Stoneridge se5000 ошибки

Национальная ассоциация предприятий
автомобильного и городского пассажирского
автотранспорта

Департамент тахографии

Опубликовано: 20.03.2016 19:14 |

Календарь Обучения

<<  Июнь 2023  >>

 Пн   Вт   Ср   Чт   Пт   Сб   Вс 
        1   2   3   4
  5   6   7   8   9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Категория
Stoneridge Electronics 5000
Posted
Создано: Пятница, июля 05, 2013, Последние изменения: Понедельник, июля 08, 2013
Info
Просмотров: 2605

SE 5000 ошибка 001260

Densy Дата: Воскресенье, 13.04.2014, 11:41 | Сообщение # 1

Группа: Эксперт

Сообщений: 510

Репутация: 0

Статус: Оффлайн

Добрый день. Подскажите что за ошибка такая SE5000- на скании 001260. Читал МК2. По CAN шине что ли?

 
Hrust7990 Дата: Воскресенье, 13.04.2014, 13:39 | Сообщение # 2

Группа: Эксперт

Сообщений: 303

Репутация: 3

Статус: Оффлайн

Вождение без соотвествующей карты. Вставлена или карта контроля, или предприятия. Или проблема с самой картой водителя. Тахограф не причем, только зафиксировал этот «косяк».


«Кроилово» всегда ведёт к «попадалову»!

 
Red301 Дата: Суббота, 13.12.2014, 20:36 | Сообщение # 3

Группа: Мастер

Сообщений: 182

Репутация: 3

Статус: Оффлайн

Подскажите. SE5000, на дисплее пишет внутренний сбой тахографа, Программатор (СТСII) показал активную ошибку, ошибка дата/время 000800, не удаляется. Время было сбито, но местное показывало правильно, поправил UTC и смещение(было -1, сделал +3). Через час снова на дисплее пишет внутренний сбой тахографа, местное время опять правильно показывает, мировое и смещение(стало +1) сами поменялись. Что мне с тахографом делать?

Сообщение отредактировал Red301Суббота, 13.12.2014, 20:37

 
Hrust7990 Дата: Пятница, 19.12.2014, 14:26 | Сообщение # 4

Группа: Эксперт

Сообщений: 303

Репутация: 3

Статус: Оффлайн

Попробуй положить его на стол, минут на 5-10 с картой мастерской внутри. т.е. обесточить. Так в рекомендации по этой ошибке пишет завод. Не поможет — в топку. на прошлой неделе был такой же случай. Не помогло, поставил Эфас.


«Кроилово» всегда ведёт к «попадалову»!

 
Изот Дата: Пятница, 19.12.2014, 15:41 | Сообщение # 5

Группа: Мастер

Сообщений: 1424

Репутация: 18

Статус: Оффлайн

Попробуй катру мастера вытащить, а потом по новой поставить… и заново время UTC установи…
Какого года ТС? может в бортовом компе время не то установлено — тогда конфликт тахи и блока управления…

 
Андрей Дата: Пятница, 19.12.2014, 18:47 | Сообщение # 6

Группа: Эксперт

Сообщений: 2814

Репутация: 32

Статус: Оффлайн

Цитата Densy ()

Добрый день. Подскажите что за ошибка такая SE5000- на скании 001260. Читал МК2. По CAN шине что ли?

Коды ошибок SE5000 на МК2

 
Red301 Дата: Пятница, 19.12.2014, 21:47 | Сообщение # 7

Группа: Мастер

Сообщений: 182

Репутация: 3

Статус: Оффлайн

Цитата Hrust7990 ()

Попробуй положить его на стол, минут на 5-10 с картой мастерской внутри. т.е. обесточить. Так в рекомендации по этой ошибке пишет завод. Не поможет — в топку.

Все пробовал, не помогло, он у меня двое суток пролежал с картой на столе, пока я карту искал biggrin . Поменял на другой SE5000.

Цитата Изот ()

Какого года ТС? может в бортовом компе время не то установлено

Форд Транзит 2008 года, тахограф конкуренты устанавливали, так что никакой связи с бортовым компьютером.

 
Изот Дата: Понедельник, 22.12.2014, 15:16 | Сообщение # 8

Группа: Мастер

Сообщений: 1424

Репутация: 18

Статус: Оффлайн

Не берет время…. в программаторе время вручную ставил? или по умолчанию? может часы в программаторе отстают от тахи?

 
Hrust7990 Дата: Вторник, 23.12.2014, 10:45 | Сообщение # 9

Группа: Эксперт

Сообщений: 303

Репутация: 3

Статус: Оффлайн

Это «на скорость не влияет»! Я по всякому забивал время. И UTP , и ТС1 , и МТСО. Не помогло, активная ошибка так и осталась. Дальше по инструкции — замена.Что и было сделано. Какой то мор пошел на SE , за две недели — уже 4 штуки в утиль, один ожил. Валера сглазил! biggrin Хорошо хоть ошибки разные и есть что воткнуть.


«Кроилово» всегда ведёт к «попадалову»!

 
Vlad Дата: Понедельник, 05.01.2015, 12:13 | Сообщение # 10

Группа: Пользователь

Сообщений: 58

Репутация: 6

Статус: Оффлайн

При попытке извлечения карты водителем тахограф потух и больше не подает признаков жизни. Подскажите что делать? Выбрасывать? Как карту можно достать?

 
Stalker8901195 Дата: Понедельник, 05.01.2015, 13:34 | Сообщение # 11

Группа: Эксперт

Сообщений: 1209

Репутация: 8

Статус: Оффлайн

Цитата Vlad ()

Как карту можно достать?

С обратной стороны SE-5000 ,есть не большие углубления» вроде подковы » там надо оккуратно сделать отверстие и шилом или …. отогнуть серую защелку

 
skodafelicia Дата: Понедельник, 05.01.2015, 21:38 | Сообщение # 12

Группа: Эксперт

Сообщений: 258

Репутация: 0

Статус: Оффлайн

Цитата Stalker8901195 ()

и шилом или …. отогнуть серую защелку

Моя уставшая за НГ праздники фантазия заработала с новой силой… biggrin biggrin


Александр. Губкин, Белгородская губерния

 
Stalker8901195 Дата: Вторник, 06.01.2015, 00:16 | Сообщение # 13

Группа: Эксперт

Сообщений: 1209

Репутация: 8

Статус: Оффлайн

Цитата skodafelicia ()

фантазия заработала с новой силой…

book lol

Сообщение отредактировал Stalker8901195Вторник, 06.01.2015, 00:17

 
Vlad Дата: Вторник, 06.01.2015, 13:46 | Сообщение # 14

Группа: Пользователь

Сообщений: 58

Репутация: 6

Статус: Оффлайн

Спасибо. Карту достал. Может еще подскажите где такой тахограф можно купить в праздники? Можно ли SE 5000 Rev. 7.1 полностью настроить программатором CTC II? Насколько небезопасно ездить автобусу со сломаным SE 5000 (на какие системы он может воздействовать)? Я рекомендовал не выпускать автобус в рейс пока не заменят тахограф, но клиент не хочет ставить его на все праздники, к тому же водитель говорит что из рейса он вернулся без приключений, машина не тупила, а только «радовала» новогодними огоньками на панели. Извините что так много вопросов, просто с SE 5000 еще не работал.

 
Stalker8901195 Дата: Вторник, 06.01.2015, 19:39 | Сообщение # 15

Группа: Эксперт

Сообщений: 1209

Репутация: 8

Статус: Оффлайн

звоните в ФБУ ! ФСБ ! 112 ! lol

 
  • Страница 1 из 2
  • 1
  • 2
  • »

  • Contents

  • Table of Contents

  • Bookmarks

Quick Links

Workshop Manual

SE5000-8 Smart Tachograph

www.stoneridgeelectronics.com

www.SE5000.com

loading

Related Manuals for Stoneridge SE5000-8

Summary of Contents for Stoneridge SE5000-8

  • Page 1
    Workshop Manual SE5000-8 Smart Tachograph www.stoneridgeelectronics.com www.SE5000.com…
  • Page 3: Important

    Important Important The Stoneridge tachograph SE5000-8 has full type approval for use in the European union according with Commission Regulation (EU) 2016/799 of 18 March 2016 and other related legislatives. The Approval Certificate number will be indicated on all Stoneridge tachograph.

  • Page 4: Table Of Contents

    Table of Content Table of Content Motion Sensor Sensor Cable Important DSRC Workshop Card Power Connection Tachograph Version Tachograph Signal Connection Internet Information Fitting the Tachograph Copyright Activation and Motion Sensor Pairing Changes Activation and Pairing Processes Table of Content Activation or Pairing failure Introduction Programming Vehicle Related Parameters 24…

  • Page 5
    Table of Content VU Security breach attempts Motion sensor related events Recording equipment faults Card faults Manufacturer specific events and faults (pop-ups) Frequently asked Questions, FAQ — 5 -…
  • Page 6: Introduction

    For example installation, performing installation, maintenance, periodic activation, calibration and inspection. inspection and repair of the SE5000-8. It is mainly A variety of equipment will be required to carry out concerning the calibration mode of operation. the above-mentioned workshop functions. Essential…

  • Page 7: Overview

    Enter the PIN code associated with the card. The A driver card is used to store driving data relating to PIN can be entered by using the buttons on the the owner of the card. tachograph or a Stoneridge Optimo2 Tachograph programmer. — 7 -…

  • Page 8: Withdraw A Workshop Card

    Overview The following explains how to enter the PIN code using the buttons. Withdraw a Workshop Card 4. Use the arrow button to select the correct digit. 1. Press and hold the 1 button to open the driver Confirm with OK. Repeat selecting and card tray or the 2 button to open the co-driver confirming as needed.

  • Page 9: User Interface

    User Interface User Interface UTC time The tachograph detailed within this manual Invert display comprises two card tray mechanisms, a printer, an Drivers consent to export personal data LCD display, a calibration/download interface (6-pin Built-in test (Self test) connector located behind paper cassette) and user Parameters controls, located in an ISO standard radio enclosure.

  • Page 10: Change Parameters

    User Interface Change Parameters The parameters menu is accessible in calibration, company, and non-activated mode. Warning! Changes in the parameter settings affect the tachograph and the vehicle system. Make sure you know the configuration of the vehicle before any changes are made. To change a parameter: Press the OK button and select: SETTINGS…

  • Page 11: Symbols

    User Interface Symbol Description Settings Symbols GNSS positioning facility This is a list of the most frequently shown symbols ITS interface on the display and on the printouts. Remote communication facility (DSRC) Symbol Description Function not available Symbol Combinations Driver or slot The following combination of symbols are the most Co-driver or slot common.

  • Page 12: Printouts

    Printouts Printouts You can view the information stored in the tachograph and on the driver cards by printing it on paper or by showing it on the display. There are a number of different presentations available, which you can read more about in Printout Examples below Printout Data 1.

  • Page 13: Daily Printout (Card)

    1. Printout date and time 2. Type of printout (24h, card) Daily Printout (card) 3. Card holder’s surname This printout lists all activities 4. Card holder’s first name stored on the driver card (or co- 5. Type of card, Country, and Card Identification. driver card) for the selected date 6.

  • Page 14: Daily Printout (Vu) (1/3)

    1. Printout date and time 2. Type of printout (24h, VU) Daily Printout (VU) (1/3) 3. Card holder’s surname M=Manual entries of driver 4. Card holder’s first name activities. 5. Card and country identification number This printout lists all activities 6.

  • Page 15: Daily Printout (Vu) (3/3)

    34. Record identifier (VU daily summary per driver) Daily Printout (VU) (3/3) 35. Driver surname 36. Driver’s first name(s) 37. Driver’s card identification 38. Time and location at the start of daily period 39. Longitude at the start of daily period 40.

  • Page 16: Events And Faults (Card)

    1. Date and time 2. Type of printout (event and faults, card) Events and Faults 3. Card file system (generation 1 or 2) (card) 4. Card holder’s surname This printout lists all warnings 5. Card holder’s first name and faults stored on the card 6.

  • Page 17: Details Of Events And Faults (Vu)

    Details of Events and Faults (VU) 1. Type of event or fault. 2. Event or fault code. 3. Event or fault record purpose (All purposes are not saved for each event): 00 — one of the 10 most recent (or last) events or faults. 01 — the longest event for one of the last 10 days of occurrence.

  • Page 18: Technical Data

    1. Date and time 2. Type of printout (technical data) Technical Data 3. Cardholder ID This printout list data as speed 4. Vehicle Identification Number (VIN) settings, tyre size, calibration data 5. Registering member state and Vehicle and time of adjustments. Registration Number, VRN The display shows the following 6.

  • Page 19: Overspeeding

    1. Date and time. 2. Type of printout. (overspeeding). Speed Overspeeding limiting device setting. This printout lists overspeeding 3. Card holder’s surname. events together with duration 4. Card holder’s first name. and the name of the driver. 5. Card and country identification number. The display shows the 6.

  • Page 20: Historic Cards

    1. Date and time 2. Type of printout: History of inserted Historic Cards cards This printout lists the history of 3. Card holder’s surname cards used in the Tachograph. 4. Card holder’s first name The display shows the following 5. Card and country identification number (on the second line): 6.

  • Page 21: Installation

    Calibrating and programming the tachograph. Sealing the tachograph system. Completing and fitting an installation plaque. Motion Sensor The motion sensor must be a Stoneridge approved Note! type of smart tachograph sensor and fitted to the Before the vehicle is allowed to be taken into vehicle gearbox.

  • Page 22: Dsrc

    For details on how to make power connections and to protect the ADR version of the Stoneridge tachograph, see: Fitting an ATEX Tachograph on page 38. A Stoneridge power cable must be used to make the circuit shown below. 1. Lights 2. Ignition 3.

  • Page 23: Activation And Motion Sensor Pairing

    When a motion sensor is connected to a powered the tachograph into a vehicle. For more information, tachograph it will automatically be paired with the contact the Stoneridge local importer, see Contact tachograph . Pairing can only be done in the Stoneridge on page 1 calibration mode of operation, i.e.

  • Page 24: Activation Or Pairing Failure

    Connect a tachograph programmer (for instance a pulses into the tachograph via the Stoneridge Optimo2 Tachograph programmer) to the calibration/download front connector pin 4 (the front calibration/download connector to program calibration I/O pin). This can be done to check the the vehicle parameters.

  • Page 25: Fault Number Motion Sensor

    Installation position (3) below to check if a second source The actual sealing method must be authorised by the motion sensor is present. relevant authorities. If resealing is necessary it must be carried out by authorised holders of valid workshop cards. All used seal numbers (up to 5) should be stored in the VU.

  • Page 26
    Installation The serial numbers of the seals in place (up to The part where the motion sensor is installed. — 26 -…
  • Page 27: Download Data

    Stoneridge recommends using the CITO2 downloading equipment which significantly reduces the downloading time. For more information about the CITO2 download equipment, contact Stoneridge, see Contact Stoneridge on page 1.

  • Page 28: Care And Maintenance

    A driver without a valid driver card is not permitted to drive a vehicle equipped with a smart tachograph. Printer Maintenance The only serviceable parts in the Stoneridge 4. Insert the paper into the printer. tachograph are the paper cassette and the printer paper.

  • Page 29
    Care and Maintenance 5. Slide the paper cassette into the tachograph and press the lower part of the panel to close. 6. Pull the paper upwards and tear it off. — 29 -…
  • Page 30: Built-In Test

    Care and Maintenance Built-in Test The built-in test can be used to check the following tachograph components for correct operation: Display Driver card Buttons Printer Invert display Perform a built-in test in the following way, but please note that the built-in test is only available when the vehicle is stationary.

  • Page 31: Opening Failing Card Trays

    Care and Maintenance Opening Failing Card Trays To open the card trays to get hold of the inserted card in the event of a tachograph tray failure or power failure do as follows: 1. Ensure that the ignition is switched off. 2.

  • Page 32: Inspection Of Tachograph System

    Inspection of Tachograph System Inspection of Tachograph System Inspection of a smart tachograph system must be carried out under the following circumstances: After any repair of the system. If the motion sensor seal is broken. After any alteration to either the vehicles characteristic coefficient (W factor) or the effective circumference of the drive wheels (L factor).

  • Page 33
    Inspection of Tachograph System Finally, as a legal requirement, a new installation plaque must be fitted to the vehicle in place of the previous one. Please note that all seals must also be replaced and the seal numbers used must also be on the plaque. For more information on the installation plaque, see Installation Plaque on page 25.
  • Page 34: Repairs And Decommissioning

    Do not fit a replacement tachograph with a different part number unless it is confirmed by Stoneridge as an equivalent to the one it is replacing. Information about actual part number is visible on a 1.

  • Page 35: How To Remove The Tachograph

    How to remove the tachograph How to remove the tachograph Once fully mounted, a Stoneridge smart tachograph can be removed from its mounting cage using a pair of tachograph extraction tools (6350-023). 1. Insert the extracting tools perpendicular into the two pair of holes at the sides of the plastic front fascia.

  • Page 36: Technical Data

    Visible area 72 x 16.6 mm No. rows and characters 2 — 16 Pin marked in red (D8) are optional pins/functions Printer added by Stoneridge to the connector format ISO16844-1. Paper width 57-58 mm Paper roll diameter 30 mm (max)

  • Page 37
    Can be used as engine revs, driver and co-driver an alternative customer speed activity information in a signal. Stoneridge Electronics Speed pulse Positive going pulse output signal proprietary format. output triggered by each pulse from the The CAN bus (Controller Area Network) is a motion sensor.
  • Page 38: Atex Tachograph

    ATEX Tachograph ATEX Tachograph Fitting an ATEX Tachograph When fitting a Stoneridge ATEX tachograph the Hazardous Goods Vehicles unit must be fitted within the truck cabin. To ensure The ATEX version of the tachograph is approved that the tachograph conforms to IP54, the unit must for use in hazardous goods vehicles.

  • Page 39: Display Messages

    Display Messages Display Messages There are four type of messages that can be seen on the display. Messages — contains information on processes or reminders to the driver. Messages are not stored and can not be printed. Press the Back button to clear the message. Pre-warnings — appear as early reminders to the warnings.

  • Page 40
    Display Messages Display Description Action Already in Message Insert only one Workshop card. calibration mode Two workshop cards inserted. The second card will be ejected without being processed (authenticated). Related to the operator. Card Fault Check that the inserted card is valid and auth.failure The tachograph security check for the card correctly inserted.
  • Page 41
    Display Messages Display Description Action daily drive time Pre-warning — 9h daily drive time Warning — 9h daily drive time Pre-warning — daily drive time Three different warnings for reaching the allowed driving time. Data Fault Check for evidence of tampering with the integrity error Corrupted files have been detected in the tachograph.
  • Page 42
    Display Messages Display Description Action Insertion of Warning Check that the card has not been inserted a non valid card A non-valid card has been inserted to a slot. upside down or is expired. Related to the operator. Last sess. Warning Eject the card and check it visually.
  • Page 43
    Display Messages Display Description Action Pairing Message Remove the workshop card from the failed The motion sensor — tachograph pairing tachograph. process has failed. [Workshop card]. Check the system connections. Related to the tachograph or motion sensor. Check the sensor cable. Replace sensor cable if required.
  • Page 44
    Display Messages Display Description Action reminder Pre-warning daily rest A reminder for the daily rest. reminder Pre-warning weekly rest A reminder for the weekly rest. Fault Check the external Remote Detection facility Remote Cannot communicate with the Remote Detection fault and the cables Detection facility (DSRC) Tampering with hardware has been…
  • Page 45
    Display Messages Display Description Action Sensor Fault Check the vehicle battery voltage, wiring, etc. no power signal Motion sensor has no power. Related to the Replace the motion sensor if necessary. motion sensor. Sensor Message pairing The motion sensor and tachograph is in the process of pairing.
  • Page 46
    Display Messages Display Description Action Wrong PIN! Message Press OK and try again. Attempts left:2 Wrong PIN entered but still attempts left. [Workshop card].Related to the card Wrong PIN! Message Eject the card and replace it with a valid one. Card locked ! Wrong PIN entered too many times.
  • Page 47: Event, Fault And Diagnostic Trouble Codes

    Event, Fault and Diagnostic Trouble Codes A list of all DTCs that are stored in the Stoneridge smart tachograph is presented below. A check should be made to determine whether the DTC is still active or not. The cause of the DTC should be determined and appropriate action taken as described in the table that follows.

  • Page 48: Vu Security Breach Attempts

    Event, Fault and Diagnostic Trouble Codes Type of event Code or fault Description Suggested action to be taken 002C80 Absence of position No valid GNSS signal received during Check that GNSS signal can be received information from three hours of accumulated driving Check if external objects obstruct the GNSS GNSS receiver signal…

  • Page 49: Motion Sensor Related Events

    Event, Fault and Diagnostic Trouble Codes Type of event Code or fault Description Suggested action to be taken 002452 Unauthorised The sensor has been changed since Check motion sensor operation and all change of motion last pairing. wiring. sensor Check for evidence of tampering. Pair the motion sensor and tachograph again.

  • Page 50: Card Faults

    Event, Fault and Diagnostic Trouble Codes Type of event Code or fault Description Suggested action to be taken 002280 Sensor fault Motion sensor communication error. Check motion sensor operation and all Error response or wiring. Content of acknowledge or response is acknowledge not correct.

  • Page 51
    Event, Fault and Diagnostic Trouble Codes Type of event Code or fault Description Suggested action to be taken 000003 VU power supply low The power supply to the tachograph Check vehicle power supply levels. has been lower than minimum value for Check power supply input to tachograph.
  • Page 52: Frequently Asked Questions, Faq

    Turn on the illumination using the Stoneridge Optimo2 Tachograph programmer. Check the light source settings. Why can I not program all the SE5000-8 functions using VDO Only the functions necessary to calibrate the SE5000-8 are included programmer? in the VDO programmer.

  • Page 53
    Frequently asked Questions, FAQ — 53 -…
  • Page 54
    STONERIDGE — EVERY ANGLE COVERED Stoneridge Electronics Ltd Charles Bowman Avenue Claverhouse Industrial Park Dundee DD4 9UB, Scotland Tel: +44 (0)1382 866 400 Fax: +44 (0)1382 866 401 E-mail: amsales@stoneridge.com www.stoneridgeelectronics.com 103767P/01R01 EN…

Национальная ассоциация предприятий
автомобильного и городского пассажирского
автотранспорта

Департамент тахографии

Опубликовано: 20.03.2016 19:14 |

Календарь Обучения

<<  Январь 2023  >>

 Пн   Вт   Ср   Чт   Пт   Сб   Вс 
              1
  2   3   4   5   6   7   8
  9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Code

DTC

!13

002452

!14

!15

!18

!18

Code

DTC

!0A

002780

!20

002508

!21

002508

!22

002508

!35

002508

Recording equipment faults

Code

DTC

X31

000139

000800

002007

000C31

Type of event

or fault

Unauthorised

The sensor has been changed since

change of motion

last pairing.

sensor

Card data input

The cryptographic communication with

the card inserted (in slot 1 or 2) is

integrity

unsuccessful.

Stored data integrity

The stored data in the 365 day memory

error

is erroneous.

Hardware sabotage

Card has been removed by force

Security violation

Tampering with hardware has been

detected.

Type of event

or fault

Vehicle motion conflict Speeds from motion sensor and GNSS

contradict

Motion sensor internal error, but no

No further details

further fault cause.

Authentication failure Motion sensor internal error,

authentication failure.

Stored data integrity

Motion sensor internal error, stored

error

data integrity failure

No further details

Motion sensor unknown internal error

Type of event

or fault

VU internal fault

Internal fault in the tachograph

Event, Fault and Diagnostic Trouble Codes

Description

Description

Description

Suggested action to be taken

Check motion sensor operation and all

wiring.

Check for evidence of tampering.

Pair the motion sensor and tachograph

again.

Perform a new calibration of the

tachograph system.

Replace the sensor if found faulty.

To check the card, insert it in another

tachograph.

Try to insert another card.

Decommission and replace the

tachograph.

Check for evidence of tampering with card

reader.

Decommission and replace the

tachograph.

Check for evidence of tampering with the

unit.

Decommission and replace the

tachograph.

Suggested action to be taken

Check that GNSS can receive satellite

signals

Replace the motion sensor.

Replace the motion sensor.

Replace the motion sensor

Replace the motion sensor

Suggested action to be taken

If DTC remains active, it is an non-recursive

error. Decommission and replace.

— 49 —

Тахограф se5000 — ChipTuner Forum

Чип-тюнинг коммерческой техники Кама3, ГАЗ от SMS-Soft

Прошивки Hyundai SIM2K-24x от Argutin Motors   Прошивки M86 и Гранта M74M от Argutin Motors   Прошивки Kia SIM2K-24x и Bosch ME17.9.21 от Argutin Motors   Прошивки M74-RCO ВАЗ от Владимира Башкирова

Закрытая тема.
  1. Аватар для Vass

    offline

    Автоэлектрик

    Регистрация:
    12.10.2010
    Сообщений:
    147
    Адрес:
    Екатеринбург

    Всем добрый вечер! Возникла необходимость установить подмотку на данный тахограф. Но вот читая руководство на него, возник ряд вопросов. Вот на картинке где обзор системы написано кодированный датчик, и есть такая ошибка как «датчик заменем после привязки» и еще на рисунке видно что все регистрируется. Ребят подскажите как быть то с ним, выдаст ошибки если на 3 и 4 провода в разрез подать меандр, и будет ли работать вообще?

  2. Аватар для Vass

    offline

    Автоэлектрик

    Регистрация:
    12.10.2010
    Сообщений:
    147
    Адрес:
    Екатеринбург

    Вот все же блок постоянно отслеживает наличие датчика или мотать при выключенном зажигании в этом и есть вся «фишка». И почему все же «кодированный датчик» он назван?

  3. Аватар для vova24rus

    offline

    монтажник

    Регистрация:
    12.11.2012
    Сообщений:
    247
    Адрес:
    красноярск

    Предупреди водилу о возможных последствиях и пусть он решает стоит ли оно того.

  4. Аватар для valerik

    offline

    диагност

    Регистрация:
    23.07.2009
    Сообщений:
    1,228
    Адрес:
    Кисловодск

    Не ваыдаст!

    не а, в том и фишка, что все тах. работают ТОЛЬКО!! при вкл.заж

    еще ДС и зад фишка тах-фа должны быть опломбированны!! Не вздумай их снимать, если в польше ГАИ остановит ,штраф от 500 евро

  5. Аватар для valerik

    offline

    диагност

    Регистрация:
    23.07.2009
    Сообщений:
    1,228
    Адрес:
    Кисловодск

    да куда подавать подскажу(личка)

  6. Аватар для Vass

    offline

    Автоэлектрик

    Регистрация:
    12.10.2010
    Сообщений:
    147
    Адрес:
    Екатеринбург

    В общем, разрываю 4 пин тахогр. через минуту пишет ошибку «пара с датчика нарушена», соединяю 4 и разрываю 3 пин на него же подаю сигнал, пишет с начала карты нет, нажимаю ок, потом через минуту опять ошибка «неисправность кабеля датчика» нажимаю ок, и вот оно, наконец то продолжает крутить!! Но почему эта ошибка вылезает не могу понять. Соединил еще и 3 пин все работает, но тоже выскакивает ошибка. При вкл. зажигании она опять пишется (3 и 4 соединены с датчиком), нажимаю ок, выкл. вкл. зажигание ошибки нет и при последующих вкл.зажиганиях тоже все нормально. Не пробовал только на ходу вылезит или нет. У кого какие соображения по этому поводу? Что она всегда будет вылезать при кручении?

  7. Аватар для Владимир А.

    offline

    инженер-электронщик

    Регистрация:
    14.08.2008
    Сообщений:
    287
    Адрес:
    г.СОЧИ

    Ошибки будут при любых комбинациях разрыва. если карты нет то можно смело мотать. с картой будут проблемы при проверке( см. выше) штраф огого!
    мотать только при разрыве обоих проводов! подавать на 3й пин меандр. вот и все.
    тахограф постоянно общается с датчиком по протоколу. протокол защищен TRIPLE DES. если датчик не ответит будет естественно ошибка .если оставить провод протокола (4й пин) и крутить меандром по 3му пину то тахо дает запрос на датчик и тот должен ответить сколько импульсов набежало, естественно датчик ответит 0! а тахо уже что то насчитал, вот и ошибка.

    з.ы. Вот когда вам попадется тахо который крутит пробег от глонасса вот тогда я посмотрю на ваши глаза. а пока мотайте, пока везде таких не понаставили .

    Последний раз редактировалось Владимир А.; 15.04.2014 в 12:41.

  8. Аватар для memory

    offline

    электронщик, инженер программист.

    Регистрация:
    30.07.2008
    Сообщений:
    445
    Адрес:
    Белгород

    Круто!!!
    3DES — алгоритм шифрования, утвержденный правительством США в 1977 году как официальный стандарт.
    Такое впечатление что не «тахограф постоянно общается с датчиком» а
    «Барак Обама постоянно общается с ЦРУ»

  9. Аватар для Vass

    offline

    Автоэлектрик

    Регистрация:
    12.10.2010
    Сообщений:
    147
    Адрес:
    Екатеринбург

    Карты нет. На ошибку забил, нажимаю ок и все работает дальше.

  10. Аватар для Владимир А.

    offline

    инженер-электронщик

    Регистрация:
    14.08.2008
    Сообщений:
    287
    Адрес:
    г.СОЧИ

    2 memory
    Самое интересное, что тахограф придумали немцы. А так как они для своих разработок берут самое лучшее и т.д. то вот что мы теперь имеем на данный момент. Имею полный документ по работе датчика с тахо, но без ключа я думаю ближайшие 150лет ничего не сделаеш. самое обидное, что даже тупая запись обмена ни к чему не приведет, т.к. эти нехорошие люди в посылке кодируют случайное число, и поэтому ничего не получится.
    Одного не пойму, как Zigfrit сэмулировал протокол датчика? Видимо в более поздних датчиках нет случайного числа в протоколе.

  11. Аватар для memory

    offline

    электронщик, инженер программист.

    Регистрация:
    30.07.2008
    Сообщений:
    445
    Адрес:
    Белгород

    Володя
    1. Расскажи по подробнее про механизм замены датчика при поломке. Где берется ключ шифрования он идет в комплекте с новым датчиком?
    2. Из твоего поста я не чего не понял про протокол обмена датчика? Вы всё смешали в кучу, и протокол и криптографию. Протокол передачи данных — набор соглашений интерфейса логического уровня, которые определяют обмен данными между различными устройствами(rs232,i2c,USB,ltp и т. д.). Криптография – это наука об использовании математики для зашифрования и расшифрования данных.Очевидно что датчик общается с тахографом по каком ату протоколу, а передаваемые данные шифруются.
    3. 3 DES это не самый лучший шифр, скорее всего он один самых худших(но он не взломан) почему немцы применили именного его, но я думаю потому что для него много микросхем для аппаратного шифрования, и так как он уже давно не является официальным стандартом — микросхемы стоят две копейки.

  12. Аватар для Владимир А.

    offline

    инженер-электронщик

    Регистрация:
    14.08.2008
    Сообщений:
    287
    Адрес:
    г.СОЧИ

    2 memory
    микросхема в датчике стоит специализированная.
    по поводу замены датчика. т.к. датчик прописывается в тахограф ( как это еще называют — «женят»), то замена сводится к прописыванию нового серийного номера в тахо и все. на самом деле там гораздо все запутанней ( см. личку). для установщика тахографов это пара нажатий на сканерпрограмматоре.


Закрытая тема.

Здесь присутствуют: 1 (пользователей: 0 , гостей: 1)

Текущее время: 09:39. Часовой пояс GMT +4.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Steam поддержка ошибка
  • Stop insuffisante ошибка ситроен с4
  • Stm32 usart обработка ошибок
  • Steam пишет ошибка подключения
  • Stop ignition lock туарег ошибка