$begingroup$
there seems to be no answers for the error «Traceback (most recent calls last)» in blender 2.8. Reinstalling blender doesnt fix the problem. this error occurs by just left clicking in the viewport or when importing images into textures and backgrounds. It ruins blender. I have no idea how this has happened.
this is the error:
I do not want to install a new version of blender at the moment so that is out of the option. Please help. This error is really annoying. This must have something to do with a file directory but i am not sure. Thanks in advance.
asked Aug 16, 2020 at 6:10
objectobject
3142 silver badges9 bronze badges
$endgroup$
4
$begingroup$
Revert to Factory settings.
Set File > Defaults to «Factory Settings»
answered Aug 18, 2020 at 5:21
susususu
13.9k3 gold badges24 silver badges46 bronze badges
$endgroup$
$begingroup$
Usually it will go away by itself.
answered Aug 18, 2020 at 1:30
M4GN3TIC _M4GN3TIC _
3991 gold badge3 silver badges9 bronze badges
$endgroup$
Not the answer you’re looking for? Browse other questions tagged
.
Not the answer you’re looking for? Browse other questions tagged
.
Last things first.
It is the correct version, I took the text from Blender as I’ve too many Betas to count. Would you check the version displayed in Blender Preferences, please?
As for installing it in the latest version of Blender. I still have problems and I have had to do 3 System Restores.
I’ve stopped for the moment while I think. I did not un-install Ver 2.8 so both were in the registry.
What I did see was that the folders:
Stop- motion-OBJ;
Stop- motion-OBJ -0.2.79.2;
Stop- motion-OBJ -2.0.0 in
AppData > Roaming > BlenderFoundation > Blender > 2.83 > scripts > addons
The last time I tried to install Stop_motion in 2.83 it seemed to install but when I tried to activate it. I got the errors:
Traceback (most recent call last):
File «C:Proglam FilesBlender FoundationBlender 2.832.83Scriptsmodulesaddon_utils.py», line 351, in enable
mod = import(module_name)
ModuleNotFoundError: No module named ‘Stop-motion-OBJ-2’
Loading
BLENDER.ORG
-
Download
Get the latest Blender, older versions, or experimental builds.
-
What’s New
Stay up-to-date with the new features in the latest Blender releases.
RESOURCES
-
Blender Studio
Access production assets and knowledge from the open movies.
-
Manual
Documentation on the usage and features in Blender.
DEVELOPMENT
-
Developers Blog
Latest development updates, by Blender developers.
-
Documentation
Guidelines, release notes and development docs.
-
Benchmark
A platform to collect and share results of the Blender Benchmark.
-
Blender Conference
The yearly event that brings the community together.
DONATE
-
Development Fund
Support core development with a monthly contribution.
-
One-time Donations
Perform a single donation with more payment options available.
Добрый день господа. Когда пытаюсь экспортировать меш из проекта, то Blender выдаёт такую ошибку:
(Из других проектов экспортится нормально. Подозреваю что это как-то связано с расположением проекта, но точно понять не получается. Помогите пожалуйста. Из других форматов экспортится нормально)
Traceback (most recent call last):
File «E:Blender2.90scriptsaddonsio_scene_fbx__init__.py», line 636, in execute
return export_fbx_bin.save(self, context, **keywords)
File «E:Blender2.90scriptsaddonsio_scene_fbxexport_fbx_bin.py», line 3198, in save
ret = save_single(operator, context.scene, depsgraph, filepath, **kwargs_mod)
File «E:Blender2.90scriptsaddonsio_scene_fbxexport_fbx_bin.py», line 3094, in save_single
fbx_objects_elements(root, scene_data)
File «E:Blender2.90scriptsaddonsio_scene_fbxexport_fbx_bin.py», line 2894, in fbx_objects_elements
fbx_data_mesh_elements(objects, me_obj, scene_data, done_meshes)
File «E:Blender2.90scriptsaddonsio_scene_fbxexport_fbx_bin.py», line 1174, in fbx_data_mesh_elements
elem_data_single_int32_array(lay_uv, b»UVIndex», (uv2idx[uv_id] for uv_id in _uvtuples_gen(t_luv, t_lvidx)))
File «E:Blender2.90scriptsaddonsio_scene_fbxfbx_utils.py», line 504, in elem_data_single_int32_array
return _elem_data_single(elem, name, value, «add_int32_array»)
File «E:Blender2.90scriptsaddonsio_scene_fbxfbx_utils.py», line 451, in _elem_data_single
getattr(sub_elem, func_name)(value)
File «E:Blender2.90scriptsaddonsio_scene_fbxencode_bin.py», line 161, in add_int32_array
data = array.array(data_types.ARRAY_INT32, data)
File «E:Blender2.90scriptsaddonsio_scene_fbxexport_fbx_bin.py», line 1174, in <genexpr>
elem_data_single_int32_array(lay_uv, b»UVIndex», (uv2idx[uv_id] for uv_id in _uvtuples_gen(t_luv, t_lvidx)))
KeyError: ((nan, nan), 11194)
location: <unknown location>:-1
Последнее редактирование: 2 апр 2021
У меня такая же проблема(вроде) при экспорте в FBX. Вроде uv-каналов нет лишних. Помогите куда нажать и что сделать))
попробуй чтобы путь без папки кирилицей был.
Там же пишет в конце — неизвестное место.
или версию поновей Блендера. Может пофиксили уже.
и чего за винда?
у меня в десятой винде, версия 2.93.1 — сохраняет нормально все в папку, где два длинных имени на кирилице.
Так что сама по себе кирилица не должна проблемой быть. В том же зибраше это точно проблема зачастую
попробуй чтобы путь без папки кирилицей был.
Там же пишет в конце — неизвестное место.
или версию поновей Блендера. Может пофиксили уже.
и чего за винда?
у меня в десятой винде, версия 2.93.1 — сохраняет нормально все в папку, где два длинных имени на кирилице.
Так что сама по себе кирилица не должна проблемой быть. В том же зибраше это точно проблема зачастую
Винда Десятая. Почему то лоу поли этой модели нормально сохранилось в FBX, но хай поли не хочет и даже установка новой версии не помогла. Даже пробовал копировать модель и переносить в новый проект и всё равно такая же ошибка:
а это сколько хайполи?
я сейчас навскидку не припомню насколько большие модели приходилось сохранять.
Их самого свежего глянул вот, там под печать моделька была, но не сильно плотная. 58 мегабайт в FBX. (то же самое в OBJ на 153 Мб тянет)
На хайполи развёртка в принципе не нужна, можно удалить вообще все каналы.
На хайполи развёртка в принципе не нужна, можно удалить вообще все каналы.
ну как сказать. Я вот под цветную печать делал. Там конечно хайполька может не очень тяжелая, между мидполи и хайполи скорее. Но нужны были и текстуры и развертка соответственно. Хотя FBX это скорее так, на всякий случай сохранял. Там все же OBJ скорее нужен.
На хайполи развёртка в принципе не нужна, можно удалить вообще все каналы.
Удалил я значит все каналы, но теперь новая ошибка. И выглядит она так:
Помогите решить плиз))
Попробуй НЕ на диск С сохранить. Или запусти Блендер от имени администратора.