Автор:
Gina McDonald
Дата создания:
4 Июль 2021
Дата обновления:
1 Июнь 2023
Содержание
- Возможные причины
- Возможные симптомы
- P0adc Описание
- P0ADC Информация для конкретных марок
Возможные причины
Возможные симптомы
Для подключения SMR1 и SMR3 включаются изначально. Затем SMR2 включается, а SMR1 выключается. Этот процесс защищает цепь от перенапряжения высокого напряжения, позволяя ограничивающему току течь через резистор.
Для отключения SMR2 и SMR3 выключите в этом порядке. Блок управления высоковольтным напряжением проверяет правильность выключения реле.
ЭБУ управления HV контролирует правильную работу SMR (CON1, CON2 и CON3) для проверки неисправности.
P0ADC Информация для конкретных марок
Не горит реди ошибка P0ADC приус 30
(0 чел.)
конченный форум никто ничего не подсказал .досвидание |
|
Serge 1111 написал: Не горит реди ошибка P0ADC приус 30
На положительном контакторе высоковольтной батареи высокий уровень. Причина в обрыве или коротком замыкании в цепи SMRB. |
|
с уважением, Сергей Николаевич. |
Serge 1111 написал: конченный форум никто ничего не подсказал .досвидание До свидания. |
|
с уважением, Сергей Николаевич. |
-
- Joined:
- May 11, 2005
- 102,885
- 46,685
- 0
- Location:
- boston
- Vehicle:
- 2012 Prius Plug-in
- Model:
- Plug-in Base
what are you reading with? you don’t want a wild goose chase from incorrect codes.
any symptoms?
how many miles on her?
-
- Joined:
- Aug 12, 2016
- 5,558
- 5,422
- 0
- Location:
- Columbia, SC
- Vehicle:
- 2007 Prius
- Model:
- Touring
All three of those codes are related to the main relays in the HV battery. The HV battery has three connections to the car harness. The small one is the safety interlock, the medium is 12v power to the relays, the large one is the ecu. Without having dug into this, I would look at the medium sized connector at the HV battery to see if it’s not connected. Just off the top of my head.
-
- Joined:
- Aug 12, 2016
- 5,558
- 5,422
- 0
- Location:
- Columbia, SC
- Vehicle:
- 2007 Prius
- Model:
- Touring
P0AE0=(subcode 228)=Hybrid battery negative contactor control circuit high
P0ADC= (subcode 226)=Hybrid battery positive contactor control circuit high
P0AE7= (subcode 224)=Hybrid battery precharge contactor control circuit high
-
Awesome help as always… Do you have a link or PDF that lists all the error codes that you got this from? Would love to have access to it in a way that makes it so I stop wasting so much time searching when I need to find out what error codes mean.
-
- Joined:
- Jul 24, 2019
- 13
- 3
- 0
- Location:
- Lexington Ky
- Vehicle:
- 2007 Prius
- Model:
- Base
It has 205,000 miles. Screen says I’m averaging 44.5 mpg, and the car runs great. I took the main battery plug out and disconnected the 12v battery for about 10 mins. Hooked everything back up and all the dash lights were still on including the red triangle.
I’m using the Carista Bluetooth obdii. After connecting the battery back I only had P0ae0 and p0adc. Then after pushing the start button a few times all the lights went away.
I drove around for about 20 miles and the dr Prius said voltage problem in block 7 and the battery was getting hot. A few minutes later it said no voltage problem but battery was still to hot. The battery fan was on but it’s 93% here.
Thanks everyone for the quick reply’s
Attached Files:
-
- Joined:
- Jul 24, 2019
- 13
- 3
- 0
- Location:
- Lexington Ky
- Vehicle:
- 2007 Prius
- Model:
- Base
Update:
Cleaned battery fan…it was pretty bad. Temps that were running 138f are now down to 111f after a 20 min drive. Fuel economy seems good.
Attached Files:
-
- Joined:
- Jul 24, 2019
- 13
- 3
- 0
- Location:
- Lexington Ky
- Vehicle:
- 2007 Prius
- Model:
- Base
Do I have to open the battery pack to get to the harness? Where are the relays located?
Thanks -
- Joined:
- Aug 12, 2016
- 5,558
- 5,422
- 0
- Location:
- Columbia, SC
- Vehicle:
- 2007 Prius
- Model:
- Touring
It was just info from the Bentley manual
-
- Joined:
- Aug 12, 2016
- 5,558
- 5,422
- 0
- Location:
- Columbia, SC
- Vehicle:
- 2007 Prius
- Model:
- Touring
If you remove the trunk tray, you’ll see the HV battery. The driverside of the battery case contains the electronics. To access those three plugs, you would need to remove the driverside cover of the battery, not the main cover. It has two nuts where the main cables enter, two bolts on top and one bolt at the bottom back, a couple inches from the safety disconnect.
-
Relays very rarely fail, especially all three at once. Every time someone I know changed a relay on a battery pack it turned out to not solve the problem… I’d start with making sure the 12v battery is healthy. Then clear the codes and see if they come back, then check to make sure the orange safety plug is click into place, then inspect connections. I’m thinking corrosion, if anything? Or perhaps the 12v power is no longer reaching the pack due to blown fuse or damaged wire.
-
- Joined:
- Jul 24, 2019
- 13
- 3
- 0
- Location:
- Lexington Ky
- Vehicle:
- 2007 Prius
- Model:
- Base
Awesome…thanks for the info. I put a new 12v in from Toyota about a month ago. I’ll check these other things. Thanks
-
What brand of battery did you install?
-
- Joined:
- Jul 24, 2019
- 13
- 3
- 0
- Location:
- Lexington Ky
- Vehicle:
- 2007 Prius
- Model:
- Base
-
- Joined:
- Aug 12, 2016
- 5,558
- 5,422
- 0
- Location:
- Columbia, SC
- Vehicle:
- 2007 Prius
- Model:
- Touring
Dorman solders those connectors at the crimp.
The OEM crimps are pretty susceptible to corrosion at those cables. The solder makes a much better connection.
Замена батареии или как?
Вячеслав Шпаковский
Я езжу на Toyota Prius
Южно-Сахалинск, Россия
Ребят. Выскочила ошибка+ треугольник + чек. Катался я с ней долго ) около 3х недель ждал обд модуль) как оказалось ее можно было сбросить самодиагностикой. Которая к стати не фига не показала… Вообщем подключил я модуль скачал бесплатну программу «OBD Car doctor» которая показала наличие ошибки P0A7F «какая то проблема с батареей») и скачал программу «Hybrid Assistant» скриншот которой прилагаю. Интресно ваше мнение сколько батарей под замену
Полный размер
Полный размер
Полный размер
Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы писать комментарии, задавать вопросы и участвовать в обсуждении.
Расшифровка ошибки P0ADC-226 у Toyota: Положение распределительного вала «A» — задержка по времени (банк 1)
Марка:
Toyota
Код:
P0ADC 226
Определение:
Положение распределительного вала «A» — задержка по времени (банк 1)
Описание:
Время клапана не регулируется в диапазоне запаздывания фаз газораспределения. Напряжение аккумулятора: 11 В или более Двигатель: 500-4000 об / мин ECT: 167-212 градусов F (75-100 градусов C)
Причина:
- фаза фаз газораспределения
- OCV для впускного распредвала (банк 1)
- фильтр OCV (банк 1)
- синхронизирующая шестерня впускного распредвала сборка (банк 1)
- ECM
Опрос: Где ремонтируется Ваш автомобиль? (Кол-во голосов: 1978)
У себя в гараже
У официалов
В гараже у Васи
Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты
From english:
Decoding the error P0ADC-226 from Toyota: Camshaft Position «A» — Timing Over-Retarded (Bank 1)
Make:
Toyota
Code:
P0ADC 226
Definition:
Camshaft Position «A» — Timing Over-Retarded (Bank 1)
Description:
Valve timing is not adjusted in valve timing retard range.Battery Voltage: 11V or more Engine: 500-4000 rpm ECT: 167-212 degrees F (75-100 degrees C)
Cause:
- Valve timing
- OCV for intake camshaft (Bank 1)
- OCV filter (Bank 1)
- Intake camshaft timing gear assembly (Bank 1)
- ECM
Еще ошибки категории
Ошибки автомобилей разных произвродителей
Опрос: Смогли ли диагностировать неисправность? (Кол-во голосов: 318)
Да, лично
Да, с помощью знакомого
Да, у официального дилера
Нет
Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты
Расскажите друзьям:
Поставьте рейтинг, для нас это очень важно:
Голосов: 0 чел. Рейтинг: 0 из 5.