Ошибка p000a subaru

Месяц назад у меня выскочила ошибка P000A. Коробка перешла в аварийный режим, все помощники отключились.
Быстро все сбросил ELMом, но вскоре история повторилась. Ошибка возникала только во время остановки. Если ехать без остановок то она возникать не будет. Так как мне надо было в ближайшие дни на материк я решил заехать к официалам в Краснодар. В Краснодаре машину просканировали и, так как ошибка редкая, предложили поменять датчики положения рв местами. Если она повторится то SSM предлагает чистить масляные каналы и проверять фазовращатели.
Ошибка, естественно, повторилась.

Фото в бортжурнале Subaru Forester (SJ)

Полный размер

Фото в бортжурнале Subaru Forester (SJ)

Полный размер

Фото в бортжурнале Subaru Forester (SJ)

Полный размер

Демонтаж двигателя производили в Севастополе.

Фото в бортжурнале Subaru Forester (SJ)

Полный размер

Фото в бортжурнале Subaru Forester (SJ)

Полный размер

Фото в бортжурнале Subaru Forester (SJ)

Полный размер

Фото в бортжурнале Subaru Forester (SJ)

Полный размер

Демонтаж радиатора.Под насосом подтек масла. Источник- плохо промазан герметиком низ клапанной крышки.

Фото в бортжурнале Subaru Forester (SJ)

Полный размер

При вскрытии оказалось что забиты сеточки в каналах. Мусором оказался заводской ГЕРМЕТИК !

Фото в бортжурнале Subaru Forester (SJ)

Полный размер

Фото в бортжурнале Subaru Forester (SJ)

Полный размер

Распредвал, Карл.

Фото в бортжурнале Subaru Forester (SJ)

Полный размер

Намасе )
Фото в бортжурнале Subaru Forester (SJ)

Полный размер

Фото в бортжурнале Subaru Forester (SJ)

Полный размер

Фото в бортжурнале Subaru Forester (SJ)

Полный размер

Гарантия давно закончилась, машина куплена при Украине. По гудвилу обращаться смысла нет.
Вот и заводская, японская сборка…

Фото в бортжурнале Subaru Forester (SJ)

Полный размер

Фото в бортжурнале Subaru Forester (SJ)

Полный размер

Пробег: 30 100 км

Old
08-22-2014, 10:43 AM

 
#1

Scooby Newbie

 

Member#: 398301

Join Date: Aug 2014

Vehicle:

2015 2015

Default
2015 WRX P000A «Slow to respond camshaft position sensor»


In the dealer now. RPMs and boost building on its own in neutral. Car feels like it’s going to stall out with this erratic tach.. Anyone else have this issue? Thanks!

WanaHaveRex is offline
 

Reply With Quote

Sponsored Links

Old
08-22-2014, 10:54 AM

 
#2

Scooby Specialist

 

Member#: 9264

Join Date: Aug 2001

Vehicle:

2016 BMW M235i 6MT

Default


Hmmmm…..super secret launch control?

MaddMax is offline
 

Reply With Quote

Old
08-23-2014, 02:04 PM

 
#3

Scooby Newbie

 

Member#: 222827

Join Date: Sep 2009

Chapter/Region:
Tri-State

Location: BX,NY

Vehicle:

2002 2.5RS/WRX SWAP
BLACK

Default


your cam position sensor needs to be changed, jus did a wrx swap, motor was running like crap, all 4 cylinders misfiring, couldn’t figure it out, finally that code popped up, changed the cam sensor, voila, car running smooth now, and its actually easy to change, 10 mins with the correct tools.

omin97 is offline
 

Reply With Quote

Old
09-07-2014, 07:13 PM

 
#4

Scooby Specialist

 

Member#: 50484

Join Date: Dec 2003

Chapter/Region:
RMIC

Location: Colorado

Vehicle:

2017 FXT
ISM

Default


I just got it today and was told my avcs solenoid needs to be replaced and updated flash.

wrxmyers is offline
 

Reply With Quote

Old
10-07-2014, 11:24 AM

 
#5

Scooby Newbie

 

Member#: 403226

Join Date: Oct 2014

Chapter/Region:
MAIC

Location: Wrightsville, PA

Vehicle:

2015 WRX

Default


I’m dealing with the same issue. Throwing the same «cam position sensor» code.

Do you have an update on your outcome?

Croft is offline
 

Reply With Quote

Old
10-19-2014, 04:57 PM

 
#6

Scooby Newbie

 

Member#: 404144

Join Date: Oct 2014

Default


See codes for oil switching valves and avcs in timing chain motors daily at my dealership. If a 2014 or 2015 comes in with a check engine light pretty good chances are that’s the code it’s throwing. 9 out of 10 times it’s the osv in timing belt motors or the avcs in timing chains. Takes 5 minutes to replace. The one time it wasn’t actually an avcs was an early 2014 build in which the stored cam angle values in the ECM logic couldn’t be reset and resulted in replacing the ECM twice..

Sent from my iPad using NASIOC

zakowen is offline
 

Reply With Quote

Old
05-29-2015, 03:02 PM

 
#7

Scooby Newbie

 

Member#: 254327

Join Date: Aug 2010

Location: SoCal

Vehicle:

2015 WRX
WRB

Default


update? I am having the same problem.

KraziAzn is offline
 

Reply With Quote

Old
07-21-2015, 08:55 AM

 
#8

Scooby Newbie

 

Member#: 19358

Join Date: May 2002

Location: Massachusets

Vehicle:

2015 WRX Limited
DGM

Default


I got a P000C last week (while mine was rough idling like it was going to stall when it occurred) at just a hair over 10k miles and then it cleared itself three days later. Sitting at the dealership right now. He told me Subaru recommends to replace the cam position sensor. He then said If it ever comes back, they’ll replace the camshaft and loan me a car for a bit. About once every week or so in traffic car will idle rough if in traffic for a moment, give it gas and it stops. Normally not a CEL until last week.

MikeSilverWRX is offline
 

Reply With Quote

Old
07-22-2015, 09:46 AM

 
#9

Scooby Newbie

 

Member#: 254565

Join Date: Aug 2010

Default
Bank 2 Slow to respond


They are changing my Cam Phaser Sensor today. I’ve had it to the dealer twice. The first trip they claimed the CEL was caused by dirty oil. It was 1,500 miles since my last oil change. They changed the oil for free (Which was nice) and sent me on my way.

elawson is offline
 

Reply With Quote

Old
07-22-2015, 05:59 PM

 
#10

Scooby Newbie

 

Member#: 19358

Join Date: May 2002

Location: Massachusets

Vehicle:

2015 WRX Limited
DGM

Default


CEL came back on today with this time both a P000A and a P000C again after about 24hours. Called them up and getting the camshafts replaced. Let you know how it goes.

EDIT: Also mentioned car sometimes takes a few cranks to turn over… guy goes «No problem, pretty common, will replace the starter too.»



Last edited by MikeSilverWRX; 07-22-2015 at 06:20 PM.
Reason: Starter

MikeSilverWRX is offline
 

Reply With Quote

Old
01-18-2017, 06:12 AM

 
#11

Scooby Newbie

 

Member#: 458925

Join Date: Nov 2016

Default


Quote:

Originally Posted by MikeSilverWRX
View Post

CEL came back on today with this time both a P000A and a P000C again after about 24hours. Called them up and getting the camshafts replaced. Let you know how it goes.

EDIT: Also mentioned car sometimes takes a few cranks to turn over… guy goes «No problem, pretty common, will replace the starter too.»

Update????

LrningFA20WRX is offline
 

Reply With Quote

Old
01-19-2017, 01:00 PM

 
#12

Scooby Newbie

 

Member#: 459394

Join Date: Dec 2016

Chapter/Region:
Tri-State

Location: Rochester, NY

Vehicle:

2015 WRX
Crystal White

Default


Quote:

Originally Posted by LrningFA20WRX
View Post

Update????

I ran into this problem a little while ago and solved it, click here to read my walkthrough. Turns out it was an Oil Control Valve (or AVCS). Hope this helps!



Last edited by CGumina; 01-19-2017 at 01:15 PM.

CGumina is offline
 

Reply With Quote

Old
02-15-2017, 07:21 AM

 
#13

Scooby Newbie

 

Member#: 156528

Join Date: Aug 2007

Default


Quote:

Originally Posted by CGumina
View Post

I ran into this problem a little while ago and solved it, click here to read my walkthrough. Turns out it was an Oil Control Valve (or AVCS). Hope this helps!

Just used your walkthrough to order the camshaft sensor and oil control valves for my 2015 WRX. Thanks for posting the nice write up, would happen to have any pics of the locations of the senors?

labGTO is offline
 

Reply With Quote

Old
02-15-2017, 10:45 AM

 
#14

Scooby Guru

 

Member#: 30669

Join Date: Dec 2002

Chapter/Region:
Tri-State

Location: USA, North NJ, 07456

Vehicle:

1998 Legacy 2.5GT
Silver Sleeper BK, 5MT

Default


Quote:

Originally Posted by labGTO
View Post

Just used your walkthrough to order the camshaft sensor and oil control valves for my 2015 WRX. Thanks for posting the nice write up, would happen to have any pics of the locations of the senors?

Likely from an online Subaru parts place (dealer) post 5.. https://forums.nasioc.com/forums/sho…ighlight=p000a

Charlie-III is offline
 

Reply With Quote

Old
01-13-2018, 12:37 PM

 
#15

Scooby Newbie

 

Member#: 421962

Join Date: May 2015

Default
Location of sensor


Quote:

Originally Posted by omin97
View Post

your cam position sensor needs to be changed, jus did a wrx swap, motor was running like crap, all 4 cylinders misfiring, couldn’t figure it out, finally that code popped up, changed the cam sensor, voila, car running smooth now, and its actually easy to change, 10 mins with the correct tools.

I have this code too. Looking to DIY. But I don’t know where the location of this sensor is.

My code reads camshaft slow response bank 1.

I’ve tried to Google images and videos of the sensor but no luck.

Can anyone help out?

jsat013 is offline

 

Reply With Quote

Недавно друган купил БУ машину, а денег на автосервис как обычно. Приходится вместе нам с ним разбираться с проблемами в этом ведре. Например, сегодня пытались узнать код ошибки p000a subaru pleo. Поделюсь с заинтересованными видео, нам сильно помогло.

Комментарии к теме код ошибки p000a subaru pleo

Чика Могильная

такой колхоз никак не защитит радиатор. летящий камень прошьет ее насквозь

Ильдус Бакуняев

А что ты удивляешься? Вопрос логичный. МОЖНО ЛИ ЗАРЯЖАТЬ ТАМ ГДЕ НЕТ 220 ВОЛЬТ???

Мирослав

На стриме было даже более показательно. По полям ночами ауди вытаскивать самое то, а в городе уаз ни с какими фарами не нужен.

Kristopher

не ты один балбес я тоже признаюсь вот кто победит нашу страну сколько талантищь на просторах нашей страны огромное спасибо

Кант

менял вчера подшипник и поржал малый подшипник спз а вот большой был сборный ролики спз а обойма впз) и это с завода

Клифтон

Ваше видео мне помогло понять, каким образом в моей нексии 2004 года, стрелка топлива врёт, когда в баке менее 15 литров бенза, падает в 0 либо на ограничитель. Я лазил в бак, юстировал поплавок, потому что стрелка врала на 10 литров в +. А оказывается я юстировал варварски. У меня была ваз 09, там стрелка топлива вынимается вместе с топливоподачей. На 09 я не мог повредить контакт поплавка с резистором. А в своей нексии при юстировке, я собственно нарушил прилегание поплавка к резистору. — потому что варварски юстировал. В смысле при юстировке поплавка, я не знал, что мало того шток гну шток поплавка, я ещё и контактную пару поплавка нарушаю. При том что, свыше 15 литров, поплавок показания показывает.

Торн

ХХААААААААААААААА ВЫ ВЫ КАДРЫ С ЗАМЕНОЙ ФИЛЬТРОВ,БЕРЕШЬ ВЕСЬ КОРОБ И ПОДНИМАЕШЬ ВВЕРХ,РАССМЕШИЛИ ЗВЕЗДОЧКАМИ

Мал

Кто долго эксплуатирует Спектру??? Скажите, когда т.е. при каком пробеге нужно менять ремень ГРМ ну и ролики его конечно- нятяжной… Какой реальный ресурс у этой ВАЖНОЙ детали??? Заранее благодарю!!!

Таалайбек

А на Chery Tiggo так же регулировать?

Рич

Ты лох надо было назвать самый долгий способ,пока все приспасобы делаешь можно двигатель откапиталить

Демьян

Спасибо. Отличный обзор. Все четко и понятно, ничего лишнего!

Годун

Блин у меня тоже там мокро

Токтар Умряков

здравствуйте!у меня на ниве контрольная лампа зарядки аккумулятора то горит то нет при включении зажигания!сегодня проверил вашим методом,штекер возбуждения генератора если снять и вставить то горит но потом опять гаснет.Контрольной лампой проверил этот провод!лампа на 3 ватт горела очень тускло!в чем проблема по вашему?

Доцент

НЕЛЬЗЯ я поставил по не знанию простые цилиндры на 21063 без эксцентриков и задние тормоза работают но они не очем когда я проходил техосмотр мне задние колеса забраковали и ручник тоже.только засчет того что я договорился меня пропустили.Асейчас наступил день проходить техосмотр я сегодня купил самоподводящие цилиндры брал заводские Тольяти чем они хороши да тем что можно проверить их на оригинальность в нашем городе они самые дорогие но и ненадо забывать что тормоза это ваша жизнь и жизнь ваших близких.

Разум

а где взять id датчика?

Есик

Спасибо тебе. Ты красавчик!

Jeb

Смазка васаби! :) михаил — глупо было наткнуться на титановые втулочки. Каторые мы 1шт. в течение часа пытались разсверлить, а на второй сверло сломали и сажали малотком.

Асак

600000 пробега. такой же Логан. ещё не менял не кольца не сальники. Но уже пора.

Асир

Инфинити.FX35 при любом моде,тауча супер прочная,обслужи вание не дорогое, дизайн солидный?

Duardo

Привет. У меня MAZDA premacy 1,8 мотор fp-de. повышенный расход топлива 12-13 при положенных 9-10. Вонючий выхлоп (катализатор в норме). Мотор и акпп заменены на контрактные,(старый двс -жор масла.) Машина поехала лучше,но бензина также много кушает. не мнял только ДМРВ и датчик темпер. вход воздуха (проверил). Подсосы воздуха исключены. Сканером показало напряжение дмрв с вкл. зажигании 1,42 v (как на новом), на холостых 1,95 v (норма нового 1,98 v). НО!!! объем входящего воздуха 2,23 г (много). Сравнил показания с такой же машиной. Стартовое напряжение 1, 42 v (как у меня), на ХХ 1,91 v (отличается от моего 1,95 v), а объем входящего воздуха 1,81 г (против моих 2,23 г). Вывод : комп вливает больше топлива из за большего объема входящего воздуха умерающего ДМРВ??? Почему тогда с напряжением порядок?

Верди Галиакберов

спс дружище помогло

Ильмир

подскажи если не соблюсти метки относительно сварного шва балки,балка может встать боком?на королле 120 менял на сто поставили один вообще больше сантима ниже шва другой пол сантима ниже и милимитра 3 недопресовалии на развале сказали из за этого балка боком встала

Isen

Тупойсындарма. Астындагы титрды алып тастандаршиш …

Джавад

Пузыри могут быть от кипения тосола g11 без давления уже на 80 градусах

Paiton

Блин, а как правильно менять блестящую клиновую окантовку в резинке? Очень уж резинка плотная… Есть какая-то методика?

Harriman

и в самом деле нафиг надо что то объяснять: как, что и зачем, тупо смотри повторяй, да догадывайся, что называется…

Сирина

Спасибо большое ребята как раз завтра думал заняться барабанными тормозами и ручником

Лянной Войтко

Это самое, то самое, такой пистолетик… тут так, а там вот так… Все просто, только Русские так умеют!

Акбаян Дроженникова

Здравствуйте, а почему в кругом отверстии на маховике? ведь там риска есть в большом окошке.

Задать вопрос

Остались вопросы? Задайте его в нашем сообществе в
Telegram

Описание P000A ошибки автомобиля Subaru. В нашем справочнике имеется следующая информация:

На русском языке:

Это не часто встречающаяся неисправность в электрической цепи двигателя или автоматической коробки передач, вероятнее всего специфическая для Вашей марки автомобиля. 

На английском языке:

OBD2 not find in catalog. 

Выберите модель для возможности более детального просмотра информации по этой ошибке:

Найти причину   >>> 

Принимая во внимание тот факт, что OBD2 ошибки работы электронных систем автомобиля не всегда на прямую указывают на неработающий элемент, а чаще дают всего лишь общую информацию о неисправности, мы пришли к следующему выводу:

В разных марках и моделях автомобилей одна и также ошибка может возникать как следствие неисправности абсолютно разных элементов.

Стало понятно, что просто необходим ресурс в котором можно найти не только общую информацию об OBD2 ошибке, а практические данные по конкретному автомобилю.

Опыт автоэлектриков показал, что если рассматривать определенную марка-модель автомобиля, то в подавляющем большинстве случаев причина возникновения какой либо ошибки одна и также.

Мы создаем, не без вашей помощи, справочник причинно-следственной связи возникновения той или иной OBD2 ошибки у конкретного автомобиля (марка и модель). Если на Ваш автомобиль не найдено описание (причинно-следственной связи) ошибки, то не стесняйтесь задавайте вопрос.

Если у вас есть опыт в устранении той или иной ошибки — делитесь опытом с другими пользователями. Так мы сможем сформировать полезный ресурс. По капле от каждого и всем будет полезно.

Возможно будет интересно:

Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.

Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент. Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.

Автомобили с каждым днем становятся все более сложными, но и более диагностируемыми. Наш форум создан для всех, от простых автолюбителей до профессиональных автоэлектриков.

A couple buddies and I took a trip down island to Victoria, BC to check out some local breweries, but upon starting the journey back my Ice Queen became sick. She wasn’t flashing lights demanding I pull over, but she didn’t feel as spunky as normal, barely being able to surpass 80km/h on the highway home.

Both the following lights came on, along with the typical blinking cruise control light, which happens whenever check engine lights up as far as I know:

  • Check Emissions Control System

  • Check Vehicle Dynamics Control System

  • She idles rough intermittently, more so when cold

I’ve got an ODB II reader, so I was able to pull codes, and it either looks okay or… Very, very bad. I’m seeing P000A «A» Camshaft Position Slow Response Bank which the internet has oodles of information about for MY2013’s, but very little about MY2014’s, probably because the Oil Control Valves were upgraded to newer models that year.

I’m keeping my fingers crossed that it’s just a camshaft sensor, or at the worst the OCV, but with it being 5 months out of warranty you can bet my luck it’s the camshaft sprocket. Hopefully not, of course, but better prepare for the worst just in case the engine needs to come out or the front fender needs removal. Anyone else run into this type of issue with MY2014 Crosstreks?

EDIT: While my father and I are quiet adept at regular maintenance, working on timing systems and electronics in these newer cars is not our forte. That and we don’t have a lift or garage space to tinker, so it’s at the car doctor for now. I’ll keep you guys posted.

UPDATE: I drove to work on March 7th after warming her up. The idle was fine at intersections and acceleration / power felt normal on the highway getting up to 90km/h easily enough. Let it warm up before driving home, during which everything felt normal to me, but… Seems I was right about the issue not being fixed.

UPDATE: On March 8th the intermittently dropping idle after warm up was back, but not as bad as when the diagnostic lights were on before the oil flush. Acceleration / power was still good this morning, although seemed a bit more sluggish to respond after I depressed the pedal, but that could just be me overthinking. Sitting at works parking, the idle was still dipping every so often after warming it up before the drive home, but there still weren’t any diagnostic lights on and it drove home just fine. However, I decided to scan for codes using my BT ODB II reader again and found that the P000A code was in [I]pending[/I] status, so that tells me the issue is not resolved.

I’m going out tonight so we’ll see how it performs, but just thought I’d share progress here.

LAST UPDATE: After the last visit into the shop, we were able to determine it was the OCV itself by swapping it for the exhaust OCV on the same side, which caused the code to follow the OCV. This is a much better outcome than I had hoped for because if the P000A code had stayed after swapping OCVs, it would have meant taking apart the timing cover to check on the cam assembly & sprocket — aka much more money.

I received P000B (was originally exhibiting P000A prior to swapping the OCVs) after only 1 day of driving, called my mechanic who didn’t even need me to spend his or my time bringing it into the shop again since I have a code reader, and he ordered up a new OCV for a cool sum of $145 CAD. (acquiring certain parts in Canada are a bit of… an expensive problem.) One last visit into the shop 5 days later, and voila — OCV was replaced and car feels back to normal again.

Er, well as normal as the Crosstrek’s «broken» acceleration has always been — if I had the desire, time, and spare cash, I’d be tempted to have it tuned to remove the acceleration «lag» occurring between 0-10% acceleration pedal depression… maybe one day it will happen, but the other side of me is hoping that a WRX version is released in the next couple of years.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка p000a skoda yeti
  • Ошибка p0002 mercedes
  • Ошибка p000a ford focus 2
  • Ошибка p0001 форд фокус 3
  • Ошибка p000a audi a4 b8