Ошибка cannot find implementation of method

1121 / 792 / 100

Регистрация: 01.02.2011

Сообщений: 1,874

Записей в блоге: 1

1

27.04.2011, 13:21. Показов 16006. Ответов 11


Студворк — интернет-сервис помощи студентам

Эта ошибка появляется тогда, когда пытаюсь перейти к обработчику события OnClick через инспектор объектов. Сама программа при этом запускается без ошибок.

Дело в том, что обработку события OnClick перенес в другой cpp-файл.
Есть ли выход в такой ситуации?

P.S. кнопку и обработку OnClick взял для примера, в реальности в другом cpp находится около 10 обработчиков.
Прошу отвечать конкретно по этой проблеме.



0



518 / 306 / 58

Регистрация: 30.07.2008

Сообщений: 607

27.04.2011, 13:45

2

Скорее всего, потому что, нет объявления функции в заголовочном файле, которому принадлежит данная кнопка
(выход — вручную переходить а не через инспектор)



0



1121 / 792 / 100

Регистрация: 01.02.2011

Сообщений: 1,874

Записей в блоге: 1

27.04.2011, 13:49

 [ТС]

3

Gremlin
В Unit1.h есть объявление. Прикрепил сам проект.
Не удобно вручную переходить



0



518 / 306 / 58

Регистрация: 30.07.2008

Сообщений: 607

27.04.2011, 14:14

4

интересный подход, правда не понял зачем так мучатся, ну да ладно…
инспектор ищет эту функцию в файле где описан класс с его функциями, а это только 2 файла
«Unit1.h и cpp соответственно», а «File1.cpp» отдельный файл, он как бы… чужой получается

(потому что создано событие было Инспектором в Unit1cpp, а вы его перенесли, инспектор уверен что событие должно быть описано в Unit1cpp а там — болт, тот же вариант будет, если создать обработчик например для Buton2 и удалить функцию из цпп файла)



0



1121 / 792 / 100

Регистрация: 01.02.2011

Сообщений: 1,874

Записей в блоге: 1

27.04.2011, 14:22

 [ТС]

5

Подход нужен этот для того, чтобы обработчики не мешались в Unit1.cpp, а находились в другом cpp.
В первом юните у меня объявлены главные обработчики, а во втором второстепенные.
Заставить бы как-нибудь этот инспектор объектов искать обработчики в других cpp файлах…



0



Maluda

1280 / 598 / 116

Регистрация: 18.08.2009

Сообщений: 832

28.04.2011, 00:07

6

Тебе надо очень внимательно разобраться, что такое заголовочный файл, что такое класс вообще, что такое свойство __published в системе RTTI.

Так, чтобы вызвать у тебя интерес, во всём этом разобраться приведу след. пример, как можно хранить обработчики событий в совершенно другом файле.

C++
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
//MyEvents.h
#ifndef EVENTS_HPP
#define EVENTS_HPP
#include <Classes.hpp>
// ---------------------------------------------------------------------------
namespace  MyEvents {
       void __fastcall GlobalNotify(void* This, TObject *Sender);
}
// ---------------------------------------------------------------------------
#endif       // EVENTS_HPP
 
// MyEvents.cpp
#include <vcl.h>
#pragma hdrstop
 
#include "MyEvents.h"
 // ---------------------------------------------------------------------------
 #pragma package(smart_init)
 
// ---------------------------------------------------------------------------
namespace  MyEvents {
    void __fastcall GlobalNotify(void* This, TObject *Sender) {
        TComponent *ClickedComponent = dynamic_cast<TComponent *>(Sender);
        if (ClickedComponent) {
            ShowMessage("<" + ClickedComponent->Name + "> was clicked!");
        }
    }
}
 
// Unit1.h
class TForm1 : public TForm {
__published: // IDE-managed Components
 
    TButton *Button1;
    TButton *Button2;
    TButton *Button3;
    TButton *Button4;
    TButton *Button5;
 
    void __fastcall FormCreate(TObject *Sender);
 
private: // User declarations
 
public: // User declarations
    __fastcall TForm1(TComponent* Owner);
};
 
// Unit1.cpp
#include <vcl.h>
#pragma hdrstop
 
#include "Unit1.h"
#include "MyEvents.h"
// ---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;
 
// ---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner) : TForm(Owner) {
}
 
// ---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::FormCreate(TObject *Sender) {
    TMethod method;
    method.Data = this;
    method.Code = &MyEvents::GlobalNotify;
    SetMethodProp(Button1, "OnClick", method);
    SetMethodProp(Button2, "OnClick", method);
    SetMethodProp(Button3, "OnClick", method);
    SetMethodProp(Button4, "OnClick", method);
    SetMethodProp(Button5, "OnClick", method);
}
// ---------------------------------------------------------------------------



0



1121 / 792 / 100

Регистрация: 01.02.2011

Сообщений: 1,874

Записей в блоге: 1

28.04.2011, 07:50

 [ТС]

7

Maluda Попробовал этот способ, но это не то. Мне нужно, как я уже писал, переходить через инспектор объектов к обработчику, находящемуся в другом файле.



0



1280 / 598 / 116

Регистрация: 18.08.2009

Сообщений: 832

28.04.2011, 11:59

8

Ещё раз объясняю: есть система RTTI, есть базовый класс TObject,
все объекты, которые являются дочерними от этого класса, могут иметь __published свойства.
Когда ты в инспекторе клацаешь на объект — форма, кнопка, таймер и т.д.,
он получает список всех опубликованных свойств этого объекта. Эти опубликованные свойства есть не что иное, как члены класса.
Теперь дальше, эти опубликованные свойства могут быть разных типов: INTEGER, CLASS, METHOD и т.д.
Все опубликованные свойства-МЕТОДЫ элементов класса при создании автоматом (когда ты два раза клацаешь на свойство-метод и появляется тело функции) должны размещаться в теле КЛАССА-ВЛАДЕЛЬЦА КОМПОНЕНТА.
То есть клацая на кнопку BUTTON1, инспектор определяет, что её OWNER — FORM1,
когда ты выбираешь свойство OnClick, инспектор получает список всех TNotifyEvent методов класса Form1 и предлагает тебе выбрать один из них (выпадающий список) или формирует персональный метод, но он ВСЕГДА БУДЕТ В ТЕЛЕ КЛАССА-ВЛАДЕЛЬЦА.
То есть ты можешь на кнопку Button1 повесить обработчик OnEnter другого компонента, главное,
чтобы это объявление находилось в классе-владельце.
Но если ты хочешь, чтобы описания функций хранились в другом файле, тогда назначение только программно, так как инспектор объектов ничего не знает о твоём подключаемом файле с прототипами функций.



0



1121 / 792 / 100

Регистрация: 01.02.2011

Сообщений: 1,874

Записей в блоге: 1

28.04.2011, 12:54

 [ТС]

9

Maluda Не надо меня учить Мне нужно только решение моей проблемы.
Есть минимальный проект с решением этой проблемы?
Догадываюсь, что решения этой проблемы нету, но в это не верится, т.к. компилятор без проблем находится эти обработчики, а в режиме дизайна не может найти.
Ведь это же серьезный недостаток билдера. Не пойму, как это не предусмотрели.



0



1280 / 598 / 116

Регистрация: 18.08.2009

Сообщений: 832

28.04.2011, 14:19

10

Не путай инспектор и компилятор.
Компилятору надо единоразово собрать и забыть,
а инспектору надо постоянно отслеживать за названием метода, за тем, у кого этот метод указан
в свойствах.
Представь, что тело ты разместил в каком-то другом файле.
В инспекторе ты поменял название, а у тебя в проекте 100 файлов,
(ему надо каждый раз пропарсить все эти файлы, найти тело функции и изменить название).
Бедняга Билдер и так тормозит так, что в нём, когда большой проект невозможно работать,
а если ещё и это будет — вообще ляжет.

Выход здесь один — ждать, когда VisualAssist для Билдера сделают



0



1121 / 792 / 100

Регистрация: 01.02.2011

Сообщений: 1,874

Записей в блоге: 1

28.04.2011, 15:29

 [ТС]

11

Хотя бы предусмотрели возможность указать каким-то образом билдеру, чтобы помимо главного юнита искал в другом указанном файле…



0



1280 / 598 / 116

Регистрация: 18.08.2009

Сообщений: 832

29.04.2011, 16:46

12

Оказывается можно находить тело функции и в другом файле. Единственное, это надо делать в Class Explorer. Я работаю в CBuilder 2010 и не знаю, есть ли он в пред.версиях.
В общем, в 2010 это делается так:
— жмёшь Ctrl + ‘-‘
— находишь свой класс, где функция объявлена, она появляется в TreeView слева,
два раза щёлкаешь на неё и автоматом переход в этот файл, и в эту функцию

-можно найти там по поиску названия этой функции

Если честно, до этого сам не знал



0



Go Up to Error Messages Index

The indicated method is declared in the form’s class declaration but cannot be located in the implementation section of the unit. It probably has been deleted, commented out, renamed, or incorrectly modified.

Use UNDO to reverse your changes, or correct the procedure declaration manually. Be sure the declaration in the class is identical to the one in the implementation section. (This is done automatically if you use the Object Inspector to create and rename event handlers.)


Форум программистов Vingrad

Новости ·
Фриланс ·
FAQ

Правила ·
Помощь ·
Рейтинг ·
Избранное ·
Поиск ·
Участники

Поиск:

Ответ в темуСоздание новой темы
Создание опроса
> Размещение обработчиков событий в include-файлах. 

:(

   

Опции темы

SerhiyUA
Дата 8.2.2012, 12:55 (ссылка)
| (нет голосов)
Загрузка ... Загрузка …




Быстрая цитата

Цитата

Новичок

Профиль
Группа: Участник
Сообщений: 13
Регистрация: 17.12.2009

Репутация: нет
Всего: нет

Еще раз всем привет.
Программа разрастается, поэтому обработчики событий решил вынести в дополнительные файлы, которые прикрепляю к основному. 
Все транслируется и работает. Но при переходе к программе обработки через инспектор объектов (двойной клик по форме кнопки),   появляется сообщение об ошибке типа «Cannot find implementation of method». То есть инспектор ищет обработчики только в основных файлах Unit1.h и Unit1.cpp, а в дополнительных файлах не ищет.
Как сделать так, что бы такой поиск выполнялся и в дополнительных файлах? Возможно ли это в C++ Builder 6…

PM MAIL   Вверх
xvr
Дата 9.2.2012, 16:15 (ссылка)
| (нет голосов)
Загрузка ... Загрузка …




Быстрая цитата

Цитата

Эксперт
****

Профиль
Группа: Комодератор
Сообщений: 7046
Регистрация: 28.8.2007
Где: Дублин, Ирландия

Репутация: 48
Всего: 223

Цитата(SerhiyUA @  8.2.2012,  12:55 Найти цитируемый пост)
Возможно ли это в C++ Builder 6…

Похоже невозможно  smile

PM MAIL   Вверх
SerhiyUA
Дата 10.2.2012, 12:35 (ссылка)
| (нет голосов)
Загрузка ... Загрузка …




Быстрая цитата

Цитата

Новичок

Профиль
Группа: Участник
Сообщений: 13
Регистрация: 17.12.2009

Репутация: нет
Всего: нет

xvr, Спасибо!
Значит, этот момент буду обрабатывать вручную, бывает. Просто мне казалось, что здесь я чего-то недопонял…

Где бы почитать о правильном стиле дробления на части увеличивающихся в объемах проектов, ну и о подключении этих частей? 

PM MAIL   Вверх



















Ответ в темуСоздание новой темы
Создание опроса
Правила форума «С++ Builder»
Rrader

Запрещается!

1. Публиковать ссылки на вскрытые компоненты

2. Обсуждать взлом компонентов и делиться вскрытыми компонентами

  • Литературу по С++ Builder обсуждаем здесь
  • Действия модераторов можно обсудить здесь
  • С просьбами о написании курсовой, реферата и т.п. обращаться сюда
  • Настоятельно рекомендуем заглянуть в DRKB (Delphi Russian Knowledge Base) — крупнейший в рунете сборник материалов по Дельфи

  • FAQ раздела лежит здесь!

Если Вам понравилась атмосфера форума, заходите к нам чаще! С уважением, Rrader.

 

0 Пользователей читают эту тему (0 Гостей и 0 Скрытых Пользователей)
0 Пользователей:
« Предыдущая тема | C++ Builder | Следующая тема »

I am trying to open existing android project in android studio and it gradle cannot build the app without the error

Error android studio keeps on throwing

Error:(74, 1) A problem occurred evaluating project ':app'.
> Could not find method implementation() for arguments 
[com.android.support:appcompat-v7:26.0.0] on object of type 
org.gradle.api.internal.artifacts.dsl.dependencies.DefaultDependencyHandler.

My Code in build.gradle Which can help to understand my issue
My dependencies

dependencies {
compile fileTree(include: ['*.jar'], dir: 'libs')

// google & support
implementation "com.android.support:appcompat-v7:$supportVersion"
implementation "com.android.support:cardview-v7:$supportVersion"
implementation "com.android.support:recyclerview-v7:$supportVersion"
implementation "com.android.support:design:$supportVersion"
implementation "com.android.support:palette-v7:$supportVersion"
implementation "com.android.support:customtabs:$supportVersion"
implementation "com.android.support:support-v4:$supportVersion"
implementation 'com.google.android.exoplayer:exoplayer:r2.0.4'

// utils
implementation 'com.github.bumptech.glide:glide:4.0.0'
annotationProcessor 'com.github.bumptech.glide:compiler:4.0.0'
implementation 'com.koushikdutta.ion:ion:2.1.7'
implementation 'com.github.Commit451:bypasses:1.0.4'
implementation 'com.jakewharton:butterknife:8.8.0'
annotationProcessor 'com.jakewharton:butterknife-compiler:8.8.0'
implementation 'com.drewnoakes:metadata-extractor:2.9.1'
implementation "com.orhanobut:hawk:2.0.1"

}

Please help to solve the issue

asked Aug 10, 2017 at 13:42

cole's user avatar

6

Make sure you’re adding these dependencies in android/app/build.gradle, not android/build.gradle.

Jeremy Caney's user avatar

Jeremy Caney

7,00461 gold badges48 silver badges76 bronze badges

answered Dec 9, 2019 at 7:35

Sunil Kumar's user avatar

Sunil KumarSunil Kumar

5,9026 gold badges35 silver badges39 bronze badges

6

Replace compile with implementation.

compile was recently deprecated and replaced by implementation or api

Blue Jones's user avatar

answered Aug 10, 2017 at 14:17

Saurabh Thorat's user avatar

Saurabh ThoratSaurabh Thorat

17.5k4 gold badges53 silver badges70 bronze badges

5

Make sure your Gradle version is 3.*.* or higher before using «implementation».

Open the project level Gradle file under dependencies:

dependencies{
    classpath 'com.android.tools.build:gradle:3.1.2'
}

Open the ‘gradle-wrapper.properties’ file and set the distributionUrl:

distributionUrl=https://services.gradle.org/distributions/gradle-4.4-all.zip

or latest version.

Sync the project. I Hope this solves your problem.

Elletlar's user avatar

Elletlar

3,1167 gold badges31 silver badges38 bronze badges

answered Jun 20, 2018 at 6:25

krishnamurthy's user avatar

2

You need to use at least Gradle 3.4 or newer to be able to use implementation. It is not recommended to keep using the deprecated compile since this can result in slower build times. For more details see the official android developer guide:

When your module configures an implementation dependency, it’s letting Gradle know that the module does not want to leak the dependency to other modules at compile time. That is, the dependency is available to other modules only at runtime.
Using this dependency configuration instead of api or compile can result in significant build time improvements because it reduces the amount of projects that the build system needs to recompile. For example, if an implementation dependency changes its API, Gradle recompiles only that dependency and the modules that directly depend on it. Most app and test modules should use this configuration.

https://developer.android.com/studio/build/gradle-plugin-3-0-0-migration.html#new_configurations

Update: compile will be removed by end of 2018, so make sure that you use only implementation now:

Warning:Configuration ‘compile’ is obsolete and has been replaced with
‘implementation’. It will be removed at the end of 2018

answered Feb 6, 2018 at 4:33

donfuxx's user avatar

donfuxxdonfuxx

11.2k6 gold badges44 silver badges75 bronze badges

9

change apply plugin: ‘java’
to apply plugin: ‘java-library’

java-library-plugin

Community's user avatar

answered Jun 4, 2018 at 6:43

xiqing lau's user avatar

xiqing lauxiqing lau

2112 silver badges3 bronze badges

2

For me I put my dependencies in the wrong spot.

buildscript {
  dependencies {
    //Don't put dependencies here.
  }
}

dependencies {
 //Put them here
}

answered Jan 18, 2021 at 19:16

Friedrick's user avatar

FriedrickFriedrick

92411 silver badges25 bronze badges

Solved this by adding my dependancies in the app folder

Go to app < Gradle Scripts < gradle.build(Module: app) and add the depandancies in that file and not the global build.gradle file

enter image description here

answered Mar 29, 2022 at 7:58

DereckChamboko's user avatar

So ridiculous, but I still wanna share my experience in case of that someone falls into the situation like me.

Please check if you changed: compileSdkVersion —> implementationSdkVersion by mistake

answered Mar 19, 2019 at 9:43

Nguyen Tan Dat's user avatar

Nguyen Tan DatNguyen Tan Dat

3,4901 gold badge23 silver badges24 bronze badges

2

Your Code

dependencies {
    compile fileTree(include: ['*.jar'], dir: 'libs')

Replace it By

dependencies {
implementation fileTree(include: ['*.jar'], dir: 'libs')

answered Jul 2, 2018 at 5:52

Saurabh kumar's user avatar

Saurabh kumarSaurabh kumar

511 gold badge1 silver badge5 bronze badges

1

I moved implementation to module-level build.gradle from root-level build.gradle. It solves the issue.

answered May 15, 2020 at 5:11

Chandler's user avatar

ChandlerChandler

3463 silver badges12 bronze badges

1

Replace your implementation with classpath. That should work.

answered Mar 24, 2020 at 10:51

Edward Mpanza's user avatar

2

As mentioned here, https://stackoverflow.com/a/50941562/2186220, use gradle plugin version 3 or higher while using ‘implementation’.

Also, use the google() repository in buildscript.

buildscript {
    repositories {
        google()
    }
    dependencies {
        classpath 'com.android.tools.build:gradle:3.1.2'
    }
}

These changes should solve the issue.

answered Aug 30, 2019 at 5:32

Bot's user avatar

BotBot

6222 gold badges10 silver badges21 bronze badges

As suggested in official docs you need add these :

buildscript {
    repositories {
        // Gradle 4.1 and higher include support for Google's Maven repo using
        // the google() method. And you need to include this repo to download
        // Android Gradle plugin 3.0.0 or higher.
        google()
        ...
    }
    dependencies {
        classpath 'com.android.tools.build:gradle:4.2.0'
    }
}

adding these remove my error. Also use implementation instead of compile.

answered Jun 3, 2021 at 17:50

Ali Yar Khan's user avatar

Ali Yar KhanAli Yar Khan

1,2032 gold badges11 silver badges33 bronze badges

For me the problem was that I wrote:

android {
    compileSdk 31
…

Instead of:

android {
    compileSdkVersion 31

So make sure your build.gradle is correct.

Jeremy Caney's user avatar

Jeremy Caney

7,00461 gold badges48 silver badges76 bronze badges

answered Apr 20, 2022 at 0:28

Ramasie's user avatar

In my case it was because I used Implementation instead of implementation.

answered Mar 2, 2021 at 16:50

Bouh's user avatar

BouhBouh

1,2882 gold badges10 silver badges24 bronze badges

If implementation is not defined, you are writing on a wrong file. On Unity 2019+ the correct file is main template grandle and not some of the others.

answered Oct 18, 2020 at 18:09

George T's user avatar

George TGeorge T

1591 gold badge1 silver badge9 bronze badges

in my case, i was just missing apply plugin: 'java'

in general, make sure your gradle version is >7 for using implementation and that you are in the correct project

answered May 10 at 18:06

stelios.anastasakis's user avatar

I have following setup

  • Ruby 3.0.0
  • Steep

Steepfile

target :lib do
  signature "sig"

  check "lib"
end

lib/cli.rb

require 'pp'

require_relative './user.rb'

user = User.new('test_login', 1);
user_2 = User.new('test_login', 'test_email');
user_3 = User.new(3, 'test_email');

pp user

lib/user.rb

class User
  attr_reader :login
  attr_reader :email

  def initialize(login, email)
    @email = email
    @login = login
  end
end

sig/user.rbs

class User
  attr_reader login: String
  attr_reader email: String

  def initialize: (String login, String email) -> void
  def something: () -> void
end

I would assume that running $ steep check would raise that i have not implemented the User#something method, but it only reports incorrect usage in the lib/cli.rb file, nothing in the user.rb file.

Am I doing something wrong, or did I misunderstand the documentation? Also, it seems like a lot more files are being checked (apart from those two which I defined)

$ steep check                                                                                                                                                                                   
# Type checking files:

..........................................................F

lib/cli.rb:5:30: [error] Cannot pass a value of type `::Integer` as an argument of type `::String`
│   ::Integer <: ::String
│     ::Numeric <: ::String
│       ::Object <: ::String
│         ::BasicObject <: ::String
│
│ Diagnostic ID: Ruby::ArgumentTypeMismatch
│
└ user = User.new('test_login', 1);
                                ~

lib/cli.rb:7:18: [error] Cannot pass a value of type `::Integer` as an argument of type `::String`
│   ::Integer <: ::String
│     ::Numeric <: ::String
│       ::Object <: ::String
│         ::BasicObject <: ::String
│
│ Diagnostic ID: Ruby::ArgumentTypeMismatch
│
└ user_3 = User.new(3, 'test_email');
                    ~

Detected 2 problems from 1 file 

Encountering a «Could Not Find Method Implementation() for Arguments» error can be frustrating when you’re trying to develop or debug your code. In this guide, we’ll walk you through the process of identifying and resolving this issue step-by-step. By the end of this guide, you should have a better understanding of the error, its common causes, and how to fix it.

Table of Contents

  • Understanding the Error
  • Common Causes
  • Step-by-Step Solution
  • FAQs
  • Related Links

Understanding the Error

The «Could Not Find Method Implementation() for Arguments» error is a runtime error that occurs when your code is trying to call a method that doesn’t exist, or the method signature doesn’t match the expected arguments. This error is often caused by a typo, incorrect syntax, or missing dependencies.

Common Causes

  1. Typo: A simple typo in the method name or arguments can cause this error. Make sure the method name and arguments are spelled correctly and match the expected signature.
  2. Incorrect Syntax: Improper use of syntax, such as missing or mismatched parentheses, can lead to this error.
  3. Missing Dependencies: If your code relies on external libraries or dependencies, ensure they are properly installed and imported.
  4. Inheritance Issues: If you’re working with inheritance, verify that the method exists in the parent class and is accessible from the child class.
  5. Scope Issues: Make sure the method being called is within the scope of the calling code.

Step-by-Step Solution

  1. Check the method name: Ensure that the method name is spelled correctly and matches the expected signature. Refer to the documentation or source code for the correct method name and arguments.
  2. Check the syntax: Verify that your code uses the correct syntax for the method call, including the proper use of parentheses and commas.
  3. Check dependencies: Confirm that all required dependencies are installed and imported correctly. If necessary, reinstall or update the dependencies.
  4. Check inheritance: If you’re working with inheritance, ensure that the method exists in the parent class and is accessible from the child class. If the method is private in the parent class, it won’t be accessible from the child class.
  5. Check the scope: Make sure the method being called is in the correct scope. If the method is defined within another method or class, it may not be accessible from the calling code.

FAQs

1. How do I check if a method exists in the parent class?

To check if a method exists in the parent class, you can use the hasattr() function in Python. For example:

class Parent:
    def my_method(self):
        pass

class Child(Parent):
    pass

c = Child()

if hasattr(c, "my_method"):
    print("Method exists in the parent class")
else:
    print("Method does not exist in the parent class")

2. How do I reinstall or update a dependency in Python?

To reinstall or update a dependency in Python, use the pip command. For example:

pip install --upgrade package_name

Replace package_name with the name of the dependency you want to update.

3. How do I check if a method is within the correct scope in Python?

To check if a method is within the correct scope, make sure it is defined at the correct level of indentation and is not nested within another method or class. If the method is defined within a class, ensure that you’re using the proper syntax to call the method, such as using the self keyword for instance methods.

4. How do I import a dependency in Python?

To import a dependency in Python, use the import statement at the beginning of your code. For example:

import package_name

Replace package_name with the name of the dependency you want to import.

5. What is the difference between a method and a function in Python?

In Python, a method is a function that is associated with an object or class, while a function is a standalone piece of code not associated with any specific object or class.

  • Python hasattr() documentation
  • Python pip documentation
  • Python import statement documentation
Problem with Button click event  
News Group: embarcadero.public.delphi.firemonkey

Hi,

I created a very simple FM app (HD).

I put a button on a form. then double click it, imagining to get the 
Button1Click event.

I get this error:
"Cannot find implementation of method Button1Click"

What am I doing wrong?

D XE4

Thanks
Rael

Vote for best question.
Score: 0  # Vote:  0
Date Posted: 29-Nov-2013, at 2:13 AM EST
From: Rael Bauer
 
Re: Problem with Button click event  
News Group: embarcadero.public.delphi.firemonkey
On 2013/11/30 02:45 AM, Dave Nottage  Rael Bauer wrote:
>
>> I get this error:
>> "Cannot find implementation of method Button1Click"
>
> There's an error in your code. Try compiling the app to find where the error is.
>

In a new project, when I click on the button, this is the source that is 
generated:

{code}
implementation

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin

end;

{$R *.fmx}

end.
{code}

You can see the fmx goes underneath the button click event...

Happens every time. Is there a fix for this?

Thanks
Rael

Vote for best answer.
Score: 0  # Vote:  0
Date Posted: 4-Jan-2014, at 2:12 PM EST
From: Rael Bauer
 
Re: Problem with Button click event  
News Group: embarcadero.public.delphi.firemonkey
Rael Bauer wrote:

> I get this error:
> "Cannot find implementation of method Button1Click"

There's an error in your code. Try compiling the app to find where the error is.

-- 
Dave Nottage [TeamB]
Find tips and code samples at Delphi Worlds: 
http://delphi.radsoft.com.au/blog

Vote for best answer.
Score: 0  # Vote:  0
Date Posted: 29-Nov-2013, at 8:45 PM EST
From: Dave Nottage
 

Issue

So I am implementing some dependencies in the Gradle file and when I try to sync it, I get

Build file '/home/qwirrr/AndroidStudioProjects/ClockIn/build.gradle' line: 9

A problem occurred evaluating root project 'ClockIn'.
> Could not find method implementation() for arguments [androidx.fragment:fragment:1.3.6] on object of type org.gradle.api.internal.artifacts.dsl.dependencies.DefaultDependencyHandler.

The Gradle file looks like this:

buildscript {
    repositories {
        google()
        mavenCentral()
    }
    dependencies {
        implementation 'androidx.fragment:fragment:1.3.6'
        implementation 'com.google.android.material:material:1.0.0'
        classpath "com.android.tools.build:gradle:7.0.3"

        // NOTE: Do not place your application dependencies here; they belong
        // in the individual module build.gradle files
    }
}

task clean(type: Delete) {
    delete rootProject.buildDir
}

I have tried to change implementation to compile and even changing the Gradle version in the classpath line, with no success.

How do I fix this?

Note: I am using Pop_OS! 20.04 LTS if that matters

Solution

Your dependencies should go into the build.gradle of your module/app not in the build.gradle of your project:

The build.gradle of your app should looks something like this:

plugins {
    id 'com.android.application'
    ...
}

android {
    ...
}

dependencies {
    //all your dependencies goes here
    implementation 'androidx.fragment:fragment:1.3.6'
    implementation 'com.google.android.material:material:1.0.0'
}

The only thing that should go into the build.gradle of your project is the classpath.

Answered By – Nestor Perez

This Answer collected from stackoverflow, is licensed under cc by-sa 2.5 , cc by-sa 3.0 and cc by-sa 4.0

Like this post? Please share to your friends:
  • Ошибка cannot display this video mode
  • Ошибка cannot continue without model
  • Ошибка cannot connect to database
  • Ошибка cannot connect to daemon
  • Ошибка cannot communicate with scanner