errors.
Try to go to another character:
9.0. Try point number 2 first!
9.1. other characters do not go as well. In this case, you need to perform a check in the launcher or reinstall the client.
9.2. If on other characters goes. you need to reset the game settings in the client, if it doesn’t help — you need to explain the situation to the game master on the forum or contact technical support.
9.3. if you often have traffic lights, model or texture display errors — try disabling shadow display in the settings, and set the texture settings and General graphics settings to minimum quality/or just disable textures in the client settings.

When a traffic light appears in the element/logs folder .dmp file that contains information about the crash of the client, you need to make an archive of this folder: element/logs before starting the client (immediately after the traffic light) and send this archive (using file sharing) in a personal message to the administrator on the forum or to support.
This will help you a lot in fixing traffic lights.

10. If you can’t run the installation files. The installation is interrupted / throws the error » The setup files are corrupted. Please obtain a new copy of the program».
Wait a few minutes if the problem persists:
10.1. Check the path to the installation files. folder names should not contain special characters or Cyrillic characters, only Latin letters and numbers. Example path: D://games/comebackpw/
10.2. you need to download the client in a zip archive, then unpack it in a convenient place and run it via Launcher.exe.

11. If the client is launched in the launcher or via elementclient.exe it doesn’t respond to the launch in any way.
You need to disable hardware virtualization in the BIOS.

12. Enter the security key to continue working.
Try changing the update server in the launcher from Patch#, where # is the patch number, to any other server and restart the client.

13. Not available links when you log into the server.
You need to pass the reCAPTCHA check on the main page of Your merchant profile
We recommend that you go through the procedure before each login to the game, and for those who have a dynamic IP — it is mandatory.

14. «Connection Error, please try again later!» in your personal account.
Try logging in to Your merchant profile from a different browser.

15. What should I do if the game screen closes and disappears when the client starts?
Open the task Manager and disable the center mail.ru.

16. What should I do if when I log in to a character, it says «login Error», but on others it goes normally?
Go to the LC (section «Characters») and pull your character out of the dungeon.
Also, this problem may cause traffic lights to fly out.

17. What should I do if the game starts with a window that says that a file is missing .dll in the library?
Update drivers for DirectX, .NET Framework, and Microsoft Visual C++.
Install the library available at the link: https://aka.ms/vs/16/release/vc_redist.x86.exe

18. What should I do if I buy an item in a Store/Fair writes «This item is not in the bag»?
Run the check.

19. What should I do if a traffic light or problems with an auto attack appear after changing cultivation?
Run the check.

20. What should I do if the game doesn’t start dialogs with NPCs, the skill window doesn’t open, the store doesn’t open, and so on?
To start the test. If the check didn’t help, reinstall the client and update it to the latest version.

21. After the update, the client does not start/issues errors, what should I do?
During the update, some files were quarantined. This happens even if you don’t have an antivirus installed. Try disabling all protection/adding the game client to the Windows defender/firewall exceptions. Pull files out of quarantine, do a full scan.

22. there Is no clan list and clan chat, although I am in the clan, what to do?
Change the link to another.

23. You are retreating now. What to do?
This error — you are retreating now-is data out of sync with the server. This manifests itself in densely populated locations (such as the west of the State Duma) during peak hours, on a slow Internet/weak PC. It is physically impossible to download hundreds of characters running back and forth, data about their faces, style, gear, their movements, and tens of hundreds of trading cats in a short period of time.
What to do if the out-of-sync has occurred. It is best to go back a little bit and wait on the spot for 2-3 minutes. During this time, everything will be downloaded to your computer. Then try to move. You will be thrown back to the place where the server lost you and you can continue playing. Restart the game does not make much sense, because then again you will have to stand still for 2-3 minutes and wait until everything is loaded.
How to avoid this: disable the display of characters ‘ faces. To disable the display of characters on the mini-map. Run to the west of the DG from the north or south (until you reach it-most of the data about the west will load), avoid direct teleport to the west. Moving around on a flying or fast ground mount is not worth it. Avoid, in general, high-speed crossing of the area, being in the west of the DG. Before leaving the game — take the Persian out of a densely populated area.

If all of the above does not help You, please contact support.
The waiting time for a response from the support service depends on the workload and priority of your request.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Electronics failure bmw e60 ошибка
  • Electronic workbench ошибка при запуске приложения 0xc0000142
  • Electronic workbench ошибка 0xc0000142 win 10
  • Electrolux стиральная машина ошибка е33
  • Electrolux стиральная машина ошибка е04