1 2017-07-30 08:45:20 (2017-08-16 02:38:25 отредактировано senchas)
- senchas
- Участник
- Неактивен
- Откуда: Новороссийск
- Зарегистрирован: 2017-07-08
- Сообщений: 28
- Спасибо: 2
Тема: Ошибка U1261 0209 MULTI AV и другие ошибки …
Стала все время появляться ошибка «U1261 0209 MULTI AV» сбрасываю, через некоторое время опять появляется. В мануале не нашел что за ошибка. Может кто знает, подскажите как избавиться и что за ошибка. Была еще U1266 0208 MULTI AV TCU Conn AV-92 это я так понял когда у меня флэшку читало не с первого раза, ее сбросил и больше не появлялась, хотя я теперь блютуз пользуюсь и флэшку не втыкаю.
Появилась ещё какая то ошибка p31b8 00d5 ev/hev can error evc-287 почитал, написано проверить и заменить vcm пока сбросил, буду смотреть проявится или нет. А что такое vcm на картинке какая то коробочка с выводами. И что нужно смотреть по мануалу p31b8 или evc-287 ? Указывают на разные неисправности.
Поездил, проверил — пока ошибка не появлялась, нашёл в теме про щелчки ssooff реле при всевремя подключенном сканере такая же ошибка появлялась. У Менея тоже сканер все время в разъёме, может из-за этого. Теперь буду вынимать сканер. А вот U1261 0209 MULTI AV ошибка стабильно появляется. И мне кажется начала она появляться после того как отдавал машину на установку кнопки глонас и типы там радио пытались настроить и что то ещё натыкали в мафоне.
ZEO- 2011год G
Suzuki djebel 200 1993 год
Suzuki address v125g 2005 год
2 Ответ от kaissa 2018-06-17 08:39:52 (2018-06-17 08:40:18 отредактировано kaissa)
- kaissa
- Участник
- Неактивен
- Зарегистрирован: 2017-10-10
- Сообщений: 67
- Спасибо: 3
Re: Ошибка U1261 0209 MULTI AV и другие ошибки …
Точно такая же ошибка висит U1261 0209 MULTI AV — после стирания появляется снова…
3 Ответ от BArtS 2018-12-03 09:53:30
- BArtS
- Новый участник
- Неактивен
- Зарегистрирован: 2018-12-03
- Сообщений: 1
- Спасибо: 0
Re: Ошибка U1261 0209 MULTI AV и другие ошибки …
Проблема с ошибкой так и не решилась?
У меня такая же беда. Не могу понять что за ошибка. Появилась одновременно с ошибкой P31E9 00C0 EV/HEV Water Pump 1 EVC-
Nissan Leaf ZEO 2012г.
4 Ответ от эдвадуард 2018-12-03 10:46:17
- эдвадуард
- Участник
- Неактивен
- Откуда: Красноярск
- Зарегистрирован: 2016-08-20
- Сообщений: 4,004
- Спасибо: 888
Re: Ошибка U1261 0209 MULTI AV и другие ошибки …
Это как у меня было. Одна помпа встала, их там две последовательно.
И всё же зе0 лучше! Продал,((( и меня теперь ломает без него ((.
5 Ответ от senchas 2022-08-11 20:13:55
- senchas
- Участник
- Неактивен
- Откуда: Новороссийск
- Зарегистрирован: 2017-07-08
- Сообщений: 28
- Спасибо: 2
Re: Ошибка U1261 0209 MULTI AV и другие ошибки …
Я вот подумал, может эта ошибка появилась после установки ФМ конвертора и вроде она значит что то связанное с контактом земля. Я землю конвертора цеплял на корпус магнитолы. Но теорию не проверял, лень снимать конвертор и вроде ошибка ни на что не влияет.
ZEO- 2011год G
Suzuki djebel 200 1993 год
Suzuki address v125g 2005 год
Newporttom wrote:Replacement battery pack with 35,000 miles on it. No lost bars yet. 12v battery might be 18 months old. Have one of the modified EVES that allows you to do 240.
Got home with 9 miles left and LBW. Plugged it in. Paid no attention to whether charging lights came on. Leaf Spy with newer ELM device was on all night I think.
Today car won’t start. No indications of charge bars (had one when I got home). Car acts like it’s on but shows 0 bars of charge. Car beeps when you plug in EVSE but no lights come on (even for a second).
DTS codes
P317 00C0 EV/HEV Restart Inhibition EVC-310
PA0AA6 00C6 EV/Hev Hybrid Batt Volt Sys Isolation EVC-157U1266 0208 Multi AV TCU Conn AV-92
U1232 0108 Multi AV St ANgle Sen Calib AV-88Didn’t see anything quite like this when searching. Car reads as being in Neutral but not sure if it really is.
U1266 0208 Multi AV TCU Conn AV-92
This code means that the TCU (Carwings) unit was disabled. I’m guessing you still have the old 2G TCU, didn’t pay for the upgraded 3G model. If so, congratulations—the dealer did the service properly (I had 3 dealers attempt and fail this). You can ignore this code, it has nothing to do with your problem and this code is not a problem as long as you don’t use Carwings.
U1232 0108 Multi AV St ANgle Sen Calib AV-88
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?t=16777
This code appears to have been related to the steering wheel angle calibration sensor. If you turn the wheel left and right, it should clear the error condition. This is also linked to 12V battery issues. See here:
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?t=16777
P317 00C0 EV/HEV Restart Inhibition EVC-310
PA0AA6 00C6 EV/Hev Hybrid Batt Volt Sys Isolation EVC-157
Do you have typos in these codes? I see on another page them described as follows
P31E7 000B EV/HEV Restart Inhibition EVC-310
P0AA6 0008 EV/HEV Hybrid Batt Volt Sys Isolation EVC-157
(http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?t=26179)
These indicate one of two things:
1) Your 12V battery is low or dead and causing the car to misdiagnose things. This is supported by the U1232 error as well. OR
2) Your main traction battery has gone bad, one of the cells has failed.
This is what you should do:
1) Put a standard car battery charger on the 12V battery under the hood, as alozzy suggested. Let it charge until the 12V battery is charged. You can use any 12V car battery charger like you would have for a gas-powered vehicle.
2) Clear the codes with LeafSpy Pro
3) Try to turn the car on and start it. If it starts, recheck codes with LeafSpy and verify that none are present, other than the TCU Conn. If the Angle Sen code is still present, turn the steering wheel right and left, re-clear and check codes
4) If the car still will not start, schedule a dealer repair visit. Your main traction (high voltage) battery has detected a fault and shut off. This should be covered by the 8 year 100k mile warranty. While they may just repair the one failing cell, you will most likely get a new battery (and factory fresh, 2012 range). Celebrate!
What I would NOT do is: Trade in the car at the dealership as a non-running vehicle to avoid the hassle. You have a very good shot of having a brand new battery from Nissan which will make the car more valuable.
Hope your wife loves her new Leaf, whenever she does get it!
2011 Silver SV, purchased 2018, lives in Missouri (previously in CA)
LeafSpy Pro + BAFX Products OBDII dongle
Battery swap 2019/04/24 (87% SOH, 12 bar)
Описание U1266 ошибки автомобиля Nissan. В нашем справочнике имеется следующая информация:
На русском языке:
Это не часто встречающаяся неисправность в электрической цепи двигателя или автоматической коробки передач, вероятнее всего специфическая для Вашей марки автомобиля.
На английском языке:
OBD2 not find in catalog.
Выберите модель для возможности более детального просмотра информации по этой ошибке:
Найти причину >>>
Принимая во внимание тот факт, что OBD2 ошибки работы электронных систем автомобиля не всегда на прямую указывают на неработающий элемент, а чаще дают всего лишь общую информацию о неисправности, мы пришли к следующему выводу:
В разных марках и моделях автомобилей одна и также ошибка может возникать как следствие неисправности абсолютно разных элементов.
Стало понятно, что просто необходим ресурс в котором можно найти не только общую информацию об OBD2 ошибке, а практические данные по конкретному автомобилю.
Опыт автоэлектриков показал, что если рассматривать определенную марка-модель автомобиля, то в подавляющем большинстве случаев причина возникновения какой либо ошибки одна и также.
Мы создаем, не без вашей помощи, справочник причинно-следственной связи возникновения той или иной OBD2 ошибки у конкретного автомобиля (марка и модель). Если на Ваш автомобиль не найдено описание (причинно-следственной связи) ошибки, то не стесняйтесь задавайте вопрос.
Если у вас есть опыт в устранении той или иной ошибки — делитесь опытом с другими пользователями. Так мы сможем сформировать полезный ресурс. По капле от каждого и всем будет полезно.
Возможно будет интересно:
Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.
Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент. Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.
Автомобили с каждым днем становятся все более сложными, но и более диагностируемыми. Наш форум создан для всех, от простых автолюбителей до профессиональных автоэлектриков.
UPDATE 2:
My wall charger was, in fact, broken. I’ve had it repair and can charge the car without problems. The only thing missing is to drive and charge the car as much as possible to see if the original not-starting-problem arises again.
Again, many thanks.
UPDATE:
I’ve followed your advice and changed the 12 V battery for a new one. The car starts now but, of course, that also happened with the old battery when 2 hours pass, so time will tell if this is enough to remove the random not starting problem.
About the wall charger (type 1), it’s still not working. The car charges for about 1-2 minutes, then I can hear the sound of a relay, and the charge stops. After this happens, the car doesn’t start (yellow car with exclamation mark sign turns on in dashboard) and I get the following DTCs:
2020/06/15 20:04:18 27,319 km C118C 0108 ABS EV/HEV System BRC-126 Ok None ---> AIR BAG Ok None ---> BCM C1A6E 0108 BRAKE EV/HEV System BR-146 C1A70 0108 BRAKE Brake Control System BR-160 B29C1 2308 CHARGER EVSE VC-98 Ok None ---> EPS P3178 0008 EV/HEV ECU Activation Err EVC-245 P317A 0008 EV/HEV Motor System EVC-247 P3171 0008 EV/HEV PD Module System EVC-241 P3170 0008 EV/HEV PD Module System EVC-241 P316C 0008 EV/HEV PD Module System EVC-238 Ok None ---> HVAC Ok None ---> HV BATTERY Ok None ---> IPDM E/R Ok None ---> METER P324D 0008 MOTOR CONTROL Drive Motor A Inverter IGBT TMS-96 P3252 0008 MOTOR CONTROL Drive Motor A Inverter IGBT TMS-102 P325B 0008 MOTOR CONTROL Drive Motor A Inverter TMS-104 Ok None ---> MULTI AV Ok None ---> SHIFT Ok None ---> TCU Ok None ---> VSP
Then, I turn off the car and on again, and the warning light is no longer turn on and I can start the car. I checked the DTCs again, but didn’t change from the ones I just posted.
Trying to troubleshoot this, today I used a public type 2 charger (no type 1 chargers near me, but the car came with a converter) and managed to charge the car without any problem at all. Therefore, I’m gonna ask the company that installed my wall charger to repair it. Let’s hope it’s the charger this time…
Thanks for your help.
ORIGINAL POST:
First of all, thanks in advance. I come here out of desperation.
I have a 2017 30Kwh Leaf, bought new in December 2017 in Spain. This is the fourth time that the car has refused to start after a charge (this time with the trickle charger, but this has happened before with a wall charger too). The lights on the dashboard come up, but there’s the orange light with an exclamation mark that indicates that the car won’t start and the red battery light. I’ve got these DTCs using LeafSpy:
01/17/2020 17:01:54 25,846 km Ok None ---> ABS Ok None ---> AIR BAG Ok None ---> BCM Ok None ---> BRAKE B29C1 2308 CHARGER EVSE VC-98 Ok None ---> EPS P3171 0008 EV/HEV PD Module System EVC-241 P3170 0008 EV/HEV PD Module System EVC-241 P316C 0008 EV/HEV PD Module System EVC-238 U1000 0008 EV/HEV CAN Comm Circuit P31B4 0008 EV/HEV CAN Error EVC-279 U1000 0008 HVAC CAN Comm Circuit Ok None ---> HV BATTERY Ok None ---> IPDM E/R U1000 0008 METER CAN Comm Circuit Ok None ---> MOTOR CONTROL U1000 0108 MULTI AV CAN Comm Circuit U1266 0208 MULTI AV TCU Conn AV-92 Ok None ---> SHIFT Ok None ---> TCU Ok None ---> VSP
Then I tried to power off and on the car, to see if the problem got fixed, to no avail. I tried to connect the charging cable again, but the car refused to charge at all. Then, I tried to clear the DTCs, but couldn’t clear all of them and the car is still unable to start. These are the DTCs I’ve got after trying this:
2020/06/08 17:17:33 27,289 km >C118C 0109 ABS EV/HEV System BRC-126 Ok None ---> AIR BAG B2628 0008 BCM Outside 3 Antenna DLK-75 >C1A6E 0109 BRAKE EV/HEV System BR-146 >C1A70 0109 BRAKE Brake Control System BR-160 B29C1 2308 CHARGER EVSE VC-98 Ok None ---> EPS >P3178 000B EV/HEV ECU Activation Err EVC-245 >P317A 000B EV/HEV Motor System EVC-247 Ok None ---> HVAC Ok None ---> HV BATTERY Ok None ---> IPDM E/R Ok None ---> METER P324D 000A MOTOR CONTROL Drive Motor A Inverter IGBT TMS-96 P3252 0008 MOTOR CONTROL Drive Motor A Inverter IGBT TMS-102 P325B 000A MOTOR CONTROL Drive Motor A Inverter TMS-104 U1266 0208 MULTI AV TCU Conn AV-92 Ok None ---> SHIFT Ok None ---> TCU Ok None ---> VSP
The first time this happened, I walked away (luckily, my car was at home) and came back two hours later, when the car was able to start. I gave the Leaf the benefit of the doubt (silly me) and went on with my life.
Then it happened two more times. Again, I waited for a couple of hours, and drove the Leaf to the local Nissan repair shop; they told me that the problem must have been current spikes because my car was perfectly OK. I told them if they could please replace my 12 V battery (you already know why), but they answered that they’ve tested the battery already and it was OK, so no need to replace it. So, nothing was fixed. They even explained to me what the charging schedule feature was! When I told them that, of course, I know about this feature, they changed their narrative to a power spike.
Some days later, my wall charger stopped charging the Leaf. The charge starts for a couple of seconds, maybe a minute, and then I can hear the sound of a relay and the charge stops. The trickle charger still works, though. Thinking these two events are related, I drive the car to the repair shop again, and they tell me that the car was OK and that the charger was at fault and I should repair it.
Then Coronavirus happened.
And now we arrive at the present time. I haven’t had the opportunity to have my wall charger fixed, but I really believe that the problem is in the car. I’ve been trickle charging it since the last visit to the repair shop and the problem has happened again (back to the beginning of the post). I’d change the 12 V battery myself, but they have told me that, if I do that, I’ll lose my warranty for adding a non-official part (my warranty ends December this year)!
My car is on a financing model (I don’t know the word in English, sorry) in which I’ll have to pay the remaining cost of my car December this year in one go (monthly payments until then) if I want to keep it, and I don’t really want to keep a car that might be faulty.
I understand that my error might be difficult to replicate since it has only happened 4 times in 2 years and a half, so I’d need a miracle for the repair people to detect it, but there surely must be a way to know what’s happening here. They must have seen the same DTC codes I saw, so I’m puzzled on why they said that everything’s OK.
So, do you have any clue at what might be happening here? Do I have a lemon? If so, how can I prove it to Nissan Spain (I don’t even know if my country has any laws for lemons)? I want to escalate this problem ASAP, and it might help me a lot if you have a theory on what’s happening here.
Again, thanks a lot.
Расшифровка кодов диагностики OBDII/EOBD
Если ваш автомобиль поддерживает OBD2 или EOBD, то вы уже можете искать среди 5000 описаний кодов, являющихся стандартными для всех производителей. Это коды следующих серий: P0XXX, P2XXX, P34XX, B0XXX, C0XXX, U0XXX, U2XXX, U3XXX.
Также доступны более 13500 дополнительных кодов, специфичных для конкретных производителей.
Выберите код:
Описание ошибки U1266 не найдено!