Ошибка ifh 0003 datatransmission to interface disturbed

[Проблема решена, решение описано ниже]

Доброго времени суток уважаемые драйвовчане!
Обращаюсь к вам с мольбами помощи.

p.s. машину уже диагностировали, бобром через мой 20pin OBD1.
p.s.2 считывать пытаюсь E46 / Кузов / Подушка безопасности.

Собственно заказал я «чудесные» шнурки из всеми любимого Aliexpress.
( нравиться мне это дело :D )

Нашел замечательную статью dundukya — №12: Установка BMW Standard Tools 2.12 (INPA 5.0.6, EDIABAS 7.3, NCSExpert 4.0.1) для OBD1 + OBD2 (K-line) и OBD2 (DCAN).

Проделал всё тоже самое, позаимствовал у друга планшет на Win10 32bit.
Проблем с установкой софта не было, проблемы начались при подключении.

Первым, наперво схватил ошибку: IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

Фото в бортжурнале BMW 3 series (E46)

1 ошибка

Решилась (насколько я думаю) она путём выбора другого порта, так как 1 уже был кем-то или чем-то занят.
Сменил порт в диспетчере устройств на переходнике и изменил порт в obd.ini папочке Windows.

Подумал, ну всё, сейчас то я НАДИАГНОСТИРУЮ111
Вставляем ключ, заводимся.
БОЛТ

Фото в бортжурнале BMW 3 series (E46)

Надоевшая мне картина, которая не меняется

При попытке считать блок подушек, следующая ошибка — IFH-0018 INITIALIZATION ERROR

Фото в бортжурнале BMW 3 series (E46)

Ошибка два

Почитав статью: №12: Установка BMW Standard Tools 2.12 (INPA 5.0.6, EDIABAS 7.3, NCSExpert 4.0.1) для OBD1 + OBD2 (K-line) и OBD2 (DCAN).

Есть 4 возможные причины:

1. Проверил, изображение ниже
— проверяем настройки порта и их соотвествие obd.ini
2. Заведена
— проверяем, заведена ли машина. на заглушенной, даже с повернутым ключомв положение зажигания, на некоторых блоках может выскакивать эта ошибка.
3. Разобрал, визуально всё ок. Зеленая плата с переключателем, фото ниже.
— возможно шнурок требует модификации или неисправен, что случается очень часто, так как это дешевый китай. Раскручиваем корпус и смотрим на начинку, в частности контакты 7 и 8. В зависимости от года выпуска машины их нужно/не нужно замыкать.
4. Не пробовал? Убрать переключатель? Если да, то как лучше? просто контакты выдернуть?
НО: При переключении ошибка меняется, то есть переключатель работает.

— в последнее время популярны шнурки с встроенными переключателями, чтобы замыкать-размыкать 7 и 8 пины. Переключатели часто бывают нерабочие (легко проверить мультиметром), в таком случае вы тоже получите похожие ошибки. Чтобы решить проблему, выключатель нужно убрать, и если нужно замкнуть контакты, сделать это самостоятельно.

Фото в бортжурнале BMW 3 series (E46)

Соответствие порта и файла obd.ini в Windows

Фото в бортжурнале BMW 3 series (E46)

Разобранный переходник

Решение проблемы:

Всё получилось.
C:EDIABASBin есть тоже obd.ini в котором аналогично нужно менять КОМ Порт (если не стандартный 1), указал там такой же как и в папке Windows и всё заработало.

На замкнутом контакте 7+8 само собой.

Доброго времени суток. Взял себе данный адаптер и никак не могу его заставить работать с АДС моей е34.

вот комплект поставки

New-Version-BMW-INPA-V502-BMW-Scanner-To

Установил ПО при установке выбрал тип интерфейса STD:OBD установил
программу. все отлично стало. подключил АДС кабель к адаптеру. При
подключении к машине видит и батарейку и на зажигание реагирует но вот
при попытке прочитать хоть что то идет ошибка IFH-0006 (интерфейс не
принимает команды). Ну в принципе думал что это логично так как в
уставноке интерфейс стоит STD:OBD

123_500.jpgi.gif

Открыл фаил EDIABAS.ini и заменил интерфейс на ADS

; Interface

; Description : Connected diagnosis interface

; Default = STD:OBD

Interface =ADS

111_500.jpgi.gif

установил после этого драйвера адс перегрузил комп и дальше начались приколы.

при подключении к машине батарейку она видит а вот на зажигание
реагирует с точностю наоборот. При включении зажигания индикатор в
программе тухнет

вот примерно как на этом изображении. а если выключить зажигание то индикатор сразу меняется на ON.

68a84ad25d11.jpg

дальше при попытке прочитать хоть что то по машине получаю уже ошибку IFH-0010.

222_500.jpgi.gif

выскакивает она правда не так сразу как предыдущая а спустя пару секунд
при этом горит желтым окошко Busy вроди как бы идет попытка читать.

Подскажите что тут может быть не так? Устанавливал на стационарный комп, винда ХР, ком порт железный родной.

  • Home
  • Forum
  • General BMW Discussion
  • Diagnostic Software
  • Data Transmission to interface disturbed

  1. Data Transmission to interface disturbed

    I have a E82 (11/2010), INPA EA-90 and this DCAN-Interface:
    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?…m=140474423609

    Ignition and Battery is «on» at INPA.

    If i use to read the error storange, the message «IHF-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED» appears. But: «transport mode» activation works!

    Ediabas-ini is on «STD:OBD».

    Who can help?

    Thank you !!


  2. Why are you using STD:OBD for a DCan interface?

    95 840Ci, Calypso Red/Silver, 83k — 99 740i, Black/Black, 185k, Alpina Mods — 01 740i, Titanium/Silver, 40k, Sport Pkg
    Complete Turnkey Diagnostic/Programming systems available…PM for details.

    http://www.8Coupe.com — Please register, spot, and help the project.


  3. Quote Originally Posted by IcemanBHE
    View Post

    Why are you using STD:OBD for a DCan interface?

    That’s not the issue, I use my D-Can interface in the same manner.

    Go into the properties for the adapter, and set the Latency to 1ms. I think the default is 16 — I kept getting that same error until I changed it to 1.


  4. Hello,

    thank you for your answer.

    But: latency is «1» ….

    What should I do? Is the car to new?

    Do you think, that we can solve the problem?

    Thanks in advice !!
    Felix


  5. Oh I didn’t realize your car was an 11/10 build (as in this month). It might be too new. Do you have any other cars you can test the interface and software with? If the issue is something other than age, we should be able to solve it. If the issue is age, you’d probably have to wait until a newer version of ISTA/P leaks so that you can update all the daten, SGBD, and PABD files. I would imagine that you’d be able to at least communicate with some modules though… What mode do you have the D-CAN interface set to? Experiment with the 500kb/s setting, the 100kb/s setting, and the CAN OFF setting (I know that last one seems counter-intuitive, but sometimes it works).

    Last edited by TerraPhantm; 11-14-2010 at 05:02 AM.


  6. Is ISTA / P V39 newest?

    What mode do you have the D-CAN interface set to?

    What do you mean by this?


  7. Quote Originally Posted by FelixS
    View Post

    Is ISTA / P V39 newest?

    Yes, they just released it a few weeks ago.


  8. Hello,

    other ideas? What could i try to do?


  9. Quote Originally Posted by Beemer187
    View Post

    Yes, they just released it a few weeks ago.

    Do you know if it leaked yet? I don’t know where to look for these things since digital-kaos doesn’t allow software links anymore


  10. But do you think that the problem is because of old ISPA P stuff?

    I cannot read the car errors («Fehlerspeicher»).

    What should i do?

    «fifo buffer» isn’t availible at my pc ?

    thanks !


  11. Quote Originally Posted by TerraPhantm
    View Post

    Do you know if it leaked yet? I don’t know where to look for these things since digital-kaos doesn’t allow software links anymore

    Yes you can get it here.

    LINK


  12. Thank you. So you think i should download ista p v39 and i will be able to connect to my car?

    What folders / data do i have to copy into the ediabas / inpa folder?

    thank you !!


  13. Where do i have to copy the ISTA P Files for INPA, so that the error message will not appear?


  14. Quote Originally Posted by FelixS
    View Post

    I have a E82 (11/2010), INPA EA-90 and this DCAN-Interface:
    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140474423609

    Ignition and Battery is «on» at INPA.

    If i use to read the error storange, the message «IHF-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED» appears. But: «transport mode» activation works!

    Ediabas-ini is on «STD:OBD».

    Who can help?

    Thank you !!

    I had the same problem on my 335i 10/2008.
    I don’t think that an update of the daten-files will solve it,
    because I’ve update them to 05/2010,
    but the IHF-0003 error message is still there when try connecting.
    I think the Interface is the problem.
    some people wrote that pin 7+8 on this IF can cause problems with new cars, but I cannot test, because I send my IF back to the Dealer.


  15. Hmm … did you get the same interface (see link above?)?

    Which Interface will work? The Interface from maliboo?


  16. Quote Originally Posted by FelixS
    View Post

    Hmm … did you get the same interface (see link above?)?

    Which Interface will work? The Interface from maliboo?

    The Link above doesn’t work.
    I was talking about this IF:

    http://www.doitauto.de/product/de/BM…49aca2f5b8c479

    Is there a Interface from Maliboo?
    Don’t they use the IF from doitauto!?


  17. Who can help with this problem?


  18. Quote Originally Posted by FelixS
    View Post

    I have a E82 (11/2010), INPA EA-90 and this DCAN-Interface:
    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140474423609

    Ignition and Battery is «on» at INPA.

    If i use to read the error storange, the message «IHF-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED» appears. But: «transport mode» activation works!

    Ediabas-ini is on «STD:OBD».

    Who can help?

    Thank you !!

    For this interface and newer cars, you need to disconnect pin 8 to solve the ««communication disturbed»» messages. See item 160501302332 on ebay.com.
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB…i%3D1&viewitem=


  19. I do not know if this apply. For newer BMW, pin 8 on some interface need to be disconnected to solve the «DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED»message. See item # 160501302332 on Ebay


  20. Yes, that will work.
    I bought a second time the IF from doitauto, this came without pin 8 and now it works perfect!


  21. I got carsoft and INPA working on the laptop, went on vacation. Now I get IHF-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED in INPA. Carsoft seems to be working fine


  22. i disconnected my laptop from charging,, and every thing is ok now!!!!!


Bookmarks

Bookmarks


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
  • BB code is On
  • Smilies are On
  • [IMG] code is On
  • [VIDEO] code is On
  • HTML code is Off

Forum Rules

#1

Отправлено 27 Январь 2016 — 02:37

Всем привет!
Вопрос: купил кабель
c http://ru.aliexpress…/981154281.html
поставил себе на виртуалку virtualboх c WinXP и INPA по интсрукции https://www.drive2.ru/l/3371935
плата зеленая
спаял вместе 7 и 8 контакты
запустил inpa написано кабель подключен, зажигание подключено
захожу двигатель m47 и получаю ошибку ifh-0003:data transmission to interface disturbed
и все….
помогите куда смотреть, что не так сделал?

не смог подгрузить фото через сайт, поэтому выкладываю ссылки
https://yadi.sk/i/GqgoR-c0npAE2
https://yadi.sk/i/mEh4fwsznpAFa
https://yadi.sk/i/C46QNQninpAFi
еще меня смущает спаянные контакты на плате FTDI… это нормально?

  • Наверх

#2


maksx

Отправлено 27 Январь 2016 — 10:19

попробуй на заведомо рабочем компешнурке выяснить в чем косяк. 

такое ощущение, что шнурок не рабочий

  • Наверх

#3


sharman

Отправлено 28 Январь 2016 — 01:19

в кабеле с зеленой платой не всегда нужно замыкать 7+8

  • Наверх

#4


mors

Отправлено 22 Июнь 2017 — 04:05

Получилось побороть? Такая же ерунда, только авто е90 дорест

  • Наверх

#5


NEC

Отправлено 22 Июнь 2017 — 08:33

попробуй на заведомо рабочем компешнурке выяснить в чем косяк. 

такое ощущение, что шнурок не рабочий

Тоже такое же мнение. Заказывал ка Вы с алика и точно такая же ошибка, что я только не делал. Поехал к знакомому, у которого заведомо на компе установлена inpa и имеется рабочий шнурок. Он подключил свой шнурок на мой ПК — все без настроек заработало. Вердикт — открывай спор на возврат денег с подтверждением видео контента. 

  • Наверх

#6


mgt

mgt

  • e46, n42b20, 2003 г.в.
  • Беларусь

Отправлено 22 Июнь 2017 — 10:49

Это же так по нашему: купить вещь, влезть в нее с паяльником и потом пытаться вернуть деньги.

  • Наверх

#7


NEC

Отправлено 22 Июнь 2017 — 10:56

Это же так по нашему: купить вещь, влезть в нее с паяльником и потом пытаться вернуть деньги.

Дело не в паяльнике. Для того, что бы шнурок читал все блоки с прямоугольного разъема с салона авто необходимо установить (впаять) перемычку. От этого еще не у кого ничего не испортилось.  

  • Наверх

     

07-02-2011, 09:11 AM

 
#1

New Member

Drives: 2013 F30

Join Date: Jan 2010

Location: Australia

Datatransmission to Interface Disturbed


I read with great intrigue the coding pages and thought I’d give it a go — and have become stuck so interested in your collective advice.

Basically I keep getting the ‘IFH-0003 DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED ERROR’ when I try connect with this cable on a Win XP SP3 machine to my 2008 E90.

Here is what I have tried:
1. Installed the default driver (with correct settings), INPA 5.0.1 , EDIBIAS 6.4.3 and NCSEXPERT 3.0.8 that came with the cable. — No luck
2. Updated the driver to latest available on FDI website — No luck
3. Updated the daten files to V40 — No luck
4. Updated EDIBAS to 7.2.0 — No luck
5. Checked pins 7 & 8 — No luck
6. Tried updating the FDI chip as per instructions — No luck
7. Repeated all the above steps with xxxjecxxx’s NCSExpert package — No luck

For good measure also tested on a Windows 7 laptop, and a 2007 E90.

I’m at a loss to find any solution and think it may be a faulty cable. Interested in thoughts?


Last edited by jwozz; 07-02-2011 at 07:14 PM..

     

07-13-2011, 09:07 AM

 
#2

Banned

United_States

Drives: ’06 AW 330xi

Join Date: Mar 2009

Location: North Jersey/Philly/NYC

Idk if you firgured this out yet or not but if you keep the hazards on, it will prevent modules from going to sleep/disturbing data transmission.

     

07-14-2011, 07:55 AM

 
#3

New Member

Drives: 2013 F30

Join Date: Jan 2010

Location: Australia

Haven’t had any luck as yet. I tried on a different car and have concluded that the cable may be faulty.

Shall let you know how I go.

     

07-14-2011, 08:28 AM

 
#4

Banned

DESI4life10's Avatar

Canada

Drives: Coding: Desi4life10@gmail.com

Join Date: Oct 2008

Location: West of Toronto, Canada

I had the same problem. Cable worked fine for the first 7 months and then all of a sudden got this error. Did everything that the op outlined and even used another laptop. Basically, I am now waiting for a replacement cable in the mail (on its way).

     

07-14-2011, 09:56 AM

 
#5

Private First Class

United_States

Drives: 2007 e92 335i, 2008 e70 3.0si

Join Date: Feb 2011

Location: Houston, TX

Crappy chinese cable. I had to buy a new one.

Did you try checking if your obd.ini has the right settings?

     

07-14-2011, 02:39 PM

 
#6

Banned

United_States

Drives: ’06 AW 330xi

Join Date: Mar 2009

Location: North Jersey/Philly/NYC

Did you guys try the hazard trick?

     

07-17-2011, 08:56 AM

 
#7

New Member

Drives: 2013 F30

Join Date: Jan 2010

Location: Australia

Just impatiently waiting for the replacement cable.

I didn’t know about the hazards trick, but shall do that when the cable arrives.

  1. Добрый день….
    наконец то собрал адаптер, тестировал машину есть вопросы:
    при опросе DME выдаёт такое
    [​IMG]
    [​IMG]
    потом прога как то подвисает, хотя диодами смаргивает, идёт обмен данными…
    также при коннекте к подушке…

    другие блоки ABS, БК, приборка — связь нормально….

    вот что нарыл по сваей ошибке:
    IFH-0010: DATA TRANSMISSION TO CONTROL UNIT DISTURBED EDIABAS_IFH_0010

    Bedeutung: Die Datenübertragung zwischen dem Interface und dem Steuergerät ist gestört.

    Ursachen: Störung auf der Diagnoseleitung.
    Das Interface EDIC ist nicht mit dem in der SGBD geforderten Diagnose-Protokoll geladen.

    Fehlerbehebung: Wiederholung des letzten Jobs. Download der notwendigen EDIC-Firmware.

    Zielsystem: WIN SCO QNX

    А это есть в FAQ:
    IFH-0010: Datatransmission to controlunit disturbed
    Das Problem kann bei XP-Rechnern mit dem Interface OBD auftreten.

    Grund: Einstellung des Receive und Transmit Buffers kann bei Windows XP noch nicht
    automatisch wie bei Windows NT über die OBDSetup.exe durchgeführt werden

    Lösung: Einstellung des Receive- und Transmit-Buffers auf 8, wie folgend dargestellt.
    Rufen Sie über Start �� Einstellung �� Systemsteuerung �� System �� Hardware
    �� Geräte Manager �� Ports(Com & LPT) mit der rechten Maustaste die Eigenschaften
    des benutzten COM-Ports auf. Unter der Registerkarte Anschlusseinstellungen
    stellen Sie die Datenbits des Receive- und Transmit-Buffer auf 8 ein.

    кто нибудь понимает о чём речь?

    PS. стоит WIN 2000 SP4, COM1 железный.

  2. у меня всё поменялось…
    ставил инпу с другого источника…
    теперь вот ошибка…

    SYS-0002: ECU OBJECT FILE NOT FOUND
    EDIABAS_SYS_0002
    Bedeutung:
    Die Steuergeräte-Variantenbeschreibungsdatei wurde nicht gefunden.
    Ursachen:
    Entweder existiert im Suchpfad von EDIABAS die Beschreibungsdatei nicht oder der Suchpfad ist falsch.
    Suchpfad von EDIABAS:
    Das EDIABAS-Konfigurationselement EcuPath beschreibt den Suchpfad von EDIABAS. Bei nicht vorhandener Konfigurationseinstellung wird von EDIABAS das aktuelle Verzeichnis als Suchpfad angenommen.
    Fehlerbehebung:
    Beschreibungsdatei existiert nicht:
    Kopieren Sie die geforderte Beschreibungsdatei in den Suchpfad von EDIABAS.
    Suchpfad ist falsch:
    Anwendungsprogramm beenden und Konfigurationselement EcuPath mit dem richtigen Pfad belegen.
    Bei geänderter Konfiguration ist EDIABAS zu beenden und wieder neu zu starten:
    WIN32: EDIABAS wird automatisch mit der Anwendung beendet
    (Neustart erfolgt automatisch)
    WIN16: EDIABASW.EXE über
    Systemmenü schließen
    (Neustart erfolgt automatisch)
    SCO: Shell-Script apiclose aufrufen
    Shell-Script apiboot aufrufen
    QNX: Shell-Script apiclose aufrufen
    Shell-Script apiboot aufrufen
    Starten Sie ihr Anwendungsprogramm erneut.

    файл есть, где прописаны к нему пути?

    диагностил сегодня много машин….
    М50 без ваноса, мотроник 3.1 вроде, в инпе нет такого…
    М43 разных годов, подключается, но постоянно ошибки какие то, при подключение
    AirBag до рестайловый на Е36, Е34 не видит никак, рестайл на Е36 видит
    АБС на одной машине тоже както чарез ошибки читает…
    М50В20 которые MS читает, по М52В20 тоже проблем не было….

  3. Регистрация:
    3 янв 2011
    Сообщения:
    56
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Брянская обл.

    Извините, конечно! а как зайти в эту приборку??? у меня Е53

  4. Регистрация:
    3 янв 2011
    Сообщения:
    56
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Брянская обл.

    А вообще есть ли нормальное описание функций программы с переводом на русский???

  5. Регистрация:
    27 июн 2012
    Сообщения:
    1
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Беларусь

    Помогите расшифровать ошибки с INPA
    Я так понимаю что это короткое замыкание, где-то в автономном отопителе.
    Может у кого-то такое было? Буду рад любой информации, заранее спасибо.

    ERROR MEMORY REPORT
    Date: 07/20/12 10:26:43
    ECU: IHKA39_5
    Uariant: IHKA39_5
    RESULT: 1 errors in error memory •

    50 Additional heater

    Error frequency : 10

    Short circuit to ground Error present

  6. а как на английском в инпе панель приборов?

  7. Регистрация:
    25 июн 2009
    Сообщения:
    920
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Казахстан

    В инпе — Instrument Kluster
    А вообще на английском — Dashboard.

  8. а где найти перевод инпы что бы понять что и как

  9. Бесполезная тема совершенно. Прочитал все 14 страниц, пожалел.

  10. Купил полгода назад bmwscanner 1.4.0. что я смогу с ним сделать? Руки все никак не доходят…


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  11. Друзья кто !может помочь мне!вопрос по инпе!купил себе кабель и ноут с игрой!попросил чувака чтоб показал мне как с инпой работать он показал на моей машине!потом я ее закрыл и ушел домой!через пол часа выхожу открываю-сажусь начинаю заводить а она только стартер крутит и дальше не схватывает!может ты подскажешь или знаешь что этот чудик в настройках там начудил?я всю инпу после него перелапатил-но так и не нашел где там выключается или включается эта хрень!спасибо заранее
    Машина БМв 7 е65

  12. Регистрация:
    26 июн 2012
    Сообщения:
    36
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва

    Может топливный насос заблокировал а может и ключи слетели! У меня ключи слетали!!

  13. Регистрация:
    29 июн 2012
    Сообщения:
    612
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва

    Кто подскажет, как сделать чтобы ИНПА по русски заговорила ? Где что может поменять или файлик у кого нужный есть чтобы подсунуть ?

  14. Регистрация:
    20 ноя 2008
    Сообщения:
    3,138
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва

    Вся русификация, которая есть лежит на форуме бмвпост.ру в разделе диагностика.


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  15. Добавлю ка и я всё что есть у меня по теме INPA RUS, с инструкцией, если есть у кого что дополнить, высылайте…*BAYAN*

    INPA RUS.rar

  16. немогу стянуть твой файлик. :confused:

  17. Знающие люди на бмвпост.ру не советуют делать русификацию так как перевод получается не совсем корректным

  18. я русифицировал только оболочку, а всё что дальше уже не то….

  19. Как и где в инпе закодировать и открытие и закрытие стекол с ключа,и что бы открытие дверей (снятие с сигнализации) происходило с нажатия на кнопку один раз а не два,а то сначала водительская открывается,затем все остальные?


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  20. Cameц, чёт ничего непонятно говори по русски.

  21. Если у кого-то проблемы с чтением мотора в серии Х после руссификации этим руссификатором, то поправьте ошибку в конфиге INPA.INI

    Там:
    F8_ARCHIV = SGBD_X серия

    а должно быть:
    F8_ARCHIV = SGBD_X_серия — пропущено нижнее подчеркивание, из-за этого вылезают ошибки при попытке прочитать дизельный мотор m57TU.

    Group File : D_motor.D_0012
    SYS-0002: ECU OBJECT FILE NOT FOUND

    Вот такие.

  22. перевод таких специфичных вещей реально проблема.

    если у вас английская версия и вы что то не понимаете, вам поможет гугл.

    а если будет русская, непонятно кем переведеная с ошибками, гугл вам абсолютно не поможет, т.к. будет непонятно что именно ввиду имел автор.

    лучше заставить себя сидеть на английской. обычно понимание приходит очень быстро

  23. Люди, может кто проверить на своем ноутбуке мой шнур? Вроде видит и батарею и зажигание, но при попытке подключения пишет DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED я уже писец колову сломал, и инпы разных версий пробовал, порты везде 1 выставлял… прогу d-can.exe тоже пробовал там выставлял 500 км значение для дкана… Короче я уже не знаю че делать, помогите плиз кто может шнурок проверить может тупо дкан не рабочий? Хотя продаван клялся что рабочий…


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  24. Знающие люди, помогите проверить наличие параметра и возможность его кодировать.

    Имее блок блютус Эверест. В подлокотнике есть кроватка под телефон Сони Эриксон К750. Все это установлено в машине BMW X5 E53.

    Вопрос вот в чем! Телефон должен заряжаться либо при положении ключа в положении 1 либо еще около 12 минут после того как зажигание выключено (согласно данным ТИС).
    У меня он заряжается постоянно!!!

    Можно это как то перекодировать?


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  25. лучше тут напишу)

    inpa dis работали с машиной без проблем
    наткнулся на более свежие драйвера
    шнурок обновился,перезагрузился и все..
    теперь устройство висит как не известное,драйвера не одни не ставятся
    менял винду,пробовал на других компах.не видит он дрова и все

    ппц обновился(

  26. шнурку пришел амбассадор;)


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

  27. еще больше мне почвы для размышлений подкинули :shock:

  28. Регистрация:
    12 авг 2005
    Сообщения:
    3,926
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва

    у неизвестного оборудования ID посмотри


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…

Поделиться этой страницей

[Проблема решена, решение описано ниже]

Доброго времени суток уважаемые драйвовчане!
Обращаюсь к вам с мольбами помощи.

p.s. машину уже диагностировали, бобром через мой 20pin OBD1.
p.s.2 считывать пытаюсь E46 / Кузов / Подушка безопасности.

Собственно заказал я «чудесные» шнурки из всеми любимого Aliexpress.
( нравиться мне это дело :D )

Нашел замечательную статью dundukya — №12: Установка BMW Standard Tools 2.12 (INPA 5.0.6, EDIABAS 7.3, NCSExpert 4.0.1) для OBD1 + OBD2 (K-line) и OBD2 (DCAN).

Проделал всё тоже самое, позаимствовал у друга планшет на Win10 32bit.
Проблем с установкой софта не было, проблемы начались при подключении.

Первым, наперво схватил ошибку: IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

Фото в бортжурнале BMW 3 series (E46)

1 ошибка

Решилась (насколько я думаю) она путём выбора другого порта, так как 1 уже был кем-то или чем-то занят.
Сменил порт в диспетчере устройств на переходнике и изменил порт в obd.ini папочке Windows.

Подумал, ну всё, сейчас то я НАДИАГНОСТИРУЮ111
Вставляем ключ, заводимся.
БОЛТ

Фото в бортжурнале BMW 3 series (E46)

Надоевшая мне картина, которая не меняется

При попытке считать блок подушек, следующая ошибка — IFH-0018 INITIALIZATION ERROR

Фото в бортжурнале BMW 3 series (E46)

Ошибка два

Почитав статью: №12: Установка BMW Standard Tools 2.12 (INPA 5.0.6, EDIABAS 7.3, NCSExpert 4.0.1) для OBD1 + OBD2 (K-line) и OBD2 (DCAN).

Есть 4 возможные причины:

1. Проверил, изображение ниже
— проверяем настройки порта и их соотвествие obd.ini
2. Заведена
— проверяем, заведена ли машина. на заглушенной, даже с повернутым ключомв положение зажигания, на некоторых блоках может выскакивать эта ошибка.
3. Разобрал, визуально всё ок. Зеленая плата с переключателем, фото ниже.
— возможно шнурок требует модификации или неисправен, что случается очень часто, так как это дешевый китай. Раскручиваем корпус и смотрим на начинку, в частности контакты 7 и 8. В зависимости от года выпуска машины их нужно/не нужно замыкать.
4. Не пробовал? Убрать переключатель? Если да, то как лучше? просто контакты выдернуть?
НО: При переключении ошибка меняется, то есть переключатель работает.

— в последнее время популярны шнурки с встроенными переключателями, чтобы замыкать-размыкать 7 и 8 пины. Переключатели часто бывают нерабочие (легко проверить мультиметром), в таком случае вы тоже получите похожие ошибки. Чтобы решить проблему, выключатель нужно убрать, и если нужно замкнуть контакты, сделать это самостоятельно.

Фото в бортжурнале BMW 3 series (E46)

Соответствие порта и файла obd.ini в Windows
Фото в бортжурнале BMW 3 series (E46)
Разобранный переходник

Решение проблемы:

Всё получилось.
C:EDIABASBin есть тоже obd.ini в котором аналогично нужно менять КОМ Порт (если не стандартный 1), указал там такой же как и в папке Windows и всё заработало.

На замкнутом контакте 7+8 само собой.

Фото в бортжурнале BMW 3 series (E46)

Полный размер

Переходник
Фото в бортжурнале BMW 3 series (E46)

Полный размер

Ошибки)

Доброго времени суток. Взял себе данный адаптер и никак не могу его заставить работать с АДС моей е34.

вот комплект поставки

New-Version-BMW-INPA-V502-BMW-Scanner-To

Установил ПО при установке выбрал тип интерфейса STD:OBD установил
программу. все отлично стало. подключил АДС кабель к адаптеру. При
подключении к машине видит и батарейку и на зажигание реагирует но вот
при попытке прочитать хоть что то идет ошибка IFH-0006 (интерфейс не
принимает команды). Ну в принципе думал что это логично так как в
уставноке интерфейс стоит STD:OBD

123_500.jpgi.gif

Открыл фаил EDIABAS.ini и заменил интерфейс на ADS

; Interface

; Description : Connected diagnosis interface

; Default = STD:OBD

Interface =ADS

111_500.jpgi.gif

установил после этого драйвера адс перегрузил комп и дальше начались приколы.

при подключении к машине батарейку она видит а вот на зажигание
реагирует с точностю наоборот. При включении зажигания индикатор в
программе тухнет

вот примерно как на этом изображении. а если выключить зажигание то индикатор сразу меняется на ON.

68a84ad25d11.jpg

дальше при попытке прочитать хоть что то по машине получаю уже ошибку IFH-0010.

222_500.jpgi.gif

выскакивает она правда не так сразу как предыдущая а спустя пару секунд
при этом горит желтым окошко Busy вроди как бы идет попытка читать.

Подскажите что тут может быть не так? Устанавливал на стационарный комп, винда ХР, ком порт железный родной.

Всем привет!
Вопрос: купил кабель
c

http://ru.aliexpress.com/item/INPA-K-CAN-K-DCAN-USB-Interface-Coder-Scanner-Reader-Auto-Diagnostic-Tool-For-BMW-WA0069/981154281.html

поставил себе на виртуалку virtualboх c WinXP и INPA по интсрукции

https://www.drive2.ru/l/3371935

плата зеленая
спаял вместе 7 и 8 контакты
запустил inpa написано кабель подключен, зажигание подключено
захожу двигатель m47 и получаю ошибку ifh-0003:data transmission to interface disturbed
и все….
помогите куда смотреть, что не так сделал?

  • Home
  • Forum
  • General BMW Discussion
  • Diagnostic Software
  • Data Transmission to interface disturbed

  1. Data Transmission to interface disturbed

    I have a E82 (11/2010), INPA EA-90 and this DCAN-Interface:
    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?…m=140474423609

    Ignition and Battery is «on» at INPA.

    If i use to read the error storange, the message «IHF-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED» appears. But: «transport mode» activation works!

    Ediabas-ini is on «STD:OBD».

    Who can help?

    Thank you !!


  2. Why are you using STD:OBD for a DCan interface?

    95 840Ci, Calypso Red/Silver, 83k — 99 740i, Black/Black, 185k, Alpina Mods — 01 740i, Titanium/Silver, 40k, Sport Pkg
    Complete Turnkey Diagnostic/Programming systems available…PM for details.

    http://www.8Coupe.com — Please register, spot, and help the project.


  3. Quote Originally Posted by IcemanBHE
    View Post

    Why are you using STD:OBD for a DCan interface?

    That’s not the issue, I use my D-Can interface in the same manner.

    Go into the properties for the adapter, and set the Latency to 1ms. I think the default is 16 — I kept getting that same error until I changed it to 1.


  4. Hello,

    thank you for your answer.

    But: latency is «1» ….

    What should I do? Is the car to new?

    Do you think, that we can solve the problem?

    Thanks in advice !!
    Felix


  5. Oh I didn’t realize your car was an 11/10 build (as in this month). It might be too new. Do you have any other cars you can test the interface and software with? If the issue is something other than age, we should be able to solve it. If the issue is age, you’d probably have to wait until a newer version of ISTA/P leaks so that you can update all the daten, SGBD, and PABD files. I would imagine that you’d be able to at least communicate with some modules though… What mode do you have the D-CAN interface set to? Experiment with the 500kb/s setting, the 100kb/s setting, and the CAN OFF setting (I know that last one seems counter-intuitive, but sometimes it works).

    Last edited by TerraPhantm; 11-14-2010 at 04:02 AM.


  6. Is ISTA / P V39 newest?

    What mode do you have the D-CAN interface set to?

    What do you mean by this?


  7. Quote Originally Posted by FelixS
    View Post

    Is ISTA / P V39 newest?

    Yes, they just released it a few weeks ago.


  8. Hello,

    other ideas? What could i try to do?


  9. Quote Originally Posted by Beemer187
    View Post

    Yes, they just released it a few weeks ago.

    Do you know if it leaked yet? I don’t know where to look for these things since digital-kaos doesn’t allow software links anymore


  10. But do you think that the problem is because of old ISPA P stuff?

    I cannot read the car errors («Fehlerspeicher»).

    What should i do?

    «fifo buffer» isn’t availible at my pc ?

    thanks !


  11. Quote Originally Posted by TerraPhantm
    View Post

    Do you know if it leaked yet? I don’t know where to look for these things since digital-kaos doesn’t allow software links anymore

    Yes you can get it here.

    LINK


  12. Thank you. So you think i should download ista p v39 and i will be able to connect to my car?

    What folders / data do i have to copy into the ediabas / inpa folder?

    thank you !!


  13. Where do i have to copy the ISTA P Files for INPA, so that the error message will not appear?


  14. Quote Originally Posted by FelixS
    View Post

    I have a E82 (11/2010), INPA EA-90 and this DCAN-Interface:
    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140474423609

    Ignition and Battery is «on» at INPA.

    If i use to read the error storange, the message «IHF-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED» appears. But: «transport mode» activation works!

    Ediabas-ini is on «STD:OBD».

    Who can help?

    Thank you !!

    I had the same problem on my 335i 10/2008.
    I don’t think that an update of the daten-files will solve it,
    because I’ve update them to 05/2010,
    but the IHF-0003 error message is still there when try connecting.
    I think the Interface is the problem.
    some people wrote that pin 7+8 on this IF can cause problems with new cars, but I cannot test, because I send my IF back to the Dealer.


  15. Hmm … did you get the same interface (see link above?)?

    Which Interface will work? The Interface from maliboo?


  16. Quote Originally Posted by FelixS
    View Post

    Hmm … did you get the same interface (see link above?)?

    Which Interface will work? The Interface from maliboo?

    The Link above doesn’t work.
    I was talking about this IF:

    http://www.doitauto.de/product/de/BM…49aca2f5b8c479

    Is there a Interface from Maliboo?
    Don’t they use the IF from doitauto!?


  17. Who can help with this problem?


  18. Quote Originally Posted by FelixS
    View Post

    I have a E82 (11/2010), INPA EA-90 and this DCAN-Interface:
    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140474423609

    Ignition and Battery is «on» at INPA.

    If i use to read the error storange, the message «IHF-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED» appears. But: «transport mode» activation works!

    Ediabas-ini is on «STD:OBD».

    Who can help?

    Thank you !!

    For this interface and newer cars, you need to disconnect pin 8 to solve the ««communication disturbed»» messages. See item 160501302332 on ebay.com.
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB…i%3D1&viewitem=


  19. I do not know if this apply. For newer BMW, pin 8 on some interface need to be disconnected to solve the «DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED»message. See item # 160501302332 on Ebay


  20. Yes, that will work.
    I bought a second time the IF from doitauto, this came without pin 8 and now it works perfect!


  21. I got carsoft and INPA working on the laptop, went on vacation. Now I get IHF-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED in INPA. Carsoft seems to be working fine


  22. i disconnected my laptop from charging,, and every thing is ok now!!!!!


Bookmarks

Bookmarks


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
  • BB code is On
  • Smilies are On
  • [IMG] code is On
  • [VIDEO] code is On
  • HTML code is Off

Forum Rules

     

04-13-2011, 09:09 PM

 
#1

pullin a boat

shag's Avatar

Canada

Drives: 2021 X3 M40i

Join Date: Jan 2008

Location: Canada

Error trying to code module KOMBI (IFH-0003: Datatransmission to interface disturbed)


Hello,

I have a 2009 328i xDrive and have been trying to code BC_DIGITAL_V and some other features in module KOMBI. I can read the KOMBI module without issue, but anytime I try to do «Basic Functions->coapiReadSgGetFswPsw» it gives me the following error after the dialog box:

COAPI-2000: EDIABAS or SGBD error
IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

Any ideas? This is my first time coding this car.

__________________


2021 X3 M40i, Phytonic/Cognac
Past:
2017 330i xDrive Touring M Sport, EBII, Dinan
2014 328d xDrive Touring M Sport, BSM/CR.

     

04-15-2011, 12:58 PM

 
#2

Private First Class

United_States

Drives: 2017 BMW M3

Join Date: Oct 2009

Location: Austin, TX

similiar issue


I get this when walking through the DIY and attempting to read from the airbag module:

From the INPA FAQ (the code and message do not line up, but the doc is attached — page 4,5):

1.4 IFH-0003: Data transmission HOST/Interface failed

  • Reason 1: In the Ediabas.ini file, the interface is set to STD:OBD. However, you have connected an ADS connector.
  • Solution 1: Modify the interface setting.
  • Reason 2: The data transmission failed when sending (e.g. short circuit in the line).
  • Solution 2: Get rid of the short circuit, for example.
  • Reason 3: Connector not connected or no power supplied.
  • Solution 3: Check whether the connector is connected and is supplied with power.
  • Reason 4: The device manager has been used to disable the FIFO buffer for COM1.
  • Solution 4: In the device manager (Windows XP: Enter �Start� ␣ �Control Panel� ␣ �System� ␣ �Hardware� ␣ �Device Manager� ␣ Ports (COM & LPT)), and then select COM1 from the ports. Then under the �Port Settings� tab, select �Advanced�. There must be a check-mark by �Use FIFO buffers� and �8� must be selected for the receive buffer and transmit puffer.

1.5 IFH-0010: Data transmission to control unit disturbed

  • Reason: With Windows XP, it is not possible to automatically set the receive and transmit buffers using OBDSetup.exe, like in Windows NT.
  • Solution: Set the receive and transmit buffers to 8 as shown in the following: Use Start ␣ My Computer ␣ Control Panel␣ System ␣ Hardware ␣ Device Manager ␣ Ports (COM & LPT) and then click with the right mouse button to call up the properties of the COM port that is being used. Under the Port Settings tab, set the Data bits of the receive and transmit buffers to 8.

Of course with Windows 7 (vista, etc) will need the serial registry values updated to match these.

I was about to post my own topic on my issue (reading and getting the same error). I haven’t been able to figure it out, hope this helps.

EDIT:: After that post, I found the resolution to my issue, drivers. I uninstalled the devices and drivers under the windows device manager and rather than installing the drivers which came with the software (cause of the my problem). I configured windows to search windows update for appropriate drivers and now everything works.

Good luck.

__________________

2017 BMW M3 — Tanzanite Blue with Full Silverstone Interior


Last edited by HomeBrew; 04-15-2011 at 01:29 PM..

     

04-15-2011, 04:23 PM

 
#3

Colonel

onebadmofo's Avatar

Drives: 2008 E90 M3

Join Date: Aug 2010

Location: Central NJ

Ignition on?

     

04-17-2011, 10:24 AM

 
#4

pullin a boat

shag's Avatar

Canada

Drives: 2021 X3 M40i

Join Date: Jan 2008

Location: Canada

Well, I have a USB cable so those FIFO parameters are non-existent. I’ve determined that I can read/code the car but I need to try it 15-20 times before it goes. I think I might have a COM port conflict

__________________


2021 X3 M40i, Phytonic/Cognac
Past:
2017 330i xDrive Touring M Sport, EBII, Dinan
2014 328d xDrive Touring M Sport, BSM/CR.

     

04-17-2011, 10:55 AM

 
#5

Banned

United_States

Drives: ’06 AW 330xi

Join Date: Mar 2009

Location: North Jersey/Philly/NYC

Try keeping your hazards on

It prevents the module from going to sleep.


Last edited by fdriller9; 04-17-2011 at 11:18 AM..

     

04-17-2011, 12:04 PM

 
#6

Private First Class

United_States

Drives: 2017 BMW M3

Join Date: Oct 2009

Location: Austin, TX

Quote:

Originally Posted by shag
View Post

Well, I have a USB cable so those FIFO parameters are non-existent. I’ve determined that I can read/code the car but I need to try it 15-20 times before it goes. I think I might have a COM port conflict

The FIFO params do exist, but only in the registry:

HEKY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetservic esSerial

RxFIFO
TxFIFO

Both should be a DWORD, 32-bit, hexadecimal, and set to 8: 0x00000008

__________________

2017 BMW M3 — Tanzanite Blue with Full Silverstone Interior


Last edited by HomeBrew; 04-17-2011 at 12:12 PM..

     

05-26-2011, 07:56 PM

 
#7

Banned

United_States

Drives: n52

Join Date: Jul 2009

Location: Arcadia

did anyone find a solution to this problem? I used to be able to code, but I have been getting this error every time. I also get FA-Fehler sometimes.

     

05-27-2011, 09:58 AM

 
#8

Lieutenant

Drives: 328xi

Join Date: Mar 2010

Location: WA

Not sure if this will work for you, but I got that error when I was running just off the battery. Hooked up a battery tender and all was good. So, maybe that will work for you? If not, I don’t know what else to try.

     

05-28-2011, 12:15 AM

 
#9

Banned

United_States

Drives: n52

Join Date: Jul 2009

Location: Arcadia

Quote:

Originally Posted by orangedawg
View Post

Not sure if this will work for you, but I got that error when I was running just off the battery. Hooked up a battery tender and all was good. So, maybe that will work for you? If not, I don’t know what else to try.

didn’t work. what message do you get when you run ncs with the cable plugged into the computer only?

     

05-28-2011, 10:20 AM

 
#10

Lieutenant

Drives: 328xi

Join Date: Mar 2010

Location: WA

I get the same message you get with cable plugged into computer, using fsw psw profile, do the f1, f3 thing, then get the exact error message comes up that you have. So, it’s not reading your car somehow.

     

05-28-2011, 12:08 PM

 
#11

Brigadier General

United_States

Drives: E90

Join Date: May 2011

Location: Santa Clara, CA

Double check your latency is set to 1 and not 16 in the com port advanced options.

     

05-28-2011, 01:27 PM

 
#12

Banned

United_States

Drives: n52

Join Date: Jul 2009

Location: Arcadia

Quote:

Originally Posted by Grant@DetailAddict
View Post

Double check your latency is set to 1 and not 16 in the com port advanced options.

My latency is set to 1, the two things above it are set to 4096. FIFO values are set according to the NCS DIY. It’s set to COM1.

     

05-29-2011, 01:03 PM

 
#13

Private

BMW4Life2112's Avatar

United_States

Drives: E90

Join Date: Feb 2011

Location: San Diego, California

If your latency settings are set to 1 then maybe you can try this…

Make sure that after you read the KOMBI that you go to the «work» folder and open the FSW_PSW (TRC File). Then, as DIY say’s click File > «save as» FSW_PSW.MAN and set to read «all files» instead of «text». Then open your FSW_PSW (MAN file) and make your changes to the KOMBI. Then try doing the «Basic Functions > coapiReadSgGetFswPsw» and see what happens.

Sometimes when I go too quickly and forget this step, I get the same error message you get.

__________________

     

05-29-2011, 01:17 PM

 
#14

Brigadier General

United_States

Drives: E90

Join Date: May 2011

Location: Santa Clara, CA

Quote:

Originally Posted by BMW4Life2112
View Post

If your latency settings are set to 1 then maybe you can try this…

Make sure that after you read the KOMBI that you go to the «work» folder and open the FSW_PSW (TRC File). Then, as DIY say’s click File > «save as» FSW_PSW.MAN and set to read «all files» instead of «text». Then open your FSW_PSW (MAN file) and make your changes to the KOMBI. Then try doing the «Basic Functions > coapiReadSgGetFswPsw» and see what happens.

Sometimes when I go too quickly and forget this step, I get the same error message you get.

LOL yea like when you never save the TRC to a MAN and then code

     

05-29-2011, 03:17 PM

 
#15

Private

BMW4Life2112's Avatar

United_States

Drives: E90

Join Date: Feb 2011

Location: San Diego, California

Haha Grant, I know what you mean! Sometimes I open the .trc file and make my coding changes there! Although, I usually catch my mistake before I go to save it as a .man file.

__________________

     

05-30-2011, 12:11 AM

 
#16

Banned

United_States

Drives: n52

Join Date: Jul 2009

Location: Arcadia

the problem is I can’t get the computer to read the FA anymore. i get the error after these steps: connect car>turn ignition on/engine off>load FSW PSW MAN>F1>F3>E89

     

05-30-2011, 11:47 PM

 
#17

Private

BMW4Life2112's Avatar

United_States

Drives: E90

Join Date: Feb 2011

Location: San Diego, California

Hey E90al,

A few things you can try:

1.) Plug cable into car, turn ignition on, and run INPA. Make sure both dots are black. If you do not have both black dots then close INPA and try running program again. If you do have both dots black, close INPA (but leave Ediabas server on). Don’t proceed with the next step until functionality between your computer, cable, and car are established.

2.) Make sure you are running NCSEXPERTool as an administrator on Windows. To do this you can right click on the NCSEXPER icon on desktop and click «run as administrator».

3.) Update your daten files. You can do this a couple of ways, the easiest is to go to NCSEXPER folder (should be located in c > Daten > E89 > Double click and run «LADEN» file, this should update yor daten files automatically. Another way to do this is to copy and paste new daten files that you can get off the internet. Tr searching for them, or I can help point you in the right direction.

3.) Make sure you are using the correct drivers for your OBD ebay cable. The drivers for the ebay cable are located here (http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm)

__________________

     

06-02-2011, 06:53 PM

 
#18

Banned

United_States

Drives: n52

Join Date: Jul 2009

Location: Arcadia

Quote:

Originally Posted by BMW4Life2112
View Post

Hey E90al,

A few things you can try:

1.) Plug cable into car, turn ignition on, and run INPA. Make sure both dots are black. If you do not have both black dots then close INPA and try running program again. If you do have both dots black, close INPA (but leave Ediabas server on). Don’t proceed with the next step until functionality between your computer, cable, and car are established.

2.) Make sure you are running NCSEXPERTool as an administrator on Windows. To do this you can right click on the NCSEXPER icon on desktop and click «run as administrator».

3.) Update your daten files. You can do this a couple of ways, the easiest is to go to NCSEXPER folder (should be located in c > Daten > E89 > Double click and run «LADEN» file, this should update yor daten files automatically. Another way to do this is to copy and paste new daten files that you can get off the internet. Tr searching for them, or I can help point you in the right direction.

4.) Make sure you are using the correct drivers for your OBD ebay cable. The drivers for the ebay cable are located here (http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm)

1. The dots are black but when i try to read something it has the data transmission error. This didn’t happen 3 months ago.

3. When you update where do you put the downloaded files?

4. When I use the drivers from the website, I get a BSOD that has something to do with ftdi.sys(something like that). The only way to avoid bsod is using the drivers in the Ediabashardwareobdwinxpusb2.0 folder.

If it is a faulty cable, i would like to return it asap because warranty for it is almost over.

     

06-10-2011, 02:31 PM

 
#19

Lieutenant

Mauritius

Drives: 2011 F25, 2014 F30

Join Date: May 2005

Location: Mauritius

Hi,

I’m getting the same error with a 2008 E92 M3. Does anybody know what might be causing this?

I know for sure that it’s not the cable since it works perfectly with my 2006 E92 335i.

__________________

     

06-10-2011, 03:59 PM

 
#20

Banned

United_States

Drives: ’06 AW 330xi

Join Date: Mar 2009

Location: North Jersey/Philly/NYC

Quote:

Originally Posted by cedchung
View Post

Hi,

I’m getting the same error with a 2008 E92 M3. Does anybody know what might be causing this?

I know for sure that it’s not the cable since it works perfectly with my 2006 E92 335i.

2006 and 2008 use different interfaces….one is K can the other D can.

     

06-10-2011, 05:31 PM

 
#21

Lieutenant

Mauritius

Drives: 2011 F25, 2014 F30

Join Date: May 2005

Location: Mauritius

After some research, I found out that I have to remove Pin 8 for it to work on 2008+ cars

__________________

     

06-13-2011, 09:28 AM

 
#22

Lieutenant

Mauritius

Drives: 2011 F25, 2014 F30

Join Date: May 2005

Location: Mauritius

Update: It worked with Pin 8 removed

__________________

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка ieee 1394
  • Ошибка idpdx32 dll
  • Ошибка idle report при выключении компьютера
  • Ошибка idirect3ddevice9 reset error 8876086c
  • Ошибка idirect3ddevice9 reset error 88760868