U140600 ошибка audi

Комментарии
16

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы писать комментарии, задавать вопросы и участвовать в обсуждении.

Может разобрались с этой ошибкой? У меня тоже самое. Тоже регистратор, подключен к OBD разъему. Регистратор снимает в режиме парковки. Утром придя к машине удаленно через пандору вижу напряжение в сети 12.5.

Я езжу на Skoda Octavia Mk3

У меня такая же стоит как решили пробламу?

Переподключил регистратор от зажигания

У меня сейчас стоит ШОУ-МИ

Поставил себе такой регик, у него в настройках есть самоотключение — #Aliexpress 2 957,16 руб. 20%OFF | 70mai Smart Dash Camera 1S, голосовое управление, Автомобильный видеорегистратор, камера на английском и русском языках
a.aliexpress.ru/_eLHT5z

Я не знал такой мелочи (((((

Такая же ошибка периодически вылазит, регистратор подключен на постоянку

Что то из не штатного установленно в тачке и постоянно сажает акку.

Видео регестрато только постоянно вкл.

А чего тогда удивляться.)

А что это конкретно обозначает?

Не верно.
На скрине же написано: Ток покоя слишком велик.
Это означает, что после того как машина уходит в сон, что-то потребляет больше расчётного. Это могут быть как штатные блоки так и не штатные например регистратор.Напряжение на скрине 12В, а в норме должно быть 12,7-12,8. Если ошибка всплывает постоянно то стоит разобраться с этим.


Atnet

Не верно.
На скрине же написано: Ток покоя слишком велик.
Это означает, что после того как машина уходит в сон, что-то потребляет больше расчётного. Это могут быть как штатные блоки так и не штатные например регистратор.Напряжение на скрине 12В, а в норме должно быть 12,7-12,8. Если ошибка всплывает постоянно то стоит разобраться с этим.

Это может быть из-за регистратора? Из за плохого аккумулятора не может быть? Редко выскакивает видно только через сканер. Подключён от предохранителя прикуривателя. Зажигание включено работает выключено, не работает.

Все комментарии

Post by lordnikon on Feb 14, 2020 19:18:25 GMT

Anyone know what this is?

Fault code U140600

Status: Intermittent

Static current too high

I once cleared this fault and it has returned.

Last Edit: Feb 28, 2020 1:50:12 GMT by lordnikon

Post by dv52 (Australia) on Feb 15, 2020 1:10:29 GMT

^^ hmm……. U140600 is a generalized error message — its caused because the control module monitors the electrical current flowing in some wires. When the amperes in these wires exceed a threshold value, the DTC is triggered.

It obviously can be caused by a genuine faulty component in the car — but more frequently it is caused because an additional piece of equipment has been added to the car’s wiring and the supplying power for the new device has been taken from a monitored fuse position.

Has this happened — perhaps a new dashcam, or powered USB port, or another electrical device?

Don

Please don’t PM to ask questions about car coding/repair. The better place for such dialogue is in the forum proper. That way, the wider expertise of the entire forum community can be applied to solve your problem — thank you

Post by lordnikon on Feb 20, 2020 18:17:04 GMT

I have a dash camera hardwired into the car.

Post by dv52 (Australia) on Feb 20, 2020 20:40:50 GMT

Try disconnecting the dashcam

Please don’t PM to ask questions about car coding/repair. The better place for such dialogue is in the forum proper. That way, the wider expertise of the entire forum community can be applied to solve your problem — thank you

Post by stefanmosneanu on Sept 16, 2020 7:58:50 GMT

Hi all,

Same error for me also. I do mention that i connected a dash cam via a smart box (mivue smart box) that offers power to it for parking mode. I left the device to just power the dash cam on contact (connected via a fuse thst was for the back whiper). After reading what you said i guess that this is the reason for the error. My question is what to do in order not to have the error and also the dash cam to work? Any adivce? Is it terrible if i don’t take action for this error?

Post by vwjap on Sept 16, 2020 14:46:11 GMT

Try the auxiliary socket fuse instead, I wouldn’t have thought that had a set value it was expecting, you can get permanent and switched live from that fuse position, but ignition will need a piggy back fuse holder (unless you switched the socket to permanent 12v)

Last Edit: Sept 16, 2020 14:47:04 GMT by vwjap

2017 Golf mk7 facelift gt-tdi 150 lots of toys
1958 T2 import from South Africa

Post by laurieray on Jan 3, 2021 9:36:34 GMT

Could this also occur when you have a charger connected at the same time? I always attach a charger (Smart/maintenance type max 4amp) when doing scans etc. OR if I have not used the vehicle for a while or intend not to use it for a few days.

Last 2 times this error came up when doing scans. 

I also have a dash cam BUT I switch it off when the car is in my locked garage as it has a parking mode and they can drain the battery. It is connected to one circuit for when the vehicle ignition is on/running and switches to another circuit for parking mode. 

Tks in advance Laurie Ipswich Australia.  2020 Golf MK7.5 R. 

Claudiu

Full Member

***

Claudiu Avatar

Enter your message here…

Posts: 132Male

Post by Claudiu on May 19, 2021 15:17:07 GMT

Hi , i mounted exit door light and i can not solve the same fault codes . What i have to do please?

Post by froodle on Apr 26, 2023 9:38:55 GMT

Folks, I’ve also got this issue.

I recently bought (2 months ago) a 2019 A8L 50 TDI (U.K.) and I am seeing this U140600 fairly frequently. I do have a dash can wired in, but I fully disconnected it and still get the DTC. It occurs when nothing external is connected to the car — no phone cables or anything (both with ignition on but not running and also when engine is running).

I’m also getting the DTC for the windshield sensor heater occasionally as well — could it be related?

Any troubleshooting steps would be helpful.

Post by dv52 (Australia) on Apr 26, 2023 21:41:34 GMT

It’s difficult to say whether the windshield heater sensor is implicated in your U140600 problem — it’s possible (I guess). Chasing this type of problem is finicky — but it’s not difficult- however it does involve a degree of effort.  It really does depend on how serious you are about diagnosing the cause of this error

So, if you want to proceed, let me introduce the term «Parasitic Current Draw». Not sure if you are familiar with the term — but it’s used to define the (often small) electrical current that can «leak» in a wire when the car is meant to be in the sleep state.

The measurement of parasitic -current in a wire is best done with what’s called a «clamp-meter» which looks something like this (hence the name):

But I assume that you don’t have access to this (special) device. It is possible to use a common multi-meter to measure parasitic-current. This method measures the (small) voltage-drop across the car-fuse. If you think about Ohm’s law — if a wire has a leakage current, there will be a small voltage drop across the supplying fuse because the fuse-element has a a small electrical resistance. Of course, if there is NO leakage current (as should happen when the car sleeps), there will be NO volt-drop across the fuse!

Hence the volt-drop measurement technique becomes a surrogate for detecting parasitic- current. However, to understand what the measured volt-drop means, this method requires a decoding table that translates milli-volts into electrical current. This information is provided by fuse manufacturers and it can be downloaded from the internet

The finicky part of chasing parasitic current draw is that it can require that you test ALL the fuses — but again, this ain’t difficult (it’s just finicky).

So, if you want to chase parasitic-current on this car — look at the video below

Don

Please don’t PM to ask questions about car coding/repair. The better place for such dialogue is in the forum proper. That way, the wider expertise of the entire forum community can be applied to solve your problem — thank you

Volkswagen Technical Site


FAQ


VW


Audi


Skoda


Seat

Сводка TPI

№: 2024322/1

Запись ‘U112100’ и ‘U014600’ в регистраторе событий блока управления контроля давления в шинах

Дата:

29.10.2010

Описание неисправности

В регистраторе событий блока управления контроля давления в шинах (адресное слово 65) появилась одна или обе из следующих записей:

Код SAE U112100       ‘Шина данных, отсутствует сообщение, спорадически’

Код SAE U014600       ‘Диагностический интерфейсный блок, нет связи, спорадически’

Техническое обоснование

Программно-зависимые ошибки в блоке управления контроля давления в шинах

с версией ПО ‘0007‘.

Решение в условиях производства

Изменение ПО блока управления контроля давления в шинах, начиная с КН 45/2010, на версию ‘0008

Решение в условиях сервиса

Проведение ремонта отложить, пока не будет доступна новая версия ПО ‘0008’ для сервисной службы.

Указания по оригинальным запчастям

Аргументация

 

Явление не имеет последствий для клиента!

Вернуться к списку TPI

Решение технических проблем

Как здесь найти нужную информацию?

Расшифровка заводской комплектации автомобиля (англ.)

Расшифровка заводской комплектации VAG на русском!

Диагностика Фольксваген, Ауди, Шкода, Сеат, коды ошибок.

Если вы не нашли информацию по своему автомобилю — посмотрите ее на автомобили построенные на платформе вашего авто.

С большой долей вероятности информация по ремонту и обслуживанию подойдет и для Вашего авто.

  • lukoil-shop.ru

  • Техцентр VWS

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • U140100 ошибка шкода
  • U140100 ошибка фольксваген
  • U1401 ошибка шкода
  • U1401 ошибка ситроен джампер
  • U1401 ошибка пежо партнер