Recently had an issue with the mirror modifier. I’ve searched around and tried a few things but nothing seems to be fixing my problem. A few days prior everything was working fine.
Tried resetting default settings and even reinstalling but the problem still remains.
Also tried all the suggestions in this video below:
https://www.youtube.com/watch?v=-ioeQAhxkb8
So something as simple as trying to mirror this half roundcube the mirror doesn’t apply automatically. I usually click the modifier and it should apply instantly and then I would add the clipping.
What could be the problem?
Any suggestions is much appreciated.
В Blender, Mirror — это инструмент, который дает возможность зеркально отразить объект. Однако, при работе с выделенной группой объектов иногда возникают проблемы, когда Mirror не работает.
Чтобы решить эту проблему, надо выполнить следующие шаги:
-
Выделите все объекты в группе, к которой применяется Mirror. Для этого можно нажать на клавишу A на клавиатуре.
-
Перейдите в Edit Mode (режим редактирования) нажав на клавишу Tab на клавиатуре.
-
Нажмите на кнопку «X Mirror» во вкладке «Mesh Options».
-
Во всплывающем окне «Apply Modifiers» выберите «All Meshes».
-
Нажмите на клавишу Apply.
После выполнения этих действий, Mirror должен работать на выделенной группе объектов без проблем.
Это единственный способ решить проблему с Mirror на выделенной группе объектов в Blender, но он безболезненный и не требует особых навыков работы в программе.
Будьте внимательны при работе с Mirror и не забывайте сохранять промежуточные результаты, чтобы в случае проблем вернуться к предыдущему этапу работы.
$begingroup$
I’ve created a dragon model and now I’m trying to unwrap my model so I could later on texture it. I’ve wanted to simplify the process of creating seams by mirroring selection. For example, I have teeth and I don’ t want to create seams for each tooth separately.
So here’s my question to you:
Why does Mirror Selection fail all the time I try to mirror the selected vertices on my dragon model? I know that Mirror Selection works only in Vertex Mode.
I think the problem is somehow associated with the matter that I haven’ t applied the rotation or scale of my model (even though I did lately) or with the fact my model wasn’t originally on x-axis as I started creating this model really long time ago and I know I could have done many things differently.
Here’s an image to describe my problem:
asked Jun 25, 2016 at 11:21
$endgroup$
4
$begingroup$
Try those two things:
- Check if your pivot point is set properly. It has to be in the middle of your x-achis. To set your pivot hit SHIFT+CTRL+ALT+C (or hit SPACE and type «set origin»). Then choose «Origin to Geometry» or «Origin to Center of Mass».
Now your mirror selection should work correctly. If not, also do point 2:
- Delete one half of your mesh. add a mirror modifier. mark your seems. Apply your mirror.
answered Jun 25, 2016 at 11:49
$endgroup$
1
You must log in to answer this question.
Not the answer you’re looking for? Browse other questions tagged
.
Not the answer you’re looking for? Browse other questions tagged
.
Loading
0
3 комментария
тридельерист дизайвебер
13.10.2022
двигай не весь выделенный объект, а вертексы в центре
Ответить
Развернуть ветку
Юрий Цонинец
13.10.2022
Либо pivot помести в 3d курсор, либо саму модель по оси y по центру помести.
Ответить
Развернуть ветку
Akinetsu
13.10.2022
Проходить куда? Mirror скрепляет оригинал и отражение в точках контакта, но не мешает одному входить во второе.
Ответить
Развернуть ветку
Написать комментарий…
3 комментария