Найдена следующая информация по ошибке P106B для автомобиля TOYOTA TUNDRA (2007-2018) K50:
На русском языке:
Это не часто встречающаяся неисправность в электрической цепи двигателя или автоматической коробки передач, вероятнее всего специфическая для Вашей марки автомобиля.
На английском языке:
OBD2 not find in catalog.
Вы можете задать вопрос или поделиться опытом устранения ошибки P106B на автомобиле TOYOTA с другими пользователями.
Возможную причину возникновения и советы по устранению можно найти в каталоге причин и советов:
Найти причину >>>
Ошибки (коды ошибок) полученные от прибора, сканера требуют правильной интерпретации информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля.
Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это& вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о нарушении работы системы.
Может быть полезным для решения вопроса по устранению неисправности у Toyota Tundra (k50):
С учетом редкости и неоднозначности данной ошибки, мы не можем найти конкретный исчерпывающий ответ на вопрос причины возникновения неисправности.
Данная ошибка является специфичной для Вашей марки автомобиля, рекомендуем, либо обратиться на специализированный автосервис .
И так, приветствую всех читающих Черного Холодильника!
За последнее время с моим драгоценным автомобилем приключилось много вещей…
Начнём по порядку!
После очередного ТО, в котором ничего не делалось криминального и специфического (масла, фильтра и смазка кардана), высыпалась герлянда…
Подсоединив к машине диагностику, была выявлена ошибка P106B, гласящая — Evoporative Emission System Pressure Sensor (Secondary Air Injection Pressure Sensor Correlation). Так как в техническом английском до такой степени не силён, обратился к диагносту, он в свою очередь растолковал ошибку как последствия заправки на Лукойле(Лукойл, Карл! Я там и вправду заправился 40ка литрами 95ого бензина, но такого не ожидал), в следствии чего в дроссельной заслонке образовался налёт, неопределенного грязного цвета, и соответсвенно вся эта гадость попадала в систему… Ну Бог бы с ней… Промыли заслонку, сбросили ошибку, но она выскочила на следующий день…
Короче говоря, скажу, до сих пор решения не нашёл…
Далее у меня просто перестал дуть передний моторчик печки.
Открыл, посмотрел, охренел, поставивший на место, без изменений, снял обратно, разобрал тотально, нашёл несколько трещин и отпаявшиеся конденсаторы.
Итог, 12000 деревянных, и у меня новая печка.
Далее.
Заметил биение руля на 110км/ч.
Причина — плохая балансировка.
Как пофиксить — пока не найдёте там где сделают аллес гут, можете не надеяться на то что просто колеса в грязи.
Сегодня только установил себе на крышку багажника дополнительную стоп линию.
Потратил 3 часа, чтобы все сделать по фэн-шую!
Итог — на фото!
3 никак не взаимосвязанных ошибки — Check Engine, Traction Control, 4Lo
Много налёта, под самой заслонкой очень много г… Запашок был ой-ой-ой из выхлопа!
Вот такой фэн-шуй!)
На этой доброй ноте, пожалуй я кончу.
Всем мир!
P106B TOYOTA — Датчик давления испарительной системы выпуска — Соотношение датчика давления впрыска вторичного воздуха
P106B TOYOTA Возможные причины
- Датчик давления в канистре (сборка канистры)
- Неисправен датчик абсолютного давления в коллекторе
- Неисправен датчик давления в канистре
- Жгут проводов датчика давления в канистре открыт или замкнут
- Неисправность цепи датчика давления в канистре
Как мне исправить код P106B TOYOTA
Проверьте «Возможные причины», перечисленные выше. Визуально осмотрите соответствующий жгут проводов и разъемы. Проверьте, не повреждены ли компоненты, и проверьте, не сломаны ли, изогнуты ли, вытолкнуты или разъедены контакты разъема.
P106B TOYOTA Возможные симптомы
P106b Toyota Описание
Код предназначен для обнаружения отклонения выходных характеристик датчика давления.
Давление датчика давления в канистре и датчика абсолютного давления в коллекторе контролируется через 55 минут после выключения питания. Если есть разница в давлениях, загорается индикатор MIL (логика обнаружения двух поездок).
Автор:
Nathan Wilkerson
Дата создания:
24 Сентябрь 2021
Дата обновления:
21 Январь 2023
Содержание
- Возможные причины
- Возможные симптомы
- P106b Описание
- P106B Информация для конкретных марок
Возможные причины
Возможные симптомы
Давление датчика давления в канистре и датчика абсолютного давления в коллекторе контролируется через 55 минут после выключения питания. Если есть разница в давлениях, загорается индикатор MIL (логика обнаружения двух поездок).
If you get this P106B code in one of your Toyota vehicles like the Tundra or Tacoma, you will want to understand how the ECM determines whats at fault.
There are 3 pressure sensors that perform a self check 50 minutes after your truck is shut off. One of the sensors is the EVAP pressure sensor in the charcoal canister.
The other two are the pressure sensors in the air switching valves. If during the check there is a significant difference between the readings of those sensors, the ECM interprets that as a malfunction and sets the P106B code.
To find out which sensor is faulty, you need a good scan tool (such as the Toyota Techstream, a snap-on or mac scanner, not a basic code checker) that can read the ECM data list.
Look at the pressure readings from the Freeze Frame Data (stored code)
**You may not see the Vapor Pressure Pump reading in the FF stored data as Toyota didn’t seem to capture it. At least from what I’ve seen. You can still look at the Live Data (current) and see what its reading. It may be in/around 762mmhg (convert if needed)
Vapor Pressure Pump sensor
Air Pump Pressure sensor (Absolute)
Air Pump2 Pressure sensor (Absolute)
If any one of the values differs from the atmospheric pressure by +/- 3.5 kPa (+/- 26.25 mmHg) or more, there is a malfunction in that sensor. If the vapor pressure sensor is faulty, replace the charcoal canister. If one of the air pump sensors is faulty, replace the corresponding air switching valve.
Here is what the valve in question looks like..
Toyota 25701-38100 Air Pump Switching Valve
In this example (V8), the FF Data shows us that Air Pump Pressure (Bank 1) is the culprit with a reading of -1 (the reading of -1 is equal to 51.71mmhg which is almost twice the threshold limit)
Here is the Secondary Air Injection Valve for Bank 1….
If we open it up and look, this is what we find….
The bank 2 valve was also inspected and found to be also in need of replacing (customer requested)….
If you have a V6 engine, the valve set with come as an assembly (meaning both are included and cannot be purchased separately)…
-
Gto7419 [OP]
New Member- Joined:
- Jul 19, 2020
- Member:
- #49571
- Messages:
- 64
- Vehicle:
- 2010 Tundra
P106b indicates one pressure sensor is reading differently than the other two. P2444 indicates secondary air pump is stuck on bank 1.
Any additional insight as to what I’m dealing with here?
Thanks!
-
Your aip system. Look up the hewitt aip bypass kit.
-
Gto7419 [OP]
New Member- Joined:
- Jul 19, 2020
- Member:
- #49571
- Messages:
- 64
- Vehicle:
- 2010 Tundra
Yup, I’ve been there. Curious why the sensor code is coming on with the pump code and not the valve code. Either way I think it looks like I’m spending $400. Is Hewitt a vendor on here?
-
Gto7419 [OP]
New Member- Joined:
- Jul 19, 2020
- Member:
- #49571
- Messages:
- 64
- Vehicle:
- 2010 Tundra
Anyone have any additional info on this? Most people with AIP issues get codes related to the valves. I am not getting that here…
-
Yes I had an issue. The check valves under the intake manifold at the rear of the engine was stuck open due to water getting in the snorkel tube. Right front wheel well there’s two air pumps, I replaced both to no avail. I had it checked further by a good technician in Spring Hill, fl. While I was visiting family. According to the technician, Toyota warranties the check valves for ten years, or 150,000 miles. Mine expired October,2019
-
Gto7419 [OP]
New Member- Joined:
- Jul 19, 2020
- Member:
- #49571
- Messages:
- 64
- Vehicle:
- 2010 Tundra
Thanks. This code is for a pressure sensor and and a pump staying on. The p2444 is apparently a very rare code. Either way I need a bypass kit or I have to replace pumps and valves.
-
Sorry for your misfortune, but very glad I could help.
Products Discussed in
Engine Oil Filter Cap Assembly — Replaces 15620-31060, 917-016, 15643-31050, 1564331050 — Compatible with Toyota, Lexus, Scion Vehicles — 2005-2021 — Avalon, Camry, Highlander, RAV4, Sienna, Venza
A
Result
RESULT
PROCEED TO
DTC P106B is output
A
DTC P106B and other DTCs are output
B
B
GO TO DTC CHART
2.
READ VALUE USING TECHSTREAM (VAPOR PRESSURE PUMP, AIR PUMP
PRESSURE (ABSOLUTE) AND AIR PUMP2 PRESSURE (ABSOLUTE))
(a) Connect the Techstream to the DLC3.
(b) Turn the ignition switch to ON.
(c) Turn the Techstream on.
(d) Enter the following menu: Powertrain / Engine and ECT / Data List / Vapor Pressure Pump, Air
Pump Pressure sensor (Absolute) and Air Pump2 Pressure sensor (Absolute).
(e) Compare the Vapor Pressure Pump, Air Pump Pressure sensor (Absolute) and Air Pump2
Pressure sensor (Absolute) data from the Data List with the current atmospheric pressure*.
HINT:
RESULT
PROCEED
TO
If the Vapor Pressure Pump value differs from the atmospheric pressure by +/- 3.5 kPa (+/-
26.25 mmHg) or more
A*1
B*2
If the Air Pump Pressure sensor (Absolute) value differs from the atmospheric pressure by +/-
3.5 kPa (+/- 26.25 mmHg) or more
C
If the Air Pump2 Pressure sensor (Absolute) value differs from the atmospheric pressure by +/-
3.5 kPa (+/- 26.25 mmHg) or more
HINT:
*1: for 100 L (26.4 US gal) Fuel Tank
*2: for 144 L (38 US gal) Fuel Tank
B
GO TO STEP 4
3UR-FBE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: P106B; Eva…
A
C
GO TO STEP 5
3.
REPLACE CANISTER PUMP MODULE
(a) Replace the canister pump module
.
NEXT
GO TO STEP 6
4.
REPLACE CHARCOAL CANISTER ASSEMBLY
(a) Replace the charcoal canister assembly
.
NEXT
GO TO STEP 6
5.
REPLACE AIR SWITCHING VALVE ASSEMBLY
(a) Replace the air switching valve assembly
.
NEXT
GO TO STEP 6
6.
CONFIRM WHETHER MALFUNCTION HAS BEEN SUCCESSFULLY REPAIRED
(a) Connect the Techstream to the DLC3.
(b) Turn the ignition switch to ON and turn the Techstream on.
(c) Enter the following menus: Powertrain / Engine and ECT / Data List / Vapor Pressure Pump, Air
pump pressure (absolute) and Air Pump2 Pressure (Absolute).
(d) Confirm that the difference between Vapor Pressure Pump and Air pump pressure (Absolute),
and the difference between Vapor Pressure Pump and Air Pump2 Pressure (Absolute) are 3.5
kPa (+/- 26.25 mmHg) or less.
NEXT
END
3UR-FBE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: P106B; Eva…
Last Modified: 9-16-2014
6.6 C
Doc ID: RM000003PFR00FX
Model Year: 2015
Model: Tundra
Prod Date Range: [08/2014 — ]
Title: 3UR-FBE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: P109C,P109D; Open in Fuel Pressure Switching
Valve Circuit; 2015 MY Tundra [08/2014 — ]
DTC
P109C
Open in Fuel Pressure Switching Valve Circuit
DTC
P109D
Short in Fuel Pressure Switching Valve Circuit
DESCRIPTION
pressure switching valve.
DTC
NO.
DTC DETECTION CONDITION
TROUBLE AREA
P109C
The fuel pressure switching valve relay circuit is open or
shorted to ground.
(1 trip detection logic)
Fuel pressure switching
valve circuit
F/PMP VSV relay
ECM
P109D
The fuel pressure switching valve relay circuit is shorted to
the power supply.
(1 trip detection logic)
Fuel pressure switching
valve circuit
F/PMP VSV relay
ECM
MONITOR DESCRIPTION
These DTCs are stored when a malfunction is detected in the fuel pressure switching valve circuit. If the
CONFIRMATION DRIVING PATTERN
Connect the Techstream to the DLC3.
1.
Turn the ignition switch to ON and turn the Techstream on.
2.
Clear DTCs (even if no DTCs are stored, perform the clear DTC operation).
HINT:
Even if no DTCs are stored, perform the DTC clear operation to start alcohol concentration
learning.
3.
Turn the ignition switch off and wait for at least 30 seconds.
4.
Turn the ignition switch to ON and turn the Techstream on.
5.
Wait 3 seconds or more.
6.
Enter the following menus: Powertrain / Engine and ECT / Trouble Codes.
7.
Read the pending DTC.
HINT:
8.
3UR-FBE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: P109C,P109…
If a pending DTC is output, the system is malfunctioning.
If a pending DTC is not output, perform the following procedure.
Enter the following menus: Powertrain / Engine and ECT / Utility / All Readiness.
9.
Input the DTC: P109C or P109D.
10.
Check the DTC judgment result.
TESTER
DISPLAY
DESCRIPTION
NORMAL
DTC judgment completed
System normal
ABNORMAL
DTC judgment completed
System abnormal
INCOMPLETE
DTC judgment not completed
Perform driving pattern after confirming DTC enabling conditions
N/A
Unable to perform DTC judgment
11.
If the test result is INCOMPLETE or N/A and no pending DTC is output, perform a universal trip and
check for permanent DTCs
.
HINT:
If a permanent DTC is output, the system is malfunctioning.
If no permanent DTC is output, the system is normal.
12.
WIRING DIAGRAM
3UR-FBE ENGINE CONTROL SYSTEM: SFI SYSTEM: P109C,P109…
Страницы
Страницы
Автор:
Nathan Wilkerson
Дата создания:
24 Сентябрь 2021
Дата обновления:
1 Июнь 2023
Содержание
- Возможные причины
- Возможные симптомы
- P106b Описание
- P106B Информация для конкретных марок
Возможные причины
Возможные симптомы
Давление датчика давления в канистре и датчика абсолютного давления в коллекторе контролируется через 55 минут после выключения питания. Если есть разница в давлениях, загорается индикатор MIL (логика обнаружения двух поездок).