С этими вопрос решен…
Пока привожу в порядок после предхоза . Были ошибки большей частью по акпп . При смене резины обратил внимание на отсутствие датчика абс на передних колёсах. Немного почитав нашёл что на америкосах абс не установлен, а сигнал с датчика используется для акпп (как датчик скорости.)Далее вычитал что устанавливается только на правое колесо. Заказал датчик оригинал брать не стал взял бюджетный вариант. Установил сбросил ошибки -все вопрос решён. Но сейчас появилась другая, на приборке не высвечивается но в памяти все же есть. Вопрос может у кого то была подобная ошибка Р0442 и как решали эту проблему.
Полный размер
Цена вопроса: 915 ₽
Пробег: 0 км
Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы писать комментарии, задавать вопросы и участвовать в обсуждении.
Доцент
Opel Vectra 2008 1,9 МКПП Сообщений: 1,076 1 В клубе с 13.01.2008 |
13.07.2011 15:20 Здравствуйте, товарищи! Т.е. судя по описанию — где-то течь в топливной системе… Что скажете? |
Старший научный сотрудник
Yeti 2012 1.8 DSG Сообщений: 781 В клубе с 24.01.2007 |
13.07.2011 21:10 Сообщение от Марш
— где-то течь в топливной системе… Топлива говоришь? Ну-ну… Сообщение от Марш
Но такая тема уже давненько… Вот именно, что давненько такая тема уже была. NMaximA с такой бедой боролся. Юзай поиск. |
Доцент
Opel Vectra 2008 1,9 МКПП Сообщений: 1,076 1 В клубе с 13.01.2008 |
22.07.2011 15:22 Сообщение от Nic74
Вот именно, что давненько такая тема уже была. NMaximA с такой бедой боролся. Юзай поиск. Вот вы такой умный, дали бы сразу ссылку, потому что поиск почему-то не находит ничего по моему коду ошибки и у NMaxima подобной темы нет |
Старший научный сотрудник
Yeti 2012 1.8 DSG Сообщений: 781 В клубе с 24.01.2007 |
23.07.2011 10:47 Сообщение от Марш
не находит ничего по моему коду ошибки и у NMaxima подобной темы нет Напрямую может и нет, но в этой теме проблемы Эвапоратив Систем обсуждались. Возможные причины и тест-процедура одинаковы для DTC P0441, DTC P0442, DTC P0455, DTC P0456: Code Definition Далее идёт текст, уже приведенный в файле NMaximA. |
Найдена следующая информация по ошибке P0442 для автомобиля HYUNDAI ELANTRA (2010-2014), MD/UD:
На русском языке:
Система улавливания паров топлива — незначительная утечка
На английском языке:
Evaporative Emission System Leak Detected (small leak)
Вы можете задать вопрос или поделиться опытом устранения ошибки P0442 на автомобиле HYUNDAI с другими пользователями.
Возможную причину возникновения и советы по устранению можно найти в каталоге причин и советов:
Найти причину >>>
Ошибки (коды ошибок) полученные от прибора, сканера требуют правильной интерпретации информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля.
Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это& вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о нарушении работы системы.
Может быть полезным для решения вопроса по устранению неисправности у Hyundai Elantra (MD/UD):
Возможные причины: Отсутствует или ослаблена крышка топливного бака; Используется неправильная крышка топливного бака; Крышка топливного бака остается открытой или не закрывается; Посторонние предметы попали в крышку топливного бака; Утечка в канистре или топливном баке EVAP; Протечка шланга системы EVAP; Утечка топливного бака.
Небольшая утечка в системе контроля за отводом паров топлива.
Код P0442 означает, что модуль управления обнаружил небольшую утечку в испарительном выбросе (EVAP). Незакрепленная крышка заливной горловины топливного бака является наиболее распространенной причиной, вызывающей код P0442.
One of the most common issues that happens with the Hyundai Elantra is the P0442 trouble code. This code appears when connecting the vehicle to an OBDII scanner and pertains to the emissions system.
While it’s unlikely to cause a breakdown, it can be bothersome and may result in a failed emissions test for your Elantra.
The most common cause of P0442 is a missing or damaged fuel cap.
What Does the P0442 Code Mean?
P0442 is a universal OBD II diagnostic trouble code, applicable across vehicle manufacturers. It has a two-part definition.
P0442: Evaporative Emission Control System → Leak Detected (Small)
Evaporative Emission Control System
The EVAP system captures all fuel vapor from your car’s fuel tank and sends them to the engine’s intake to be ignited in the normal combustion process.
Leak Detected (Small)
When the Hyundai Elantra’s computer detects that the EVAP system has a leak, it will throw the P0442 code.
Different code numbers represent the leak size. P0442 indicates your Elantra has a minor EVAP leak.
There are rarely any symptoms related to the P0442 code.
You may notice the vague smell of gas near the back of your vehicle, the check engine light will illuminate, and you may or may not have a “check fuel cap message”.
In rare cases, your Elantra may have difficulty starting after fueling up, indicating the purge valve is stuck open.
Hyundai Elantra P0442 Causes
Numerous factors can trigger the P0442 error code in the Hyundai Elantra. The most prevalent issue is undoubtedly the gas cap.
Bad or Loose Gas Cap
A bad or loose gas cap will also trigger this trouble code. So if it’s the first time you have experienced this issue, you may want to tighten the fuel cap and see if the code clears itself.
Just be aware that the engine may take several cycles to clear the code.
Your Elantra may display a message indicating that you need to tighten the gas cap; even if it doesn’t, the fuel cap is the first thing you should check.
Inspect the O ring underneath the fuel cap and verify that it is present and not dry-rotted.
Ensure you utilize an authentic Hyundai gas cap for replacements to maintain optimal functionality.
EVAP System Leak
P0442 doesn’t specify where the leak is coming from, only that there is a leak. Unfortunately, when this code appears by itself, it doesn’t specify which part of the EVAP system the leak is coming from.
A professional shop can use a smoke machine to test precisely where your Elantra’s EVAP system is leaking from.
Purge Valve
The vapor canister purge valve is a common cause of the P0442 trouble code and the Hyundai Elantra. The purge valve lets fuel vapor out of the charcoal canister and into the intake manifold.
They are easy to replace. There are a few clips that you need to find and remove. Pull the harness plug, and that’s usually it.
Purge valves are really cheap too. Always verify the fit for the model year and engine combination in your car.
Vent Valve
The vent control valve regulates vapor flow from the fuel tank/charcoal canister. It controls the pressure in the fuel tank and prevents any gases from escaping into the atmosphere.
A vent control valve is relatively easy to replace if you have all the necessary tools. The part is readily available online or at your local auto parts store. The most challenging part is getting under your Elantra to get to it.
EVAP Hoses
A hose carries fuel vapor from the gas tank to the gas tank vent valve, and another hose runs from the charcoal canister to the intake manifold (gatekept by the purge valve). These hoses are often prone to cracking, tearing, and splitting. Always inspect this hose before any other repairs are attempted.
Charcoal Canister
Your Elantra’s charcoal canister is responsible for storing fuel vapors released from the gas tank. It’s an essential part of the evaporative emission control (EVAP) system and helps to reduce emissions.
The charcoal canister traps these vapors until they are burned in the engine, ensuring that no air pollutants escape into the atmosphere.
A leak in the fuel vapor hose leading from the fuel tank to the intake will throw P0442 in your Elantra.
Fuel Tank Pressure Sensor (If Equipped)
If the fuel tank pressure sensor has gone bad, it can cause many problems, including the P0442 code.
Not all vehicle’s have a fuel tank pressure sensor. You’ll need to verify if your Elantra has one or not.
Related: P0446 Hyundai Elantra, P0455 Hyundai Elantra
Common Questions
How Do I Reset P0442?
There are two ways to reset P0442. You can plug a scan tool into your Elantra and command it to clear the codes, or you can repair the EVAP leak.
If you clear the code without fixing the cause, it will return. If you fix the leak without clearing the code, the check engine light may take a few drive cycles to turn off.
Can You Drive With a P0442 Code?
An EVAP leak will not affect how your Hyundai Elantra’s engine runs. While we recommend fixing your car as soon as possible, P0442 is not a breakdown risk.
How Much Does it Cost to Fix a P0442 Code?
Fixing a P0442 error code on your own typically ranges from $20 to $100, covering the most prevalent issues that trigger this code.
Use factory Hyundai replacement parts so you’re not back under your car in a few years.
Conclusion
If your Hyundai Elantra has the P0442 OBD II code, you should first check the fuel cap. If it’s missing or broken, replace it.
If the fuel cap seems ok, you must check the EVAP system for a leak.
Diagnose check engine light Hyundai Elantra with stored diagnostic trouble code p0442 small evaporative emission system leak.
On this vehicle I was unable to find any On this vehicle I was unable to find any visible leaks with a smoke machine but was able to find a possible cause and in this video I show you how to easily remedy that thanks for watching be sure to subscribe to the flat rate mechanic for more money-saving auto repair videos.
1. Monitor the fuel tank pressure sensor voltage either with the scanner or using at voltmeter (Green/Orange wire pin 33 at the Electronic Control Module). The fuel tank pressure sensor should have approximately 5 volts on the Red wire (pin 44) and a ground on the Blue/Black wire. With atmospheric pressure on the system, the voltage on the Green/Orange wire should be near 2.5 volts.
2. Next ground the canister close valve Blue/Black wire, this should close the valve and seal the system.
3. With the engine idling, locate the purge control valve (under the throttle body, inline of the vacuum hose) and tap the Yellow/Orange wire to ground while watching the fuel tank pressure sensor voltage. Bring the voltage down to near 1 volt and stop tapping the ground. The voltage should hold if there are no leaks. If the voltage starts to rise pinch off the hose between the canister and the fuel tank. If the voltage stops rising the leak is in the canister, canister close valve or hoses.
The one tool every mechanic should have: http://amzn.to/2FN2r70
Subscribe here: https://goo.gl/j1pCfn