Every time when I call CreateDownload on a BackgroundDownloader in my C# code for a Windows Store application, I get the following exception: Exception from HRESULT: 0x80072EE4
. I have declared all necessary capabilities in my package file.
Example This code breaks when CreateDownload() is called:
public static async void DownloadFile(string url){
var uri = new Uri(url, UriKind.Absolute);
FileSavePicker openPicker = new FileSavePicker();
openPicker.SuggestedStartLocation = PickerLocationId.VideosLibrary;
openPicker.FileTypeChoices.Add("Video file", new List<string>() { ".mp4" });
StorageFile file = await openPicker.PickSaveFileAsync();
if (file != null)
{
DownloadOperation downloader = new BackgroundDownloader().CreateDownload(uri, file); //BREAKS HERE
//... (rest of code)
}
}
Exception This is the exact exception I get:
System.Exception was unhandled by user code
HResult=-2147012892
Message=Exception from HRESULT: 0x80072EE4
Source=Windows.Networking
StackTrace:
at Windows.Networking.BackgroundTransfer.BackgroundDownloader.CreateDownload(Uri uri, IStorageFile resultFile)
at Example.BlankPage1.<DownloadFile>d__1.MoveNext()
InnerException:
When I try to run the Windows 8.1 Background Transfer sample, I get the same exception at the same method.
When Googling on 0x80072EE4
, it is suggested that moving Temporary Internet Files would solve the issue. In my case, it didn’t work.
Информация о системе:
На вашем ПК работает: …
Размер файла: 0.6MB Время загрузки: 10 секунд
Размер файла: 0.6MB
Время загрузки: 10 секунд
0x80072ee4 часто вызвана плохо настроенными системными настройками или нарушениями в реестре Windows. Эта ошибка может быть легко исправлена с помощью специальной утилиты, созданной чтобы решать проблемы реестра системы.
Скачайте здесь
- Название ошибки: 0x80072ee4
- Совместимо с: Windows 10, 11, 8, 7, Vista, XP
- — Появляется сообщение «0x80072ee4», и активное окно программы выходит из строя;
- — «0x80072ee4» отображается на экране;
- — Была обнаружена проблема, и Windows была отключена, чтобы предотвратить повреждение компьютера. Проблема, по-видимому, вызвана следующим файлом…;
- — Ваш ПК часто выходит из строя и демонстрирует ошибку 0x80072ee4 при запуске одной и той же программы;
- — Windows работает вяло и медленно реагирует на сигналы мыши или клавиатуры;
- — Ваш компьютер периодически зависает на несколько секунд;
Сообщения об ошибках 0x80072ee4 часто появляются в результате забитого реестра Windows или ошибочных записей от несуществующих программ, которые обычно остаются от неправильного удаления программного обеспечения. Другие распространенные причины могут включать неверный ввод данных пользователем, отсутствующие файлы, которые были случайно удалены из реестра и вызывают сбои в работе системы. Отслеживание того, когда и где произошла ваша ошибка, является важной информацией для устранения неполадок.
- 1. Нажмите, чтобы загрузить приложение
- 2. Установите и запустите приложение
- 3. Нажмите кнопку Сканировать, чтобы обнаружить ошибки и отклонения
- 4. Нажмите Исправить все, чтобы устранить все проблемы
Эта страница доступна на других языках:
English |
Deutsch |
Español |
Italiano |
Français |
Indonesia |
Nederlands |
Nynorsk |
Português |
Українська |
Türkçe |
Malay |
Dansk |
Polski |
Română |
Suomi |
Svenska |
Tiếng việt |
Čeština |
العربية |
ไทย |
日本語 |
简体中文 |
한국어
Are you currently experiencing problems with Windows Update? One of the most common error codes of Windows Update is error ‘0x80072EE4’.
Tech Support 24/7
Ask a Tech Specialist Online
Connect with the Expert via email, text or phone. Include photos, documents, and more. Get step-by-step instructions from verified Tech Support Specialists.
On this page, you will find more information about the most common causes and most relevant solutions for the Windows Update error ‘0x80072EE4’. Do you need help straight away? Visit our support page.
Error information
What causes the 0x80072EE4 error?
Microsoft’s answer: An internal error has occurred.
Do you think there is another cause for this error? Let others know in the comments below.
How to solve Windows Update error 0x80072EE4
We’ve created a list of solutions which you can follow if you want to solve this Windows Update problem yourself. Do you need more help? Visit our support page if you need professional support with Windows Update right away.
Tech Support 24/7
Ask a Tech Specialist Online
Connect with the Expert via email, text or phone. Include photos, documents, and more. Get step-by-step instructions from verified Tech Support Specialists.
Have you found a solution yourself, but it is not in the list? Share your solution in the comments below.
Need more help?
Do you need more help?
Tech experts are ready to answer your questions.
Ask a question
I have a Windows Store app with Background Transfer to download contents and it is working well until now. However, a few customers report that after they update their PC to Creators Update (1703), the downloads stop working giving an error like HRESULT: 0x80072EE4
(which is translated from an exception by my app).
There are similar reports: HRESULT 0x80072EE4 when using BackgroundDownloader but in my case, it happens after Windows Update 1703. Strangely, this issue doesn’t happen on my developer PC where the same update is already installed.
Is there anyone has any clue on the source of the problem or found any workaround?
Kimchy
4918 silver badges24 bronze badges
asked Aug 10, 2017 at 16:21
2
The problem is that the registry key pointing to the user’s Temporary Internet Files cache is gone. If you look in Internet Explorer 11 under Internet Options —>General and click settings under browser history there will be nothing under «current location» and a disk space to use of zero. You may notice that Edge crashes immediately if you try to View Advanced Settings under Settings (at least it did in previous versions.)To reset it to the default I followed these instructions:
https://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/b433f6c6-a9fe-4ca6-aeba-ab9f0fc049a7/reset-temporary-internet-files-back-to-default-location?forum=w8itprogeneral
Press windows key + R to get the Run dialog and enter regedit end
press ok.In the registry editor go to the following key:
HKEY_USERS.DEFAULTSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerUser
Shell FoldersDouble click the cache key and enter the initial location like this
including capitals:%USERPROFILE%AppDataLocalMicrosoftWindowsINetCache
Press ok to confirm and you will see the key changed.
Then go to the following registry key:
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerUser
Shell FoldersLook at the cache key, it should be automatically changed to the
correct location as well, if not double click it and enter the correct
location end pres ok to confirm:%USERPROFILE%AppDataLocalMicrosoftWindowsINetCache
Reboot your pc, login and open Internet explorer and check the
location of Temporary internet files.
answered Feb 22, 2018 at 15:16
sonofsmogsonofsmog
871 silver badge2 bronze badges
Всем доброго времени суток , столкнулся с такой проблемой , не могу установить ни одно приложения из магазина виндовс 8 , хотя раньше все работало отлично. Аналогично установленные приложения не обновляются. Создал новую учетную запись там все работает , и обновляется и качается. Еще раньше поменял место временных файлов IE 11 с системного диска (ССД) на другой диск думаю что в это причина , но перелопатив много инфи в рунете , решения проблемы не нашел. Да и когда захожу в браузер IE 11 вернуть назад папку временных файлов не удается , по крайней мере у меня такой скрин. Так же не задается используемое место на диске.
Изменено 29 декабря, 2014 пользователем ОЛЕГ ЛЕВЧУК