1. проверить правильность установки воздушного фильтра и расходомера ( на предмет постороннего подсоса воздуха)
2. проверить конструктивный узел B2/5 ( расходомер)
3. проверить конструктивный узел B2/5b1( датчик температуры всасываемого воздуха- стоит на расходомере)
4. проверить самоадаптацию топливнорй смеси ( тут уже нужна СТАРуха с диагностом)
Короче сделай п 1 и проверь всю всас магистраль на предмет посторонних подсосов
….остальное сам не проверишь ( диагност должен проверять), непонятно почему он сразу не провёл рекомендованые проверки????
Добрый вечер всем!
Mercedes Е240 2004 года VIN WDB2110611A480878
Уже второй раз с талкиваюсь с постоянно работаюшим вентилятором на мерсе.
На другом мерсе было так: вентилятор включался при включении зажигании это был 210 очкарик. Показывал модуль вентилятора.
А на этой 211 включается после того как заведешь. И постоянно работает.
с делал диагностику LAUNCH-x431 master. Старик есть у меня но ноут заборохлел на ремонт отправил.
Ошибки показывает тек. сохр. P0600 и P1999
Кто сталкивался подскажите с чего начать?
Температура двигателя показыват в норме, сравнил по параметрам и с шитком приборов.
Изменено 11 ноября 2012 пользователем Slavik k
Всем привет нуждаюсь в помощи. Приследует меня проблема, при ускорении машина глохнет, такое чувство как будто бензин кончился ну или искра пропала, во время провала машина ведет себя так как на механике перепутал 3 скорость с первой. Проблема проявляется не постоянно в большинстве случаев машина тупит, но бывают моменты когда 2-3дня ездишь и машину неузнать она динамичная откликается на газ и едет идеально, остальное время плавно и нежно давя на педаль газа разгоняется хоть до 200, но стоит реще нажать на педаль и она глохнет.
Проблема появилась 2 года назад, был поменян бензонасос основной и перекачивающий, результа 0. Был заменен двигатель на контрактный с японца вместе с навесным(в моем были задиры) реакции 0. По акпп ошибок нету. Из старого осталась моторная проводка (была разобрана и прозвонена под нагрузкой и так) все в норме, но конечно все возможно не исключаю. Блок управления двигателем (вскрывался элекриком под микроскопом смотрели качество пайки на наличие трещин, ничего не выявлено, микросхемы визуально целые), старый остался датчик уровня масла, тк двигатель был с 210 и пришлось менять нижнюю часть поддона вместе с датчиком. Само дмрв пришло с двигателем, брал 3 дмрв с рабочих машин результата 0. Проверял напряжение на контактах дмрв, как предлогал стар, все внорме. На холостых машина реагирует прекрасно на газ проблема проявляется только под нагрузкой, педаль газа ставилась с другой машины… Куда копать незнаю варианты кончились, остался вариант поменять подкапотную проводку и блок управления двигателем, но не хочется этого делать чисто ради эксперимента, на абум.
Ошибка р209 В (неизвестнаяошибка) появилась после того как я отулючил через стар задние лямбдики и продувку катализатора.
Code | Fault Location | Probable Cause |
---|---|---|
P1999 | P1999 – Mfg Defined (Mercedes-Benz, Volvo, Volkswagen) (Buy Part On Amazon) |
We recommend Torque Pro
Manufacturer Specific Definitions for P1999
Make | Fault Location |
---|---|
Audi | Friction Too High Exhaust Camshaft Adjustment Bank 2 |
Volkswagen | Friction Too High Exhaust Camshaft Adjustment Bank 2 |
Table of Contents
- What Does Code P1999 Mean?
- Get Help with P1999
What Does Code P1999 Mean?
PLEASE NOTE: The information in this article is for general informational purposes only, and is therefore not definitive, nor exhaustive. As such, this information must NOT be used in any diagnostic and/or repair procedure that involves OBD II fault code P1999. Always refer to the relevant repair manual, or refer the vehicle for professional diagnosis and repair.
OBD II fault code P1999 falls into series of manufacturer-specific codes that is “reserved” for transmission relates issues, but to date, very few major car makers have assigned P19XX-series codes to specific transmission related issues, with Ford being foremost.
P1999 is not in widespread use and only a few car makers use it at all. Below are some details of which car makers use code P1999, and what this code means for these manufacturers. Note that in most cases, extracting code P1999 requires professional grade diagnostic equipment as well as product-specific knowledge to correctly interpret the significance of this code as it pertains to the particular vehicle or application that displays the code.
P1999 definition: “Load limit is active.”
Load limiting refers to measures taken by a PCM to limit the loads placed on the drive train under certain driving conditions and throttle positions. Note that on some diagnostic equipment, this code can also be displayed as – P20D4 – but with the same definition.
Code P1999 explained:
Code P1999 is used on some high performance MB models to indicate that there is a problem with PCM programming that protects drive train components against high torque outputs that could potentially damage those components.
Essentially, the PCM on these models are programmed to detect when engine power output exceeds predefined levels; when this level is reached, power output is reduced momentarily to protect the transmission and other drive train components. One way of achieving this reduction in power is for the PCM to close the throttle plate, and to make adjustments to fuel delivery and ignition timing to limit engine power.
However, suddenly closing the throttle plate has the effect of causing a severe stumble that some drivers describe as “…driving into a brick wall.” This effect typically occurs when the throttle is opened suddenly, and it can occur at any throttle position between about 25%, and 75% open, but only when the rate at which the throttle is opened exceeds a predefined value. Gradually opening the throttle, or cruising at large throttle openings will typically not activate the load limiting feature.
Code P1999 is set when the load limiting circuits remain active, producing symptoms that can vary from poor acceleration, stalling upon acceleration; rough running/idling, decreased fuel economy, and others that may be specific to the affected vehicle.
Fixing code P1999:
Reprogramming MB PCM’s to repair or remove load limiting circuits is a highly technical fair that requires specialized equipment, and expert knowledge of MB diagnostics and programming. Therefore, this procedure should NOT be attempted by non-professional mechanics.
NOTE: On some MB applications that use MAF (Mass Airflow) sensors, instead of the more common MAP (Manifold Absolute Pressure) sensors, such as some M-class vehicles, a faulty or non-OEM MAF sensor can trigger code P1999. In these cases, the code can often be resolved simply by cleaning or replacing the MAF sensor.
Volvo S-series models and P1999
P1999 definition: “Cylinder deactivation malfunction”.
Note that in some definitions the wording may be slightly different, but in Volvo S-series applications, including the S40, S60, S70, S80, S90, and SCC, models, this code refers to cylinder deactivation issues.
Code P1999 explained:
Cylinder deactivation refers specifically to the practice of deactivating some cylinders on an engine to reduce emissions. In Volvo applications, the deactivation is accomplished by interrupting the flow of pressurized oil to hydraulic valve lifters, thereby preventing the valves on some cylinders from opening and closing, which has the result of inactivating selected cylinders.
Fixing code P1999:
Although diagnostic and repair procedures are for the most part model specific, the causes if this code on Volvo applications can almost always be traced to poor maintenance, and/or the use of inappropriate engine lubricating oil that affects the operation of control solenoids and valves.
Volvo XC-series models and P1999
P1999 definition: Although there is no defined description for this code on XC-series models, the presence of this code indicates engine management issues.
Fixing code P1999:
Diagnostic and repair procedures are dependent on the actual problem, which can only be determined by using suitable diagnostic equipment to extract the code (and its definition) from the fault memory.
VAG-COM Diagnostic System and P1999
“VAG-COM Diagnostic System” refers to a Microsoft Windows-based diagnostic system used primarily by Volkswagen Group vehicles, including SEAT, Audi, and Skoda models, along with many VW commercial vehicles. “VAG-COM” is derived from Volkswagen AG, which was the former name of the Volkswagen Group.
P1999 definition: “Friction too High, Exhaust Cam Adjustment (Bank 2)”. “Friction” refers to friction in the mechanism that alters the valve timing on the exhaust camshaft of the bank of cylinders that does not contain cylinder #1.
Typical symptoms could include an illuminated warning light, rough running/idling, hard starting, loss of power, and increased fuel consumption. In some cases, the vehicle could enter limp mode.
Fixing code P1999:
In almost all cases, the cause can be traced to poor maintenance, and/or the use of unsuitable engine lubricating oil that does not provide sufficient lubrication. The presence of solid particulate matter in the oil, such a sludge or metal wear particles can also cause this code.
Help Us Help You
Please comment below describing your issue as well as the specifics of your vehicle (make, model, year, miles, and engine),
and one of our mechanics will respond as soon as possible. We appreciate a $9.99 donation via the payment button below.
Описание P1999 ошибки автомобиля Mercedes. В нашем справочнике имеется следующая информация:
На русском языке:
Слишком высокое трение, вал регулировки распределительного вала выпускных клапанов 2
На английском языке:
Friction Too High Exhaust Camshaft Adjustment Bank 2
Выберите модель для возможности более детального просмотра информации по этой ошибке:
Найти причину >>>
Принимая во внимание тот факт, что OBD2 ошибки работы электронных систем автомобиля не всегда на прямую указывают на неработающий элемент, а чаще дают всего лишь общую информацию о неисправности, мы пришли к следующему выводу:
В разных марках и моделях автомобилей одна и также ошибка может возникать как следствие неисправности абсолютно разных элементов.
Стало понятно, что просто необходим ресурс в котором можно найти не только общую информацию об OBD2 ошибке, а практические данные по конкретному автомобилю.
Опыт автоэлектриков показал, что если рассматривать определенную марка-модель автомобиля, то в подавляющем большинстве случаев причина возникновения какой либо ошибки одна и также.
Мы создаем, не без вашей помощи, справочник причинно-следственной связи возникновения той или иной OBD2 ошибки у конкретного автомобиля (марка и модель). Если на Ваш автомобиль не найдено описание (причинно-следственной связи) ошибки, то не стесняйтесь задавайте вопрос.
Если у вас есть опыт в устранении той или иной ошибки — делитесь опытом с другими пользователями. Так мы сможем сформировать полезный ресурс. По капле от каждого и всем будет полезно.
Возможно будет интересно:
Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.
Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент. Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.
Автомобили с каждым днем становятся все более сложными, но и более диагностируемыми. Наш форум создан для всех, от простых автолюбителей до профессиональных автоэлектриков.