U11e9 ошибка jeep

Машина приехала без бампера, а соответственно и без его комплектующих. О которых еще и ничего не было известно.
После запуска двигателя, сразу включался вентилятор охлаждения и работал на максимальных оборотах, не выключаясь. Горел чек. Ошибка u11e9. (на одну поездку ее можно сбросить путем отключения аккумулятора, но при втором запуске двиг она появляется вновь)
Как оказалось на двигателе 1,3л должна быть активная решетка радиатора, которую невозможно отключить программно. Только ее установка на место или привода от нее могут решить эту проблему. Разборки впервые слышали о ней, заказы запчастей (и у официалов также) нигде ее не видели — ни в Украине, ни в Европе.
Пришлось заказывать через Америку.
В районе левой фары был найден безымянный свободный разъем на три контакта с постоянным питанием. Позже удалось найти схему распиновки. Благодаря чему, после получения решетки были подобраны разъемы и сделан недостающий кусок проводки.
Тк бампер был уже установлен, его пришлось снимать. По другому активную решетку не установить. Крепится саморезами в бампере с внутренней стороны на своем посадочном месте
После

Фото в бортжурнале Jeep Renegade

Полный размер

Разъем соединяющий основную проводку с проводкой активной решетки идущей в бампере
Фото в бортжурнале Jeep Renegade

Полный размер

нумерация контактов активной решетки
Фото в бортжурнале Jeep Renegade

Полный размер

Разъем который подошел для активной решетки

установки чек сам погас и вентилятор перестал работать все время. Температурный режим выровнялся. Открывается, закрывается — бережет тепло)

Фото в бортжурнале Jeep Renegade

Полный размер

Фото в бортжурнале Jeep Renegade

Полный размер

Фото в бортжурнале Jeep Renegade

Полный размер

Фото в бортжурнале Jeep Renegade

Полный размер

Цена вопроса: 150 $
Пробег: 6 500 км

Продолжая взаимодействие с настоящим сайтом, вы выражаете свое согласие с тем, что ваши пользовательские данные (сведения о местоположении; тип и версия ОС; тип и версия Браузера; тип устройства и разрешение его экрана; источник откуда пришел на сайт пользователь; с какого сайта или по какой рекламе; язык ОС и Браузера; какие страницы открывает и на какие кнопки нажимает пользователь) будут обрабатываться ООО «АРС АДАКТ» в целях сбора статистических данных о посетителях сайта и функционировании сайта в течение 3 месяцев. В случае, если вы не хотите, чтобы ваши данные обрабатывались, покиньте сайт.


Автор:  gregor [ Пн апр 04, 2016 1:06 pm ]
Заголовок сообщения:  JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9

всем доброго дня
собственно АКПП встало в аварию не набирает полной мощности , к сожелению нет расшифровки по ошибке
пробег около 80000км авто
по мотору одна ошибка по Лямбде …думаю не это причина , а вот ошибка по АКПП U1424 текущая
скрин прикрепляю…
Уважаемая тех поддержка внесите ясность плисс , в инете ничего объясняющего не нашел , видимо слишком свежий авто


Автор:  gregor [ Пн апр 04, 2016 1:10 pm ]
Заголовок сообщения:  Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9

ВОТ ошибка еще

Вложения:
ошибка 1.JPG
ошибка 1.JPG [ 16.9 КБ | Просмотров: 11363 ]


Автор:  Tech support [ Пн апр 04, 2016 9:24 pm ]
Заголовок сообщения:  Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9

Эта ошибка (U1424) означает, что блок управления АКП получает некорректные данные по крутящему моменту от блока управления двигателем. Если я правильно понимаю, Вы связываетесь с автомобилем по протоколу OBD II. В данном случае это не прокатит — нужен хороший американский сканер, абсолютно корректно работающий по заводскому протоколу.


Автор:  gregor [ Вт апр 05, 2016 10:25 am ]
Заголовок сообщения:  Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9

автоком тоже самое пишет….
а что сканер американский как называется ?


Автор:  Tech support [ Вт апр 05, 2016 9:50 pm ]
Заголовок сообщения:  Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9

Традиционно, на американском рынке наибольшим спросом пользуются сканеры компаний ОТС и Snap-On. Но я уже давно за этим следить перестал, ибо оно без надобности — «американцев» у нас мало, продажи мизерные, приезжают они редко, короче говоря, неинтересно.



Автор:  Tech support [ Ср апр 06, 2016 9:43 pm ]
Заголовок сообщения:  Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9

Да упаси Вас господи… Этот прибор только по «железу» ОТС, а программное обеспечение в нём — Made in Italy. Качество софта соответствующее. Ни рыба, ни мясо. Американский рынок этот сканер вообще не поддерживает. Короче говоря, он не стоит того, чтобы о нём упоминать. Если хотите прибор по «америкосам», то сходите вот сюда: https://www.otctools.com/products?f[0]=field_product_variation%253Afield_categories%3A6
или вот сюда: https://store.snapon.com/Diagnostics-C700040.aspx


Автор:  PAwell [ Ср апр 06, 2016 10:30 pm ]
Заголовок сообщения:  Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9

gregor писал(а):

сканер американский как называется ?

Попробуйте любым AUTEL (MaxiDAS, SYS) — они делались под американский рынок, и очень хорошо работают с ихними ам…У меня есть OTC Genisys Evo и 708-й…DAS работает на порядок лучше. LAUNCH тоже должен на уровне быть…


Автор:  gregor [ Чт апр 07, 2016 10:17 am ]
Заголовок сообщения:  Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9

в Лаунче с обновлением 2015г нет такой марки авто…..


Автор:  PAwell [ Чт апр 07, 2016 10:43 am ]
Заголовок сообщения:  Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9

gregor писал(а):

нет такой марки авто…..

Остаётся пробовать Аутел…(((


Автор:  gregor [ Чт апр 07, 2016 1:00 pm ]
Заголовок сообщения:  Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9

а что корейцы говорят ? в обнове 1630 заявлено что должно работать …?


Автор:  Станислав [ Чт апр 07, 2016 7:35 pm ]
Заголовок сообщения:  Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9

Корейцам лог связи нужен…


Автор:  gregor [ Пт апр 08, 2016 2:00 pm ]
Заголовок сообщения:  Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9

логи отсылал 3 дня назад….
проблема найдена , все дело в неисправной педали газа , трещина на корпусе случайно обнаружили ….
U 11E9- расшифровывается как нет связи педали и дросселя…
неделя времени потрачена на этот дефект по сути при грамотной расшифровке 30 мин делов …


Автор:  Станислав [ Пт апр 08, 2016 7:07 pm ]
Заголовок сообщения:  Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9

Простите, а логи куда отправляли? Я от вас только скрин-шоты получал, но никак не логи….


Автор:  gregor [ Сб апр 09, 2016 10:01 am ]
Заголовок сообщения:  Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9

вот прилагаю…..
отправте плисс в корею…

Вложения:


log.rar [39.75 КБ]

Скачиваний: 318


Страница 1 из 2 Часовой пояс: UTC + 4 часа
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/

This is one of the most frequent OBD2 trouble codes. Read the full article below to know what it means, how to fix it, and what other codes may show related to it.

Definition

U11E9 is an OBD-II Code that refers to Lost Communication With Active Grill Shutter

Meaning

The U11E9 error code refers to an issue with the Dodge or Jeep vehicles. The grill shutter at the front of the radiator and behind the fascia is used in extreme temperature situations. The primary goal of the active grille shutters is to decrease aerodynamic drag, but there are some secondary advantages as well. When parked, active grille shutters help to retain engine heat and improve the warm-up period of the engine.

When communication is lost with the active grill shutter, it will cause the check engine light to come on the code U11E9 will be set and stored.

Causes

Common causes for this code include:

  • Wiring and/or connectors that are damaged, burnt, shorted, disconnected, or corroded
  • Faulty active grill shutter motor
  • Bad ground connection

Symptoms

The symptoms of a U11E9 code are:

  • Illuminated Check Engine Light 
  • Reduced engine performance
  • Possible overheating

Diagnosis

To diagnose a U11E9 DTC code, a technician would:

  1. Scan for codes in the ECM and look at the freeze frame data for failure.
  2. Visually inspect all of the wiring and connectors for damage, burns, shorts, or corrosion.
  3. Test the active grill shutter motor for proper operation.
  4. Check all grounds for connection and cleanliness.
  5. Repair or replace damaged parts as necessary.
  6. Clear codes and test drive to see if the code comes back.

Common mistakes

The following are some of the most common mistakes that a technician may make when diagnosing a U11E9 code:

  • Not thoroughly inspecting all the wiring and connectors.
  • Not checking all the grounds.
  • Not testing the active grill shutter motor.
  • Replacing parts without first doing a proper diagnosis.

How serious is this?

A U11E9 code is a serious fault and should be repaired as soon as possible. The code can cause reduced engine performance, overheating, and possible damage to the engine.

What repairs can fix the code?

The following are solutions that may fix this problem:

  • Repair or replace any faulty parts such as wiring, connectors, or the active grill shutter motor.
  • Check all grounds and repair or replace as necessary.
  • Clear codes and test drive the vehicle to see if the code returns.

Related codes

A U11E9 is related to and may be accompanied by the following codes:

U11EA – Lost Communication With Passive Grill Shutter

P00A7 – Engine Coolant Temperature (ECT) Too High

Conclusion

In conclusion, the U11E9 code is a diagnostic trouble code that refers to a problem with the communication between the ECM and active grill shutter. This code can cause reduced engine performance, overheating, and possible damage to the engine. The best way to fix this problem is to have a qualified technician properly diagnose and repair the underlying cause of the code.

  • #1

So as I understand this, it’s a bus fault/communication loss. I do have the active shutters and air damn. Upon initial start the grill shutters do not cycle. I assume they should? Truck has 54k on it, 2019. Remote start won’t work but it still goes in ECO mode.
Things I have done after clearing the code.
Code does not appear on restart after clearing. However, on the 2nd start it pops up. Like clockwork.

1. Pulled upper Rad cover/shield and inspected for debris or obvious issues. Looks like new.
2. Followed harness to shutter motor and made sure it was seated, it was to my feel.
3. Checked blades for any movement and they do not move at all.
4. Fuse is good and clean.
5. I have not touched the active air dam or any of its motors/harness. Not sure these two are related in this fault code?

I’m pretty handy, what’s next for me to try?

  • #2

I am having the EXACT same issue. About the same mileage too. I did the same inspection as you and found no issues. Any progress?

  • #3

shore,

I was able to fix my code by unplugging the air dam. Then clearing the fault code. I have had no return of the fault. However, I am no longer using the air dam but that is fine with me. I suspect the motor went bad.

mikeru82


  • #4

I was thinking that would work since unplugging the air dam doesn’t trigger a fault. Thanks for confirming this. I’ve removed both air dams completely on both of our trucks because the wife and I like the look better. It also gives several more inches of front bumper clearance with them removed.

  • #5

My 2019 Ram Laramie is throwing a CEL for the Active Grille Shutter assembly. I ordered a new one and put it on today and it doesn’t self test on start up and still throwing a code. I checked the fuses and that seems fine. Can the Active air dam cause the shutters not to work?

mikeru82


  • #6

I’ve read in other threads that an issue with the active air dam can throw a code for the active grille shutters. Try unplugging the active air dam and reset the codes. Then see if the code comes back without the active air dam plugged in.

  • #7

My 2019 Ram Laramie is throwing a CEL for the Active Grille Shutter assembly. I ordered a new one and put it on today and it doesn’t self test on start up and still throwing a code. I checked the fuses and that seems fine. Can the Active air dam cause the shutters not to work?

Did you ever get a resolution to this? My 2019 just threw the U11E9 code… would like to know what you did to correct it.

  • #8

There was the same problem, after disabling AAD there are no more errors, AGS works as it should. But I would like to fix AAD and install it back. If someone understands what is the cause of the error and how to fix it, I would be grateful.

  • #10

Just to wrap this up, all codes now cleared. No solution found for the AGS code other than zip tying the motor as others have done. Most of the others are because I disconnected the banks OBD cable to read codes but forgot to install the bypass for it. Doh.

djevox


  • #11

Just to wrap this up, all codes now cleared. No solution found for the AGS code other than zip tying the motor as others have done. Most of the others are because I disconnected the banks OBD cable to read codes but forgot to install the bypass for it. Doh.

I’ve never had an issue with leaving the obdII cable off and still having the banks in the regular configuration. You sure that was the cause?

Also, how many of you guys are on the OEM battery that’s 3+ years old?

  • #12

I’ve never had an issue with leaving the obdII cable off and still having the banks in the regular configuration. You sure that was the cause?

Also, how many of you guys are on the OEM battery that’s 3+ years old?

Not 100% I guess, but they cleared when I put in the bypass plug and all are gone now with the AGS motor reinstalled.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • U11c2 ошибка jeep
  • U11b800 ошибка skoda
  • U11a687 мерседес ошибка
  • U11a600 ошибка мерседес w213
  • U11a300 ошибка мерседес w205