-
Здравствуйте, данной ошибки нет для марки Fiat. Такой код очень редкий. Необходимо проводить диагностику специализированным промышленным сканером Fiat. Не стоит доверять универсальным диагностическим сканерам.
Для универсального сканера данная ошибка означает ошибку дроссельного узла, датчика положения дроссельной заслонки. Необходимо провести адаптацию.Курск, Chevrolet Lacetti
-
типа » Сигнал датчика положения дроссельной заслонки выходит за допустимые пределы». Так и предполагали. Сканера у нас такого нет.
Москва, Fiat
-
еще есть код Фордовский Р203F. Низкий уровень присадки. Бак с мочевиной заполнен. Уровень показывает 66%. Чего не хватает?
Москва, Fiat
-
Сканер необходим, без него ошибки будут не точными. Необходимо провести диагностику в сервисном центре.
Не хватать может самого восстановителя. То есть происходит его истощение, теряет концентрацию. Для аммиака это свойственно, а также для других азотных соединений, особенно при нагреве.Курск, Chevrolet Lacetti
-
по Форду проблема решена. По Фиату- нет у нас сервисных центров, и сканеров дилерских. Машина работает нормально, лампочка ЧЕК нервирует владельца.
Москва, Fiat
-
FCAR F7S-G и TEXA Navigator TXT Multihub эти сканеры мультимарочные, читают любые ошибки и как раз подходят к FIAT.
https://ukr-truck.com/Киев
Принимая во внимание тот факт, что OBD2 ошибки работы электронных систем автомобиля не всегда на прямую указывают на неработающий элемент, а чаще дают всего лишь общую информацию о неисправности, мы пришли к следующему выводу:
В разных марках и моделях автомобилей одна и также ошибка может возникать как следствие неисправности абсолютно разных элементов.
Стало понятно, что просто необходим ресурс в котором можно найти не только общую информацию об OBD2 ошибке, а практические данные по конкретному автомобилю.
Опыт автоэлектриков показал, что если рассматривать определенную марка-модель автомобиля, то в подавляющем большинстве случаев причина возникновения какой либо ошибки одна и также.
Мы создаем, не без вашей помощи, справочник причинно-следственной связи возникновения той или иной OBD2 ошибки у конкретного автомобиля (марка и модель). Если на Ваш автомобиль не найдено описание (причинно-следственной связи) ошибки, то не стесняйтесь задавайте вопрос.
Если у вас есть опыт в устранении той или иной ошибки — делитесь опытом с другими пользователями. Так мы сможем сформировать полезный ресурс. По капле от каждого и всем будет полезно.
Возможно будет интересно:
Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.
Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент. Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.
Автомобили с каждым днем становятся все более сложными, но и более диагностируемыми. Наш форум создан для всех, от простых автолюбителей до профессиональных автоэлектриков.
-
#1
I have a 2014 fiat 250 ducato based moho.
It is throwing up the above fault code that then sets check engine light on dash.
It is very disconcerting to drive whilst this is on although probably a minor fault. It is very intermittent and can throw the code after driving many miles.
I have replaced the fan sped resistor as it cheap and easy to do but to no avail.
I have looked at the heater wiring diagrams and although there are a few relays
in various locations that control the heating none are called «blow-by heater relay control?
Is the fault code irrelevant and I am going down a wormhole of replacing relays until i find the culprit.
Sorry I forgot to say that when it throws the code the heater goes off until I restart the engine when heating resumes but dashboard error code stays on until I use MES to reset the errors.
Can anyone help or seen this before?
Cheers happy new year to all.
rayc
Established member
-
#2
I thought the blow by heater was to do with recirculating the gases that enter the crankcase by feeding them back to the inlet manifold via the blow by heater? There should be a relay that operates the heater when there is a risk of the recirculated gas icing.
https://m.littelfuse.com/~/media/au…ensor_automotive_blow_by_heater_datasheet.pdf
I thought it was an option on the X250 although standard on the 160bhp variant?
Last edited: Jan 4, 2020
-
#3
hi rayc,
The engine is the 130 multijet if that helps.
I did google it and wikipedia states exactly as you say.
I have searched for the blow-by part on eper and had a look at various
tubes/pipes around but cannot find anything although I have no reference and no idea what I an looking for.
I will look again for a componenent that looks like the littfuse picture.
Thanks for your feedback.
-
#4
I have searched for the blow-by part on eper and had a look at various
tubes/pipes around but cannot find anything although I have no reference and no idea what I an looking for.
I will look again for a componenent that looks like the littfuse picture.
Coincidentally there is a current thread relating to this heater which contains a post from rayc linking to a picture of the tube housing the heater….hth.
https://www.fiatforum.com/ducato/477993-crankcase-breather-heater.html
-
#5
yes that looks like the core of the issue.
I will take it off and give it a good clean before I order one it maybe just the electrical connection.
Thanks for your help.
Cheers.
-
#7
hi rayc,
————————————————————————————————
————————————————————————————————
I have searched for the blow-by part on eper and had a look at various
tubes/pipes around but cannot find anything although I have no reference and no idea what I an looking for.
I will look again for a componenent that looks like the littfuse picture.Thanks for your feedback.
Quite contrary to eLearn, my 2.8JTD has only one, not two oil vapour heaters. Most of the heater is concealed in the hoses connecting the oil vapour separator to the air inlet after the air filter, and I assume mass airflow sensor. The heater could look like the one in the littlefuse link above. (I have failed to locate the airflow sensor, or connecting cable??? Perhaps the sensor will be visible when I remove the air filter to access the fuel filter)
To locate the oil vapou heater, look for the breather hose about 30mm diameter, teed to the air inlet pipe that leads to the turbo. Trace this smaller hose away from the inlet pipe to the heater, which could be mistaken for a sensor.
It may be worth noting that for the 2.8JTD a combined heater and hose assembly is the offered replacement.
rayc
Established member
-
#8
I think a visit to Fiat dealership with the VIN is called for to ascertain whether a blow by heater was actually fitted to this 2014 X250 130 model. Could it just just be a rogue fault thrown up by the ECU??
-
#9
looks like you are absolutely correct, this blow-by arrangement is on the 2.8 and it does not exist on the 2.3 engine, according to coastal motorhomes.
I have no idea why it throws up this p1580-14 code?
I have booked it into a fiat professional garage for its MOT and service and have told them of the fault code.
I will await the outcome of their investigation on 20th feb.
Cheers.
-
#10
Hi yes it Is on 2.3
On euro5 2.3 look for breather at back of engine to right of rocker cover the blow by resister it’s hidden and cause your pcode
So no need to wait till 20th
give me your chassis il give you the part number can’t see you suffer till 20th it’s got no relation to heater control if you unplug heater fan resister does mil light come on ? No not same circuit
-
#11
Hi,
Vin no ZFA25000002199244
Engine no 2625600.
See above the numbers required. I have a new drawing from coastal that looks
much simpler showing the air filter ( which I have replaced) and some part nos but there is no list or description.
Thanks for your help.
Cheers
Location Offline
Junior Member
Reputation:
1
Thanks Given: 59
Thanks Received: 18 (8 Posts)
Posts:
39
Threads:
6
Joined: Jan 2015
1
02-13-2017, 09:48 PM
Fiat Ducato III FL
diesel Bosch EDC17cp52 CF5/5+
euro 5
What mean fault: P1580 ???
Thanks given by:
imjamesy
Location Offline
Senior Member
Reputation:
63
Thanks Given: 17
Thanks Received: 157 (106 Posts)
Posts:
456
Threads:
9
Joined: Apr 2016
2
02-14-2017, 01:14 AM
google tells me
P1580 OBD-II Trouble Code Electronic Throttle Monitor P1580 code.
Reason For P1580 Code
The reason of P1580 OBD-II Engine Trouble Code is Fuel Composition Sensor Circuit Malfunctio
Thanks given by:
Reputation:
1
Thanks Given: 59
Thanks Received: 18 (8 Posts)
Posts:
39
Threads:
6
Joined: Jan 2015
3
02-14-2017, 12:26 PM
It is not it. I searched in google. I needs more information
Thanks given by:
-
Автор темы
Evgant199
- Ветром занесло
- Всего сообщений: 4
- Зарегистрирован: 23.02.2013
- Детей: 2
- Профессия: Строитель
- Откуда: Москва
- Авто: Vito 2000г 2,3 бензин автомат
- Возраст: 49
Ошибка P1580 помогите
Форумчане, доброго времени суток!
Диагностика показала P1580 что это?
-
Oleg Vito
- Врос
- Всего сообщений: 698
- Зарегистрирован: 11.05.2012
- Детей: 2
- Откуда: Крым,Россия
- Авто: Mercedes Vito, 2.2 cdi, 2000, мкпп
- Возраст: 51
Re: Ошибка P1580 помогите
Сообщение
Oleg Vito » 05 мар 2013, 20:53
Evgant199: P1580
Это ошибка в дроссельной заслонке, извини, подробней ничего сказать не могу, у меня дизель…
-
Автор темы
Evgant199
- Ветром занесло
- Всего сообщений: 4
- Зарегистрирован: 23.02.2013
- Детей: 2
- Профессия: Строитель
- Откуда: Москва
- Авто: Vito 2000г 2,3 бензин автомат
- Возраст: 49
Re: Ошибка P1580 помогите
Сообщение
Evgant199 » 05 мар 2013, 22:42
Олег Вито спасибо, наверно разберу заслонку , а то от туда какие то звуки неправильные или смысла нет, что я там увижу?