Inetc plug in ошибка

  • #1

Попробовал поиграть через клиент, игра запустилась, но пишется что не та версию, нужно в лаунчере выставить. Попробовал скачать лаунчер, следующая ошибка: 1680532042022.png

Wintermyst-x4


  • #2

Приветствую.

Откройте Internet Explorer > «Сервис» > «Свойства обозревателя» > перейдите во вкладку «Дополнительно» > установите галочку на «Использовать TLS 1.2» > нажмите Retry/Повтор в окне Inetc plug-in > Дождитесь окончания установки лаунчера

  • #3

Добрый день, у меня на компьютере нету Internet Explorer есть Chrome, как то можно через него?

Wintermyst-x4


  • #4

В таком случае можете активировать протокол следующим способом:

Нажмите на клавиатуре комбинацию клавиш Win+R, в появившемся диалоговом окне «Выполнить»
введите inetcpl.cpl, нажмите «ОК» и перейдите во вкладку «Дополнительно» > снимите галочки со всех пунктов TLS, кроме TLS 1.2 и более поздних версий, далее нажмите «ОК».

  • #5

Все было итак, как вы и сказали1680532559409.png

Wintermyst-x4


  • #7

Попробуйте установить лаунчер через ручную распаковку архива в папку C:UsersИмяпользователяAppDataLocalProgramssirus-open-launcher. В дальнейшем запуск будет осуществляться через файл Sirus Launcher.exe, который будет находится в этой папке. При желании можно создать ярлык на рабочем столе.

Загрузить его можно тут:

Видео с демонстрацией процесса установки

  • #8

При нажатии в игру происходит следующее и пишет что возникли проблемы с соединением1680533783082.png

Wintermyst-x4


  • #9

Синхронизируйте дату и время на ПК, после этого перезапустите лаунчер.

  • #10

Как осуществить синхронизацию?

  • #11

Так, дату и время синхронизировал, теперь при нажатии в игру выдает это 1680534341588.png

  • #12

Ползунок проверки доходит до 19/30

Molang-x5


  • #14

Здравствуйте.
Давайте скачаем другую версию лаунчера (1.3.1):

1. Закройте и полностью удалите текущий лаунчер.
2. Добавьте три папки лаунчера в исключения антивируса;

C:UsersИМЯПОЛЬЗОВАТЕЛЯAppDataLocalsirus-open-launcher-updater
C:UsersИМЯПОЛЬЗОВАТЕЛЯAppDataLocalProgramssirus-open-launcher
C:UsersИМЯПОЛЬЗОВАТЕЛЯAppDataRoamingSirus Launcher

Очистите содержимое этих папок.
Что делать, если папка AppData невидимая?

3. Скачайте SirusLauncher-1.3.1.exe и архив с файлами лаунчера для подходящий разрядности ОС:

4. Разместите два скачанных файла в директорию с игрой;
5. Отключитесь от сети Интернет;
6. Запустите скачанный файл SirusLauncher-1.3.1.exe от имени администратора и дождитесь окончания установки;
7. Включите Интернет, проверьте работоспособность лаунчера, в настройках укажите путь к папке с игрой.

Запустите лаунчер и дайте нам скриншот.

  • #15

А в какую конкретно директорию размещать? Просто в папку World of Warcraft sirus?

  • #16

1680536494015.pngПри запуске лаунчера опять следующая ошибка

  • #17

Всё, я сам не понял, но каким то образом я настроил и запустил, всё работает. Спасибо, за помощь ;)

Molang-x5


  • #18

Всё, я сам не понял, но каким то образом я настроил и запустил, всё работает. Спасибо, за помощь ;)

Отличные новости!
Приятной игры!

Wintermyst-x4


  • #2

Приветствую.

Откройте Internet Explorer > «Сервис» > «Свойства обозревателя» > перейдите во вкладку «Дополнительно» > установите галочку на «Использовать TLS 1.2» > нажмите Retry/Повтор в окне Inetc plug-in > Дождитесь окончания установки лаунчера

Wintermyst-x4


  • #4

Попробуйте установить лаунчер через ручную распаковку архива в папку C:UsersИмяпользователяAppDataLocalProgramssirus-open-launcher. В дальнейшем запуск будет осуществляться через файл Sirus Launcher.exe, который будет находится в этой папке. При желании можно создать ярлык на рабочем столе.

Видео с демонстрацией процесса установки

Molang-x5


  • #6

Спасибо за обратную связь и приятной Вам игры!

I uninstalled Jdownloader today for Windows and am unable to install install_jd_two or an older WebInstaller (I think it’s 0.9).

In both cases, «Inect plug-in» message comes up when it tries to download what I need. The message is:

Your internet connection seems to have dropped out!nPlease reconnect and click Retry to resume downloading…

Retry just brings up the message again. When I X out of that message or click Cancel, my browser tries to open but a «problem loading page» comes up.

I definitely am able to connect to the internet, just as always.. Never had this happen before in the many years of installing Jdownloader on both XP and my current W7, 64 bit. Any suggestions?

A shot in the dark… I just downloaded testinetc which is a dll but I have no idea what to do with it, or if it has anything to with the problem described above.

I have latest Java, verified. I have also tried shutting down and restarting the machine, still same problem.

edit: I see in JD Community > International Support > JDownloader 2 — Beta that the poster «dragonshardz» reports the same problem today.

Not using /RESUME will decrease the likelihood of this dialog but it can still happen for ERROR_INTERNET_TIMEOUT errors.

This dialog is not displayed if you use /SILENT, the transfer will just fail instead if there are problems with your connection.

You can try setting /CONNECTTIMEOUT (INTERNET_OPTION_CONNECT_TIMEOUT) and /RECEIVETIMEOUT (INTERNET_OPTION_RECEIVE_TIMEOUT) to higher values.

Comments

@marceloavf

  • Electron-builder Version: 19.49.0
  • Electron-updater Version: 2.16.3
  • Target: Windows

When try to install via nsis-web .exe it says:

screenshot_2

screenshot_1

It work when I access the link in the browser and download nicely the nsis.7z but don’t work via .exe
Tried to disable the firewall and anti-virus

The file is signed too

screenshot_3

info.zip

@develar

Interesting… it works for me. Is it working now?

@marceloavf



Copy link


Contributor


Author

Still happens @develar, we tried to disable firewall and anti-virus, but still get the same error.

@mastergberry

Bringing up that this is still an issue (and one I believe I reported a while ago?)

https://prnt.sc/jrbrwu

This user reported that he has a download speed of 50kbps and a pretty bad connection…so I guess the plugin needs some upgrades to handle bad connections a bit better?

@mastergberry

Still having users report this as a problem. Maybe there is a fix in a newer version @develar ?

@AlaShiban

I ran into this issue and it turned out to be a http/https issue. Here’s how I resolved it (for future finders):
In my package.json:
image
Notice the http part — for https I expect valid certificates to play a role in success/failure.

The web server had these files:
image
latest.7z is a copy of my latest build produced from npm run dist

Hope this helps!
Thanks @develar !

@fttx

@fttx
fttx

mentioned this issue

Mar 3, 2019

@liaohui2030

how can i solve this issue? thanks

@stale

This issue has been automatically marked as stale because it has not had recent activity. It will be closed if no further activity occurs. Thank you for your contributions.

@lifesboy

Same error. My case is because of wrong time. Update windows time fix it!

@mastergberry

I identified one possible cause my users were having…they didn’t have TLS 1.2 enabled and we force 1.2 for our HTTPS connections.

Just noting it here in case it helps someone else.

@rbesland

Hello everyone,

I have this problem today with this version of packages :
«electron-builder»: «22.13.1»
«electron-updater»: «4.3.9»

I have the exact same error message which is «SendRequest error», which seems to be related with the inetc plugin.

Here is the «build» part of my package.json file.

"build": {
        "publish": [
            {
                "provider": "generic",
                "url": "https://my-website.com/download"
            }
        ],
        "appId": "com.app.test",
        "win": {
            "target": "nsis-web",
            "icon": "src/images/icon.ico"
        },
        "nsisWeb": {
            "oneClick": true,
            "perMachine": false,
            "include": "build/installer.nsh",
            "deleteAppDataOnUninstall": true,
            "allowElevation": false,
            "allowToChangeInstallationDirectory": false,
            "createDesktopShortcut": true,
            "createStartMenuShortcut": true,
            "shortcutName": "My Shortcut Name",
            "runAfterFinish": true
        }
    }

My web server is an enterprise web server with HTTPS valid certificate. The CA of this certificate is a internal CA.
Do you think this can be related to the error I have today?

Is it possible to reopen this case?

Best regards.

@ArmelChesnais

Just wanted to add my +1 to this issue for nsis-web.
My coworkers and I have not come across this ourselves, however a large amount of our users are coming across this error. Unfortunately, most that have come across this are not tech savvy, and so it’s a little difficult for my team to track it down.

We’ve noticed that while we haven’t really heard of this for our North American users, our Brazilian users seem to be the ones who run into this most often, then followed by some other South American countries, and a handful elsewhere in the world.

We’ve tried to change from https to http, but that’s only fixed it for a few of our users, plenty still have this error.

It may be related to timeouts? If the connection takes too long to establish to the servers, INETC may be timing out. Which may be the issue for some of those regions, from our sparse ability to test out hypotheses, though it would need to be confirmed. Perhaps a longer timeout might help (possibly around 30s-1m?), as a waiting a bit for an install isn’t overly problematic.

I’m also not entirely sure if there’s a way for us to modify the timeout duration ourselves. If anyone knows how, it might help us better test out the timeout hypothesis.

@rbesland

Just to give you more information, I fixed the issue by using nsis target instead of nsis-web, with these settings:

{
    "build": {
        "publish": [
            {
                "provider": "generic",
                "url": "https://my-https-website.com/download",
                "channel": "latest",
                "useMultipleRangeRequest": false
            }
        ],
        "appId": "app.test.git",
        "win": {
            "target": "nsis",
            "icon": "src/images/icon.ico"
        },
        "nsis": {
            "oneClick": true,
            "perMachine": false,
            "include": "build/installer.nsh",
            "deleteAppDataOnUninstall": true,
            "allowElevation": false,
            "allowToChangeInstallationDirectory": false,
            "createDesktopShortcut": true,
            "createStartMenuShortcut": true,
            "shortcutName": "My Shortcut",
            "runAfterFinish": true
        }
    }
}

Here are my packages versions.

"electron": "15.3.0"
"electron-builder": "22.13.1"
"electron-updater": "4.3.9"

It is more link a workaround because nsis target is not downloading the .7z package file on installation. But in the case this issue is not resolved, I hope this can help some of you.

Best regards.

@ArmelChesnais

We’ve also opted to go with nsis instead of nsis-web. However, for differential updates, this does imply that the amount to download is doubled, whereas this wasn’t an issue for nsis-web.

We’re currently programmatically separating 32 and 64bit packaging right now to generate two separate installers of nsis as a result, as by default they’re combined for a single 32/64 installer otherwise.

A solution to this nsis-web issue would be preferable.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:

Не пропустите эти материалы по теме:

  • Яндекс еда ошибка привязки карты
  • Index 25 size 5 minecraft ошибка
  • Industrial craft ошибка
  • Index 0 size 0 ошибка zona
  • Indokor in3500 ошибка e01

  • 0 0 голоса
    Рейтинг статьи
    Подписаться
    Уведомить о
    guest

    0 комментариев
    Старые
    Новые Популярные
    Межтекстовые Отзывы
    Посмотреть все комментарии