Юнити ошибка cs1519

Помогите исправить ошибку код предоставил и скриншот ошибки тоже и текст ошибки .помогите плиз что нужно сделать максимально разжуйте.

error CS1519: Invalid token ‘,’ in class, struct, or interface member declaration

введите сюда описание изображения
введите сюда описание изображения

vmchar's user avatar

vmchar

4,43118 серебряных знаков25 бронзовых знаков

задан 12 авг 2020 в 8:18

Frend Game Company's user avatar

3

Вы вставили исполняемый код непосредственно в тело класса, так делать нельзя. В классе можно создать метод, в котором будет находится исполняемый код.
Больше информации вы сможете найти в
кратком обзоре языка c#

ответ дан 12 авг 2020 в 8:32

motpfofs's user avatar

motpfofsmotpfofs

1,2842 золотых знака9 серебряных знаков24 бронзовых знака

Чтобы понять в чём ваша проблема, вам надо для начала понять — что такое калсс?

Класс представляет новый тип, который определяется пользователем.


Что может содержать класс?

Класс может содержать в себе следующие члены:

  • Конструкторы
  • Константы
  • Поля
  • Методы;
  • Свойства
  • Операторы
  • Вложенные типы данных
  • Деструкторы

То есть можно делать вывод что в классе не должно быть присваивания, операторы и.т.д.
А в вашем коде вы напрямую написали действия в классе.


П.Н.
Код не буду кидать. Проблема очень лёгкая, разберётесь сами.

ответ дан 12 авг 2020 в 12:25

eccs0103's user avatar

eccs0103eccs0103

2,6662 золотых знака13 серебряных знаков28 бронзовых знаков

1

I have been developing a game within unity and i have encountered an error that i cannot seem to fix.

the error says ‘error CS1519: Unexpected symbol ‘public’ in class, struct, or interface member declaration’enter image description here

here is the C# code. the error says it is in the line under the one that is highlighted. the public float speed, (as your can probably tell.) can i get an explaination of the error so i know how to fix it and a possible fix or this one,

Grant Winney's user avatar

Grant Winney

65k12 gold badges114 silver badges164 bronze badges

asked Jun 16, 2015 at 4:11

furthoc's user avatar

1

This line:

public Boundary Boundary

should be:

public Boundary boundary;

since you’re using a reference to boundary when setting the position property in the Rigidbody component at the bottom of that snippet.

answered Jun 16, 2015 at 13:21

Jayson Ash's user avatar

Jayson AshJayson Ash

7191 gold badge5 silver badges8 bronze badges

Turns out the problem was related to inheriting the config settings of the site above mine in the virtual hierarchy.

That site uses a custom profile whose properties are defined under system.web, profile, properties in the config file. The type of one of the properties was specified in the «Namespace.ClassName, AssemblyName» format.

When I removed the «, AssemblyName» from the end, the issue resolved itself, because I’d got rid of the comma that was the invalid token.

I can only assume that, when ASP .NET compiles pages at runtime, it must have been compiling the profile class too, and using the property definitions in the config file during the code generation.

Related videos on Youtube

Understanding errors and how to fix them

05 : 58

Understanding errors and how to fix them

Solve (Siemens NX1973) : Siemens NX13 (2021) License Error [ -15 ],[-96] on Windows 11

04 : 08

Solve (Siemens NX1973) : Siemens NX13 (2021) License Error [ -15 ],[-96] on Windows 11

6 Common Unity Console Errors (And How To Fix Them)

09 : 39

6 Common Unity Console Errors (And How To Fix Them)

How to Fix 90% of Beginner Coding Errors in C# and Unity

04 : 21

How to Fix 90% of Beginner Coding Errors in C# and Unity

Unity Game Programming For Beginners

Assets/script.cs(18,0): error CS1525: Unexpected symbol `}' problem solved

00 : 50

Assets/script.cs(18,0): error CS1525: Unexpected symbol `}’ problem solved

Unity 2020 : How to FIX ANY ERRORS EASILY!

09 : 24

Unity 2020 : How to FIX ANY ERRORS EASILY!

How to Fix Any Syntax Error in Unity (CS1003, CS1525, CS1026, etc)

06 : 25

How to Fix Any Syntax Error in Unity (CS1003, CS1525, CS1026, etc)

Unity Game Programming For Beginners

Expected ';' before '}' token no arduino

02 : 00

Expected ‘;’ before ‘}’ token no arduino

The token '&&' is not a valid statement separator in this version | Visual Studio error

01 : 11

The token ‘&&’ is not a valid statement separator in this version | Visual Studio error

Module not found: Error: Can't resolve '../styles' Compiled with problems Reactjs styles.css solved

03 : 39

Module not found: Error: Can’t resolve ‘../styles’ Compiled with problems Reactjs styles.css solved

Comments

  • I’m working on an ASP .NET 2.0 site which uses a Web Application project file, and therefore compiles to a dll rather than deploying the source code as you do with the older style Web Site projects.

    The site works fine on my test server (Windows Server 2003 R2, IIS6) when it runs in the root of a website. However I need to run it under a virtual directory instead. When I switch over to that, I get the following error on browsing to any of the pages in the site

    CS1519: Invalid token ‘,’ in class, struct, or interface member declaration

    The error message goes onto tell me the line number and code file, however the code file is under the Temporary ASP .NET files folder and when I try to find it, it’s not there.

    As such I’m unable to work out which page is causing the issue although I suspect it could be the master page, if this error occurs on all pages. Has anyone else seen this before or found a solution?

  • To reviewers — a code-only answer is not low-quality. Does it attempt to answer the question? If not, flag as ‘not an answer’ or recommend deletion (if in the review queue). b) Is it technically incorrect? Downvote or comment.

  • Code should be accompanied with a written explanation on how it fixes the issue in the OP.

Recents

Related

Ошибка парсера CS1519 при запуске скрипта

Используется csharp

using UnityEngine;

public class BirdHelper : MonoBehaviour

{

    public float force;

    private new Rigidbody2D rigidbody;

    <span style=«font-weight: bold»>private GameHelper;</span>

    void Awake()

    {

        rigidbody = GetComponent<Rigidbody2D>();

        gameHelper = Camera.main.GetComponent<GameHelper>();

    }

    void Update()

    {

        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))

            rigidbody.AddForce(Vector2.up * (force rigidbody.velocity.y), ForceMode2D.Impulse);

        rigidbody.MoveRotation(rigidbody.velocity.y * 2.0F);

    }

    void OnCollisionEnter2D (Collision2D collision)

    {

        gameHelper.restartButton.gameObject.SetActive(true);

        Time.timeScale = 0.0F;

    }

    void OnTriggerExit2D (Collider2D other)

    {

        gameHelper.score++;

    }

}

Этот скрипт с Хабра, рабочий.У меня в MonoDevelop после билда скрипта выходит ошибка в выделенной строке: Error CS1519: Недопустимая лексема «;» в объявлении класса, структуры или интерфейса (CS1519) (Assembly-CSharp).С чем может быть связана и можно ли исправить?

evks
UNец
 
Сообщения: 9
Зарегистрирован: 14 фев 2020, 07:59

Re: Ошибка парсера CS1519 при запуске скрипта

Сообщение samana 19 мар 2020, 21:10

Видимо в оригинале ошибка, так как упущено имя для переменной, должно быть примерно так

Используется csharp

private GameHelper имяПеременной;

в оригинале это имя было такое gameHelper ( с маленькой буквы). Правда там тоже оно упущено при объявлении, но используется в коде.

Аватара пользователя
samana
Адепт
 
Сообщения: 4738
Зарегистрирован: 21 фев 2015, 13:00
Откуда: Днепропетровск

Re: Ошибка парсера CS1519 при запуске скрипта

Сообщение evks 19 мар 2020, 22:45

Спасибо покопаю в эту сторону.

evks
UNец
 
Сообщения: 9
Зарегистрирован: 14 фев 2020, 07:59

Re: Ошибка парсера CS1519 при запуске скрипта

Сообщение Tolking 20 мар 2020, 01:09

private new Rigidbody2D rigidbody;

Ковчег построил любитель, профессионалы построили Титаник.

Аватара пользователя
Tolking
Адепт
 
Сообщения: 2695
Зарегистрирован: 08 июн 2009, 18:22
Откуда: Тула

Re: Ошибка парсера CS1519 при запуске скрипта

Сообщение evks 21 мар 2020, 18:35

Используется csharp

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;

using UnityEngine;

public class BirdHelper : MonoBehaviour

{

        public float force;

        private new Rigidbody2D rigidbody;

        private GameHelper gameHelper;

        void Awake()

        {

                rigidbody = GetComponent<Rigidbody2D>();

                gameHelper = Camera.main.GetComponent<GameHelper>();

        }

        void Update()

        {

                if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))

                        rigidbody.AddForce(Vector2.up * (force rigidbody.velocity.y), ForceMode2D.Impulse);

                rigidbody.MoveRotation(rigidbody.velocity.y * 2.0F);

        }

        void OnCollisionEnter2D (Collision2D collision)

        {

                gameHelper.restartButton.gameObject.SetActive(true);

                Time.timeScale = 0.0F;

        }

        void OnTriggerExit2D (Collider2D other)

        {

                gameHelper.score++;

        }

}

Да, вот так работает, спасибо :D

evks
UNец
 
Сообщения: 9
Зарегистрирован: 14 фев 2020, 07:59


Вернуться в Почемучка

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: Google [Bot], Yandex [Bot] и гости: 21



using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
using UnityEngine.UI;
using UnityEngine.SceneManagement;

public class mainMENU : MonoBehaviour
{
    [SerializeField] int money;
    public Text moneyText;
    public void ButtonClick();
    public bool isMulti = false;
    {
        money++;
    }

    // Update is called once per frame
    void Update()
    {

        moneyText.text = "вы погладили леона: " + money.ToString() + " раз";
    }
    public void BuyMulti()
    {
        if (money >= 100 && isMulti == false)
        {
            isMulti = true;
            money -= 100;
            PlayerPrefs.SetInt("Money",money);
            PlayerPrefs.SetInt("isMulti",isMulti ? 1 : 0);
        }
    }
    if (isMulti == true)
    {
        money += 1000;
    }
}

Выдает такую ошибку:

61a5508d8936d451934856.png


  • Вопрос задан

    более года назад

  • 179 просмотров

Пригласить эксперта

У тебя скобки криво стоят.
А конкретно у тебя if снаружи метода — скорее всего лишняя закрывающая скобка.

Если нажмёшь кнопку «format document», то даже можно будет визуально увидеть, в каком месте всё ломается


  • Показать ещё
    Загружается…

07 июн. 2023, в 01:32

5000 руб./за проект

07 июн. 2023, в 00:54

15000 руб./за проект

07 июн. 2023, в 00:51

13000 руб./за проект

Минуточку внимания

I’m new to coding, and from what I gathered, the following code was written to be compatible with C# 4.0 not the current version. There is also another error that I couldn’t fit in the title:
Invalid token ‘;’ in class, struct, or interface member declaration

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class camera_controller : MonoBehaviour
{

    public GameObject player;
    private Vector3 offset;
    Vector3 offset = transform.position;


    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {

    }

    // Update is called once per frame
    void Update()
    {

    }

    void LateUpdate () 
    {

    transform.position=player.transform.position+offset;

    }

}

Selvin's user avatar

Selvin

6,6303 gold badges38 silver badges43 bronze badges

asked Nov 9, 2019 at 1:38

Alex T.'s user avatar

1

You need to define a type for the variable.

transform.position is the type Vector3.

try this:

Vector3 offset = transform.position;

answered Nov 9, 2019 at 1:49

Sean Wagemans's user avatar

2

You should remove Vector3 offset = transform.position; and add offset = transform.position; under Start() or Awake() and see below link for more info. C# does not allow field initializers besides constants, constructors and static fields. transform.position is a non-static field.

Why can’t I assign transform.position to a Vector3 object?

answered Nov 9, 2019 at 9:36

Aykut Karaca's user avatar

description title ms.date f1_keywords helpviewer_keywords ms.assetid

Compiler Error CS1519

Compiler Error CS1519

07/20/2015

CS1519

CS1519

186cef8e-c6c7-49aa-8b43-f6c2cb628414

Compiler Error CS1519

Invalid token ‘token’ in class, struct, or interface member declaration

This error is generated whenever a token is encountered in a location where it does not belong. A token is a keyword; an identifier (the name of a class, struct, method, and so on); a string, character, or numeric literal value such as 108, «Hello», or ‘A’; or an operator or punctuator such as == or ;.

Any class, struct, or interface member declaration that contains invalid modifiers before the type will generate this error. To fix the error, remove the invalid modifiers.

The following sample generates CS1519 in five places because tokens are placed in locations where they are not valid:

// CS1519.cs  
// Generates CS1519 because a class name cannot be a number:  
class Test 42
{  
// Generates CS1519 because of 'j' following 'I'  
// with no comma between them:  
    int i j;
// Generates CS1519 because of "checked" on void method:  
    checked void f4();
  
// Generates CS1519 because of "num":  
    void f5(int a num){}
  
// Generates CS1519 because of namespace inside class:  
    namespace;
  
}  

See also

  • Classes
  • Structure types
  • Interfaces
  • Methods

Ошибка парсера CS1519 при запуске скрипта

Используется csharp

using UnityEngine;

public class BirdHelper : MonoBehaviour

{

    public float force;

    private new Rigidbody2D rigidbody;

    <span style=«font-weight: bold»>private GameHelper;</span>

    void Awake()

    {

        rigidbody = GetComponent<Rigidbody2D>();

        gameHelper = Camera.main.GetComponent<GameHelper>();

    }

    void Update()

    {

        if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))

            rigidbody.AddForce(Vector2.up * (force rigidbody.velocity.y), ForceMode2D.Impulse);

        rigidbody.MoveRotation(rigidbody.velocity.y * 2.0F);

    }

    void OnCollisionEnter2D (Collision2D collision)

    {

        gameHelper.restartButton.gameObject.SetActive(true);

        Time.timeScale = 0.0F;

    }

    void OnTriggerExit2D (Collider2D other)

    {

        gameHelper.score++;

    }

}

Этот скрипт с Хабра, рабочий.У меня в MonoDevelop после билда скрипта выходит ошибка в выделенной строке: Error CS1519: Недопустимая лексема «;» в объявлении класса, структуры или интерфейса (CS1519) (Assembly-CSharp).С чем может быть связана и можно ли исправить?

evks
UNец
 
Сообщения: 9
Зарегистрирован: 14 фев 2020, 07:59

Re: Ошибка парсера CS1519 при запуске скрипта

Сообщение samana 19 мар 2020, 21:10

Видимо в оригинале ошибка, так как упущено имя для переменной, должно быть примерно так

Используется csharp

private GameHelper имяПеременной;

в оригинале это имя было такое gameHelper ( с маленькой буквы). Правда там тоже оно упущено при объявлении, но используется в коде.

Аватара пользователя
samana
Адепт
 
Сообщения: 4733
Зарегистрирован: 21 фев 2015, 13:00
Откуда: Днепропетровск

Re: Ошибка парсера CS1519 при запуске скрипта

Сообщение evks 19 мар 2020, 22:45

Спасибо покопаю в эту сторону.

evks
UNец
 
Сообщения: 9
Зарегистрирован: 14 фев 2020, 07:59

Re: Ошибка парсера CS1519 при запуске скрипта

Сообщение Tolking 20 мар 2020, 01:09

private new Rigidbody2D rigidbody;

Ковчег построил любитель, профессионалы построили Титаник.

Аватара пользователя
Tolking
Адепт
 
Сообщения: 2684
Зарегистрирован: 08 июн 2009, 18:22
Откуда: Тула

Re: Ошибка парсера CS1519 при запуске скрипта

Сообщение evks 21 мар 2020, 18:35

Используется csharp

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;

using UnityEngine;

public class BirdHelper : MonoBehaviour

{

        public float force;

        private new Rigidbody2D rigidbody;

        private GameHelper gameHelper;

        void Awake()

        {

                rigidbody = GetComponent<Rigidbody2D>();

                gameHelper = Camera.main.GetComponent<GameHelper>();

        }

        void Update()

        {

                if (Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))

                        rigidbody.AddForce(Vector2.up * (force rigidbody.velocity.y), ForceMode2D.Impulse);

                rigidbody.MoveRotation(rigidbody.velocity.y * 2.0F);

        }

        void OnCollisionEnter2D (Collision2D collision)

        {

                gameHelper.restartButton.gameObject.SetActive(true);

                Time.timeScale = 0.0F;

        }

        void OnTriggerExit2D (Collider2D other)

        {

                gameHelper.score++;

        }

}

Да, вот так работает, спасибо :D

evks
UNец
 
Сообщения: 9
Зарегистрирован: 14 фев 2020, 07:59


Вернуться в Почемучка

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: Google [Bot] и гости: 31

jour_trau

0 / 0 / 0

Регистрация: 08.04.2022

Сообщений: 1

1

08.04.2022, 15:23. Показов 1046. Ответов 3

Метки нет (Все метки)


C#
1
2
3
4
5
6
7
8
9
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
 
public class RotateCamera : MonoBehaviour
{
    public float speed = 5f;
    private Transform
}

RotateCamera.cs(9,1): error CS1519: Invalid token ‘}’ in class, struct, or interface member declaration

__________________
Помощь в написании контрольных, курсовых и дипломных работ, диссертаций здесь

0

Programming

Эксперт

94731 / 64177 / 26122

Регистрация: 12.04.2006

Сообщений: 116,782

08.04.2022, 15:23

Ответы с готовыми решениями:

Error 1 Invalid token ‘=’ in class, struct, or interface member declaration
{
class Person
{

public string firstName;
public string lastName;

Ошибка в скрипте Unity: Unexpected symbol in class, struct, or interface member declaration
ОШИБА в 6 строке
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;…

ошибка CS1519 unexpected symbol 0.2 in class, stuct or interface member declaration
Насцене 2 объекта, один terrain другой претащенный из Project assets авто. Ставлю на авто этот…

Ошибка «Unexpected symbol in class, struct, or interface member declaration»
Unity выдаёт ошибку: Assets/Scripts/Item.cs(11,36): error CS1519: Unexpected symbol `ItemType’ in…

Error: Expected class, delegate, enum, interface, or struct
Создал приложение winforms, добавил класс с реализацией методов, почему то куча ошибок типа…

3

610 / 375 / 134

Регистрация: 06.03.2017

Сообщений: 1,377

08.04.2022, 15:34

2

Цитата
Сообщение от jour_trau
Посмотреть сообщение

private Transform

Это что за чушь?

0

filh

53 / 37 / 19

Регистрация: 11.06.2021

Сообщений: 152

08.04.2022, 15:39

3

C#
1
private Transform transform;

0

filh

53 / 37 / 19

Регистрация: 11.06.2021

Сообщений: 152

08.04.2022, 16:49

4

Pilarentes, который компилится:

C#
1
2
3
4
5
    public class RotateCamera : MonoBehaviour
    {
        public float speed = 5f;
        private Transform transform;
    }

0

IT_Exp

Эксперт

87844 / 49110 / 22898

Регистрация: 17.06.2006

Сообщений: 92,604

08.04.2022, 16:49

Помогаю со студенческими работами здесь

Error CS1518: Expected class, delegate, enum, interface, or struct
Всем привет у меня проблема я не могу скомпилировать код помогите
private void…

Выдает ошибку: incorrect field declaration in class TForm1
При запуске программа выдает ошибку Error in module Unit1: Incorrect field declaration in class…

Delphin выдает ошибку при создании отчета Invalid use of keyword.Token: , Line Number: 1
выдает ошибку при создании отчета,т.е. при нажатии DataField
Ошибка: Invalid use of…

Как исправить ошибку error C2230: «a member function of a managed class cannot return a non-managed class»
Здравствуйте!

Помогите пожалуйста исправить ошибку
error C2230: ‘GenerateRandomHReal’ : a…

Ошибки в коде — Expected class, delegate, enum, interface, or struct
С с# не знаком, полез на msdn.microsoft.com насчет ошибок, тоже не очень понятно. насчет cs1513…

Искать еще темы с ответами

Или воспользуйтесь поиском по форуму:

4

CS1519 – Invalid token ‘{0}’ in class, record, struct, or interface member declaration

Reason for the Error & Solution

Invalid token ‘token’ in class, struct, or interface member declaration

This error is generated whenever a token is encountered in a location where it does not belong. A token is a keyword; an identifier (the name of a class, struct, method, and so on); a string, character, or numeric literal value such as 108, «Hello», or ‘A’; or an operator or punctuator such as == or ;.

Any , struct, or interface member declaration that contains invalid modifiers before the type will generate this error. To fix the error, remove the invalid modifiers.

The following sample generates CS1519 in five places because tokens are placed in locations where they are not valid:

// CS1519.cs  
// Generates CS1519 because a class name cannot be a number:  
class Test 42
{  
// Generates CS1519 because of 'j' following 'I'  
// with no comma between them:  
    int i j;
// Generates CS1519 because of "checked" on void method:  
    checked void f4();
  
// Generates CS1519 because of "num":  
    void f5(int a num){}
  
// Generates CS1519 because of namespace inside class:  
    namespace;
  
}  
Line 313:            #line default
Line 314:            #line hidden
Line 315: @__w.Write("rn</table>rn"); Line 316:        }
Line 317: 
 
C:Program Files (x86)Common FilesMicrosoft SharedDevServer10.0> "C:WindowsMicrosoft.NETFrameworkv4.0.30319csc.exe" /t:library /utf8output /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.Corev4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089System.Core.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NETFrameworkv4.0.30319mscorlib.dll" /R:"C:UsersarchnamAppDataLocalTempTemporary ASP.NET Filesroot7b463e16aedbc921assemblydl380ea105dcea80408_2f85cd01TeamPortal.DLL" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.Xmlv4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089System.Xml.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.Data.Entityv4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089System.Data.Entity.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.WorkflowServicesv4.0_4.0.0.0__31bf3856ad364e35System.WorkflowServices.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_32System.EnterpriseServicesv4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3aSystem.EnterpriseServices.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.ServiceModelv4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089System.ServiceModel.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.Activitiesv4.0_4.0.0.0__31bf3856ad364e35System.Activities.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.ComponentModel.DataAnnotationsv4.0_4.0.0.0__31bf3856ad364e35System.ComponentModel.DataAnnotations.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.ServiceModel.Activitiesv4.0_4.0.0.0__31bf3856ad364e35System.ServiceModel.Activities.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.Configurationv4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3aSystem.Configuration.dll" /R:"C:UsersarchnamAppDataLocalTempTemporary ASP.NET Filesroot7b463e16aedbc921App_global.asax.d89cadyu.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.Web.Extensionsv4.0_4.0.0.0__31bf3856ad364e35System.Web.Extensions.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_32System.Datav4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089System.Data.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.Drawingv4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3aSystem.Drawing.dll" /R:"C:WindowsassemblyGAC_MSILMicrosoft.ReportViewer.WebForms10.0.0.0__b03f5f7f11d50a3aMicrosoft.ReportViewer.WebForms.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystemv4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089System.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.Web.Abstractionsv4.0_4.0.0.0__31bf3856ad364e35System.Web.Abstractions.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.Web.Routingv4.0_4.0.0.0__31bf3856ad364e35System.Web.Routing.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.ServiceModel.Activationv4.0_4.0.0.0__31bf3856ad364e35System.ServiceModel.Activation.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.ServiceModel.Webv4.0_4.0.0.0__31bf3856ad364e35System.ServiceModel.Web.dll" /R:"C:WindowsassemblyGAC_MSILMicrosoft.ReportViewer.Common10.0.0.0__b03f5f7f11d50a3aMicrosoft.ReportViewer.Common.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.IdentityModelv4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089System.IdentityModel.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.Data.DataSetExtensionsv4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089System.Data.DataSetExtensions.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.Web.DynamicDatav4.0_4.0.0.0__31bf3856ad364e35System.Web.DynamicData.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILMicrosoft.CSharpv4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3aMicrosoft.CSharp.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.Runtime.Serializationv4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089System.Runtime.Serialization.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.Web.WebPages.Deploymentv4.0_2.0.0.0__31bf3856ad364e35System.Web.WebPages.Deployment.dll" /R:"C:UsersarchnamAppDataLocalTempTemporary ASP.NET Filesroot7b463e16aedbc921assemblydl37b0734df2ec99241_5c16cd01AntiXSSLibrary.DLL" /R:"C:WindowsassemblyGAC_MSILSystem.Web.Mvc2.0.0.0__31bf3856ad364e35System.Web.Mvc.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_32System.Webv4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3aSystem.Web.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.Web.Servicesv4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3aSystem.Web.Services.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.Xml.Linqv4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089System.Xml.Linq.dll" /R:"C:WindowsMicrosoft.NetassemblyGAC_MSILSystem.Web.ApplicationServicesv4.0_4.0.0.0__31bf3856ad364e35System.Web.ApplicationServices.dll" /out:"C:UsersarchnamAppDataLocalTempTemporary ASP.NET Filesroot7b463e16aedbc921App_Web_openspaordersdetail.ascx.34671b6c.fno3v11e.dll" /D:DEBUG /debug+ /optimize- /win32res:"C:UsersarchnamAppDataLocalTempTemporary ASP.NET Filesroot7b463e16aedbc921o1xfcg2q.res" /w:4 /nowarn:1659;1699;1701 /warnaserror-  "C:UsersarchnamAppDataLocalTempTemporary ASP.NET Filesroot7b463e16aedbc921App_Web_openspaordersdetail.ascx.34671b6c.fno3v11e.0.cs" "C:UsersarchnamAppDataLocalTempTemporary ASP.NET Filesroot7b463e16aedbc921App_Web_openspaordersdetail.ascx.34671b6c.fno3v11e.1.cs"
Microsoft (R) Visual C# 2010 Compiler version 4.0.30319.1 Copyright (C) Microsoft Corporation. All rights reserved.
c:UsersarchnamAppDataLocalTempTemporary ASP.NET Filesroot7b463e16aedbc921App_Web_openspaordersdetail.ascx.34671b6c.fno3v11e.0.cs(315,23): error CS1519: Invalid token '(' in class, struct, or interface member declaration
c:UsersarchnamAppDataLocalTempTemporary ASP.NET Filesroot7b463e16aedbc921App_Web_openspaordersdetail.ascx.34671b6c.fno3v11e.0.cs(319,28): error CS1518: Expected class, delegate, enum, interface, or struct
c:UsersarchnamAppDataLocalTempTemporary ASP.NET Filesroot7b463e16aedbc921App_Web_openspaordersdetail.ascx.34671b6c.fno3v11e.0.cs(325,1): error CS1022: Type or namespace definition, or end-of-file expected 
c:UsersarchnamAppDataLocalTempTemporary ASP.NET Filesroot7b463e16aedbc921App_Web_openspaordersdetail.ascx.34671b6c.fno3v11e.0.cs(318,59): error CS0106: The modifier 'override' is not valid for this item
 
 
My view is very simple that it is complaining about. Here it is:

<%@
Control
Language=»C#»
Inherits=»TeamPortal.Infrastructure.TeamPortalViewUserControl<TeamPortal.Models.OpenSpaOrdersModel>»
%>

<%//AM
8/20/12 added this view with SpaOrderController.cs to show Open Spa orders on Teamportal dashboard
%>

<hr
/>

<table>

<tr>

<td>

<table>

<thead>

<tr>

<th
styletext-align:left»>Status</th>

<th
styletext-align:left»>Order</th>

<th
styletext-align:left»>PO
#
</th>

<th
styletext-align:left»>Description
#
</th>

<th
styletext-align:left»>Model
#
</th>

<th
styletext-align:left»>Qty
#
</th>

<th
styletext-align:left»>QtyBo
#
</th>

<th
styletext-align:left»>Scheduled
#
</th>

<th
styletext-align:left»>Ship
Method
</th>

<th
styletext-align:left»>Order
Date
</th>

</tr>

</thead>

<%foreach
(
var
order
in
Model.OpenSpaOrders)
 {%>

        <tr>

<td><%:
order.Status%>
</td>

        <td><%:
order.OrderNumber%>
</td>

        <td><%:
order.PurchaseOrderNumber%>
</td>

        <td><%:
order.Description%>
</td>

        <td><%:
order.Model%>
</td>                       

        <td><%:
order.Quantity%>
</td>

        <td><%:
order.QtyBackOrdered%>
</td>

        <td><%:
order.Scheduled.ToShortDateString()%>
</td>

        <td><%:
order.ShipMethod%>
</td>

        <td><%:
order.OrderDate.ToShortDateString()%>
</td>

        </tr>

                   <%}%>

                   </table>           

           </td>

      </tr>

</table>

 

This one has cropped up a couple of times in my development activities recently, but with just enough of a gap for me to have forgotten the solution and I had to figure it out again.

It happens in situations where the project worked fine a minute ago and then all of a sudden the project wont run. It has also happened in situations where I have made a small update and then some seemingly unrelated part of the site has broken.

From researching the problem it seems to hint at the server not having the LINQ libraries installed or missing references but from investigation of the projects I found they were both installed and referenced correctly.

It turns out that, for me at least, it was a very simple fix. All you have to do is:

  1. Find the file that is now complaining
  2. Open it up in Visual Studio
  3. Press the space bar and then delete the character you typed
  4. Save the file
  5. Upload the file to the website
  6. Revisit the website

These steps simply «dirty» the file in the eyes of the asp.net compiler and forces it to recompile the website again the next time a visitor requests a page.

My theory as to what is going wrong is that when the previous update caused a recompile the old assemblies are locked and in use / not deleted / forgot about somehow so the next time it tries to run it has two many conflicting assemblies and crashes. That is about as much detail as I can go into though because I am just guessing.

If this article has not solved your problem then the following link could be useful which describes an alternative fix for the problem. It revolves around the fact that you might not have referenced the LINQ libraries correctly:

  • http://forums.asp.net/t/1222718.aspx

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Юрганов а л культ ошибки
  • Юнити ошибка cs1061
  • Юный вундеркинд лексическая ошибка какая
  • Юнити ошибка cs1002
  • Юнити ошибка cs0103